Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Har merka mer og mer de siste årene, hvor stor innvirkningskraft månen egentlig har på oss folk. Spesielt meg selv. Føler det veldig godt når fullmånen kommer, at det "bruser" litt ekstra i kroppen, blir kanskje litt smårastløs, kan fort begynne å kjede meg litt mer og er rett og slett litt mer i farta. Tankene kan sprette litt mer hit og dit, og er ofte litt mer fjollete og "crazy".
Er også veldig morsomt å observere andre folk under fullmåne. Man kan såvidt merke at mange er littegrann annerledes. Har begynt å legge merke til at de fleste gangene det kommer en kompis og sier ivrig f.eks. "Hei, faen vi tar å finner på noe a...Ett eller annet....drikker oss snydens eller no!!" er det oftest rundt fullmåne.
Helsepersonell og politi i usa sier jo også at det er mer å gjøre når det er fullmåne. Har også snakka med mange som sier de ikke får sove. Synes egentlig det er ganske facinerende. Men...med tanke på at månen klarer å løfte havet med flere meter, skulle det vel bare mangle om ikke vi som er 92% vann (omtrent noe sånn er det ikke?) skulle bli påvirka på noe vis også
Men hva med dere? Er det flere som kjenner månen røske i kropp og sinn, og har hatt noen opplevelser her??
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Ghoob skrev: Men...med tanke på at månen klarer å løfte havet med flere meter, skulle det vel bare mangle om ikke vi som er 92% vann (omtrent noe sånn er det ikke?) skulle bli påvirka på noe vis også
Godt poeng, hehe.
Tror egentlig ikke jeg merker noe spesielt ved fullmåne...jeg er stort sett rastløs hele tiden. Men jeg har ikke tenkt så mye over det heller, så kanskje jeg skal prøve å legge merke til hvordan jeg føler meg når det er fullmåne =)
Skal en selge bolig er det lurt å ha visning på fullmåne, da er folk litt mer tankeløse og spontane.. Skal en kjøpe bolig så gjør det på nymåne... da er en mer konsentrert og reservert.. hehe...
Antall ord: 41
Klem Torill =o)
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
Litt av dette du ramser opp nå har jeg faktisk tenkt over også.
Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får mer matlyst ved fullmåne. xD
Det har jeg faktisk lagt merke til også!
Skal en selge bolig er det lurt å ha visning på fullmåne, da er folk litt mer tankeløse og spontane.. Skal en kjøpe bolig så gjør det på nymåne... da er en mer konsentrert og reservert.. hehe...
Hehe...ja..har tenkt litt på hvordan man kanskje kan benytte seg av månefasene og snu det til sin egen fordel. Og det der hørtes da ikke dumt ut :mozilla_smile:
Og hvis man f.eks skal slå opp med dama, kunne det jo kanskje ikke skade å unngå fullmåne-fasen så det muligens er litt mindre sjansje for at hu spontan-tilter og griper peppersprayen...
Ellers så tror jeg kanskje hjemme-alene-festen med fordel burde overveies å legges til en nymåne, med tanke på mors begonia og fars persiske teppe
Litt av dette du ramser opp nå har jeg faktisk tenkt over også.
Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får mer matlyst ved fullmåne. xD
Det har jeg faktisk lagt merke til også!
Godt å høre...Nå føler jeg meg litt mindre ensom og skrullete :mozilla_surprised: :mozilla_wink:
Matlyst? ja der sier du noe....spiste som ei bikkje i går når jeg tenker over det. hm...og den fullmånen som var nå skulle visst være den sterkeste som har vært på mange, mange, mange år...Kan ikke akkurat si jeg kjente det bobla no ekstra i kroppen men..