Healing og annen alternativ medisin ⇒ SØVNPROBLEMER
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jul 2008 15:24
- 16
SØVNPROBLEMER
Noen som har noe tips til hvordan jeg kan sovne fortere om kveldene?
Når jeg har lagt meg, tar det ofte 2 - 2.5 timer før jeg sovner.
Det gjør at jeg taper masse tid som jeg egentlig kunne ha sovet : - S
Funker det med meditasjon eller noe sånt?
Noe spessielt jeg kan tenke på? (det hjelper ikke å telle sauer heller , har prøvd alt) :|
Når jeg har lagt meg, tar det ofte 2 - 2.5 timer før jeg sovner.
Det gjør at jeg taper masse tid som jeg egentlig kunne ha sovet : - S
Funker det med meditasjon eller noe sånt?
Noe spessielt jeg kan tenke på? (det hjelper ikke å telle sauer heller , har prøvd alt) :|
Antall ord: 69
Dorothea Schreuder
døbt 21. mai 1672
gift 1) kjøbmann i bergen, didirik dauch d. 1707
gift 2) Henrik Van rachen d. 1731
Momento Mori
døbt 21. mai 1672
Momento Mori
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Kjipe greier a gitt! Søvn er så deilig, det er liksom, nesten, høydepunktet av dagen min =)
Har du prøvd å lese, høre på rolig musikk, drikke noe varmt, ta en varm dusj og hoppe i seng?
Er det tankene som holder deg våken, kanskje? I så fall kan det være lurt å ha en halvtime eller noe før du legger deg, hvor du bare fordøyer tankene dine og ordner opp i dem, så slipper du ligge og tenke når du har lagt deg for å sove.
Har du prøvd å lese, høre på rolig musikk, drikke noe varmt, ta en varm dusj og hoppe i seng?
Er det tankene som holder deg våken, kanskje? I så fall kan det være lurt å ha en halvtime eller noe før du legger deg, hvor du bare fordøyer tankene dine og ordner opp i dem, så slipper du ligge og tenke når du har lagt deg for å sove.
Antall ord: 92
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 27 Jun 2008 16:57
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 78 ganger
- Blitt takket: 186 ganger
Man må ihvertfall ikke begynne å tenke på alt mulig rart,tenkt ingenting!,sikkert ikke lett,men jeg sovner fort hvis jeg ikke begynner å gruble over noe...
Og så bør man ikke spise like før man legger seg,og ikke noe kaffe!!
Og så bør man ikke spise like før man legger seg,og ikke noe kaffe!!
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 16
-
- UGYLDIG Epost
- 16
sikkert,men i det lange løp,får man sove uten??Sol@ngelica skrev:Funker da.
Antall ord: 17
Hide post links |
Kommer an på hvorfor man har disse søvnproblemene også.
Antall ord: 10
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 16
Ja,man bør vel få orden på hodet før man medisinerer seg.Sol@ngelica skrev:Kommer an på hvorfor man har disse søvnproblemene også.
Antall ord: 27
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Du sier varmt, jeg sier kaldt!TheMartine skrev:Kjipe greier a gitt! Søvn er så deilig, det er liksom, nesten, høydepunktet av dagen min =)
Jeg anbefaler et stort KALDT glass vann som det siste føre du går til køys!
Det pleier å hjelpe meg!
Men sikkert varmt hjelper noe også!
Antall ord: 128
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 16
Ja,to glass vann og man står opp klokken to på natta for å pisse
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Bare jenter som må opp å pisse, nytter ikke å klemme igjen gamla.ALP skrev:Ja,to glass vann og man står opp klokken to på natta for å pisse
Vi gutta bare slår en midlertidig knute på tråden så klarer vi oss til mårran!
Vel...finnes dog unntak...
Antall ord: 50
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jul 2008 15:24
- 16
Hahah , jeg kan prøve alt : - D xD
Kanskje det går ? : -)
Kanskje det går ? : -)
Antall ord: 12
Dorothea Schreuder
døbt 21. mai 1672
Momento Mori
døbt 21. mai 1672
Momento Mori
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Mai 2008 02:45
- 16
Høres ut som du burde sjekke et planteekstrakt som heter Valerianatinktur. Selges reseptfritt på apoteket som lett beroligende og lett søvndyssende. Brukte det litt for et par år siden, og synes det funka passe greit. Virkningen er forsåvidt ganske mild, men gir deg liksom "det lille ekstra" som lar deg falle ned i søvnverden istedetfor å bli liggende akkurat på vippen til å sovne :mozilla_smile: Mener å huske at jeg ikke syntes at valeriana'en var det heeelt store, men det var nok mer på grunn at jeg tidligere spiste en del sovepiller, noe som får et mildere middel som f.eks.valeriana'en til å føles mye svakere ut enn det egentlig er...hvis du skjønner hva jeg mener. Så er man ikke vant til legemiddler og denslags djevelskap, tror jeg nok tinkturen kan være en god løsning. Man blander bare noen dråper i et glass vann og drikker det...Husker at det ikke akkurat smakte som nektar, men en tvilsom shot i bytte mot ekstra søvn er vel å overveie det :mozilla_wink: Tror planta er bra mot en del annet også, men husker ikke riktig lenger hva....google it :mozilla_smile:
Et annet tips er at du kan prøve med en liten ametyst-krystall under puta...Jeg synes faktisk det funker veldig bra og har begynt å ha en der hele tida nå. For omtrent ei uke sia lå jeg å vridde meg og ikke karte å falle helt i søvn....så banna jeg litt, og tenkte jeg får prøve å stikke hånda under puta etter Ametyst'en og holde litt i den og se om det hjalp litt. Men fortvilet kjente jeg den ikke der, og kom plutselig på at jeg hadde brukt den tidligere på dagen og glemt å legge den tilbake. Så jeg fant den og dytta den under puta, og da tok det faktisk ikke langt tid før jeg snorka.(bortsett fra at jeg ikke snorker, da selvsagt )
http://www.larsrolle.net/Steinbeskrivelser/ametyst.htm
Et annet tips er at du kan prøve med en liten ametyst-krystall under puta...Jeg synes faktisk det funker veldig bra og har begynt å ha en der hele tida nå. For omtrent ei uke sia lå jeg å vridde meg og ikke karte å falle helt i søvn....så banna jeg litt, og tenkte jeg får prøve å stikke hånda under puta etter Ametyst'en og holde litt i den og se om det hjalp litt. Men fortvilet kjente jeg den ikke der, og kom plutselig på at jeg hadde brukt den tidligere på dagen og glemt å legge den tilbake. Så jeg fant den og dytta den under puta, og da tok det faktisk ikke langt tid før jeg snorka.(bortsett fra at jeg ikke snorker, da selvsagt )
Antall ord: 340
"Spiritus Omni"
-Peace-
-Peace-
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Jul 2008 13:19
- 16
- Lokalisering: Trondheim
jøss! takk for begge tipsene! for meg kan det ta optil 4 timer før jeg sovner( har antageligvis ødelagt døgnrytmen min litt i sommer ) og jeg syntes både Valerianatinkturen og ametysten hørtes fabelaktige ut!! takk takk! :mozilla_laughing:Ghoob skrev:Høres ut som du burde sjekke et planteekstrakt som heter Valerianatinktur. Selges reseptfritt på apoteket som lett beroligende og lett søvndyssende. Brukte det litt for et par år siden, og synes det funka passe greit. Virkningen er forsåvidt ganske mild, men gir deg liksom "det lille ekstra" som lar deg falle ned i søvnverden istedetfor å bli liggende akkurat på vippen til å sovne :mozilla_smile: Mener å huske at jeg ikke syntes at valeriana'en var det heeelt store, men det var nok mer på grunn at jeg tidligere spiste en del sovepiller, noe som får et mildere middel som f.eks.valeriana'en til å føles mye svakere ut enn det egentlig er...hvis du skjønner hva jeg mener. Så er man ikke vant til legemiddler og denslags djevelskap, tror jeg nok tinkturen kan være en god løsning. Man blander bare noen dråper i et glass vann og drikker det...Husker at det ikke akkurat smakte som nektar, men en tvilsom shot i bytte mot ekstra søvn er vel å overveie det :mozilla_wink: Tror planta er bra mot en del annet også, men husker ikke riktig lenger hva....google it :mozilla_smile:
Antall ord: 385
What does man love more than life,
fear morer than death or mortal strife,
What the poor have, the rich require,
And what contented man desire,
What misers spend, and spendthrifts save,
And all man carry to the grave?
Nothing.
fear morer than death or mortal strife,
What the poor have, the rich require,
And what contented man desire,