Fakta, teori & skepsis ⇒ Individualiserte mennesker + gruppebevissthet = Oppstigning
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Apr 2005 01:28
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Individualiserte mennesker + gruppebevissthet = Oppstigning
Denne siden forklarer en del: www.divinecosmos.com
Antall ord: 8
Vær ikke redd for å innrømme at du har tatt feil - du sier samtidig at du er klokere idag enn du var igår.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Re: Individualiserte mennesker + gruppebevissthet = Oppstign
Nesten helt nederst på side 1 i denne diskusjonen: https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=16478 finner du en forklaring på hvilken psykedelisk hallusinasjon ideen om at verden gjør et evolusjonært hopp nyttårsaften 2012 kommer fra, og hvordan Maya-kalenderen blir (mis)brukt for å bekrefte hallusinasjonen. Den linken som er der er til en masteroppgave som har gjennomgått historien og hendelsene som førte til den store 2012- og oppstigningspsykosen.Aliza skrev:Denne siden forklarer en del: www.divinecosmos.com
Det er fint med mange våkne mennesker asså, men man blir faktisk ikke mer våken av å drømme om en bedre verden i meditasjon og håpe at noe skjer i 2012. Man blir mer våken av meditasjon i seg selv, men desverre er det mange som bare skaper nye drømmer når de mediterer, og da er de like langt.
Antall ord: 152
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Nov 2007 02:10
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tønsberg
- Blitt takket: 1 gang
Har ikke kikka på linken, men jeg er på mange måter enig med deg, jon blund. Uten at det behøver å være en motsetning. Oppvåkning er ikke slik det blir beskrevet i kristendommen, som en opprykning, hvor vi forsvinner. Det er heller ikke en "drømme seg vekk" greie, selv om det ofte ser ut til å bli det i mange sammenheng, og for mange individer.
Det er en bevisstgjøring, ekspansjon av bevisstheten, uten å forlate dette livet. Det er å ta inn, ikke forsvinne ut. Det er å ta inn en ny bevissthet som handler om aksept og fred, ikke kamp mot det onde, eller bedømmelse av alt som rett og galt.
Ser nok faren, når det gjelder å "ta av". Og mange har kastet seg på en bølge når det gjelder 2012 hvor det blir en blanding mellom at Jesus kommer tilbake, opprykning, totalt sammenbrudd og verdenskaos. Men det er mer drama søkning og mental nysgjerrighet, eller rett og slett frustrasjon over livet og verden slik den fortoner seg her og nå.
Men det er akkurat her og nå.Ikke 2012 eller langt der framme. Det har alltid vært noen årstall langt der framme, men nære nok for de som lever. Noe som får oss som individer til å skyve vekk og satse på å ble reddet. Vi skyver vekk vår egen skapeevne, ansvar og muligheter her og nå. I det at vi bedømmer dette livet, denne verden og systemene vi har skapt som onde, og gale. Og vårt eget liv som mislykket. Men det er den gamle bevissthetens sovende overbevisninger. Det er de vi er på vei til å våkne i fra. Derfor blir en sånn rømmning, det motsatte av oppvåkning.
Synes denne siden du viser til Aliza ser helt fin ut.
Og jon Blund. Det ene, behøver ikke å utelukke det andre. Selv om noen drømmer seg vekk fra en oppvåkning, og at det er noe som skjer 2012. Og jeg er enig med tråden du viser til. Det er ingen slutt og verdens ende. Det er en overgang, som allerede er i vei med å skje, og som ikke spesielt merkbart, vil forløses i større grad for den kollektive bevisstheten etter 2012. Men det blir allikevel opp til hver enkelt individ.
Det er en bevisstgjøring, ekspansjon av bevisstheten, uten å forlate dette livet. Det er å ta inn, ikke forsvinne ut. Det er å ta inn en ny bevissthet som handler om aksept og fred, ikke kamp mot det onde, eller bedømmelse av alt som rett og galt.
Ser nok faren, når det gjelder å "ta av". Og mange har kastet seg på en bølge når det gjelder 2012 hvor det blir en blanding mellom at Jesus kommer tilbake, opprykning, totalt sammenbrudd og verdenskaos. Men det er mer drama søkning og mental nysgjerrighet, eller rett og slett frustrasjon over livet og verden slik den fortoner seg her og nå.
Men det er akkurat her og nå.Ikke 2012 eller langt der framme. Det har alltid vært noen årstall langt der framme, men nære nok for de som lever. Noe som får oss som individer til å skyve vekk og satse på å ble reddet. Vi skyver vekk vår egen skapeevne, ansvar og muligheter her og nå. I det at vi bedømmer dette livet, denne verden og systemene vi har skapt som onde, og gale. Og vårt eget liv som mislykket. Men det er den gamle bevissthetens sovende overbevisninger. Det er de vi er på vei til å våkne i fra. Derfor blir en sånn rømmning, det motsatte av oppvåkning.
Synes denne siden du viser til Aliza ser helt fin ut.
Og jon Blund. Det ene, behøver ikke å utelukke det andre. Selv om noen drømmer seg vekk fra en oppvåkning, og at det er noe som skjer 2012. Og jeg er enig med tråden du viser til. Det er ingen slutt og verdens ende. Det er en overgang, som allerede er i vei med å skje, og som ikke spesielt merkbart, vil forløses i større grad for den kollektive bevisstheten etter 2012. Men det blir allikevel opp til hver enkelt individ.
Antall ord: 391
I choose the easy button.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Jul 2008 23:35
- 16
Re: Individualiserte mennesker + gruppebevissthet = Oppstign
Jeg liker den kritiske vinklingen til dette. Har faktisk nylig vært innom Maya kalenderens spådommer om 21. Des. 2012 og egentlig ikke blitt noe smartere om det. Det jeg sitter igjen med er et spørsmål om hvor Mayafolket tok veien. Synes det er mer spennende å søke svar på enn at kalenderen dems stoppet 2012.jon blund skrev:Nesten helt nederst på side 1 i denne diskusjonen: https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=16478 finner du en forklaring på hvilken psykedelisk hallusinasjon ideen om at verden gjør et evolusjonært hopp nyttårsaften 2012 kommer fra, og hvordan Maya-kalenderen blir (mis)brukt for å bekrefte hallusinasjonen. Den linken som er der er til en masteroppgave som har gjennomgått historien og hendelsene som førte til den store 2012- og oppstigningspsykosen.Aliza skrev:Denne siden forklarer en del: www.divinecosmos.com
Det er fint med mange våkne mennesker asså, men man blir faktisk ikke mer våken av å drømme om en bedre verden i meditasjon og håpe at noe skjer i 2012. Man blir mer våken av meditasjon i seg selv, men desverre er det mange som bare skaper nye drømmer når de mediterer, og da er de like langt.
Antall ord: 214
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg har brukt mange år på å være 100% i denne oppstignings- 2012 psykosen. Been there done that!Shania skrev:Og jon Blund. Det ene, behøver ikke å utelukke det andre. Selv om noen drømmer seg vekk fra en oppvåkning, og at det er noe som skjer 2012. Og jeg er enig med tråden du viser til. Det er ingen slutt og verdens ende. Det er en overgang, som allerede er i vei med å skje, og som ikke spesielt merkbart, vil forløses i større grad for den kollektive bevisstheten etter 2012. Men det blir allikevel opp til hver enkelt individ.
Det jeg synes er frytkelig er at folk finner på noe morsomt, og så bruker de kanaliseringer til å bekrefte det. F.eks. ifh en solformørkelse i 1999 ble det sagt at dette er noe av den største spirituelle hendelsen i historien og svært mange mennesker på kloden kom til å gjøre sin oppstigning da. Både kanaliseringer av Sananda, Melchizedek, Metatron og The Great White Brotherhood kunne bekrefte at tilogmed mange i den gruppen jeg var med i kom til å gjøre sin oppstigning da.
Litt skuffende var det da at alle sammen fortsatt var i rommet da vi åpnet øynene etter noe av den heftigste meditasjonen jeg har vært med på. Og det var også tydelig skuffelse å se på lederen av gruppen.
Etterhvert har jeg skjønt at det hjelper ikke å skape nye drømmer, nye fantastiske visualiseringer, nye fantastisk høye mestere eller ordner, uansett hvor fantastiske de er eller hvor heftig det føles. Alt dette er bare nye fantasier. Det er en stor psykose folk faller inn i med hud og hår.
Jeg har lenge visst at det var noe galt med 2012-fadesen, og fikk det endelig bekreftet gjennom mastergraden som det ble linket til. Der ble det forklart at hele greia kom fra ayahuashca- og mescalin-hallusinasjonene til Terence McKenna.
Så...hvis man er villig til å VÅKNE må man være villig til å slutte å drømme, slutte å hallusinere og ikke minst slutte å gi etter for andres hallusinasjoner.
Antall ord: 354
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Jul 2008 23:35
- 16
Interessant. Jeg liker det du skriver her.
Du erkjenner absolutt at det er noe å våkne til, men ser hvilke ting som er feil å følge.
Du erkjenner absolutt at det er noe å våkne til, men ser hvilke ting som er feil å følge.
Antall ord: 26
Knowing is not enough,
we must apply.
Willing is not enough,
we must do.
we must apply.
Willing is not enough,
we must do.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Not now John
hmm, intressant å se en debatt om dette emne. Ser ikke så mange som er intressert i denne hendelsen ute i den "normale verden", untatt astrologer og dommedags- profeter da self.. Noen hevder at skille fra nå og etter 2012 bare vil være i fysisk forstand: Det vil si Pol-skifte, jordskjelv osv, mens andre mener ( og ønsker) at det vil skje et åndelig skifte. De kristne venter jo på å bli rykket opp som vi alle vet. Og New Age folk håper på nesten det samme, men kun som et nytt bevissthets plan.
Uansett, er vår tidsregning her, på lille jorda så viktig? Hvorfor skal universet, og den Første Årsak, Urkraften, være intressert i vår tidsregning?
Vi får se når den tid kommer. Blir uansett intressant.
I am ready no matter what happens, dig?
Uansett, er vår tidsregning her, på lille jorda så viktig? Hvorfor skal universet, og den Første Årsak, Urkraften, være intressert i vår tidsregning?
Vi får se når den tid kommer. Blir uansett intressant.
I am ready no matter what happens, dig?
Antall ord: 141
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Jeg er på en "skeptisk-trip" om dagen. :mozilla_cool: Dette var et ufattelig bra innlegg, Jon.jon blund skrev:Jeg har brukt mange år på å være 100% i denne oppstignings- 2012 psykosen. Been there done that!Shania skrev:Og jon Blund. Det ene, behøver ikke å utelukke det andre. Selv om noen drømmer seg vekk fra en oppvåkning, og at det er noe som skjer 2012. Og jeg er enig med tråden du viser til. Det er ingen slutt og verdens ende. Det er en overgang, som allerede er i vei med å skje, og som ikke spesielt merkbart, vil forløses i større grad for den kollektive bevisstheten etter 2012. Men det blir allikevel opp til hver enkelt individ.
Det jeg synes er frytkelig er at folk finner på noe morsomt, og så bruker de kanaliseringer til å bekrefte det. F.eks. ifh en solformørkelse i 1999 ble det sagt at dette er noe av den største spirituelle hendelsen i historien og svært mange mennesker på kloden kom til å gjøre sin oppstigning da. Både kanaliseringer av Sananda, Melchizedek, Metatron og The Great White Brotherhood kunne bekrefte at tilogmed mange i den gruppen jeg var med i kom til å gjøre sin oppstigning da.
Litt skuffende var det da at alle sammen fortsatt var i rommet da vi åpnet øynene etter noe av den heftigste meditasjonen jeg har vært med på. Og det var også tydelig skuffelse å se på lederen av gruppen.
Etterhvert har jeg skjønt at det hjelper ikke å skape nye drømmer, nye fantastiske visualiseringer, nye fantastisk høye mestere eller ordner, uansett hvor fantastiske de er eller hvor heftig det føles. Alt dette er bare nye fantasier. Det er en stor psykose folk faller inn i med hud og hår.
Jeg har lenge visst at det var noe galt med 2012-fadesen, og fikk det endelig bekreftet gjennom mastergraden som det ble linket til. Der ble det forklart at hele greia kom fra ayahuashca- og mescalin-hallusinasjonene til Terence McKenna.
Så...hvis man er villig til å VÅKNE må man være villig til å slutte å drømme, slutte å hallusinere og ikke minst slutte å gi etter for andres hallusinasjoner.
Men så er det en ting jeg lurer på da....hvordan virker alt dette inn på den kollektive bevisstheten. Er det ikke slik at vi kan skape de gale scenarioene for oss selv bare ved å tro på dette??
Jeg har tatt rådet jeg fikk i sommer, sluttet å søke og det gir sjelefred. Til å være kanalisert, er faktisk signaturen min en god leveregel
Antall ord: 439
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |