Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerteknikker på å se aura???

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Re: teknikker på å se aura???

Innlegg av Biejjie »

BA skrev:Jeg vet ikke om dette er noe en kan trene opp, det ser ut til at aurasyner er synestesi, hvilket er nærmest en feilkobling i hjernen.
http://www.forskning.no/Artikler/2004/o ... 8265902.76

Om det er opptrent, vil jeg tro dette er psykisk betinget, og at en kan se farger, fordi en gjerne vil se dem.
Det er alltid like hyggelig å høre at når noe er uvanlig, så er det en feil det er snakk om. :roll: Majoritetens tyranni... Og hva er egentlig forskjellen på å se noe fordi man gjerne vil det og det å se noe...?
Det er så klart vanskelig å bevise at det er synestesi som ligger bak troa på en aura, men forklaringa er ganske sannsynlig, mener forskerne. Det betyr i så fall at det ikke er mulig å trene seg opp til å se gløden rundt andre mennesker, slik mange av auratilhengerne tror.
Så, for personer der det ikke er snakk om noen "tro" - og det er mange - så handler det enten om synestesi eller om hallusinasjoner...?
Antall ord: 175
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: teknikker på å se aura???

Innlegg av BA. »

Bijejjie:

Feil behøver ikke være så negativt da. :)
Det er mutasjonsfeil som har gjort at vi ikke lenger er encellede organismer.
For å gjøre innlegget kortere, forenklet jeg artikkelen jeg linket til ganske grovt, og brukte ordet 'feil'. Siden du leste artikkelen, var det et vellykket trekk. :)

Det er nok ikke så stor forskjell på om man ser fargene eller om man tror man ser dem.

Jeg vet ikke hvor mange som tror de ser fargene eller som ser fargene uten tro. Forskerne mener ca én av 2000 har synestesi, dette er ikke en stor andel.
Jeg vet ikke andelen bløffmakere, og heller ikke hvor mange som tror de ser. Resten har en annen forklaring, jeg vet heller ikke denne andelen, og det kan nok være vanskelig å vite forskjellen på disse gruppene.
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Synetesi :-k Da får man vel si at det er hell i uhell, siden mange mennesker kan karakterisere, og faktisk også hjelpe en person, ut fra de fargene man ser :wink:
Antall ord: 30
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Irmelena Sara Sol skrev:Synetesi :-k Da får man vel si at det er hell i uhell, siden mange mennesker kan karakterisere, og faktisk også hjelpe en person, ut fra de fargene man ser :wink:
Hvis noen kan hjelpe ved slikt, blir spørsmålet da om det er fargene eller menneskekjennskap som er årsaken. :)
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

BA skrev:
Irmelena Sara Sol skrev:Synetesi :-k Da får man vel si at det er hell i uhell, siden mange mennesker kan karakterisere, og faktisk også hjelpe en person, ut fra de fargene man ser :wink:
Hvis noen kan hjelpe ved slikt, blir spørsmålet da om det er fargene eller menneskekjennskap som er årsaken. :)
Godt spørsmål :wink: Tror det er en kombinasjon av flere ting for de som er flinke til å tolke auraen. Kunnskap om fargene og deres betydning, menneskekjennskap og en god del intuisjon.
Antall ord: 88
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Re: teknikker på å se aura???

Innlegg av Biejjie »

Men BA, det heter da ikke "mutasjonsfeil" det heter da bare mutasjon! :)

Det handler alltid om negativ feil, man hører det hele tiden, at om man er annerledes innrettet på noen måte så skal man til psyket for å få en diagnose slik at man får satt navn på "feilen" sin, om det nå er synestesi, aspergers, hyperlexi, bla-bla-bla man "lider" av. Så skal det terapier og medisiner til så man liksom får bort feilen og kan anpasses den friske, hele verden. :roll:

De bruker forresten ordet "feil" i artikkelen også, så det var ikke for at bare du skrev det at jeg reagerte.

Kanskje de som ikke ser, ikke ser fordi de ikke vil se...?
Antall ord: 120
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: teknikker på å se aura???

Innlegg av BA. »

Biejjie skrev:Men BA, det heter da ikke "mutasjonsfeil" det heter da bare mutasjon! :)
hehe. Du har rett, jeg har sett ordet så mange ganger at jeg brukte det slik selv. :) Uansett, en mutasjon er en kopieringsfeil enten den er positiv eller negativ.
Det handler alltid om negativ feil, man hører det hele tiden, at om man er annerledes innrettet på noen måte så skal man til psyket for å få en diagnose slik at man får satt navn på "feilen" sin, om det nå er synestesi, aspergers, hyperlexi, bla-bla-bla man "lider" av. Så skal det terapier og medisiner til så man liksom får bort feilen og kan anpasses den friske, hele verden. :roll:
Nei, feil er som vist ovenfor ikke alltid negativt. Det er da ikke alltid noe poeng å korrigere forskjellige avvik fra normalen. Folk flest begynner vel å se at det ikke nødvendigvis er unormalt selv om det motsatte er normalt. :)
De bruker forresten ordet "feil" i artikkelen også, så det var ikke for at bare du skrev det at jeg reagerte.
OK
Kanskje de som ikke ser, ikke ser fordi de ikke vil se...?
Neppe. Det er mange som ikke ser aura ol, bl.a. fordi det ikke har vært noe snakk om det.
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Re: teknikker på å se aura???

Innlegg av Biejjie »

BA: Nei, i seg handler det ikke om feil. Det er jeg helt enig i. Men samfunnet i stort vil jo helst "rette" på sånt som det ikke er innrettet for, eller ikke orker å akseptere som det er. Det er det bare å innse. Språkbruken i artikler som denne avslører nesten alltid den egentlige holdningen selv om man forsøker å vise åpenhet eller i det minste en nøytral holdning.
BA skrev:Det er mange som ikke ser aura ol, bl.a. fordi det ikke har vært noe snakk om det.
Kom til å tenke på hvordan hvilken-stamme-det-nå-var som ikke så Darwins Beagle da den seilte forbi fordi de rett og slett ikke kunne forestille seg så store båter. Den fantes ikke i deres forestillingsverden, og dermed la de ikke merke til den. - Farsken at jeg ikke husker hvor jeg leste om dette...
Antall ord: 150
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

Hei.
Dere burde lese Den niende innsikt med James Redfield. Det er en roman. (det er tre bøker til i samme serien, 10 innsikt, 11 innsikt og Shabamas hemmelighet) Veldig spennende bøker.
Til de bøkene kan man få kjøpt en bok med øvelser hvor man lærer teknikker for å se aura.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Re: teknikker på å se aura???

Innlegg av Lone »

heiwa skrev:hei!

er det noen her som noen øvelser/teknikker på å se aura????
har fått tak i noen, som jeg trener litt på, men forandring fryder vettu :wink:
er det noen farger du ser før andre?? har hørt at man ser hvit før man ser farger, stemmer det?????


heiwa :D
Den berømte teknikken er vel å defokusere øynene og konsentrere deg om området bak objektet ditt da. For min del fungerer det best med lys bakrunn.
Litt merkelig men jeg har aldri hungret etter å se aura. Det har liksom kommet mer eller mindre av seg selv..
Jeg skimter mange farger..
gul, rød, grønn, hvit..blå.
:wink:
Antall ord: 111
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

Så min første aura på Silva Ultramind kurset. Fikk ikke se farger, men bare en lysere kontur rundt instruktøren. Det var også kontur av en skikkelse på hennes venstre side. Regner med at det var hjelperen hennes.
Dette var mot en lys bakgrunn. Tror det er lettere å se den da.
Har prøvd å trene for å se mer, men tror det kommer av seg selv når tiden er inne.
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

sonjaera skrev:Så min første aura på Silva Ultramind kurset. Fikk ikke se farger, men bare en lysere kontur rundt instruktøren. Det var også kontur av en skikkelse på hennes venstre side. Regner med at det var hjelperen hennes.
Dette var mot en lys bakgrunn. Tror det er lettere å se den da.
Har prøvd å trene for å se mer, men tror det kommer av seg selv når tiden er inne.
Hei :D
Som å lese mine egne tanker jo! Etter en slik opplevelse så blir det helt naturlig at øynene fokuserer på aurafeltet. Jeg må nesten ta meg i det til tider. Knis :wink:
Antall ord: 104
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: teknikker på å se aura???

Innlegg av BA. »

Biejjie skrev:BA: Nei, i seg handler det ikke om feil. Det er jeg helt enig i. Men samfunnet i stort vil jo helst "rette" på sånt som det ikke er innrettet for, eller ikke orker å akseptere som det er. Det er det bare å innse. Språkbruken i artikler som denne avslører nesten alltid den egentlige holdningen selv om man forsøker å vise åpenhet eller i det minste en nøytral holdning.
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normalen, venstrehendte er et eksempel. Samfunnet oppfatter ikke lenger dette som noen ulempe, derfor forsøker vi heller ikke å rette opp dette lenger. Om ikke synestesi oppfattes som noen ulempe, er det heller ikke noen grunn til å korrigere på denne evnen/feilen.

Vi har nå beveget oss langt vekk fra diskusjonen om aura, så jeg gjentar bare at forskning tyder på at fargesynene skyldes en uvanlig kobling i hjernen som kalles synestesi, og har ingenting med den beskuedes aura å gjøre.
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Dette var mot en lys bakgrunn. Tror det er lettere å se den da
For min del fungerer det best med lys bakrunn
Tror det er mulig å se aura med både lys og mørk bakgrunn, og tidligere innlegg tyder jo på at det er individuelt hva folk foretrekker. Å se aura mot mørk bakgrunn kan ha sine ulemper med tanke på tolkning;
Situate the person in front of a very softly illuminated PLAIN WHITE background. A color background will change Aura colors, so you need additional knowledge about combining colors. Some combinations of background and Aura colors may cause misinterpretation problems
Sist redigert av Eireen på 28 Apr 2005 15:37, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 102
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Lone skrev:Hei :D
Som å lese mine egne tanker jo! Etter en slik opplevelse så blir det helt naturlig at øynene fokuserer på aurafeltet. Jeg må nesten ta meg i det til tider. Knis :wink:
Kjenner meg veldig igjen i den ja :mrgreen:
Antall ord: 40
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links