Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Redusere antall inkarnasjoner
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 27 Jun 2008 16:57
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 78 ganger
- Blitt takket: 186 ganger
Redusere antall inkarnasjoner
Er det mulig å korte ned antall inkarnasjoner (liv) på jorden, hvis man utvikler seg spirituelt nok?
Antall ord: 16
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Jeg har ingen beviser, eller annet enn min overbevisning å støtte meg til, men ja det tror jeg.
Jeg tror at gjennom å øke sin bevissthet og være ydmyk (noe jeg sliter med ofte :mozilla_wink: ) overfor våre erfaringer, så kan man hoppe framover i køen...
Jeg tror også (litt off-topic) at vi mennesker utforsker og eksperimenterer med det åndelige for å få en bedre bevissthetsgrad overfor det åndelige i oss selv. Kronglete formulert, men sånne ting synes jeg er vanskelige å settte ord på...
Jeg tror at gjennom å øke sin bevissthet og være ydmyk (noe jeg sliter med ofte :mozilla_wink: ) overfor våre erfaringer, så kan man hoppe framover i køen...
Jeg tror også (litt off-topic) at vi mennesker utforsker og eksperimenterer med det åndelige for å få en bedre bevissthetsgrad overfor det åndelige i oss selv. Kronglete formulert, men sånne ting synes jeg er vanskelige å settte ord på...
Antall ord: 87
Memento mori
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Interessant....personlig tror jeg ikke det.
Jeg tror ikke det handler om å bli ferdig med noe som helst.
Dessuten har jeg litt vondt for å fatte tidskonseptet. Hvis tid ikke eksisterer, lever vi vel strengt tatt alle livene på én gang....?
Dessuten har jeg litt vondt for å fatte tidskonseptet. Hvis tid ikke eksisterer, lever vi vel strengt tatt alle livene på én gang....?
Antall ord: 40
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Spennende, og skremmende tanke...mener du at konseptet "tid" er menneskets forklaring på noe som egentlig ikke er?
Jeg mener ikke nødvendigvis at vi skal bli "ferdig" med noe, men at det er en prossess vi skal gjennom. Og at gjennom økt åndelig bevissthet kan vi lære fortere, hvis du skjønner?
Jeg mener ikke nødvendigvis at vi skal bli "ferdig" med noe, men at det er en prossess vi skal gjennom. Og at gjennom økt åndelig bevissthet kan vi lære fortere, hvis du skjønner?
Antall ord: 54
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Nettopp! Om vi tar dette konseptet seriøst, og prøver å innse konsekvensen av det, blir det meste av spirituelle trossystemer overflødige eller like illusoriske som det vi opplever til vanlig.Hecate skrev:Interessant....personlig tror jeg ikke det.
F.eks. troen på at vi hopper fra en inkarnasjon til en annen og at vi akkumulerer "god" eller "dårlig" karma.
Eller troen på at vi slutter å inkarnere hvis vi bare er spirituelle nok.
Eller troen på at vi må forte oss for å oppnå noe, at vi kan gjøre feil, at noe er farlig, etc.
All dualisme forsvinner når vi identifiserer oss med noe utenfor tid.
Antall ord: 143
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Jeg vet ikke. Tiden på jorden er lineær. A kommer før B o.s.v., men på den andre siden sies det at tid ikke eksisterer. Det er en tidløs væren på en måte...Astarte skrev:Spennende, og skremmende tanke...mener du at konseptet "tid" er menneskets forklaring på noe som egentlig ikke er?
Jeg prøver å se det for meg at jeg er som en brennmanet som svever i en boble med mange virkeligheter på veggene, som flere TV-skjermer, da kan jo hver og en skjerm svare til et liv på jorda (og andre steder), men alt er tilkoblet meg via tentaklene liksom...
Dette er bare tankespinn, altså!!
Antall ord: 151
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Helt enig. Jo mer vi prøver å forstå eller søke utover, jo mer fjerner vi oss fra sannheten. Er det ikke noe som heter at tao er å kappe av seg hodet?jon blund skrev:Nettopp! Om vi tar dette konseptet seriøst, og prøver å innse konsekvensen av det, blir det meste av spirituelle trossystemer overflødige eller like illusoriske som det vi opplever til vanlig.Hecate skrev:Interessant....personlig tror jeg ikke det.
F.eks. troen på at vi hopper fra en inkarnasjon til en annen og at vi akkumulerer "god" eller "dårlig" karma.
Eller troen på at vi slutter å inkarnere hvis vi bare er spirituelle nok.
Eller troen på at vi må forte oss for å oppnå noe, at vi kan gjøre feil, at noe er farlig, etc.
All dualisme forsvinner når vi identifiserer oss med noe utenfor tid.
Jeg ba om et råd for en stund siden, svaret jeg fikk var: slutt å søke, begynn å leve hehehehe
Antall ord: 198
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
Ja det var et fint råd!!!Hecate skrev:Helt enig. Jo mer vi prøver å forstå eller søke utover, jo mer fjerner vi oss fra sannheten. Er det ikke noe som heter at tao er å kappe av seg hodet?
Jeg ba om et råd for en stund siden, svaret jeg fikk var: slutt å søke, begynn å leve hehehehe
Å kappe av hodet er også et veldig fint råd. ...selv om det jaggu ikke er lett. Jeg prøver hele tiden, men før jeg vet ordet av det har det grodd ut igjen! Nesten sånn som han i Men in Black filmen...
Antall ord: 106
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 27 Jun 2008 16:57
- 16
- Har takket: 78 ganger
- Blitt takket: 186 ganger
Hvor opptatt man er av disse eksistensielle spørmålene og om man lever mer i "dybden", sier kanskje noe om hvor langt sjelen er i sin reise? Jeg mener en som kun fokuserer på det matrielle og lever sitt liv på yten uten åndlig næring er en ny eller ung sjel?
Antall ord: 53
Hide post links |
Gjenfødelse er en fin ting, sjelen følger liksom med...
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Nov 2007 02:10
- 17
- Lokalisering: Tønsberg
- Blitt takket: 1 gang
Jeg tror nok det er en vei å gå. Og kanskje endel erfaringer å gå igjennom, før man kommer dit hen at man ikke behøver å inkarnere igjen. Men selv de som har kommet dit, kommer ofte ned her, for å fungere som verdenslærere. Eller så kan de fungere som det, fra den andre siden, gjennom kanaliseringer.
På samme tid tror jeg det er mulig å nå et slags Nirvana, oppvåkning, mens vi lever her. Og jeg tror egentlig vi må være her, for å oppleve det.
En interessant side angående hvor mange liv, eller hvor gammel en sjel er. Er denne siden.
http://home.online.no/~hjgrini/sjelens-alder.htm
På samme tid tror jeg det er mulig å nå et slags Nirvana, oppvåkning, mens vi lever her. Og jeg tror egentlig vi må være her, for å oppleve det.
En interessant side angående hvor mange liv, eller hvor gammel en sjel er. Er denne siden.
http://home.online.no/~hjgrini/sjelens-alder.htm
Antall ord: 111
I choose the easy button.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Jeg får litt vondt i magen av en sånn stigmatisering av evige deler av Gud...vet det er mange som mener det må være sånn, men tilbake til Jon Blunds innlegg; dualisme, søken, mer illusjoner...jeg er av den oppfatning at vi kan ikke plassere det som er utenfor tiden innenfor vår forståelseshorisont - selv om det er aldri så fasinerende å filosofere over.
Jeg tror aldri vi kommer til å slutte med å inkarnere. Vi er aldri separat fra noe som helst og som du sier Shania, nirvana må vi være her for å oppleve. Ellers er det jo ikke noe moro.
Jeg tror aldri vi kommer til å slutte med å inkarnere. Vi er aldri separat fra noe som helst og som du sier Shania, nirvana må vi være her for å oppleve. Ellers er det jo ikke noe moro.
Antall ord: 106
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
Tror mye handler om å erfare seg selv, leve ut seg selv. Man kan oppnå "nirvana" uten å tenke på åndelighet og slik. Livet kan være ganske uanstrengt bare ved å tenke litt annerledes.
Antall ord: 32
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Sep 2006 01:12
- 18
- Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 130 ganger
ord blir åverflødige.. vakre mennesker.. kloke...*sukk*
mitt svar til topic, vil være Ja&nei - tvetydighet, iallefall så lenge jeg har en fot i vær dimensjon - altså illusjonen om. haha...
veien dit... ahh... huske...... Leeeeveeeeeee, hoooo hooooo.....
mitt svar til topic, vil være Ja&nei - tvetydighet, iallefall så lenge jeg har en fot i vær dimensjon - altså illusjonen om. haha...
veien dit... ahh... huske...... Leeeeveeeeeee, hoooo hooooo.....
Antall ord: 40
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying
Hide post links |