Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJesus sitt gjenferd?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev: jo vi menneskr har fri vilje, men noen ganger kan gud gjøre det slik at dem får dårlig samvittighet over en tid slik at man får det igjennom det man ber om, om det er det riktige.
Så Gud sørget for, via indusering av dårlig samvittighet, at noen bygget huset du ville ha, solgte bilen du ville ha, gav deg jobben du ville ha, og ikke minst møtte deg på nettet for siden å gifte seg med deg?
egosistisk er jeg ikke. den som ber han får.
Du går i en tro av at du simpelthen bare trenger å peke på det du vil ha, så blir det ordnet for deg av høyere makter. Dette gjelder luksusgoder som Mercedes-biler og drømmehus. Jo, jeg syns du fremstår som ganske så egoistisk. Hvorfor ber du ikke om fred i verden, mat på bordet for de som sulter, osv?
den som ber i hjertets helhet og tror på det 100% han får om det det riktige og meningen med det. man må be helhjertet...ikke alle troende ber helhjertet. man må også være ren i sitt hjerte for å få noe man ber om. troende som ikke er rene i hjertet sitt som ber får ikke fordi dem er urene i hjertet sitt eller ber feil. åja man kan be feil vettu. om det høres rart ut.
Så det du sier her er at mennesker som sliter og har det vondt i verden ikke ber hardt nok? At de ikke er kristne nok? De som har det vondt her i verden er "urene"?
Dette høres ikke rart ut, det høres totalt forkastelig ut.
mange ganger er det flaks inni bilet men andre ganger ikke . så selv om du eikke er troende så kan du jo få ting billigere selvom, det er klart. men når man ikke får før bønn og så ber og man får så er det jo at bønnen er nblitt bønnhørt ;)
Nei. Jeg kan når som helst gjøre hva som helst, og få det til å passe med en stor vending i livet mitt. Jeg kan godt påstå at jeg fikk den jobben jeg ville ha fordi jeg fulgte med på Lost f.eks. Før jeg begynte å følge med på Lost hadde jeg ikke "drømmejobben".
Antall ord: 407
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

jente 27 skrev: ..ikke alle troende ber helhjertet. man må også være ren i sitt hjerte for å få noe man ber om. troende som ikke er rene i hjertet sitt som ber får ikke fordi dem er urene i hjertet sitt eller ber feil. åja man kan be feil vettu. om det høres rart ut.
Men dette må du forklare litt nermere :)
Når man ber på sine knær for å evnt unngå en ulykke eller en tilstand - så ber man vel helhjertet vil jeg tro....ikke sånn: "Nåja kjære Gud'en min, håper jeg ikke ramler ned i den kummen med vann å drukner"......

Altså med hvilken innlevelse skal man be for at det skal være riktig da?
jente 27 skrev:
mange ganger er det flaks inni bilet men andre ganger ikke . så selv om du eikke er troende så kan du jo få ting billigere selvom, det er klart. men når man ikke får før bønn og så ber og man får så er det jo at bønnen er nblitt bønnhørt ;)
'

Flaks og uflaks er noe alle har, mer eller mindre hele tiden. Hvordan kan man vite om det var flaks eller ikke?

Om du ber halvhjerta og feil (som du sier) og det allikevel skjer det du ber om.....hva da? Var det flaks eller hørte Gud på deg allikevel?

Hører og ser ikke Gud alt vi gjør?
Antall ord: 249
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moongirl
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Okt 2007 23:14
17
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Norge

Innlegg av Moongirl »

veldig skeptisk!! er ikke kristen da så xD
Antall ord: 8
...Ser du meg, så kjenner du meg igjen!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Seraphim
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Nov 2005 22:36
19
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Seraphim »

Må si jeg venter i spenning på jente 27's svar til Kimbara.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Multatuli
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mai 2008 21:59
16
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Multatuli »

Jeg for min del lurer litt på hvorfor ikke alle i Afrika fx har rikelig med mat om det bare kommer an på å be om det.

Tror faktisk mange der er mer rene av hjertet og ber mer inderlig enn vi som ønsker en ny mercedes gjør. Så hvorfor er det enklere for gud å fremskaffe en mercedes enn å mette de sultende?

Beklager, men dette kan jeg ikke tro på. Og skam deg som setter deg selv over alle andre.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av jente 27 »

sånn..ENDELIG fått nett !! har nettopp kjøpt hus og flytta inn. nå kan jeg begynne å svare så godt jeg kan. :mozilla_cool:
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

jeg kjøpte et ferdig bygd hus som var ledig. ikke bygget ;) men uansett så tror je ggud veiledet meg til å kjøpe dette ikke av dårlig samvittighet på selgeren men at huset var ledig å det skulle være til meg. derfor ville han gi meg lån til dette. ang jobben så tror je gikke dette var innom samvittigheten på den måten, men heller at Gud påvirket sjefene til å gi meg jobben siden jeg trngte den og var flink nok til å få den. ang typen min så tror jeg han ledet meg til å finne han siden vi er meningen for hverandre. alt dette trenger ikke være av dårlig samvittighet for noe, men helelr en påvirkning i mennesker. ikke at de skal selge huset men at Gud ledet meg til å kjøpe det. ja Gud kan påvirke menensker til at de mfår dårlig samvittighet, men det er ikke slik at det går utover den personen som får dårlig samvoittighet, det er klart. det er ikke slik at den personen som får dårlig samvittighet skal lide over det. skjer dette, så skjer det positivt for alle parter.

Du går i en tro av at du simpelthen bare trenger å peke på det du vil ha, så blir det ordnet for deg av høyere makter. Dette gjelder luksusgoder som Mercedes-biler og drømmehus. Jo, jeg syns du fremstår som ganske så egoistisk. Hvorfor ber du ikke om fred i verden, mat på bordet for de som sulter, osv?
kaller du en mercedes for luxus bil heheheh...det er det jo IKKE... det er jo bare en bil som alle andre. en 90 modell, gammel bil jo. ikke noe luxus med det. men jeg syntes det for je ghar aldri hatt en slik. men egentlig er det ikke det.
drømmehus er noe alle kan ha ikke noe spesielt med det .. er du sjalu ? du opptrer som en gretten og sjalu kvinne du! :mozilla_cool:
jeg ber for fred i verden og får mat for dem som sulter.

I norge er vi et rikt land og det er derfor lettere for oss å hjelpe hverandre. I afrika er det fattigdom fra før og det blir vanskeligere å hjelpe hverandre dr på den måten vi gjør i norge.

Joda gud kan lage fred, mat nok til alle, penger i fleng til hele verden , men han kan ikke heller. Det som er, er at da adam og eva tok eplet og syndet i hagen så kom synden og ondskapen inn i verden. Derfra ble det vanslkelig for gud å innfri alt det vi ønsker oss.
Onskapen hersker på denne jorden til dagen jesus kommer tilbake. Derfra skal gud skape en ny jord å lage fred på og bare godhet.

Men grunnen til at mennesker har det som de har det i afrika er ikke lett å svare på, i korrekt svar. Men jeg tror gud gjør det Han kan jeg. Han prøver å få eks norge til å gi mat på andre måter enn å la det bli ”poff” opplevelser av mat der. Hadde vi i norge flydd ned mat til dem, hadde dem fått mat. Hadde de rike kaksene i norge gitt penger i fleng, flydd ned mat til dem, hadde dem ikke lidd på denne måten. Tror gud gjør så godt han kan til å påvirke mennesker i norge til dette, men når dem ikke blir enige i hvilken metode som er mest ”økonomisk” …ja så blir det jo sånn….

Så det du sier her er at mennesker som sliter og har det vondt i verden ikke ber hardt nok? At de ikke er kristne nok? De som har det vondt her i verden er "urene"?
sier ikke alle som sliter og ber ikke får da. men det skjer ja. ber man om noe og ikke lever rent så får man ikke det man ber om. hva nytter det om man dreper andre eller stjeler og lyver og er utro og ligger med mange i fleng....det er jo synd og ikke bra . da er hjertet urent. hva nytter da bønn. nå sier je gikke at alle gjør dette, men dem som gjør det.

ting kan være tilpasset det du vil ha og ikke ha helt klart. men andre ting tror jeg er hjelp fra gud.
Antall ord: 752

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

[quote="Brenda"]

vel det er vanskelig å forklare men skal prøve. si en troende person tror på jesus men likevel tviler i sitt hjerte på at han passer på seg elelr sørger for seg i mat og lignende. hva nytter det å be da etter hjelp ?..... man må leve rent i sitt hjerte for at ting skal nyttes å be om. man ¨må ikke synde i bevvisste synder. men høre på hva gud sier til en i hjertet sitt om hva som er riktig og galt. når je ghar eks 1000 kroner i mnd å leve av til mat (vi er 3 stk i familien) da stoler jeg 100% på at gud ordner dette slik at je gfår mat på andre måter. ikke at det daler ned mat fra himlen men kanskje gjennom din egen familie at dem stiller opp. elelr venner. eller en ekstra jobb som amn ikke ventet å få, ja at man måtte jobbe noen få timer en plass, bare for en dag liksom å ikke har det fast elelr vikar i det hele tatt.

matt 6: 1-7 0g 14Pass dere for å gjøre gode gjerninger for øynene på folk, for å bli sett av dem. Da får dere ingen lønn hos deres Far i himmelen. 2 Når du gir en gave til de fattige, skal du ikke utbasunere det, slik hyklerne gjør i synagogene og på gatene for å bli æret av mennesker. Sannelig, jeg sier dere: De har alt fått sin lønn. 3 Når du gir en slik gave, skal ikke din venstre hånd vite hva den høyre gjør, 4 for at det kan være en gave i det skjulte. Og din Far som ser i det skjulte, skal lønne deg.
Bønn
5 Når dere ber, skal dere ikke gjøre som hyklerne. De liker å stå i synagogene og på gatehjørnene og be for å vise seg for folk. Sannelig, jeg sier dere: De har alt fått sin lønn.
6 Men når du ber, skal du gå inn i ditt rom og lukke din dør og be til din Far som er i det skjulte. Og din Far, som ser i det skjulte, skal lønne deg.
Herrens bønn
7 Når dere ber, skal dere ikke ramse opp ord slik hedningene gjør; de tror de blir bønnhørt ved å bruke mange ord. 8 Vær ikke lik dem! For dere har en Far som vet hva dere trenger, før dere ber ham om det.
(be fader vår)

14 For dersom dere tilgir menneskene de misgjerningene de har gjort, skal også deres himmelske Far tilgi dere. 15 Men dersom dere ikke tilgir menneskene, skal heller ikke deres Far tilgi de misgjerningene dere har gjort.

man må også være ren i hjertet ang tilgivelse for andre menensker og ikke hate noen samt å baksnakke og ikke ville tilgi andre.

man kan kjenen igjen flaks elelr ikke ved å sammenfatte hele sammenhengen i situasjonen som skjer eller har skjedd. dette vil en se i lengden på hva som er flaks og hva soim er fra gud. noen ganger er det ikke lett å skjeldne, spesielt for ikke troende er dette vanskelig. tror man på jesus vil man fort skjeldne dette.

ber man halvhjertet og "feil" og du får det du ber om kan det være at Gud betsemte at en skulle få de tlikevel siden situasjonen var slik at det måtte til. men dette er bare noe gud kan bestemme og gjøre noe med. og dette er ikke lett å kunne skjønne heller.

gud hører og ser ALT deet vi gjør, de ter det som er så fantastisk! :D
det er dette som gjør at han kan bestemme seg for hva som er riktig og galt for oss i det vi ønsker oss elelr ber om :D
Antall ord: 656

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

Multatuli skrev: Beklager, men dette kan jeg ikke tro på. Og skam deg som setter deg selv over alle andre.

dette er som å si "skam deg/dere som ikke ewr troende! er det noe nbedre ? nei neppe

til alle her :D

matteus 6:6
Men når du ber, skal du gå inn i ditt rom og lukke din dør og be til din Far som er i det skjulte. Og din Far, som ser i det skjulte, skal lønne deg.

matteus 21:22
Og alt dere ber om i bønnene deres, skal dere få, når dere ber med tro.»

hebr: 11:6
Uten tro er det umulig å være til glede for Gud. For den som trer fram for Gud, må tro at han er til, og at han lønner dem som søker ham.

håper dette kan hjelpe noen i svar . :D
jeg bare skriver det jeg tror jeg mere kan jeg ikke gjøre :D
men spør om det er noe.

jeg kunne ha ramset eeeenda mere, men skal ikke gjøre det da uten at noen spør :D
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Prøvd å be til Gud om hjelp til et retteprogram når du skriver?
Se om det hjelper lissom... :D
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

Sol@ngelica skrev:Prøvd å be til Gud om hjelp til et retteprogram når du skriver?
Se om det hjelper lissom... :D
hehe jada det kan jo hjelpe det og :mozilla_cool:
gud kan om du tror på ham hjelpe deg å lede deg på nettet til å finne det du trenger. det tror jeg på :D
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Jesus lever...
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:jeg kjøpte et ferdig bygd hus som var ledig. ikke bygget ;) men uansett så tror je ggud veiledet meg til å kjøpe dette ikke av dårlig samvittighet på selgeren men at huset var ledig å det skulle være til meg. derfor ville han gi meg lån til dette.
Ja, men hvordan ble det ledig? Hvis Gud fikset dette for deg, så må han ha sørget for at det ble ledig - ergo må han ha fått andre til å flytte, og atter andre til å IKKE kjøpe det, slik at det skulle tilfalle deg.
ang jobben så tror je gikke dette var innom samvittigheten på den måten, men heller at Gud påvirket sjefene til å gi meg jobben siden jeg trngte den og var flink nok til å få den.

Så Gud tok fra sjefene sin frie vilje for at DU skulle få den jobben du ville ha? Hadde han gjort dette selv om du ikke var flink nok? Gjorde han alle de andre søkerene udyktige i jobben?
ang typen min så tror jeg han ledet meg til å finne han siden vi er meningen for hverandre.
Så Gud manipulerte tankesettet og fratok typen din sin frie vilje for at akkurat DU skulle bli funnet slik at han kunne oppfylle DINE ønsker?
alt dette trenger ikke være av dårlig samvittighet for noe, men helelr en påvirkning i mennesker. ikke at de skal selge huset men at Gud ledet meg til å kjøpe det. ja Gud kan påvirke menensker til at de mfår dårlig samvittighet, men det er ikke slik at det går utover den personen som får dårlig samvoittighet, det er klart. det er ikke slik at den personen som får dårlig samvittighet skal lide over det. skjer dette, så skjer det positivt for alle parter.
Så at DU fikk bilen, huset, jobben og typen er positivt for alle de involverte? Hva, er du en SÅ fantastisk person du da?
kaller du en mercedes for luxus bil heheheh...det er det jo IKKE... det er jo bare en bil som alle andre. en 90 modell, gammel bil jo. ikke noe luxus med det. men jeg syntes det for je ghar aldri hatt en slik. men egentlig er det ikke det.
drømmehus er noe alle kan ha ikke noe spesielt med det .. er du sjalu ? du opptrer som en gretten og sjalu kvinne du! :mozilla_cool:
Jeg kaller biler generelt for luksusgoder. Jeg kaller drømmehus generelt for luksusgoder. Jeg kaller drømmejobber generelt for luksusgoder.
Jeg er ikke sjalu - jeg reagerer på den selvhøytidlige holdningen din.
jeg ber for fred i verden og får mat for dem som sulter.
Men likevel syns Gud det er bedre å skjenke deg luksusgoder? Hvis han kan lede folk så lett som du påstår, så burde det ikke være noen sak å lede de menneskene som sitter ved makten her i verden på bedre veier. Det burde heller ikke være noe problem for den allmektige guden du tror på å skjenke sultne barn med mat, på samme måte som du får tilfredsstilt ditt ego.
I norge er vi et rikt land og det er derfor lettere for oss å hjelpe hverandre. I afrika er det fattigdom fra før og det blir vanskeligere å hjelpe hverandre dr på den måten vi gjør i norge.
Men du sier jo at det er Gud som ordnet alt for deg...
Joda gud kan lage fred, mat nok til alle, penger i fleng til hele verden , men han kan ikke heller.

Den setningen gir absolutt ingen mening.
Det som er, er at da adam og eva tok eplet og syndet i hagen så kom synden og ondskapen inn i verden. Derfra ble det vanslkelig for gud å innfri alt det vi ønsker oss.
Onskapen hersker på denne jorden til dagen jesus kommer tilbake. Derfra skal gud skape en ny jord å lage fred på og bare godhet.
Men han kan skjenke deg biler, drømmehus, drømmejobber og drømmetyper?
Men grunnen til at mennesker har det som de har det i afrika er ikke lett å svare på, i korrekt svar. Men jeg tror gud gjør det Han kan jeg. Han prøver å få eks norge til å gi mat på andre måter enn å la det bli ”poff” opplevelser av mat der. Hadde vi i norge flydd ned mat til dem, hadde dem fått mat. Hadde de rike kaksene i norge gitt penger i fleng, flydd ned mat til dem, hadde dem ikke lidd på denne måten. Tror gud gjør så godt han kan til å påvirke mennesker i norge til dette, men når dem ikke blir enige i hvilken metode som er mest ”økonomisk” …ja så blir det jo sånn….
Han gjør tydeligvis ikke alt han kan, for mye av tiden går jo med til å gjøre deg til lags.

Alvorlig talt - det du skriver her nå er så ignorant og tåpelig at jeg nesten ikke fatter at det er mulig.
Istedet for å forandre forholdene i fattige og herjede strøk av Afrika lokalt, så manipulerer altså Gud den frie viljen til oss her oppe i nord (uten særlig hell - merkelig til en allmektig gud å være...).
sier ikke alle som sliter og ber ikke får da. men det skjer ja. ber man om noe og ikke lever rent så får man ikke det man ber om. hva nytter det om man dreper andre eller stjeler og lyver og er utro og ligger med mange i fleng....det er jo synd og ikke bra . da er hjertet urent. hva nytter da bønn. nå sier je gikke at alle gjør dette, men dem som gjør det.
Det du sier med dette er jo at alle som har det jævlig i verden - som bor i utsatte områder av verden - er skitne, syndige mennesker. Alle som ufrivillig er i en jævlig situasjon er skitne og syndige. Alle som aldri har hørt om din religion og ikke følger de ignorante meningsløse reglene er skitne og syndige?

Drap, tyveri, løgn, sex - er dette utelukkende skitne, syndige elementer for deg? Ja vel - for deg som bor i verdens beste land er det kanskje det, men for mennesker som lever i den tredje verden, er rammet av krig, sult, syke religiøse regimer, osv, så fortoner det seg ikke nødvendigvis slik.
ting kan være tilpasset det du vil ha og ikke ha helt klart. men andre ting tror jeg er hjelp fra gud.
Jeg tror du har litt vel høye tanker om din egen viktighet.
Antall ord: 1238
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

kimbara:

dette gidder jeg bare ikke å svare på for du er så trangsynt å gidder ikke å prøve å skjønne hva jeg vil hen i det hele tatt. siden du ikke er troende uansett vil du ikke skjønne hva je gmner i lengden likevel ang dette. det er mye som du spør om som ikke henger på en greip. du motsier meg i spørmålene og svarene mine at det ikke er vits i å svare engang ang dette du spurte om.

forrsten så har je gikke høye tanker om meg selv. jeg vet bare at min herre gud og jesus passer på meg og alle andre troende :D
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Jesus og Aliens... YES!!!
Antall ord: 4

Link:
BBcode: