Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerTrenger hjelp til å kontakte hjelperen min.

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Evidence
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 14 Jun 2008 18:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Trenger hjelp til å kontakte hjelperen min.

Innlegg av Evidence »

Jeg laget en debatt tidligere om at hjelperen min viste seg for meg.
Nå trenger jeg hjelp til hvordan jeg kan kommunisere med han, kanskje se han samtidig også. Hvordan kan man gjøre dette? Skal man bare sette seg ned og rope på den?
Eller kan man kanskje ikke snakke med den?
Trenger svar. :D
Antall ord: 55
- Kristian.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Re: Trenger hjelp til å kontakte hjelperen min.

Innlegg av jon blund »

Evidence skrev:Jeg laget en debatt tidligere om at hjelperen min viste seg for meg.
Nå trenger jeg hjelp til hvordan jeg kan kommunisere med han, kanskje se han samtidig også. Hvordan kan man gjøre dette? Skal man bare sette seg ned og rope på den?
Eller kan man kanskje ikke snakke med den?
Trenger svar. :D
Dette rådet har blitt gitt mange ganger på forumet her, men det er vel aldri så galt at vi ikke kan gi det igjen :)

Lær deg meditasjon.

Når du er i den meditative tilstanden får du mye lettere kontakt. Og den normale støyen alle apekattene i hjernen lager er borte slik at du faktisk kan lytte og ha en samtale på det indre. Når du er i meditasjon kan du bare se for deg at hjelperen din står bak deg, eller spørre om han/hun kan stå bak deg. Eller du kan bare kjenne etter hvor han står. Og så kan du innlede en samtale. Spør f.eks. "er du der?" "kan vi snakke litt sammen nå?" og lytt etter svaret som kommer med en gang, akkurat som i en vanlig samtale.

Etter at dere har snakket litt sammen og du har blitt fortrolig med denne indre dialogen kan du be om at hjelperen din går fremfor deg slik at du kan se han. For eksempel.

Jeg har ingen konkret metode. For meg er det hele bare en vanlig samtale og jeg trenger ikke gjøre noen ting for å mane frem de som er rundt meg hele tiden uansett. Vi trenger bare å lære oss å lytte.

Så meditasjon er første skritt uansett.
Antall ord: 281

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Evidence
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 14 Jun 2008 18:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: Trenger hjelp til å kontakte hjelperen min.

Innlegg av Evidence »

jon blund skrev:
Evidence skrev:Jeg laget en debatt tidligere om at hjelperen min viste seg for meg.
Nå trenger jeg hjelp til hvordan jeg kan kommunisere med han, kanskje se han samtidig også. Hvordan kan man gjøre dette? Skal man bare sette seg ned og rope på den?
Eller kan man kanskje ikke snakke med den?
Trenger svar. :D
Dette rådet har blitt gitt mange ganger på forumet her, men det er vel aldri så galt at vi ikke kan gi det igjen :)

Lær deg meditasjon.

Når du er i den meditative tilstanden får du mye lettere kontakt. Og den normale støyen alle apekattene i hjernen lager er borte slik at du faktisk kan lytte og ha en samtale på det indre. Når du er i meditasjon kan du bare se for deg at hjelperen din står bak deg, eller spørre om han/hun kan stå bak deg. Eller du kan bare kjenne etter hvor han står. Og så kan du innlede en samtale. Spør f.eks. "er du der?" "kan vi snakke litt sammen nå?" og lytt etter svaret som kommer med en gang, akkurat som i en vanlig samtale.

Etter at dere har snakket litt sammen og du har blitt fortrolig med denne indre dialogen kan du be om at hjelperen din går fremfor deg slik at du kan se han. For eksempel.

Jeg har ingen konkret metode. For meg er det hele bare en vanlig samtale og jeg trenger ikke gjøre noen ting for å mane frem de som er rundt meg hele tiden uansett. Vi trenger bare å lære oss å lytte.

Så meditasjon er første skritt uansett.
Tusen takk! Men siden du sier jeg skal lære meg å meditere, og virker så erfaren, kan du ikke lære meg å meditere da? Jeg har ikke peil selv. :p Hvis ikke du kan så setter jeg pris på om noen andre kan! :D
Antall ord: 326
- Kristian.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Re: Trenger hjelp til å kontakte hjelperen min.

Innlegg av jon blund »

Evidence skrev:Tusen takk! Men siden du sier jeg skal lære meg å meditere, og virker så erfaren, kan du ikke lære meg å meditere da? Jeg har ikke peil selv. :p Hvis ikke du kan så setter jeg pris på om noen andre kan! :D
Å meditere er veldig enkelt. VELDIG enkelt. Så jeg kan godt lære deg det :)

Saken er at du må gjøre det selv, selv om det virker kjedelig i starten. Hvis du gjør det hver dag i 3 måneder så er du garantert å få det til. Men det krever litt ekstra stamina når du gjør det på egenhånd uten hjelp fra en lærer eller kurs-gruppe.

Jeg har en enkel meditasjon på bloggen min som alle kan lære, og som aldri slutter å være aktuell: http://meditasjon-som-medisin.blogspot. ... jon-n.html.

Og som sagt, bare gjør det. Gjør det hver dag selv om du synes det er kjedelig eller innholdsløst. Etterhvert oppdager du den meditative tilstanden, og da forstår du hva det hele handler om. Når du lærer deg å komme inn i den meditative tilstanden åpnes et helt univers på det indre og alle teknikker blir tilgjenglige. Den meditative tilstand er utgangspunktet for nesten alt videre arbeid på det indre.
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Evidence
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 14 Jun 2008 18:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: Trenger hjelp til å kontakte hjelperen min.

Innlegg av Evidence »

jon blund skrev:
Evidence skrev:Tusen takk! Men siden du sier jeg skal lære meg å meditere, og virker så erfaren, kan du ikke lære meg å meditere da? Jeg har ikke peil selv. :p Hvis ikke du kan så setter jeg pris på om noen andre kan! :D
Å meditere er veldig enkelt. VELDIG enkelt. Så jeg kan godt lære deg det :)

Saken er at du må gjøre det selv, selv om det virker kjedelig i starten. Hvis du gjør det hver dag i 3 måneder så er du garantert å få det til. Men det krever litt ekstra stamina når du gjør det på egenhånd uten hjelp fra en lærer eller kurs-gruppe.

Jeg har en enkel meditasjon på bloggen min som alle kan lære, og som aldri slutter å være aktuell: http://meditasjon-som-medisin.blogspot. ... jon-n.html.

Og som sagt, bare gjør det. Gjør det hver dag selv om du synes det er kjedelig eller innholdsløst. Etterhvert oppdager du den meditative tilstanden, og da forstår du hva det hele handler om. Når du lærer deg å komme inn i den meditative tilstanden åpnes et helt univers på det indre og alle teknikker blir tilgjenglige. Den meditative tilstand er utgangspunktet for nesten alt videre arbeid på det indre.
Tusen takk, dette hjalp mye! :D Jeg kjenner en som kan meditere og har gått på kurs osv. Jeg skal begynne å meditere selv, bare jeg får litt hjelp av henne i starten :)
Antall ord: 255
- Kristian.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Evidence
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 14 Jun 2008 18:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Evidence »

Så utrolig enkelt, ser ikke ut som jeg trenger hjelp alikevel. Men en ting lurer jeg enda på. Hvis man skal ha en samtale med hjelperen sin, gjør man det mens man mediterer eller etterpå? :-s
Antall ord: 36
- Kristian.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Evidence skrev:Så utrolig enkelt, ser ikke ut som jeg trenger hjelp alikevel. Men en ting lurer jeg enda på. Hvis man skal ha en samtale med hjelperen sin, gjør man det mens man mediterer eller etterpå? :-s
Gå inn i meditasjon først, og så samtale. Når du er i meditasjon er det stille i ditt indre og det er mye lettere å lytte til den stille stemmen som hjelpere snakker med, bak alle de gærne apekattene vi vanligvis omgir oss med :)
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Evidence
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 14 Jun 2008 18:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Evidence »

jon blund skrev:
Evidence skrev:Så utrolig enkelt, ser ikke ut som jeg trenger hjelp alikevel. Men en ting lurer jeg enda på. Hvis man skal ha en samtale med hjelperen sin, gjør man det mens man mediterer eller etterpå? :-s
Gå inn i meditasjon først, og så samtale. Når du er i meditasjon er det stille i ditt indre og det er mye lettere å lytte til den stille stemmen som hjelpere snakker med, bak alle de gærne apekattene vi vanligvis omgir oss med :)
Men jeg lurer på noe (igjen). Når man snakker med hjelperen sin, hører man stemmen bare inni hodet eller kan man høre stemmen tydelig utenfor hodet?
Antall ord: 116
- Kristian.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Evidence skrev:Men jeg lurer på noe (igjen). Når man snakker med hjelperen sin, hører man stemmen bare inni hodet eller kan man høre stemmen tydelig utenfor hodet?
Man hører det inni hodet sitt.

Men når man blir kjent med det er det uavhengig av dine egne tanker. Og det kan noen ganger være skremmende tydelig, spesielt de første gangene! Det enerste som skiller en gal person og en som snakker med sine hjelpere og mestere på det indre er at den som snakker med sine hjelpere fungerer i hverdagen samtidig, det gjør ikke den gale :mozilla_sealed:
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Evidence
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 14 Jun 2008 18:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Evidence »

jon blund skrev:
Evidence skrev:Men jeg lurer på noe (igjen). Når man snakker med hjelperen sin, hører man stemmen bare inni hodet eller kan man høre stemmen tydelig utenfor hodet?
Man hører det inni hodet sitt.

Men når man blir kjent med det er det uavhengig av dine egne tanker. Og det kan noen ganger være skremmende tydelig, spesielt de første gangene! Det enerste som skiller en gal person og en som snakker med sine hjelpere og mestere på det indre er at den som snakker med sine hjelpere fungerer i hverdagen samtidig, det gjør ikke den gale :mozilla_sealed:
Første gangen jeg mediterter idag, men jeg hørte ikkeno. Kan man forvente noe første gangen da eller? Jeg begynte med å spørre "Er du der" osv. men ingen svar.
Antall ord: 139
- Kristian.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Evidence skrev:Første gangen jeg mediterter idag, men jeg hørte ikkeno. Kan man forvente noe første gangen da eller? Jeg begynte med å spørre "Er du der" osv. men ingen svar.
Trenger ikke forvente noe den første gangen nei. Ikke andre eller tredje heller. Det tar tid å komme inn i det. Hvis du tar et kurs og får veiledning er det mye letter enn å gjøre det på egenhånd.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
puma/f

Innlegg av puma/f »

Evidence skrev:
jon blund skrev:
Evidence skrev:Men jeg lurer på noe (igjen). Når man snakker med hjelperen sin, hører man stemmen bare inni hodet eller kan man høre stemmen tydelig utenfor hodet?
Man hører det inni hodet sitt.

Men når man blir kjent med det er det uavhengig av dine egne tanker. Og det kan noen ganger være skremmende tydelig, spesielt de første gangene! Det enerste som skiller en gal person og en som snakker med sine hjelpere og mestere på det indre er at den som snakker med sine hjelpere fungerer i hverdagen samtidig, det gjør ikke den gale :mozilla_sealed:
Første gangen jeg mediterter idag, men jeg hørte ikkeno. Kan man forvente noe første gangen da eller? Jeg begynte med å spørre "Er du der" osv. men ingen svar.
For det første, det er som med ALT anna her i livet det kreves øvelse og trening

For det andre det er ikke alle hjelpere som snakker, de gir deg andre tegn. Så ikke vær så opphengt i at noen skal snakke til deg. Det kan rett og slett hende du går glipp av ting


puma/f
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Evidence skrev: Første gangen jeg mediterter idag, men jeg hørte ikkeno. Kan man forvente noe første gangen da eller? Jeg begynte med å spørre "Er du der" osv. men ingen svar.
Nei, ikke forvent noen ting. Du skal bare slappe av. Det er ikke sikkert du er klar for å snakke med dem. Og det eneste jeg kan si: TOLMODIGHET! Og da snakker jeg ikke om å være tolmodig i 5-10 minutter!

Jo mer du presser for å få kontakt, jo mindre kontakt får du........
Antall ord: 88
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Brenda skrev:Jo mer du presser for å få kontakt, jo mindre kontakt får du........
Yess, dette er hemmeligheten.

Vi må lytte, ikke mane frem.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
WizzardZizzard
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 19 Feb 2007 17:44
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av WizzardZizzard »

jon blund skrev:Det tar tid å komme inn i det. Hvis du tar et kurs og får veiledning er det mye letter enn å gjøre det på egenhånd.
Hvor finner man slike kurs? vet noen for eksempel om en nettside der det arransjeres meditasjonskurs?
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !