Healing og annen alternativ medisinsynlig healing

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

FEUER skrev:det er jo blitt ''bevist'' mange ganger, hva må man gjøre for at de skeptiske skal tro det!

allt om healing er ikke fake!
Det er ikke bevist, og det virker det som du selv vet siden du setter ordet i hermetegn.
Antall ord: 45
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eyes_only
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Mai 2008 00:02
16

Innlegg av Eyes_only »

mange som mener de har blitt healet når legen har gitt opp og det har gjort dem friske igjen, kanskje vitenskapen bare ikke har kommet langt nok til å kunne forklare hvordan healing fungerer?
Antall ord: 34
what's on your mind?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

Eyes_only skrev:mange som mener de har blitt healet når legen har gitt opp og det har gjort dem friske igjen, kanskje vitenskapen bare ikke har kommet langt nok til å kunne forklare hvordan healing fungerer?
Om det "fungerer" bedre/oftere enn et placebo f.eks. har enda ikke blitt vist.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

rhonersen skrev:
Eyes_only skrev:mange som mener de har blitt healet når legen har gitt opp og det har gjort dem friske igjen, kanskje vitenskapen bare ikke har kommet langt nok til å kunne forklare hvordan healing fungerer?
Om det "fungerer" bedre/oftere enn et placebo f.eks. har enda ikke blitt vist.
Men om man kaller det placebo eller healing;
Det viktigste er at pasienten blir frisk(ere), resten blir for meg bare ordkløveri :mozilla_wink:

Jeg tror nemlig ikke forskjellen er så stor, om det er noen i det hele tatt. Man tror man får en behandling som hjelper, med det resultat at kroppen i mange tilfeller fikser seg selv.

(Nå må det også sies at jeg tror healeren bare "hjelper til" i en helbredelsesprosess, og at man alltid gjør "jobben" selv)

Og nei, det hjelper ikke alle, men det gjør heller ikke skolemedisinen!

Lilja
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
raven666
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Apr 2008 23:00
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: verdal

Re: synlig healing

Innlegg av raven666 »

jeg har..har nettopp skrevet et innlegg om healing olje...ved tre tilfeller har healingen trukket ut healende olje fra pasientenes hud, til det har dekket problemområdet..de har blitt 100 % friske innen timer, men den siste healingen hvor dette skjedde frika meg litt ut, for jeg kunne med egne øyne se at sårene lukket seg!!!! jeg har aldri opplevd eller hørt om noe lignende, så jeg har ingen svar å gi deg på hvordan dette er mulig....men d gjør at du blir meget ydmyk som menneske....raven74
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
raven666
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Apr 2008 23:00
16
Lokalisering: verdal

Innlegg av raven666 »

og nå er jeg sikker på at jeg kan dette..var på kurs i bergen nettopp, og disse lukkingene, blir bare sterkere...invitere hvem som helst til å se dette, om de er seriøst intresert vil d si....raven666
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Film dette da vel, og legg det ut i tråden her
Antall ord: 12
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Her er et artig klipp fra Fight Quest som går på Discovery: http://www.youtube.com/watch?v=N-_jQJ5b ... re=related

Artigheten begynner ca.7 minutter ut i klippet.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kræsj
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mai 2008 21:11
16

ja..

Innlegg av Kræsj »

skeptikeren skrev:Film dette da vel, og legg det ut i tråden her
fordi da sier du vel ikke "å nei, dette er jo på film så dette kan hvem som helst animere"... "bare tull ja"
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
egil15

Innlegg av egil15 »

Kanskje doktorane ikkje tør å inrømme at healing funker :mozilla_tongue: (Bare ein tanke)
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
18
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

jon blund skrev:Her er et artig klipp fra Fight Quest som går på Discovery: http://www.youtube.com/watch?v=N-_jQJ5b ... re=related

Artigheten begynner ca.7 minutter ut i klippet.
den filmen har blitt fjerna..
Antall ord: 39
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Inga Toppen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2008 14:02
16
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av Inga Toppen »

Jeg har selv vært hos healer. Første gangen var med min sønn som hadde kolikk. Det var skikkelig "spooky", men det fungerte. Healeren tok ikke på han en gang, bare holdt hendene over. Vi hørte gnister fra hendene hennes, og plutselig så så hun at nå vil han snu seg mot venstre, det gjorde han og vs. Gutten ble bra han. 5 måneder etter at han var kommet til verden, fikk jeg plutselig et "støkk i ryggen", klarte i gå, klarte ikke sitte, klarte ikke ligge, trodde jeg skulle bli gal. Gikk til fastlegen, men han sa at det bare var intramuskulert og at dette ville gå over. Det gjorde det da ikke, og med en liten gutt som trenger kos og omsorg er det ikke lett å nesten ikke klare å gå. Jeg tok kontakt med den samme healeren. Jeg dro oppover, krabba vel mer eller mindre inn. HUn så på meg å sa at dette er verken isjias eller noe intramuskulert, det er bekkenet som ikke har gått sammen igjen etter fødselen. "du ar vært hos legen også sa hun, men han satt vel bare å skreiv på datan sin han." Det stemte jo alt hun sa, men det som var mest forunderlig var at når jeg skulle reise meg opp igjen fra stolen, så var jeg HELT FRISK. Jeg har ikke hatt vondt i ryggen og hoftene etter dette, og det er nå 2 1/2 år siden.
Mannen min som ikke trodde på dette før han så hva som skjedde med sønnen vår, er nå overbevist om at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi tror. Han lo av meg og vennene mine når vi snakka om dette før, men nå har pipa fått en annen lyd. :D
Antall ord: 306
IJS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

Er selv en av disse "blod-stopperne" og alt er mulig så lenge du tror.
Men den som utfører handlingen må tro - den som mottar kan tro akkurat hva han/hun vil.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maria89
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Sep 2008 22:28
16
Kjønn (valgfri): gjett...
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Maria89 »

Det er jo ikke lenge siden det sto skrevet i mediene at leger og kirurger som jobber på sykehus i Oslo går til healere selv...
Antall ord: 26
Maria..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DeniraZ
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Jan 2009 17:04
15

Innlegg av DeniraZ »

Folk er så skeptiske at det er til å bli gal av.. -.-
Men, jeg er 13år, og født med gaven healing.. jeg kan kommunnisere med ånder osv.. Du kan kanskje ikke se det, men det er der.. akkuratt som vinden..
Folk får tro hva de vil, men healing er ingen bløff.. moren til en vennine av med hadde betennelse i begge håndleddene en gang. hun var håven og hadde kjempe vondt. Så jeg prøvde å heale henne, og vi satt å så på at hevelsen gikk ned ! etterpå kunne hun bøye håndleddet uten problemer..! Så får dere velge omd ere vil tro eller ikke.. ^^
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links