Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderspiritisme - ånden vil drepe meg...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Vel, er ikke bibelen slik den er nå da ( de vel 26 forskjellige versjonene) bare et produkt av kirkens ledere gjennom mangen århundre?
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Det er mulig, men hvis ikke kristne skal forholde seg til den, hva skal de da forholde seg til?
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diffusa »

seg selv f.eks
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Iseeyou
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jun 2008 17:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Iseeyou »

Eg har opplevd noe av det samme når det gjelder spiritisme.
To venninner av meg å eg, vi spilte ånden i glasset. Den ene venninnen min mistet noe ned på gulvet, så sier hun "satan". Så staver spillet plutselig "die". Vi ble så skremt at vi avsluttet spillet med en gang. Den natten skjedde det så forferdelig mye skummelt. Rett etter at vi avsluttet, så ble det iskaldt, alle tre hadde konstante frysninger. Å så skjedde det noe ganske uforklarlig. Venninnen min fikk en melding ett minutt ca. etter vi avsluttet. Det stod at det var et ukjent nummer, "eg vet hva dere gjorde" eller "eg vet hva som skjedde" stod det, eg kan ikke huske helt nøyaktig hva det stod. Men det rare var, at meldingen slettet seg fra kjermen med en gang alle hadde lest den. Eg er sånn at eg MÅ finne en naturlig forklaring på ting før eg kan tro noe annet, men eg fant ingen forklarlig grunn på det, for ingen viste at vi spilte. Vi sov alle i samme seng den kvelden, for vi turde ikke noe annet. Det var en grusom natt. Eg drømte at vi lå i sengen, men så plutselig holdt den ene venninnen min rundt meg, eg tenkte at det var en klem å "klemte" tilbake. Men hun slapp aldri taket, eg prøvde å komme meg løs, men jo mer eg kjempet, jo hardere holdt hun rundt meg, nektet å slippe. Så stakk hun hånden inn i ryggen på meg, på det mest vondeste stedet, å bare stakk alt hun kunne, å då var det en ånd som hadde gått inn i henne. Eg prøvde å rope på den andre venninnen min , men det gjorde så vondt at eg ikke fikk en lyd ut av meg selv. Så våknet eg. Det var akkurat som om eg drømte ennå, for det var så virkelig. Det det rare var, at eg ennå kjente den grusomme smerten i ryggen, på akkurat samme stedet som i drømmen. Det var akkurat som om noe stod å holdt hånden inn i ryggen på meg ennå, men sakte men sikkert etter hvert slapp taket, å smerten gikk vekk. Det var så vondt at eg hadde tårer i øynene. Som eg sa, må eg alltid finne en naturlig forklaring på ting, så eg så etter en gjenstand eller noe, som eg kan ha ligget på, eller fått inn i ryggen, mens eg som, å kan ha forårsaket smerten. Men det var ingenting der. Det var bare sengen å veggen. (eg lå innerst, inntil veggen). Alle eg har fortalt dette til har sakt at det bare var innbilning, eg har tenkt på det, men eg kan ikke fatte at man kan innbille seg en så grusom smerte, det nækter eg å tro egentlig. Den ene venninnen min sa at hun hadde drømt at alt var svart, men så hadde plutselig to røde øyner åpnet seg, å den andre sa at hun hadde drømt små glimt av da spillet stavet "die". Kanskje det er sant, kanskje ikke ? hvem vet. Vi var sikker på at vi kom til å dø, vi holdt sammen i 3 dager på rad, å vi hadde fått høre av en troende dame, at vi måtte be å gå med kors. Vi Bad og bad og bad, tegnet kors overalt i rommet vi forholdt oss i, og tegnet kors på oss selv, etterhvert, så gikk frysningene å kulden som hadde forfulgt oss de tre dagene vekk, og vi følte oss tryggere, å vi har ikke vært plaget siden. Så kanskje du skal prøve det samme som vi gjorde ? Eg vet hvertfall en ting, å det er at eg aldri skal spille det igjen.
Antall ord: 623

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

Er trist at folk må prøve dette for og tro istede for og kansje prøve bruke hode litt mere og tenke at det kansje er noe i det alle folk forteller om dette ouija brettet,jeg var et offer for dette faenskapet i 6 år og det kostet meg nesten livet.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

Iseeyou skrev:Eg har opplevd noe av det samme når det gjelder spiritisme.
To venninner av meg å eg, vi spilte ånden i glasset. Den ene venninnen min mistet noe ned på gulvet, så sier hun "satan". Så staver spillet plutselig "die". Vi ble så skremt at vi avsluttet spillet med en gang.

Hva var så farlig med det ordet? Det kan jo like gjerne ha en norsk betydning, har du tenkt på det? Å die er jo en positiv ting.

Det var akkurat som om noe stod å holdt hånden inn i ryggen på meg ennå, men sakte men sikkert etter hvert slapp taket, å smerten gikk vekk. Det var så vondt at eg hadde tårer i øynene. Som eg sa, må eg alltid finne en naturlig forklaring på ting, så eg så etter en gjenstand eller noe, som eg kan ha ligget på, eller fått inn i ryggen, mens eg som, å kan ha forårsaket smerten. Men det var ingenting der. Det var bare sengen å veggen. (eg lå innerst, inntil veggen). Alle eg har fortalt dette til har sakt at det bare var innbilning, eg har tenkt på det, men eg kan ikke fatte at man kan innbille seg en så grusom smerte, det nækter eg å tro egentlig.

Luftsmerter kan være aldeles j**ige. Jeg hadde en periode der jeg satt og kaldsvettet, stønnet av smerte og knapt kunne røre meg. Det ble bedre straks jeg fikk vært på do, men det tok sin tid, ja.

vi hadde fått høre av en troende dame, at vi måtte be å gå med kors. Vi Bad og bad og bad, tegnet kors overalt i rommet vi forholdt oss i, og tegnet kors på oss selv, etterhvert, så gikk frysningene å kulden som hadde forfulgt oss de tre dagene vekk, og vi følte oss tryggere, å vi har ikke vært plaget siden. Så kanskje du skal prøve det samme som vi gjorde ? Eg vet hvertfall en ting, å det er at eg aldri skal spille det igjen.
Så lenge du er klar over at det er du selv og vennene dine som styrer glasset, er det ikke farlig. Ånder kan ikke styre noe glass. Det er menneskelige makter som gjør det. Det er snakk om ørsmå, mer eller mindre ufrivillige bevegelser som du ikke er klar over selv, men det er IKKE farlig.
Dersom alle som leker med spiritisme skulle komme få varig men av det, ville det i sannhet være vanvittig mange gærninger rundt i landet. Til og med mora mi har lekt med ouija-brett.
Antall ord: 436

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Damaris
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Des 2007 19:59
16
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Damaris »

Gina87 skrev:Hehe,kan så si..Føler litt på det egentlig,at det kanskje er litt gærent å gjøre det(oppsøke hjemsøkte steder),men satser på at Gud tilgir meg for det,hehe. Men spiritisme klarer jeg å holde meg unna. Men hjemsøkte plasser er jeg altfor nygjerrig til å holde meg unna :mozilla_oops:
Jeg har det på samme måte:) Det er veldig hysj - hysj liksom.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

raven666
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Apr 2008 23:00
16
Lokalisering: verdal

Innlegg av raven666 »

Skeptikerdama skrev:
Iseeyou skrev:Eg har opplevd noe av det samme når det gjelder spiritisme.
To venninner av meg å eg, vi spilte ånden i glasset. Den ene venninnen min mistet noe ned på gulvet, så sier hun "satan". Så staver spillet plutselig "die". Vi ble så skremt at vi avsluttet spillet med en gang.

Hva var så farlig med det ordet? Det kan jo like gjerne ha en norsk betydning, har du tenkt på det? Å die er jo en positiv ting.

Det var akkurat som om noe stod å holdt hånden inn i ryggen på meg ennå, men sakte men sikkert etter hvert slapp taket, å smerten gikk vekk. Det var så vondt at eg hadde tårer i øynene. Som eg sa, må eg alltid finne en naturlig forklaring på ting, så eg så etter en gjenstand eller noe, som eg kan ha ligget på, eller fått inn i ryggen, mens eg som, å kan ha forårsaket smerten. Men det var ingenting der. Det var bare sengen å veggen. (eg lå innerst, inntil veggen). Alle eg har fortalt dette til har sakt at det bare var innbilning, eg har tenkt på det, men eg kan ikke fatte at man kan innbille seg en så grusom smerte, det nækter eg å tro egentlig.

Luftsmerter kan være aldeles j**ige. Jeg hadde en periode der jeg satt og kaldsvettet, stønnet av smerte og knapt kunne røre meg. Det ble bedre straks jeg fikk vært på do, men det tok sin tid, ja.

vi hadde fått høre av en troende dame, at vi måtte be å gå med kors. Vi Bad og bad og bad, tegnet kors overalt i rommet vi forholdt oss i, og tegnet kors på oss selv, etterhvert, så gikk frysningene å kulden som hadde forfulgt oss de tre dagene vekk, og vi følte oss tryggere, å vi har ikke vært plaget siden. Så kanskje du skal prøve det samme som vi gjorde ? Eg vet hvertfall en ting, å det er at eg aldri skal spille det igjen.
Så lenge du er klar over at det er du selv og vennene dine som styrer glasset, er det ikke farlig. Ånder kan ikke styre noe glass. Det er menneskelige makter som gjør det. Det er snakk om ørsmå, mer eller mindre ufrivillige bevegelser som du ikke er klar over selv, men det er IKKE farlig.
Dersom alle som leker med spiritisme skulle komme få varig men av det, ville det i sannhet være vanvittig mange gærninger rundt i landet. Til og med mora mi har lekt med ouija-brett.
synes at d er veldig trist at du tror d er slik frk skeptiker..d er bra å være skeptisk, men en d er er en stor forskjell på skeptisisme, og idioti... jeg er en av norges beste husrensere..går med gud ved min side, men leker ikke superhelt heller.. jeg VET at ånder er i stand til å flytte på ting, og d å flytte et glass for dem er en liten bragd... men visdom kommer med erfaring...lykke til med skeptisimen..den funker bare enn så lenge..:-)
Antall ord: 526

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diffusa »

raven666 skrev: synes at d er veldig trist at du tror d er slik frk skeptiker..d er bra å være skeptisk, men en d er er en stor forskjell på skeptisisme, og idioti... jeg er en av norges beste husrensere..går med gud ved min side, men leker ikke superhelt heller.. jeg VET at ånder er i stand til å flytte på ting, og d å flytte et glass for dem er en liten bragd... men visdom kommer med erfaring...lykke til med skeptisimen..den funker bare enn så lenge..:-)
Er ikke det å ta litt hardt i kanskje, altså det å kalle seg en av norges beste husrensere?
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Moongirl
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Okt 2007 23:14
17
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Norge

Innlegg av Moongirl »

man skal ikke kødde med åndene, man skal la dem være!! man vet aldri hva som vill skje.
samme med pendel skal ikke kødde med spørsmålene. man skal ikke plage de døde.
Antall ord: 38
...Ser du meg, så kjenner du meg igjen!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diffusa »

Herregud, pendel er nå da et leketøy som en styrer selv :mozilla_tongue:
Sist redigert av Diffusa på 03 Jul 2008 15:01, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Moongirl
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Okt 2007 23:14
17
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Norge

Innlegg av Moongirl »

pendel er et hjelpemiddel til å få svar! om man holder den feil så beverger den seg pga hånd bevegelsen. men det finnes metoder til å få den så stille som det går å om den beveger seg skikkelig da, da er det noe den får inn!!
Antall ord: 47
...Ser du meg, så kjenner du meg igjen!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diffusa »

Jada, hekt den på en spiker og se om den spinner.
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Stakkars deg. Ånden min var snill mot meg, enda han sa han var en "ond ånd". Jeg spurte om han ville skade meg så sa han nei :mozilla_smile: Og dette var første gang jeg prøvde :D håper jeg får snakke med ham neste gang jeg spiller spiritisme. For meg var det ikke så skummelt som folk skal ha det til å være. Dere som synes spm er skummelt skremmer kansje dere selv.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

eller kanskje du var en av di få som var så heldige og ikke havne borti de negative kreftene.
og bruke ouija brett er som og spille russisk rulett,man vet aldri hva som banker på din dør.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links