Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder"Spøker" det hos meg?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Kadafi
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jun 2008 22:35
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Saltdal

"Spøker" det hos meg?

Innlegg av Kadafi »

Hei alle sammen!

Ville bare si at jeg er ny her inne, å jeg er ikke helt inne på dette med spøkelser osv. men ville bare spørre dere som har erfaring.

Jeg bor for tiden hjemme hos min far nede i kjellern, har bodd her de siste 3 årene. men det som er probleme er at det skjer ting her nede. det som skjer er at Lys bryterne slår seg av hele tiden. Det gjelder rommet mitt, gangen, toalettet, vaskerommet og gangen opp trappa. det har skjedd ca 20 ganger nå de siste 3 mnd. men jeg har ikke brydd meg om det. jeg har alltid tenkt at det har vært jeg som har glemt av at jeg har slådd alt av. men egentli så slår jeg de aldri av.. det er også det at dette skjer når det er ingen i huset. Vi har hund her også. den er veldi vill når den kommer ned i kjellern.. hmm
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

Hei og velkommen til forumet! Jeg er ikke akkurat ekspert på spøkelser og den slags,bare lest litt rundt omkring og hørt litt historier.Det er jo typisk det du beskriver angående lys som slår seg av/på, dette er veldig ofte samme som gjentar seg i andre tilfeller, og så begynner man å tro at man selv dikter opp noe tull eller har glemt som du forteller...
Og det at dyr reagerer er vanlig også, som f.eks hester og hunder, ikke spør meg hvorfor,det vet sikkert noen andre der ute bedre enn meg.
Tror ikke spøkelser er farlig i den forstand at de kan skade noen fysisk, da er det mer snakk om såkalt poltergeist virksomhet, men det er jo ganske ubehagelig å få dette så nærme inn på seg slik du beskriver det her.

Naboen til mine foreldre har også spøkelser,musikk anlegg slår seg på med full styrke og man ser mørke skygger som beveger seg raskt uten at noen er der!...væææ
:mozilla_surprised: :mozilla_surprised: :mozilla_surprised:
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

ALP ga et godt svar! Velkommen hit!

Dette er typiske fenomener på paranormal aktivitet.
Føler vel her at det kun dreier seg om noen som har tilhørt
huset deres før, som vil vise at han/hun fortsatt er igjen og viser
dette ved å slå på brytere, lukke/åpne dører osv..
Hunder og katter (dyr generelt) ser og hører MYE som ikke vi kan
og når hunden reagerer merkelig i kjellern så kan jo også
det være en god indikator på at det foregår noe i huset ditt som
normalt ikke skal skje men som faktisk skjer.
Svært sjelden en ånd er farlig eller vil noen vondt, oftest lar de
seg bare til kjenne for at dem holder seg fast til der de tilhørte.
Har du noen avdøde besteforeldere siste 5-6 årene?
Bare en følelse..! Ikke vær redd hvertfall..
Du kan prøve å snakke til ånden/ iallefall gå i kjellern og si feks:
Dette er mitt hus, DU hører ikke til her, vennligst la oss
være i fred, - dersom du synes det blir ubehagelig i lengden!
Antall ord: 191
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: "Spøker" det hos meg?

Innlegg av Kimbara »

Kadafi skrev:Hei alle sammen!

Ville bare si at jeg er ny her inne, å jeg er ikke helt inne på dette med spøkelser osv. men ville bare spørre dere som har erfaring.

Jeg bor for tiden hjemme hos min far nede i kjellern, har bodd her de siste 3 årene. men det som er probleme er at det skjer ting her nede. det som skjer er at Lys bryterne slår seg av hele tiden. Det gjelder rommet mitt, gangen, toalettet, vaskerommet og gangen opp trappa. det har skjedd ca 20 ganger nå de siste 3 mnd. men jeg har ikke brydd meg om det. jeg har alltid tenkt at det har vært jeg som har glemt av at jeg har slådd alt av. men egentli så slår jeg de aldri av.. det er også det at dette skjer når det er ingen i huset. Vi har hund her også. den er veldi vill når den kommer ned i kjellern.. hmm
Mener du at du ser lysbryterne fysisk slå seg av, eller mener du at lyset slår seg av?

Hvis det er sistnevnte så ligger nok problemet i strømnettet. Noen svake eller skadede kontaktpunkter, eller kanskje noe feil i sikringsskapet?
Antall ord: 209
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

der søstra mi bodde før,slo strømmen seg av HELE tiden..å det spøka der..var 17 spøkelser der og..ganske ekkelt å være der da..hehe..de flytta selvfølegelig..det skjedde masse rart der..
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links