Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkummel historie?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Skummel historie?

Innlegg av Rosalind »

Jeg har blitt så kinn på å høre på spøkelse historier kanke du fortelle en da?Samma om den er sant eller ikke om det er din eller vennina di sin :D
Antall ord: 32
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

*vente vente*
Antall ord: 2
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Maurtvedt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mai 2008 00:35
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sverige

Innlegg av Maurtvedt »

Sann historie.

en gang drev jeg og noen venner med spiritisme, snakka med ånder ante fred og ingen fare. plutselig hører vi baby skrik. og ingen unger bor der jeg bor. var ganske skremmende, vi fortsatte til det ble skrevet at ånden i glasset ville drepe en venn av meg:S vi ble redde og spurte om og gi oss. men nei fikk ikke lov, så spurte jeg om et tegn på om det er noen her, og plutselig drar noen i dørhåndtaket. var ingen andre en oss der.

til slutt får vi gi oss, vi går opp slapper av, (var ganske sent) vi går ut på verandaen for og ta en røyk, Plutselig fra skogen hører vi 4 Skrik 1 lavt og 3 høye, hørte's ut som menneske skrik, vi ble ganske redde og gikk inn. vet også at det spøker hos meg. har sett en jente skikkelese i en veldig gammel stol inne hos oss. har en del antik møbler hjemme hos oss. senga mi er 110 år gammel, og slekt har dødd i den. så vet ikke om de følger etter gammle ting som de eide. that's my story, kanskje ikke skremmende for dere men for oss var det nervepirrende. mvh aleks
Antall ord: 221
Jeg er en Ånd i et "Menneske" hus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Loffedotten
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Nov 2007 20:27
17
Kjønn (valgfri): Jente, ofc.
Lokalisering: I ett tre.

Innlegg av Loffedotten »

Rett på sakt ( sant )

Æland ( ste pappa) gikk ut da han enda bodde i barndoms hjemmet sitt. Da så han en skikkelse gå forbi . Det var akkurat kommet ny sne . Skikkelsen hadde på seg en mørk kappe og man hørte liksom att det raslet i noe da han gikk. Da æland så på sporene etter på var det ett lite ben på størelse med mitt ben sonn ca (36-38) Og den andre var en hov. Han ble dri* redd og sprang inn.

Så ble det sommer . Æland kjørte rundt på mopeden sin like ved der sikkelsen hadde gått forbi før. så dukket den opp igjenn.

Han tenkte att han skulle finne ut hva dette var så han kjørte full gass mot skikkelsen. Men skikkelsen gikk bare sakte , men enda var æland bak. Han fikk ikke nådd han igjenn.

Det er det ekleste jeg noen gang har hørt om egentlig : (.
Antall ord: 159
MVH Dotten.

Hello, internet pedofiles.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

puma/f

Innlegg av puma/f »

jeg var en 6 7 år, og vi fløy rundt og leika gjemsel en sommer ettermiddag. Det var venner av ma og fatter med unger så vi var en gjeng. Jeg var eldst og tenkte jeg skulle lure de andre litt så jeg sneik meg inn på buret ( den øverste delen av et stabbur ) Der bleide vi og klatre den siste biten opp ved og svinge oss opp såjeg snur meg der jeg står øverst i trappa. Og jeg ser rett på beina til en mann, og husker jeg tenkte snodige klær han har på seg. Så husker jeg at jeg isna og brådstoppa, for jeg oppdaga at jeg kunne se igjennom mannen. Da jeg hørte ei litt streng mørk manns stemme kremte turte jeg ikke se lenger opp og spurta ned trappa ut døra og rett inn til mamma. Pappa og onkel gikk igjennom stabburet de trodde det var tjuver på ferde, men det var tomt. Og så ruska meg i håret og sa jeg hadde god fantasi. Men jeg veit hva jeg så, og det hang ikke noe sekker eller andre ting på buret da.... Og det tok mange år før jeg gikk opp der aleina igjen.

I sommer for morro gikk jeg opp for og se om det var noen der, men alt som hørtes da var lyden av sommervind på utsida... og atmosfæra som har hengt over stedet i mange år var borte, og jeg tror jeg veit hvorfor. Så det gjør ikke så mye lenger at folk sier jeg har god fantasi... det er betryggende for de og tro det så det skal de få lov til

Puma/f
Antall ord: 287

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gina87
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jun 2008 14:46
16
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Heaven

svar

Innlegg av Gina87 »

Sann historie:

Dette skjedde da jeg var 17 år(er 20 nå). Jeg var på fest hos en kompis av meg,han hadde avskjedsfest pga han skulle inn i fengsel noen uker...
Var også første gang jeg var i dette huset. Det var et helt nytt hus, men etter hva jeg vet,så har det vært gårder der før.
Meg og alle de andre folka satt og drakk på kjøkkenet, men så gikk jeg,venninna mi og en gutt inn i stua litt for å sitte i sofaen. Jeg fikk en skikkelig ekkel følelse med en gang jeg gikk inn i stua, jeg følte meg ikke velkommen der i det hele tatt, og det skal mye til for at jeg føler meg nervøs når jeg er med andre. Så i den stua satt vi ikke særlig lenge...
Venna mine begynte å lure på hvor Anders var(han som hadde festen),så jeg gikk opp i andre etasje for å sjekke om han var på rommet sitt. Jeg ropte på han,men fikk ikke noe svar(og han hadde låst døren til rommet sitt, fordi han hadde faktisk stikki ut en tur,han skulle hente et eller annet). Så når jeg skjønte at han ikke var oppe i 2 etasje så begynte jeg å gå ned trappa. Helt tydelig hørte jeg noen skritt rett bak meg. Først ble jeg nervøs,fordi jeg lurte på hvem det var som faktisk sto bak meg, enda mer nervøs ble jeg da jeg snudde meg og så at det ikke sto noen der i det hele tatt!
Jeg løp ned til venninna mi og fortalte hva som hadde skjedd.
Så sier hu: "Kødder du?! Da jeg kikka inn i stua isted så så jeg helt tydelig en gammel mann som satt i stolen og kikket mot oss. Bare spør Bård, jeg fortalte han det mens du var oppe".
Og det hadde hun faktisk fortalt Bård også...
Det var dritekkelt :mozilla_foot: Spesielt det at jeg følte at det var noen inne i den stua og venninna mi i tillegg så en mann der.
Neste gang jeg drar på fest til dette huset,så kommer jeg neppe til å gå opp på do alene,hehe.
Antall ord: 387
One day your life will flash before your eyes. Make sure its worth watching!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
En ukjent
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jun 2008 23:13
16
Lokalisering: Larvik

Innlegg av En ukjent »

Vet ikke om det hører til her, men jeg skriver om det :mozilla_wink:

Jeg så en gang på tv-serien "Det spøker!". Det er en amerikansk serie der tre mennesker drar rundt på steder der det påstås at det spøker. Jeg tror en av de er skeptiker, mens de to andre har studert paranormale ting og er eksperter. Noen ganger har de også med seg gjester.

I en episode besøkte de en gammel bygning der det har vært et barnehjem eller lignende. I hver episode er det kun de tre programlederne, gjestene (hvis det er noen) og film-teamet som går inn. Det er alltid mer enn ett kamera så alle kan bli filmet. Men tilbake til episoden. Jeg så dessverre ikke hele episoden, men siden jeg er så lettskremt ble jeg veldig skremt av det jeg så. De hørte noen bankelyder opp fra den øverste etasjen og gikk derfor opp for å undersøke dette. Da de kom opp så de ingen ting, så de begynte å gå litt rundt. Plutselig kjente en av de en spesiel lukt. Hun beskrev den som baby oppkast. Men det var bare på den ene flekken det luktet slik. Når hun flyttet seg luktet det ikke lenger. De andre luktet det også, men plutselig ble lukten svakere og den forsvant til slutt. Igjen hørte de noen bankelyder, men denne gangen kom det nedenfra, så de gikk ned igjen.

Selv om de ikke så noe konkret, merket de to ekspertene skygger i øyekroken flere ganger. De prøvde å tilkalle ånden(e) for å se om de kunne få tak i noe informasjon. Han ene fikk kontakt og det endte med at ånden inntok mannen som fik kontakt. Dere har sikkert hørt om at ånder kan gå inn i mennesker... Denne ånden var en gammel og sur mann som hadde utrolig vondt i knærne sine. Han var sur og ville ha alle folkene ut. Han begynte etterhvert å rope og kjefte, og de andre begynte å bli bekymret for mannen som hadde ånden inne i seg. Det visste seg at det ikke skulle være så lett å få denne ånden ut igjen, men til slutt klarte de det. Men denne mannen som nå var fri hadde utrolig vondt i beina sine og klarte ikke å stå på dem. Han datt rett i bakken og måtte bæres ut. Man kunne se at mannen hadde det vondt.

Men noe som er enda mer skremmende syntes jeg, er at da de spilte lydopptaket til filmen der de hadde hørt banking og luktet baby oppkast slik at de kan høre lyder som ikke mennesket kan høre med øret, hørte de en lyd som var skremmende lik baby gurgling og oppkast. Den var ikke til å ta feil av. De hørte også at lyden ble svakere etterhvert som lukten forsvant...

Som sagt, jeg så ikke hele episoden, men dette var mer enn nok for meg. Syntes alltid det er skremmende å se en person som har blitt "overtatt" av en ånd. Og selv om dette er tv, er det en reality serie som er meget overbevisende. Den burde sees! Selv sekepitekeren i serien ble helt hvit i ansiktet av skrekk. Man kunne se hvordan ansiktet forandret seg da hun snakket om det i ettertid.
Antall ord: 557
Det glade hjertet lever lengst :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

når jeg var i hellas så kom vi til hotellet på natten så så vi i bassenget og der var det et bilde av en dame på gulvet i bassenget og morran etter var det borte :mozilla_surprised:
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

kanskje det var noen som hadde tatt ut bilde?:P
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Rosalind skrev:*vente vente*
Kan jo lime inn gammalt innlegg jeg skreiv...min egen sanne historie erfaring, dog ikke så spennende...

Sitter her og må skrive fra meg litt.
De siste ukene har vært ganske stressende her i huset mitt....ganske mye sprøtt har skjedd.
Det har jo fra tid til annen vært "aktivitet" i huset....men fra sent i høst (nov) og fram til nå omtrent har det vært mye uro.
Selv min far som ler av paranormale ting, reagerte litt ved førjulstider.
Han kom og spurte meg: Hørte du det tok i døra neda? Hørte du lyder fra kjellerstua?
Og far min hører dårlig, ser han nyhetene klarer han ikke engang høre TLF....
Jeg hadde ikke hørt noe da, for jeg satt og hørte musikk.
Men jeg sa ikke noe til det, lata som ikke noe.
Jeg er vandt til de sammen "fenomenene" som kommer og går:

- Dolokket i kjellern SMELLER igjen om natta (så å si hver natt).
- Et speil på veggen i stua svaier på seg (ingen vinduer, trekke eller noe i området...)
Dette speilet datt plutselig ned men jeg var på jobb for 3 uker siden.
-Gjestene mine føler seg overvåket og utrygge i kjeller der det er gjesteseng.
-Gjestebadet nede kan tempraturen svinge fælt, og man føler seg overvåket.
Studerer og tar bilder av flisebeleeget, masse "fjes" dukker opp.

Ba over noen venner her og "nevnte" at det til tider er uro i huset. Uten å si noe spesifikt. Skrev ned en liste med 5 punkter der JEG opplever aktivitet.
Sendte 3 av gjestene tundt i huset for å FØLE uten at noen sa eller snakka med hverandre. Og alle plukket ut de rette stedene. Spesielt ille er kjellerstua. Der sovesofaen står kunne færreste ha sovet alene.
Det var så ille her i midten av januar at jeg rømte huset i en uke.
Ringte en kompis i stavnager. Når han sover over her, sover han i 2 etasje på madrass, han har kun sovet i kejllern 1 gang, og sa at han ikke likte seg der.
Det er for over 2 årsiden. Jeg tenkte ikke mere over det.
Jeg fortalte han at det "spøker kanksje" i huset mitt.
Da ble han paff, fortalte at da han første gang sov hos meg i kejllern, følte han en kulde der han lå, og at noen stod over han og glodde på han og at han derfor ikke vil ligge nede. Samtidig følte han også en uro ved trappa opp til 2 etasje. Som han sa, jeg føler at det går folk opp og ned trappa, men bare kjenner det i kroppen, ikke at jeg ser og hører.
Så uten at jeg har sagt noe, så har flere av gjestene mine sagt til meg at det føler ditt og datt, der og der og som sagt kjellerstua i sovekroken.

Jeg må jo ta dette alvorlig. Mange av gjestene mine kjenner ikke hverandre og kommer til meg alikevel med disse opplevelsene.

Samtidig; Jeg tror ikke det er noe/noen som vil noe vondt HVIS det går igjen noen her i huset.
Mistenker kanksje bestemor som døde i 99, har som jeg skrev i profilen min sett bestemor et par ganger - skygger/konturen, og det må bare ha vært henne, liten og spe, rundt bølgete hode hår og litt krokat rygg.

MÅTTE bare lufte ut litt tanker.
Det har vært litt roligere her siste uka, men dolokket slamrer fortsatt hver natt, gjerne etter 01 tida...fra 1 til 2, en gang iblandt 3 ganger over en times tid.
Lyden er veldig karakteristsi og kan ikke misforståes med at veggen i huset slår seg i værskifte osv...
Har bedt folk smelle igjen lokket mens jeg hører på i andre enden av huset oppe i 2 etasje....Og det kan ikke taes feil av.

Akuratt det lever jeg greit med, selv om det ikke er spesielt hyggelig da.

Kan jo heller ikke prate med far, han tror vel det har rabla for meg.
Har bl.a. snakka mye med ei kollege (50 åra) og hu tror meg, for hu har opplevd et par ting selv for en del år tilbake.
Antall ord: 731
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links