Så hvorfor virker det logisk for deg at det er en gud som har ordnet opp for deg framfor din egen innsats?jente 27 skrev: nei ikke akkurat nei... for man må ta det første steget selv før det blir bønnesvart også. eks: det nytter ikke å be om mann å liksom at mannen skal bare komme sånn plutselig på døren hehe nei det går ikke. man må ta litt intiativ også
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Jesus sitt gjenferd?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Antall ord: 76
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Apr 2008 12:59
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: norge
- Blitt takket: 1 gang
fordi mannen min kommer fra en annen del av landet og jeg kjente ham ikke. jeg ble kjent med han på nettet gjennom irc. der ser man ikke personen man prater med. vi ble videre kjent å da treftes vi på msn..og herrlighet han så jo pigamæ ut som det jeg ba om . vi ble enda mere kjent...å personligheten han hadde var akkurat det jeg hadde bedt om. helt sykt men kult samtidig heheKimbara skrev:Så hvorfor virker det logisk for deg at det er en gud som har ordnet opp for deg framfor din egen innsats?jente 27 skrev: nei ikke akkurat nei... for man må ta det første steget selv før det blir bønnesvart også. eks: det nytter ikke å be om mann å liksom at mannen skal bare komme sånn plutselig på døren hehe nei det går ikke. man må ta litt intiativ også
Antall ord: 152
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
ikke bare to men mange skal komme å si at de mer jesus. de tvil også bli slik at personer som sier dem er det lager noe slikt at menenskene vil tro dette. eks: guds temme, falsk torden og sånn, og prosjektorlignende ting som visr jesus som et slags gjeferd.KB skrev:Det kan jo også godt tenkes at det kommer 2 fake jesus'er etterhverandre slik at folk skal tro den siste er ekte?
Jeg regner med de som prosjekterer jesus ikoner har lest bibelen de også..
men uansett er dette ikke måten han kommer igjen på
Antall ord: 99
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Jeg syns ikke det virker som noe annet enn tilfeldigheter. Noe mer enn det kan jeg ikke si, siden jeg hverken vet noe om deg, denne mannen eller hvilke tanker du hadde før du ble kjent med ham kontra når du ble kjent med ham.jente 27 skrev: fordi mannen min kommer fra en annen del av landet og jeg kjente ham ikke. jeg ble kjent med han på nettet gjennom irc. der ser man ikke personen man prater med. vi ble videre kjent å da treftes vi på msn..og herrlighet han så jo pigamæ ut som det jeg ba om . vi ble enda mere kjent...å personligheten han hadde var akkurat det jeg hadde bedt om. helt sykt men kult samtidig hehe
Men hva med bil, hus og økonomi?
Antall ord: 131
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
Ehh ja vel, typen min og kommer fra et annet sted i landet han og, jeg kjente heller ikke han ifra førjente 27 skrev:fordi mannen min kommer fra en annen del av landet og jeg kjente ham ikke. jeg ble kjent med han på nettet gjennom irc. der ser man ikke personen man prater med. vi ble videre kjent å da treftes vi på msn..og herrlighet han så jo pigamæ ut som det jeg ba om . vi ble enda mere kjent...å personligheten han hadde var akkurat det jeg hadde bedt om. helt sykt men kult samtidig heheKimbara skrev:Så hvorfor virker det logisk for deg at det er en gud som har ordnet opp for deg framfor din egen innsats?jente 27 skrev: nei ikke akkurat nei... for man må ta det første steget selv før det blir bønnesvart også. eks: det nytter ikke å be om mann å liksom at mannen skal bare komme sånn plutselig på døren hehe nei det går ikke. man må ta litt intiativ også
Men klarte fint å finne han på egen hånd...
Antall ord: 187
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Jeg fant gifta meg også tvers over landet, men jeg ba nok ikke om det
Antall ord: 15
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
okey, men ta alt de tdu ønsket deg da om den kommende mann...fikk du alt du ønsket deg? utseende/kropp, personlighet, samme tro eller ikke, tror på paranormale ting sammen evt, samme mål i livet /barn, ekteskap, samboerskap,hus,dyr ++) +++Sol@ngelica skrev:Ehh ja vel, typen min og kommer fra et annet sted i landet han og, jeg kjente heller ikke han ifra førjente 27 skrev:fordi mannen min kommer fra en annen del av landet og jeg kjente ham ikke. jeg ble kjent med han på nettet gjennom irc. der ser man ikke personen man prater med. vi ble videre kjent å da treftes vi på msn..og herrlighet han så jo pigamæ ut som det jeg ba om . vi ble enda mere kjent...å personligheten han hadde var akkurat det jeg hadde bedt om. helt sykt men kult samtidig heheKimbara skrev:Så hvorfor virker det logisk for deg at det er en gud som har ordnet opp for deg framfor din egen innsats?jente 27 skrev: nei ikke akkurat nei... for man må ta det første steget selv før det blir bønnesvart også. eks: det nytter ikke å be om mann å liksom at mannen skal bare komme sånn plutselig på døren hehe nei det går ikke. man må ta litt intiativ også
Men klarte fint å finne han på egen hånd...
de tfikk jeg. jeg fikk alt i utseende og personlighet og alt det andre som stod der oppe og mere til
Antall ord: 253
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
tror ikke dette var en tilfeldighet nei. je visste ingenting om han før vi ble kjent skikkelig og ikke han meg heller. mine tanker var det jeg ønsket meg og de tfikkk jeg uten å vite det selvda jeg møtte hanKimbara skrev:Jeg syns ikke det virker som noe annet enn tilfeldigheter. Noe mer enn det kan jeg ikke si, siden jeg hverken vet noe om deg, denne mannen eller hvilke tanker du hadde før du ble kjent med ham kontra når du ble kjent med ham.jente 27 skrev: fordi mannen min kommer fra en annen del av landet og jeg kjente ham ikke. jeg ble kjent med han på nettet gjennom irc. der ser man ikke personen man prater med. vi ble videre kjent å da treftes vi på msn..og herrlighet han så jo pigamæ ut som det jeg ba om . vi ble enda mere kjent...å personligheten han hadde var akkurat det jeg hadde bedt om. helt sykt men kult samtidig hehe
Men hva med bil, hus og økonomi?
Antall ord: 175
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Men hva med bil, hus og økonomi?jente 27 skrev: tror ikke dette var en tilfeldighet nei. je visste ingenting om han før vi ble kjent skikkelig og ikke han meg heller. mine tanker var det jeg ønsket meg og de tfikkk jeg uten å vite det selvda jeg møtte han
Antall ord: 52
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
-
- Standard bruker
- 16
okey...en lang historie litt kortere enn det skulle vært hehe..altså..Kimbara skrev:Men hva med bil, hus og økonomi?jente 27 skrev: tror ikke dette var en tilfeldighet nei. je visste ingenting om han før vi ble kjent skikkelig og ikke han meg heller. mine tanker var det jeg ønsket meg og de tfikkk jeg uten å vite det selvda jeg møtte han
økonomi:jeg har siden jeg var 15 år hatt dårlig økonomi. nå er jeg snart 30 og det har vært slik helt siden 1 år siden. jeg ba til gud for 1-2 år siden om å få bedre økonomi. jeg har i 1-2 år lett etter jobb skjønner dere og det er ikke lett i vårt område siden det er et lite område. jeg ba og ba. men for 6 mnd siden ca aå fikk jeg endelig en jobb. det var på et hotell her jeg bor som servitør og JEG har IKKE utdanning eller noe hehe og jeg fikk den blant mange søkere sa sjefen. å nå er økonomien helt topp. før jeg ba fikk jeg ingen jobb. men etter jeg ba fikk jeg det.
bilen:jeg har alltid ønsket meg mercedes. men dem ligger så høyt i pris den modellen jeg ville ha. og det fikk jeg ikke i lån siden jeg hadde så mye lån fra før i smålån. men så ba jeg da og etter en stund husker ikke hvor lenge, men sååå lenge var det ikke i alle fall. så fikk jeg snakket tilfeldigvis med noen som sa at en som fikset biler og sånn solgte ulike typer biler. jeg oppsøkte han da og han hadde en mercedes til utrolige 35000,-. eu-godkjent og fin i lakken, god motor, kjørt utrolig lite, og hadde alle service, samt utrolig lite rust. jeg ringte inn til sånn lånegreie og jeg FIKK lån til denne tidligere før bønn fikk jeg ikke 10 000 engang hehe men NÅ ETTER BØNN fikk jeg ...TØFT....
huset for mange år siden kjørte jeg forbi et hus en plass mor kr.sand der var det et hus som var passe stort og antikkhvitt samt alt var på samme plan. jeg ønsket meg et slikt hus som hadde alt på samme plan. mange år senere kom jeg der jeg er nå. jeg skulle se på hus og kjøpe et men fant ikke noe spesilet i det området jeg ville bo.
jeg kjørte en plass jeg kunne tenke meg å bo. traff noen jeg kjente der å dem sa det var en tomt ledig i området. jeg tenkte ååå kult da kan jeg jo bygge der siden det ikke var ledig hus til salgs. så jeg kjørte derfra og tenkte at nå må jeg snakke medkommunen om dem eier tomta. jeg kjørte nedover (et godt stykke å kjøre 30min ca) svarte så hadde jeg glemt pengeboka hos dem jeg var hos. jeg hadde jo ikke bensin på bilen og den var tom og begynte å humpe endel.... heldigvis var det bensinstasjon så jeg svingte inn. men jeg hadde jo ikke verken penger elelr kort. forbaska jeg måtte snu tenkte jeg. mens bilen svev og jeg kikket etter kortet mitt så PLUTSELIG STEG nbensinmåleren til HAL tank hehe..."takk jesus sa jeg"... nå fikk jeg kjørt å bilen humpet ikke mere å jeg fikk kjøpt tomta og alt var i boks.
jeg hadde så tomten i 1 år ca..og da kom det et hus til salgs i det området jeg skulle bygge egentlig. og huset var de tslik jeg hadde ønsket meg siden jeg var lita, elv nedenfor hagen, veranda , alt på et plan, stor hage, kjølerom, garasje, stor parkeringsmulighet og jeg kjente folk i tillegg der hehehehe... KULT.. dette tror jeg var jesus hjelp. fikk jo alt i detaljer på huset også. og huset ble billig også i forhold til boligverdien på huset hehehe.
ps: jeg spurte om lån 3 mnd før bønn og jeg fikk ikke lån. så spurte jeg etter bønn og jeg FIKK LÅN til huset hhe...kult... selv om man har inntekt er det ikke alle banker som skjønner at man kan klare å betjene lånet. derfor ba jeg og jeg fikk det
håpr jeg fikk det forklart slik at dere skjønner det var fra høyere makter
Antall ord: 756
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
Så fint da. Ja, be så skal dere få, det står jo svart på hvitt i bibelen. Du trengte jo hus, bil og jobb, så derfor fikk du det. Det ordnet seg.
Antall ord: 33
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Jeg vet ikke om du har tenkt over hva som skal til for å skjenke deg disse godene...jente 27 skrev:...
La oss si at Gud fikset disse ønskene til deg - skjønner du hvor mange forandringer i så mange liv som må til? Han måtte ha forandret på andre menneskers vilje (noe som tilsier at de ikke har fri vilje). Hvorfor gå til slike ekstreme tiltak for at du, som bor i et av verdens tryggeste, rikeste og beste land når det gjelder levevilkår, skal få lukusgoder?
Er du klar over hvor egoistisk du fremstår? Hvorfor skulle ikke kristne mennesker som har det jævlig andre steder i verden få slike goder? Hvorfor skulle ikke troende mennesker som har det jævlig på andre områder i vårt samfunn bli hørt?
Og for å sette ting litt i perspektiv; jeg også har hatt dårlig økonomi i perioder før jeg er blitt heldig og fått akkurat en slik jobb jeg vil ha. Jeg også har plutselig funnet en ting jeg lenge har hatt lyst på til langt lavere pris, eller i visse tilfeller gratis.
Jeg er ikke troende, og trengte ikke be om dette.
Antall ord: 201
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
ja knall takk for at du tror megmisty-gutt skrev:Så fint da. Ja, be så skal dere få, det står jo svart på hvitt i bibelen. Du trengte jo hus, bil og jobb, så derfor fikk du det. Det ordnet seg.
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
jo vi menneskr har fri vilje, men noen ganger kan gud gjøre det slik at dem får dårlig samvittighet over en tid slik at man får det igjennom det man ber om, om det er det riktige.Kimbara skrev:Jeg vet ikke om du har tenkt over hva som skal til for å skjenke deg disse godene...jente 27 skrev:...
La oss si at Gud fikset disse ønskene til deg - skjønner du hvor mange forandringer i så mange liv som må til? Han måtte ha forandret på andre menneskers vilje (noe som tilsier at de ikke har fri vilje). Hvorfor gå til slike ekstreme tiltak for at du, som bor i et av verdens tryggeste, rikeste og beste land når det gjelder levevilkår, skal få lukusgoder?
Er du klar over hvor egoistisk du fremstår? Hvorfor skulle ikke kristne mennesker som har det jævlig andre steder i verden få slike goder? Hvorfor skulle ikke troende mennesker som har det jævlig på andre områder i vårt samfunn bli hørt?
Og for å sette ting litt i perspektiv; jeg også har hatt dårlig økonomi i perioder før jeg er blitt heldig og fått akkurat en slik jobb jeg vil ha. Jeg også har plutselig funnet en ting jeg lenge har hatt lyst på til langt lavere pris, eller i visse tilfeller gratis.
Jeg er ikke troende, og trengte ikke be om dette.
egosistisk er jeg ikke. den som ber han får.
den som ber i hjertets helhet og tror på det 100% han får om det det riktige og meningen med det. man må be helhjertet...ikke alle troende ber helhjertet. man må også være ren i sitt hjerte for å få noe man ber om. troende som ikke er rene i hjertet sitt som ber får ikke fordi dem er urene i hjertet sitt eller ber feil. åja man kan be feil vettu. om det høres rart ut.
mange ganger er det flaks inni bilet men andre ganger ikke . så selv om du eikke er troende så kan du jo få ting billigere selvom, det er klart. men når man ikke får før bønn og så ber og man får så er det jo at bønnen er nblitt bønnhørt
Antall ord: 394
Hide post links |