Jeg ser også drømmen min som på en film. Med forskjellige utsnitt og vinkler osv osv.karina skrev:Jeg ser ofte meg selv som på en film i drømmer jeg. Ikke ut fra meg selv. Hva gjør dere?
Healing og annen alternativ medisin ⇒ Drømmekropp
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Des 2005 23:45
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Finnmark
- Blitt takket: 1 gang
Antall ord: 41
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Haha! Det jeg sa var faktisk "Er du frustrert innvendig?" Det var ikke sååå ille som har du problemer syns jeg :mozilla_laughing:Hecate skrev:Da jeg fortalte deg om drømmen min forleden, var det kommentaren din. Det var jo en skikkelig traumatisk drøm for megkarina skrev:Hæ, ta igjen for hva?
Antall ord: 55
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Nja...drømmekropp er urealistiske mål...gjerne relatert til puberteten og nokre år vidare...di fleste vekse det av seg og vert trygge på sin egen kropp og alle særegen skavanker som nettopp gjere oss til den vi er...og som får oss til å forstå at egen kropp er drømmekropp så det holder bare vi tek vare på den...som du er inne på...Diffusa skrev:En drømmekropp.. Det må vel være enn sunn og frisk kropp det, god helse.
...men om det var den kroppen vi har i drømme...så forandrer den seg gjennom heile livet...basert på ynskje, drømmer og frykt...dog med ein smule urealistiske mål...
...husker ein drøm da eg var noko yngre(kortversjon)...eg var vampyr...på jakt etter jomfrublod...med større muskler enn supermann...kleda revna da eg stramma musklane...kjempekult...jaga vekk ein veskenapper...satte tenna i halsen på jomfrua...åsså var hjørnetenna mine for små...og jomfrua smakte pute...yepp hadde rota meg inn i dynetrekket og reve det sundt mens eg låg å beit på puta...
Antall ord: 187
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Mar 2008 18:15
- 16
- Lokalisering: fer alt æ veit,norge
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Bra du ikke drømte at du spiste en diger seig karamell, og våknet med at puta var borte...madjava skrev:
...husker ein drøm da eg var noko yngre(kortversjon)...eg var vampyr...på jakt etter jomfrublod...med større muskler enn supermann...kleda revna da eg stramma musklane...kjempekult...jaga vekk ein veskenapper...satte tenna i halsen på jomfrua...åsså var hjørnetenna mine for små...og jomfrua smakte pute...yepp hadde rota meg inn i dynetrekket og reve det sundt mens eg låg å beit på puta...
Antall ord: 91
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Mar 2008 18:15
- 16
- Lokalisering: fer alt æ veit,norge
drømme kropp!?søstersn hoppa i vannet(ha fått 5 onga)å utbrøyt begeistra..næh..æ sjer jo ut som bladet på ein nøkkeblom no(dvs laus skinnet låg å flaut som eit nøkkeblom blad irundt sisters`n.HUMOR Å SJØLIRONIfins det nå meir perfekt på alle plan
Antall ord: 52
reina
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Skal vi krangle på det?karina skrev:Haha! Det jeg sa var faktisk "Er du frustrert innvendig?" Det var ikke sååå ille som har du problemer syns jeg :mozilla_laughing:Hecate skrev:Da jeg fortalte deg om drømmen min forleden, var det kommentaren din. Det var jo en skikkelig traumatisk drøm for megkarina skrev:Hæ, ta igjen for hva?
Neida, da jeg leste om drømmen din og hvor vond den fiskekroken var, så kom jeg til å tenke på hvor jævlig jeg følte meg da jeg våknet etter min drøm...sprøtt at vi kan spille så godt "skuespill" i søvne på en måte....
Er du frustrert innvendig? Lenge siden du hadde en kjekkas på kroken, kanskje? :mozilla_cool:
Antall ord: 128
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Jun 2008 13:36
- 16
- Lokalisering: Rendalen
Først vil jeg nevne at vi har to typer opperksomhet, den første bruker vi for å fungere i det daglige, for å bli oppmerksomme på det som er nødvendig for å kunne fungere i vårt daglige virke.
Den andre oppmerksomheten bruker vi når vi ”siger inn” i følelsen av noe. Det kan være en drøm, er i koma, i kreativ dans, i ekstase, eller når du ” trekker inn ” den gode følelsen du får når du er på ett sted du liker/slapper av.
I denne øvelsen skal du bruke din andre oppmerksomhet.
Sitt/ligg deg godt til rette og bruk pusten for å ” komme inn i deg selv”. Pust dypt inn gjennom nesen, helt ned i magen, og slipp luften sakte ut gjennom munnen. Gjør dette til du kjenner at du slapper godt av, og ”siger” ned i stolen/ madrassen.
Tenk på en drøm du husker godt. Kjenn på den følelsen du best kan huske fra drømmen. Prøve å ” ga inn i ” den følelsen, og la den bli en del av deg. Hvordan kjennes det ut i kroppen din nå ?
Kanskje du nå har oppdaget at du hadde to følelser ang. drømmen.
En velkjent og en ”ny” følelse: Bruke din andre oppmerksomhet og ” gå inn i ” denne nye følelsen : kjenn på den. Er det noe den vil fortelle deg ? noe du skal lære ?
Prøv i svinge frem og tilbake fra å være oppmerksom på ” din våkne tilstand ”, for så å gå inn i drømmen igjen. Øv deg på å gå inn og ut av din drømmekropp.
Den andre oppmerksomheten bruker vi når vi ”siger inn” i følelsen av noe. Det kan være en drøm, er i koma, i kreativ dans, i ekstase, eller når du ” trekker inn ” den gode følelsen du får når du er på ett sted du liker/slapper av.
I denne øvelsen skal du bruke din andre oppmerksomhet.
Sitt/ligg deg godt til rette og bruk pusten for å ” komme inn i deg selv”. Pust dypt inn gjennom nesen, helt ned i magen, og slipp luften sakte ut gjennom munnen. Gjør dette til du kjenner at du slapper godt av, og ”siger” ned i stolen/ madrassen.
Tenk på en drøm du husker godt. Kjenn på den følelsen du best kan huske fra drømmen. Prøve å ” ga inn i ” den følelsen, og la den bli en del av deg. Hvordan kjennes det ut i kroppen din nå ?
Kanskje du nå har oppdaget at du hadde to følelser ang. drømmen.
En velkjent og en ”ny” følelse: Bruke din andre oppmerksomhet og ” gå inn i ” denne nye følelsen : kjenn på den. Er det noe den vil fortelle deg ? noe du skal lære ?
Prøv i svinge frem og tilbake fra å være oppmerksom på ” din våkne tilstand ”, for så å gå inn i drømmen igjen. Øv deg på å gå inn og ut av din drømmekropp.
Antall ord: 276
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Haha.. ser deg for megmadjava skrev:Nja...drømmekropp er urealistiske mål...gjerne relatert til puberteten og nokre år vidare...di fleste vekse det av seg og vert trygge på sin egen kropp og alle særegen skavanker som nettopp gjere oss til den vi er...og som får oss til å forstå at egen kropp er drømmekropp så det holder bare vi tek vare på den...som du er inne på...Diffusa skrev:En drømmekropp.. Det må vel være enn sunn og frisk kropp det, god helse.
...men om det var den kroppen vi har i drømme...så forandrer den seg gjennom heile livet...basert på ynskje, drømmer og frykt...dog med ein smule urealistiske mål...
Antall ord: 194
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jepp, kroken min fanger bare drittsekker.Hecate skrev:Skal vi krangle på det?karina skrev:Haha! Det jeg sa var faktisk "Er du frustrert innvendig?" Det var ikke sååå ille som har du problemer syns jeg :mozilla_laughing:Hecate skrev:Da jeg fortalte deg om drømmen min forleden, var det kommentaren din. Det var jo en skikkelig traumatisk drøm for megkarina skrev:Hæ, ta igjen for hva?
Neida, da jeg leste om drømmen din og hvor vond den fiskekroken var, så kom jeg til å tenke på hvor jævlig jeg følte meg da jeg våknet etter min drøm...sprøtt at vi kan spille så godt "skuespill" i søvne på en måte....
Er du frustrert innvendig? Lenge siden du hadde en kjekkas på kroken, kanskje? :mozilla_cool:
Antall ord: 136
Hide post links |
Re: Drømmekropp
en kopp med drømmer duh :mozilla_laughing:undringa skrev:Kan nokon fortelle noko om kva drømmekropp er?
Skal på kurs i sommar og lære det, men det hadde vore artig å lese om det på forhånd.
så er det nokon som kan anbefale bøker, nettstadar eller å forklare det, ville eg bli veldig glad.
Antall ord: 57
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jun 2008 14:46
- 16
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Heaven
- I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)
En drømmekropp er en kropp som fungerer som den skal:) At man føler seg bra og ikke er syk:)
"Drømmekroppen" i media er jo silikonpupper, tynn osv...Og blandt gutta six pack og ikke mye fett der heller. Det er bare syke forbilder det, og et ikke sunt forbilde å ha i det hele tatt!
(believe me, dette vet jeg godt etter at jeg har tidligere slitt med spiseforstyrrelser i 4 år...)
Det er ikke kroppen som betyr noe, men personen kroppen tilhører;)
"Drømmekroppen" i media er jo silikonpupper, tynn osv...Og blandt gutta six pack og ikke mye fett der heller. Det er bare syke forbilder det, og et ikke sunt forbilde å ha i det hele tatt!
(believe me, dette vet jeg godt etter at jeg har tidligere slitt med spiseforstyrrelser i 4 år...)
Det er ikke kroppen som betyr noe, men personen kroppen tilhører;)
Antall ord: 86
One day your life will flash before your eyes. Make sure its worth watching!
Hide post links |
Klarte man ikke å finne ei dame med bedre ræv enn hu i vaselin alo vera reklamen, man må faktisk se den, er jo enorm :mozilla_smile:
Ut med kua.
Ut med kua.
Antall ord: 30
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Dette skjer aldri med meg, i allefall ikke som jeg kan huske...Mathema skrev:jeg ser meg selv cirka en og en halv meter borte. jeg ser meg selv sjelden bakfra..karina skrev:Jeg ser ofte meg selv som på en film i drømmer jeg. Ikke ut fra meg selv. Hva gjør dere?
Kun èn drøm for over ti år siden, når jeg faktisk drømte at jeg var en annen... motsatt kjønn,annen hudfarge, en annen alder og helt annen tilværelse. Det var en skikkelig sprø drøm, det var liksom ingenting som minnet om meg i den drømmen, men så var det meg alikevel..
Jeg opplever også en form for smerte i drømmer, helt klart.
Og hva skjer med at noen sier at man ikke ser ansikter i drømme?
Jeg ser de, til og med studerer de, i drømme. Det regner jeg med de fleste gjør?
Antall ord: 159
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jepp alt du sier har skjedd meg og. Er faktisk ganske ofte ikke meg selv i drømmer. Har vært andre folk, har vært gutt, har vært voksen, gammel osv... Det er alltid snålt. Og ansikter ser man jo
Antall ord: 43
Hide post links |