Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Spontane Ut Av Kroppen Opplevelser
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Nov 2007 16:36
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
Re: Spontane Ut Av Kroppen Opplevelser
Hei! Jeg har opplevede her en morgen for et års tid siden at jeg våknet i senge min, men kroppen ville ikke reagere. Jeg kjente at jeg lå i sengen, men jeg klarte hverken å åpne øynene mine eller bevege på kroppen min. Jeg hørte mamma romstere på kjøkkenet og prøvde å rope på henne men kroppen min klarte ikke å få ut en lyd. jeg følte hele tiden et enormt press på kroppen min. som om jeg ble presset hardt ned i sengen og jeg følte samtidig at det var tre eller fire energier i rommet. noen av de var kvinnelige energier og noen av de var mannlige. jeg følte det var disse energiene som presset meg ned i sengen. som om de stod rundt sengen min. det var ikke vondt, men det var en høyst snodig følese. jeg lå der og tenkte at dette har var veldig rart. har alldri opplevd noe sånnt før. men siden kroppen min ikke klarte å røre på seg så måtte jeg jo bare ligge der. dette holdt på i noen minutter og endelig begynte det sterke presset og avta og jeg kjente at det begynte å prikke og bruse i heeeele kroppen. Det var deilig det! endelig klarte jeg å få kontakt med den ene armen min og begynte å bevege noen fingre. da jeg kom helt til meg selv og kroppen var i full gang hoppet jeg ut av sengen og var glad for at det var over. Det var en litt skummel,rar og samtidig spennende opplevelse. Hva opplevde jeg egentlig? var det kroppen min som sov eller var det noe åndelig på gang? Dette var hverfall sprøtt.. noen som kan svare?
Antall ord: 289
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Nov 2007 16:36
- 17
Re: Spontane Ut Av Kroppen Opplevelser
Hei! Jeg har opplevede her en morgen for et års tid siden at jeg våknet i senge min, men kroppen ville ikke reagere. Jeg kjente at jeg lå i sengen, men jeg klarte hverken å åpne øynene mine eller bevege på kroppen min. Jeg hørte mamma romstere på kjøkkenet og prøvde å rope på henne men kroppen min klarte ikke å få ut en lyd. jeg følte hele tiden et enormt press på kroppen min. som om jeg ble presset hardt ned i sengen og jeg følte samtidig at det var tre eller fire energier i rommet. noen av de var kvinnelige energier og noen av de var mannlige. jeg følte det var disse energiene som presset meg ned i sengen. som om de stod rundt sengen min. det var ikke vondt, men det var en høyst snodig følese. jeg lå der og tenkte at dette har var veldig rart. har alldri opplevd noe sånnt før. men siden kroppen min ikke klarte å røre på seg så måtte jeg jo bare ligge der. dette holdt på i noen minutter og endelig begynte det sterke presset og avta og jeg kjente at det begynte å prikke og bruse i heeeele kroppen. Det var deilig det! endelig klarte jeg å få kontakt med den ene armen min og begynte å bevege noen fingre. da jeg kom helt til meg selv og kroppen var i full gang hoppet jeg ut av sengen og var glad for at det var over. Det var en litt skummel,rar og samtidig spennende opplevelse. Hva opplevde jeg egentlig? var det kroppen min som sov eller var det noe åndelig på gang? Dette var hverfall sprøtt.. noen som kan svare?
Antall ord: 289
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
TheEdge skrev:Kjent problem det ja, hehe..morea-aini skrev:Jeg har prøvd lenge å få til en UKO opplevelse, Det føles litt som når jeg har høy feber...alt blir liksom langt borte...og jeg får en trykkende følelse før jeg begynner å gli ut...det er da problemet mitt oppstår....Problemet mitt er at jeg "henger fast i hodet" hver gang, og faller da tilbake inn i kroppen igjen. Dette er UTROLIG irriterende !! :mozilla_frown:
Noen som har noe tips som kan hjelpe ?
Jeg ligger alltid på rygg når jeg gjør disse forsøkene, da har jeg fått det til ved å rulle baklengs over hodet.. Baklengs salto på en måte..
Dersom du ligger i senga, kan du jo også prøve å "velte" ut av senga da.. :mozilla_laughing:
Lykke til :mozilla_smile:
The Edge
Se om du får til dette ved og rulle ut av senga :mozilla_wink:
http://uk.youtube.com/watch?v=O6zHbeMhuRA
Antall ord: 168
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Feb 2008 20:30
- 16
- Lokalisering: Der ingen sku tru at eg kan bu!
Re: lurer på
Jeg har fått en interessant forklaring på akkurat det derre. Husker ikke helt hvem som sa det, men dette er visst et ur-innstinkt vi mennesker har. Vi går så langt tilbake i tid, fra da noen mennesker bodde i trær. vel, mennesker og mennesker.. vi var vel kanskje apekatter da.. men iallfall: når man skulle sove i trærne, så måtte man selvfølgelig sitte/ligge stille, eller så kan man jo falle ned. jeg tipper at når man var på nippet til å sovne og kroppen ble slapp, så bråvåknet de og fikk en ubeskrivelig angst for å falle ned.påsiatte skrev:ofte har jeg et problem når jeg holder på å sovne, like før jeg sovner vokner jeg OPP i ett brast.. skikkelig ekkelt.. så banker hjertet mitt skikkelig hardt.. så sovner jeg :S
man kan jo kanskje tro dette, eller ikke. kanskje de som opplever dette har et tidligere liv som "tre-boer"? hihi...
Antall ord: 166
Just another brick in the wall..
Hide post links |
Jeg har hatt 3 OBE. De kommer som regel når jeg er Trøtt, og konsentrer meg på å lytte på noe. Enten Hjernebølger, hypnose eller annet.Lodott skrev:
noen som har noen tanker om hva i all verden dette skal bety da? romvesener på visitt?
Har også sett et 1 meters vesen. Det kan godt være et romvesen. Jeg ble også skremt. I den astrale verden kan du jo møte på alle mulige slags vesen. Er millioner som har hatt ut av kroppen opplevelse. Ei vennine av meg møtte på en kompis som var død. Men som levde i astral verden. Sansene er akkurat de samme og du kan velge fritt hvor du vil gå.
OBE/ UKO henger nært sammen med remote viewing. Indigo Shawn forsket på RV på SRI. Standford Reasearch institut. Han klarte å Remote viewi objekt etter objekt. OG sjansene for at antall forsøk skulle være tilfeldig er en billion til en billion. Han har hatt noen hundre tusen forsøk. Og RV kan gjentas. CSI har hatt stor interesse av remote viewing og støttet med penger for eksperimentet.
Antall ord: 191
Hide post links |
- Dette er ut av kroppen opplevelsemagnolia skrev:Jeg tror ikke jeg har hatt UKO, men ofte når jeg ligger helt avslappet, opplever jeg vektløshet og kan fly. Mitt problem er at jeg får et forferdelig magasug, og kjemper meg ned på fast grunn igjen. Så snart jeg er avslappet igjen, begynner jeg å sveve. Jeg klarer ikke å få kontroll på mine "flyveturer", selv om jeg har forsøkt det. Får bare et enormt magesug, noe jeg synes er forferdelig ubehaglig. Blir rett og slett kvalm av det. Noen ganger får jeg ikke sove på grunn av dette. Nå jobber jeg for å kontroll over mine flyturer, men det skal såvisst ikke være lett. Har aldri slått meg at det kan være UKO, men har heller ikke sjekket det. Jeg kan ligge med øynene åpne og se opp i taket, og plutselig er jeg opp under taket og svever gjennom taket eller veggen og ut av huset. Alt er helt tydelig, og jeg har nå flere ganger svevd over rekverket på verandaen. Jeg liker ikke høyder! I allefall har jeg anskaffet meg soverom på førsteplan, for da er det ikke så høyt å falle.
En veninne av meg har UKO opplevelser. Hun fikk det første gang da hennes bror døde av blodkreft. Han var akkurat konfirmert. Hun ble livredd da hun plutselig svevde opp under taket på soverommet sitt. Hun såg seg selv ligge på sengen. I dag har hun lært seg å kontrollere det, og kan utføre UKO når hun selv ønsker det. Like etter at jeg flyttet inn i nybygget enebolig i slutten av år 2000, kom hun på besøk til meg. Det rare var at jeg kunne se henne. Jeg kunne ikke se henne klart, men som en svakt lysende skikkelse. Isblå av farge med en varm glød. Jeg fornemmet at det var henne, for hun sto rett utenfor kjøkkenvinduet mitt. Selvsagt kvapp jeg forferdelig, men jeg bare visste at det var henne. Jeg trodde det var skjedd noe. Litt senere ringte jeg henne og hun bekreftet at hun hadde vært utenfor vinduet og fortalte meg hva jeg hadde gjort. Det stemte alt hun hadde sett, både fargene på veggene, hvilket blad jeg satt å leste i osv. Hun kunne også se at jeg hadde sett henne. Hun syntes det var morsomt. Siden den gang har jeg sett henne flere ganger, og det er like merkelig hver gang.
Antall ord: 419
Hide post links |
Er flere her som hatt ut av kroppen opplevelser ser jeg. Jeg har kun hatt 3 stykk så jeg er ikke alt så erfaren. Den første gangen jeg opplevde det hadde jeg faktisk ikke lest om det før. Slik at jeg ble veldig forstøkkt. Etter at jeg fikk det, en spontant OBE. så begynnte jeg å søke på internett: OBE (out of body experience) og astral projection for å finne mer ut av det. Og så at millioner av andre hadde hatt det. I tilleg mange som har hatt nær døden opplevelser. og sett seg selv utenifra i den forbindelsen. NSD - Near death experience.
Jeg fant raskt ut at jeg måtte bruke TEKNOLOGI for å få det kjappest mulig. hvis ikke kunne folk holde på i flere år. Selv om jeg fikk min uten noen ting, først. Glad er jeg for det. Det ble ingangs portalen for ny informasjon og teknologi for å få det.
Jeg skaffet meg hjernebølger på www.centerpointe.com
(Her er det også en gratis demo som jeg ser noen andre har nevnt dette tidligere. )
Hemmeligheten med OBE. Er å ligge helt stille og ikke klø seg eller bevege på seg. Slik at man havner i en søvn paralyse. ( Det er når kroppen sover og sinnet er våkent). Deretter merker man vibrasjoner i kroppen og hører kanskje lyder. men bare ligg stille. gi F. forhåpentligvis kan du merke at du ser deg selv utenifra, du ser rommet ditt i et fugleperspektiv. Når du har dette så er du dypt inni deg selv, i en meditativ trance. Dette er ut av kroppen opplevelse.
Jeg fant raskt ut at jeg måtte bruke TEKNOLOGI for å få det kjappest mulig. hvis ikke kunne folk holde på i flere år. Selv om jeg fikk min uten noen ting, først. Glad er jeg for det. Det ble ingangs portalen for ny informasjon og teknologi for å få det.
Jeg skaffet meg hjernebølger på www.centerpointe.com
(Her er det også en gratis demo som jeg ser noen andre har nevnt dette tidligere. )
Hemmeligheten med OBE. Er å ligge helt stille og ikke klø seg eller bevege på seg. Slik at man havner i en søvn paralyse. ( Det er når kroppen sover og sinnet er våkent). Deretter merker man vibrasjoner i kroppen og hører kanskje lyder. men bare ligg stille. gi F. forhåpentligvis kan du merke at du ser deg selv utenifra, du ser rommet ditt i et fugleperspektiv. Når du har dette så er du dypt inni deg selv, i en meditativ trance. Dette er ut av kroppen opplevelse.
Antall ord: 276
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Mar 2008 18:15
- 16
- Lokalisering: fer alt æ veit,norge
mine ut av kroppen opplevelser,har startet med ett utrolig leven.(som å stå midt i en stor foss)så har kroppen kjentes ut som en stor tung betongmur,så plutselig ligger jeg der å svever oppunder taket.men mine shamanistiske reiser foregår slik at jeg bare dukker opp på forskjellige plasser(hos bekjente eller i ett land eller landskap)morsomt å høre forskjellene fra person til person
Antall ord: 67
reina
Hide post links |
Jeg husker en gang jeg fokuserte hardt på ipoden min. noe om enlightment og noe. konsa i 3 timer. sovnet. Så i neste øyeblikk merker jeg at jeg svever rundt i rommet. haha helt utrolig kult. jeg er usynlig, imens bevisstheten/sjela mi flyr rundt. WOW så feet.
En en annen gang jeg fikk det til, Drakk en "Energy" drikk og lyttet på hjernebølger. Da havnet jeg i det astrale planet. Der møtte jeg masse folk. jeg husker jeg var helt i ekstase, så meg på hendene og tenkte "herregud, jeg går rundt på astral planet nå". Det var folk der som guidet meg. Gav meg oppgaver/utfordringer. Jeg kunne fant ut etter noen øvelser at jeg styrte alt, hva jeg tenkte på ble skapt.
jeg utforsket rommet mitt. Som hadde en litt annerledes struktur på det astralske planet, det var større og lengre, det samme med gangen og kjøkkenet. Etter en stund kom jeg til et kjøpesenter. med MASSE folk på astral planet. haha så kult! men noe jeg reagerte på var hvor LIKEGYLDIGE folk var der, noen andre sett dette? folk bare gikk forbi doing their own things. noen hilste jeg på, sa bare "hei" platt tilbake. mens andre stoppet opp og pratet. Jeg skulle bestille mat fra kjøpesenter, astralsk mat. haha men da ble hele "skjermen" svart. greit, jeg gikk videre. gikk inn på et rom, der lå det to stykk og sov, skjermen ble igjen svart. greit jeg skal ut herfra, bildet gikk på igjen. haha ut av kroppen opplevelsen varte i en time eller noe. Så også ei jeg vet hvem er der. haha har sett henne i etterkant men har ikke våget og spørt henne om hun var "bevisst da" eller ei.
En en annen gang jeg fikk det til, Drakk en "Energy" drikk og lyttet på hjernebølger. Da havnet jeg i det astrale planet. Der møtte jeg masse folk. jeg husker jeg var helt i ekstase, så meg på hendene og tenkte "herregud, jeg går rundt på astral planet nå". Det var folk der som guidet meg. Gav meg oppgaver/utfordringer. Jeg kunne fant ut etter noen øvelser at jeg styrte alt, hva jeg tenkte på ble skapt.
jeg utforsket rommet mitt. Som hadde en litt annerledes struktur på det astralske planet, det var større og lengre, det samme med gangen og kjøkkenet. Etter en stund kom jeg til et kjøpesenter. med MASSE folk på astral planet. haha så kult! men noe jeg reagerte på var hvor LIKEGYLDIGE folk var der, noen andre sett dette? folk bare gikk forbi doing their own things. noen hilste jeg på, sa bare "hei" platt tilbake. mens andre stoppet opp og pratet. Jeg skulle bestille mat fra kjøpesenter, astralsk mat. haha men da ble hele "skjermen" svart. greit, jeg gikk videre. gikk inn på et rom, der lå det to stykk og sov, skjermen ble igjen svart. greit jeg skal ut herfra, bildet gikk på igjen. haha ut av kroppen opplevelsen varte i en time eller noe. Så også ei jeg vet hvem er der. haha har sett henne i etterkant men har ikke våget og spørt henne om hun var "bevisst da" eller ei.
Antall ord: 297
Hide post links |
En gang jeg hørte på hjernebølger fikk jeg vibrasjoner. Også plutselig slår Tv'en seg på, og en fyr på skjermen sier "Iam your entertainment". Mens han peker på meg i Ren reklame stil. Jeg fikk også følelsen av at jeg hadde sett han før.
Antall ord: 50
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Jun 2008 18:50
- 16
Jeg har også hatt flere slike opplevelser. Jeg husker en gang at jeg så min egen grav. Det var utrolig skremmende, for på graven stod det 1994-2006.
Dette skjedde sånn like etter vi var kommet i 2006.
Jeg husker at noen uker senere skjedde det en bil-ulykke.
Jeg skulle egentlig sitte på pappa og mamma til kjøpesenteret men så oppdaget jeg at kusina mi som jeg ikke hadde sett på 1 år skulle komme hjem. Jeg valgte selfølgelig å møte henne da. Så kjørte pappa i en annen bil som var på vei mot dem, ikke så veldig stor fart men nok til å få noen alvorlig skadet.
Pappa ble hardt skadet men mamma ble ikke så veldig skadet. Begge er i live idag og vi har det fint.
Men når jeg tenker tilbake på det lurer jeg på om det kanskje hadde noe med den ut av kroppen opplevelsen å gjøre. Var det meningen mitt liv skulle ende i 2006? Ikke vet jeg, men jeg er hvertfall glad for å være i live. Sånne ut av kroppen opplevelser kan være skumle greier. Har ikke hatt en slik ut av kroppen opplevelse på snart ett år nå. Det vil jeg ikke heller!
Dette skjedde sånn like etter vi var kommet i 2006.
Jeg husker at noen uker senere skjedde det en bil-ulykke.
Jeg skulle egentlig sitte på pappa og mamma til kjøpesenteret men så oppdaget jeg at kusina mi som jeg ikke hadde sett på 1 år skulle komme hjem. Jeg valgte selfølgelig å møte henne da. Så kjørte pappa i en annen bil som var på vei mot dem, ikke så veldig stor fart men nok til å få noen alvorlig skadet.
Pappa ble hardt skadet men mamma ble ikke så veldig skadet. Begge er i live idag og vi har det fint.
Men når jeg tenker tilbake på det lurer jeg på om det kanskje hadde noe med den ut av kroppen opplevelsen å gjøre. Var det meningen mitt liv skulle ende i 2006? Ikke vet jeg, men jeg er hvertfall glad for å være i live. Sånne ut av kroppen opplevelser kan være skumle greier. Har ikke hatt en slik ut av kroppen opplevelse på snart ett år nå. Det vil jeg ikke heller!
Antall ord: 210
- Kristian.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jun 2008 18:20
- 16
ut av kroppen, den andre siden
Hei. Jeg har hatt mange reiser ut av kroppen. Noen ganger er jeg hjemme eller besøker slekt men andre ganger reiser jeg langt. Jeg bestemmer ikke alltid hvor jeg så det er nok ikke bare jeg som styrer. Jeg har vært så heldig å få reise til forskjellige plasser etter livet og fått sett mye fint. Sist gang møtte jeg en avdød venn som ventet på meg. Dersom noen lurer på hvordan de er etter livet så kan jeg fortelle at de er på sitt aller beste. Min venn var veldig vakker og pen uten tegn til sykdom, skader eller lyter. De har det bra.
Antall ord: 109
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Aug 2008 16:46
- 16
- Lokalisering: Trondheim
AnneBerit skrev:Utenfor kroppen opplevelser handler om de åndelige plan og hvordan å kontakt med disse. Teorien om UKO forutsetter at mennesket har en sjel som ikke er en del av den fysiske kroppen, og at det oppstår situasjoner der en helt eller delviskobles fra den fysiske kroppen uten at drømemr tar over styringen. I overgaangen mellom søvn og våken tilstand er det mange som opplever det noen vil kalle "søvnparalyse" som er en form for trance der en ikke drømmer men ikke klarer å bevege den fysiske kroppen. Det kan virke som at deler av en annen form for kropp delvis (først og fremst med armene) eller helt kan beveges isteden, og forlate den fysiske kroppen. En slik kropp kalles astralkropp, og det er reiser med denne til andre verdener en snakkxer om med såkalte astral projeksjoner. Denne kroppen er elastisk og oppleves som delvis gjennomsiktig og likner på den fysiske kroppefn, samt ofte sender ut et svakt blåaktig lys rundt seg.
Vet ikke om jeg hjalp deg men der var litt av det jeg evt om ut av kroppen opplevelser. Jeg driver og forsker litt på det jeg! =) Svært inntrisert i det og gjenferd go tidligere og senere liv!
Dette har jeg opplevd en gang og!! Det var helt snodig og forferdelig og ikke kunne våkne når jeg sa til meg selv at jeg måtte våkne. Prøvde å åpne øynene men gikk ikke for alt i verden. Men nå vet jeg hvorfor :mozilla_smile:
Antall ord: 258
Hide post links |
Re: ???
Høres ut som ut av kroppen opplevelse. så våknet du opp igjen, pga det nye ukjente aspekteret ved det.simsetta skrev:Beklager hvis jeg maser mye men trenger virkelig et svar.
Satt og så på tv, var veldig trøtt og holdt nesten på og sovne.
Plutselig ble jeg helt *borte* så bare et spinnende blått lys og hørte rare lyder.
Etterpå var det akkuratt som å vokne opp fra ett mareritt.
Hjertet slo fort og jeg var livredd. Torte ikke å sove etterpå.
Har dere noen kommentarer til hva som kan ha skjedd??
Vær så snill å svar!!!
Antall ord: 101
Hide post links |