Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Moongirl
Nybegynner
Startet: 12 Okt 2007 23:14
17
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Norge
Innleggav Moongirl »
jeg synes det er bedre å se energien, den ser så mye mer fredlig ut. men det kan jo hende fordi jeg ikke har sett et gjenferd, de har vel ikke akkurat fredlig energi heller.
Moongirl skrev:jeg synes det er bedre å se energien, den ser så mye mer fredlig ut. men det kan jo hende fordi jeg ikke har sett et gjenferd, de har vel ikke akkurat fredlig energi heller.
joda det har dem.. noen er onde gjendferd har ond energi, og gode gjenferd har god energi.
jeg har opplevd gjenferd som har vært onde og gode. de gode er koselige. en gang så brettet dem teppe til venninna mi hehe, og en annen gang så tok gjenferdet på hånda og armen min for å si hei hei.. hehe kule greie
ZarZora skrev:
vist du gjør alt det der med og gå på kirkegårder og spøkelses hus, så e det jo DU som oppsøkar de.. ikkje rart du e redd..
Synes du det?
Logisk sett burde jeg jo ikke være redd når jeg så iherdig prøver å finne dem. Jeg skjønner ikke meg selv, jeg
helt sant . heh.. men om sinnet ditt ikke er helt klar for det så vil du bli redd. ser du på spøkelsesfilmer og serier ?
"ghost whisperer" eks er en serie som er kjempeinterresant. men det virker noe overdrevet innimellom. men mye av dette er fakta. mye hun i serien opplever som folk i hele verden...ser gjenferd osv...
kanskje du ville bli mere "forberedt" liksom om du så mer på dette, ja om du ikkke ser på det da.
kanksje det ikke er meningen du skal se det heller. men om det er meningen så vil du se det en eller annen gang vettu
jente 27 skrev:
helt sant . heh.. men om sinnet ditt ikke er helt klar for det så vil du bli redd. ser du på spøkelsesfilmer og serier ?
"ghost whisperer" eks er en serie som er kjempeinterresant. men det virker noe overdrevet innimellom. men mye av dette er fakta. mye hun i serien opplever som folk i hele verden...ser gjenferd osv...
kanskje du ville bli mere "forberedt" liksom om du så mer på dette, ja om du ikkke ser på det da.
kanksje det ikke er meningen du skal se det heller. men om det er meningen så vil du se det en eller annen gang vettu
ikke alle har evner til dette.
Jeg ser på MASSE sånne serier, jeg. Alt jeg kommer over, det er det beste som er =)
Men akkurat "Ghost Whisperer" klarer jeg meg uten. Hun er så sinnsykt velstelt hele tiden at jeg bare blir sittende og irritere meg. En gang var hun på camping og sov i telt, hun la seg med fletter, og våknet med perfekte korketrekkere. Eeeh. Men fint konsept da
Moongirl skrev:jeg synes det er bedre å se energien, den ser så mye mer fredlig ut. men det kan jo hende fordi jeg ikke har sett et gjenferd, de har vel ikke akkurat fredlig energi heller.
Det kan jeg tro. Ikke at jeg har peiling, da. Men ville heller sett en "sky" eller hva det er, enn en mørk skikkelse =)
jente 27 skrev:"ghost whisperer" eks er en serie som er kjempeinterresant. men det virker noe overdrevet innimellom. men mye av dette er fakta. mye hun i serien opplever som folk i hele verden...ser gjenferd osv...
Det du snakker om er ikke basert på fakta. Serien baseres på fantasi, og velger å tolke eventuelle uforklarlige ting som spøkelser for mystikkens og underholdningens skyld om de henter inspirasjon fra virkelige hendelser.
jente 27 skrev:
ikke alle har evner til dette.
Jeg ser på MASSE sånne serier, jeg. Alt jeg kommer over, det er det beste som er =)
Men akkurat "Ghost Whisperer" klarer jeg meg uten. Hun er så sinnsykt velstelt hele tiden at jeg bare blir sittende og irritere meg. En gang var hun på camping og sov i telt, hun la seg med fletter, og våknet med perfekte korketrekkere. Eeeh. Men fint konsept da
hehhe du får prøvce å ikke se på henne da men resten av serien og du får blunde når slikt skjer hehehehhehee
men ja det er skikkelig bra laga...og veeeeldig ekte i mange ting
jente 27 skrev:"ghost whisperer" eks er en serie som er kjempeinterresant. men det virker noe overdrevet innimellom. men mye av dette er fakta. mye hun i serien opplever som folk i hele verden...ser gjenferd osv...
Det du snakker om er ikke basert på fakta. Serien baseres på fantasi, og velger å tolke eventuelle uforklarlige ting som spøkelser for mystikkens og underholdningens skyld om de henter inspirasjon fra virkelige hendelser.
fantasi...hhehe neeeeida du... gjenferd finnes og serien er basert på gjenferd..såååeee.....ikke fantasi nei...
jente 27 skrev:fantasi...hhehe neeeeida du... gjenferd finnes og serien er basert på gjenferd..såååeee.....ikke fantasi nei...
Jo, serien er klassifisert som fantasi/fiksjon, ikke fakta/dokumentar el.l. Se f.eks. http://www.imdb.com/title/tt0460644/
Det gjør den like sann som for eksempel spiderman og julenissen.
jente 27 skrev:fantasi...hhehe neeeeida du... gjenferd finnes og serien er basert på gjenferd..såååeee.....ikke fantasi nei...
Jo, serien er klassifisert som fantasi/fiksjon, ikke fakta/dokumentar el.l. Se f.eks. http://www.imdb.com/title/tt0460644/
Det gjør den like sann som for eksempel spiderman og julenissen.
selv om det ikke er dokumentar betyr de tikke at det ikke er fakta.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her