Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDen store veven.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
sterke evner
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Jun 2008 22:30
16
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: Karmøy
Blitt takket: 1 gang

Den store veven.

Innlegg av sterke evner »

For flere år siden kjøpte eg et hus bygget i 1932. Alt var helt perfekt , og fredelig.Vi gikk nå i gang med restaurering. Men vi så snart at vi også måtte ta i bruk det gamle koffert-loftet. Men der måtte legges gulv der, før det kunne tas skikkelig i bruk. Men på halve loftet lå der en gammel, gedigen gulvteppe-vev, den var laget av tykke tømmerstokker, og tok enormt mye av plassen. Derfor var mitt neste prosjekt å bli kvitt denne veven. Noe som skulle vise seg å bli alt annet en enkelt å få til.
Eg prøvde på alle mulige måter å få den solt, uten hell. Så prøvde eg å gi den til ulike museum eller private , uten hell da heller. Da ble eg så irritert ,at eg fikk hjelp av min far, som saget den opp og vi brandt den på bålet i hagen. Men det skulle vi visst aldri ha gjort!
Etter denne dagen var det et evig bråk og spetakkel opp på loftet om kveldene. Vi hørte lette fottrinn over gulvet, en gjyngestol som gynget(Vi hadde ingen gyngestol.)Og sist men ikke minst: slagene av den kraftige veven som en gang i tiden , flittig hadde vært i bruk i dette huset. Vi fikk vite at konen i dette huset, hadde hatt 5 barn ,og døde i barsel-seng da den siste ble født. Det var hun som hadde eiet veven, og hun var langt fra glad for at vi brandt den opp!
Det gikk ikke mange årene på dette viset , før vi ikke orket mer og solgte huset.
Min sønn ville fortelle de nye eierne at de hadde fått et spøkelse med på kjøpet, men da stoppet eg han. De har nå bodd der i flere år , og ser ut til å trives, det er godt at ikke alle av oss er like åpne og mottakelige på dette området! :mozilla_wink: :mozilla_wink:
MVH.
sterke evner.
Antall ord: 339

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lullie<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Mai 2008 20:38
16

Innlegg av Lullie<3 »

Så spennende! Tusen takk for at du fortalte^^
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Ja, det var en artig historie =) Jeg tror jeg sa "oi" minst ti ganger. Makan til konsekvenser da!
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Ja dette var morsomt!

Også det at ikke alle er mottakelige som du nevner - et godt eksempel.
Så får vi håpe damen har funnet fred!
Antall ord: 27
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
linn123
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jun 2007 15:14
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i dean's Impala '67 ^^,

Innlegg av linn123 »

Du er utrolig heldig som kan få lov til å oppleve så sterke overnaturlige ting!

Du nevner sønnen din...at han ville si til de nye eierne at de hadde fått med et spøkelse...
Har han også like sterke evner som deg? Har han merka noe til det du har fortalt? Hva tenker han om den åndelige verdenen?

Takk for spennende historie :D
Antall ord: 64
Catwoman... *rawr*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sterke evner
Nybegynner
Nybegynner
16

Du er så heldig!

linn123 skrev:Du er utrolig heldig som kan få lov til å oppleve så sterke overnaturlige ting!

Du nevner sønnen din...at han ville si til de nye eierne at de hadde fått med et spøkelse...
Har han også like sterke evner som deg? Har han merka noe til det du har fortalt? Hva tenker han om den åndelige verdenen?

Takk for spennende historie :D
Ja, er eg nå det!
Dette er en gave som er gitt meg, uten angre-rett eller bytte-rett.
Kan aldri fritt velge om eg ønsker å la meg bli påvirket, for det har eg ennå ikke kunnet forhindre. Det gjør meg både redd og trist alle de gangene eg har forutsagt familie-medlemmers dødsfall, det å gå å vente på at det skal inntreffe, tror du det er kult/ eller spennende?
Noe kan i ertter kant, når tingene har roet seg litt, være fasinerende , men , stortsett
mest en belastning. Hadde eg kunnet velge, så hadde eg vært helt vanlig uten mine merkelige evner. Det er ikke så gøy å kunne lese andres tanker og følelser for deg, hele livet, spesielt når de oser av avsky. Det at eg alltid har kunnet lese andre som en åpen bok, har gjort at eg er en veldig ensom person, ser alt for godt de rundt meg sine tanker og hensikter, og har ennå aldri tatt feil i slike saker! Min sønn er som meg og har hele live sett og hørt, noe som harført til at han skjelden sover om natta. Hører ånder og ser de over alt. Og avslører alles følelser og tanker , uten at noe er sagt,..
Ønsk deg aldri å få slike evner, min kjære venn. vær glad for at du er mer beskyttet en som så.!
MVH.
sterke evner.
Antall ord: 310

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Jeg trodde folk med slike evner kunne styre om de leste andres tanker?

De jeg vet om som leser tanker kan iallfall kontrollere det, for de fleste ønsker vel ikke å rote rundt i andres hode, da dette er ganske ubehagelig og uhøflig... Jeg bare spør altså, ingen anklagelser.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sterke evner
Nybegynner
Nybegynner
16

Jeg trodde....

karina skrev:Jeg trodde folk med slike evner kunne styre om de leste andres tanker?

De jeg vet om som leser tanker kan iallfall kontrollere det, for de fleste ønsker vel ikke å rote rundt i andres hode, da dette er ganske ubehagelig og uhøflig... Jeg bare spør altså, ingen anklagelser.
Ja hadde det vært så enkelt som det du beskriver , så hadde det vært enkelt.
Alle må lære å stenge av, for å unngå at vi tar inn alles tanker og føleslser eller for å unngå å se / høre ånder hele døgnet.
Men så langt har eg ennå ikke kommet, eg er som en ufrivillig støvsuger på godt og på vondt, temmlig kaotisk altså!
Har ennå ikke fått dette under kontroll, og må nok få hjelp og opplæring før så skjer.
Dette sliter meg veldig ut, og eg er helt utslitt når kvelden kommer, og når natten kommer så blir det lite søvn , når ånder tar kontakt eller vil gi meg info.
Håper at eg klare å mestre en bedre styring , veldig snart!
MVH.
sterke evner.
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker