Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerÅ kommunisere med sin hjelper.

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 425
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Skulle øsnke jeg hadde kunnet høre dem og kommunisere... Jeg la meg ned og mediterte en gang, så spurte jeg om han/hun ikke kunne si navnet si... Jeg lå og døset og i det jeg skulle til å sovne så voknet jeg av at noen sa "voctor".... Jeg svatt, men måtte smile da.. For jeg kjenner ingen som heter Victor, og det er ikke ett navn jeg har noe som helst forhold til.. Så kanskje det var min hjelper, eller min livlige fantasi... :mozilla_wink:
Antall ord: 88
Klem Torill =o)


Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Moongirl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 62
Startet: 12 Okt 2007 23:14
16
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Norge

Innlegg av Moongirl »

jeg prøvde å snakke med min hjelper gjennom meditasjon det var ekkelt,
jeg husker ikke helt hva som skjedde men jeg oppnådde var setningen: jeg er her. eller noe i den retningen,
så følte jeg en slags blanding av kulde og varme.Det var nok jeg som ble litt kald fordi jeg ble litt sjokka Jeg trodde jo ikke jeg skulle oppnå noe svar eller noe sånt.
Antall ord: 70
...Ser du meg, så kjenner du meg igjen!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 199
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

Det går greit å snakke med din hjelper via tankene.
Ofte hører du none setninger - gjerne med litt andre ord enn de du selv bruker.

Men - du kan jo gjøre som ei jeg kjenner gjorde: hun ville så gjerne at guiden skulle vise seg for henne. Hun var i sin venninnes hus og plutselig gikk lyset! :mozilla_wink:

Hun ble først redd, men så tenkte hun, det må være sikringene som har gått... men nei, ikke noe gæ*nt med dem.. hun spurte så venninna si - og hun svarte tørt - du fikk det du spurte om! Det var guiden din som slukket lyset. :mozilla_cool:

Jeg for min del kommer ikke inn på et forum jeg pleier å være på....
guiden min har stengt med ute - jeg bruker for mye tid foran PC'n - var svaret... :mozilla_undecided:
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av FandenTa »

Det er lettest hvis man er skikkelig sliten...gjør noe skikkelig fysisk krevende, deretter legger du deg ned og slapper helt av... så starter man en samtale... du får mye merkelige svar
Antall ord: 34
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

jon blund skrev:Første gangen jeg snakket med min hjelper var ved hjelp av en øvelse jeg lærte fra en bok. Jeg satte meg ned, gjorde øvelsen, stillte et spørsmål, og hørte klart og tydelig en mørk stemme som svarte.

Jeg ble livredd og forvirret og trodde egentlig ikke at det var mulig. Jeg hadde aldri forestilt meg at det kunne være så tydelig.
Kunne du ha beskrevet denne øvelsen? :)
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

KB skrev:Kunne du ha beskrevet denne øvelsen? :)
Ååå, jeg husker ikke... Den begynte med å visualisere røtter ned i jorden, og så skulle jeg affirmere noe som jeg ikke husker. Visualiserte litt forskjellige andre ting også. Husker ikke desverre.

Fant øvelsen i en bok om å kommunsere med engler. En annen øvelse i boken var å aktivere ens egne vinger ved å se lys vokse ut fra hver enkelt virvel i ryggraden.

Så kanskje noen andre her har vært bort boken og vet hvilken jeg mener???
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 228
Startet: 02 Sep 2007 16:29
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Innlegg av M... »

Dere som har kommunisert m hjelperen(e) og fått svar. Har dere fått de svarene og hjelpen dere har bedt om? Er usikker der, jeg, om jeg får de svarene og den hjelpen jeg ber om....
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

mee-ran skrev:Dere som har kommunisert m hjelperen(e) og fått svar. Har dere fått de svarene og hjelpen dere har bedt om? Er usikker der, jeg, om jeg får de svarene og den hjelpen jeg ber om....
ja jeg får svar, men det er ikke bestandig de svara jeg vil ha.
som hjelpern min påpeker når jeg blir frustrert
"I'm your guardian not servant!" og " you only get the answer on the questions you ask, not the answers you want to get. there for think before you ask...."

puma/f
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 228
Startet: 02 Sep 2007 16:29
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Innlegg av M... »

Hvordan vet du at det er ett svar du får og ikke bare noe du innbiller deg? At du håper og tror at det er ett svar. Jeg vil VELDIG gjerne tro at det er svar jeg får og ikke bare tilfeldigheter, som jeg har kommet til å "sett" uansett.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jane72
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 04 Okt 2005 18:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Jane72 »

mee-ran skrev:Hvordan vet du at det er ett svar du får og ikke bare noe du innbiller deg? At du håper og tror at det er ett svar. Jeg vil VELDIG gjerne tro at det er svar jeg får og ikke bare tilfeldigheter, som jeg har kommet til å "sett" uansett.
Det er det som er så snedig, når du får en tanke som du overhodet ikke kunne ha tenkt i den situsjonen du er i, så kan det være fra din hjelper eller andre, jeg tenker sånn ihvertfall.
Antall ord: 97
Jane72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 681
Startet: 14 Okt 2007 17:36
16
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Skarabè skrev:
Rosalind skrev:Jupp!Jeg snakker ofte via tankene mine,men du kan også tilkalle dem til vise seg det har ikke jeg prøvd,men det skal vist gå :mozilla_wink:
jeg tørr ikke der, åsså vet jeg ikke hvorfor jeg ikke tørr, for jeg vet at min hjelper er der for å hjelpe meg... Så føler meg litt "pysete" når jeg ikke tørr det.. Er bare redd jeg skal bli skikkelig skremt... hehehe... :mozilla_tongue:

Når du kommuniserer via tanker hvordan får du svar?? Via dine tanker, eller hører du en annens stemme i hodet, i dine tanker??
Jeg hører min egen stemme. Hvorfor jeg hører min egen stemme? Aner ikke... Kan jo være at hjelperen min har veldig lik stemme som meg da :D Jeg tørr heller ikke selv om jeg har snakket med dem en stund sier ofte at nå kan dere vise dere. Umm eller kan dere gjøre det når jeg ikke er alene?Nei da blir vel andre redd. Så ender det bare opp med at jeg ikke gjør noexP Det er ikke ofte de svarer eller ofte er jeg ikke sikker...Siden det er min egen stemme så vet jeg ikke om det er jeg som tenker svaret eller om det er noen som svarer så ofte varierer spørsmålet mitt ofte... Ja jeg vet alt høres litt dumt ut...
Antall ord: 241
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

mee-ran skrev:Hvordan vet du at det er ett svar du får og ikke bare noe du innbiller deg? At du håper og tror at det er ett svar. Jeg vil VELDIG gjerne tro at det er svar jeg får og ikke bare tilfeldigheter, som jeg har kommet til å "sett" uansett.
Det ER vanskelig å vite. Noe av årsaken er at "hjelperens" kommunikasjon må filtreres gjennom hjernen, og da brukes bare de tingen som er kjent for deg. Så det er nærmest umulig å skille.

Poenget med indre øvelser og meditasjon er at hjernen kan lære å slippe taket i det som er kjent og åpne opp for det som er ukjent og helt nytt. Når hjernen er i stand til å være så flytende og fleksibel kan hjelperens kommunikasjon bli mer autentisk og det blir lettere for deg å se hva som er hva. Hva som er din hjernes bilder og hva som er hjelperens kommunikasjon.

Så det er egentlig bare å fortsette å trene, så finner du ut av det ;)
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Jon:

Hva tenker du om Hjernebølger slik som Hemi sync ? Det skal sies å gi en enorm fart på Meditasjonen, en om ikke det virker enda kraftigere.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

KB skrev:Jon:

Hva tenker du om Hjernebølger slik som Hemi sync ? Det skal sies å gi en enorm fart på Meditasjonen, en om ikke det virker enda kraftigere.
Tja, jeg har ikke brukt det så mye. Men kjenner folk som er helt i hundre over det. Spesielt ifh innlæring, hukommelse og slikt.

Ifh meditasjon er det nok et veldig godt redskap for å lære det, men etterhvert noe man må transcendere for å komme videre. Som alt annet ;)

Jeg regner med at når man gjør det over tid så blir hjernen trent opp til å være i alpha-nivå slik at det blir lettere å komme dit uten hemi-sync etterhvert, tror du ikke?
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Hmm.. Ja det er iallfall viktig at slike hjernebølger for deg til å fungere bedre i hverdagen med å forstå nye situasjoner, læring blir lettere, inkludert hukommelse osv. Dette er viktig.

Jeg vet ikke helt hva som skjer. Bortsett fra at en kommer på de ulike nivå'ene.
Alpha, delta, theta..

Jeg regner med hjernen for lettere tilgang til tilstander den har opplevd før. I forhold til f.eks OBE. så håper jeg det skal bli Lettere å oppnå dette med øvelse. ikke vanskeligere. F.eks at en trenger hardere og hardere stimuli for å komme ut. Håper det funkere motsatt vei, hvor det blir lettere med øvelse.

Hva mener du med trancendere? Kult med et lite sammendrag om hva dette er.

Jeg har desverre ikke meditert så mye, selv om jeg har eksperimentert med mye. Har meditert litt, de siste månedene. Ellers har jeg hørt en del på hjernebølger.

Men tror jeg kunne hatt godt av meditering. Jeg har ofte veldig spredte tanker, flere tanker samtidig, og driver å grubler og analyserer i ett sett. Nesten så det blir sykelig.
rastløshet og dårlig konsetrasjon kan til tider være et resultat av dette.

Er dette noe meditering kunne ha "ordnet opp i" ?
Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links