Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerNoen påstår de har filmet Jesus

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Lullie<3
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 26 Mai 2008 20:38
16

Noen påstår de har filmet Jesus

Innlegg av Lullie<3 »

Så denne videoen på tv2, det er en amatør som har filmet noe han påstår er Jesus. Flere prester skal ha uttalt seg og sagt det er et mirakel som beviser at Gud finnes..

Vet ikke hva jeg skal tro, hva tror dere?

Link:
http://tv2nyhetene.no/snop/article1996790.ece

:mozilla_innocent:
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Noen påstår de har filmet Jesus

Innlegg av Kimbara »

Lullie<3 skrev:Så denne videoen på tv2, det er en amatør som har filmet noe han påstår er Jesus. Flere prester skal ha uttalt seg og sagt det er et mirakel som beviser at Gud finnes..

Vet ikke hva jeg skal tro, hva tror dere?

Link:
http://tv2nyhetene.no/snop/article1996790.ece

:mozilla_innocent:
*sukk* Enda en amatørvideo av ekstremt dårlig kvalitet hvis fotograf hevder å ha filmet noe fantastisk.

At noen prester tar dette for god fisk sier ingenting om sannheten her. Husk at de faktisk har troen på Jesus og mirakler, og derfor ikke er i en nøytral eller kritisk nok situasjon til å uttale seg om slikt.
Antall ord: 113
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
black dog
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 10 Jun 2008 02:24
16

Innlegg av black dog »

Hvorfor skulle Jesus fly over et hustak i Varancau?
:lol:
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Som jaha skrev i den andre tråden om samme filmsnutt, henger jeg meg på den forklaringen; St. Elmo's fire.

Og hvorfor er det alltid Jesus, Maria og Muhammed som dukker opp i ost, tomater og andre uvanlige fenomener? Folk har dårlig fantasi, azz....
Antall ord: 46
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Re: Noen påstår de har filmet Jesus

Innlegg av misty-gutt »

Lullie<3 skrev:Så denne videoen på tv2, det er en amatør som har filmet noe han påstår er Jesus. Flere prester skal ha uttalt seg og sagt det er et mirakel som beviser at Gud finnes..

Vet ikke hva jeg skal tro, hva tror dere?

Link:
http://tv2nyhetene.no/snop/article1996790.ece

:mozilla_innocent:
Nei, det var nok ikke Jesus, han sa selv at: For som lynet går ut fra øst og skinner like til vest, således skal Menneskesønnens komme være på sin dag.

Da vil alle som lever vite at det er han for visst, som har kommet tilbake. Og tusenårsriket vil da ta til.
Antall ord: 113
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Mange av disse landene har blitt enormt religiøse siste tiden. Og i en krevende hverdag med fattigdom, korrupsjon og slit, så setter de sitt håp til prestene og deres religion.
Hva det enn er, så vil det dermed alltid bli tolket som Jesus.

I og for seg Misty, så skulle han jo alltid være med dem, i henhold til din tro. Så det betyr ikke at det ikke skulle være din Jesus, selv om han ikke akkurat kom tilbake der. Hadde du sett det samme på en av møtene du går på, hadde du ikke vært i tvil. Men fordi det er en annen kirke og et annet folk, så påstår du at det absolutt ikke kan være det.

Egentlig tror jeg at den opprinnelige Jesus verken er opptatt med å vise seg, eller følge opp den religiøsiteten som kom etter. Der tror jeg at menneskers egen tro har skapt seg sin egen lille Jesus som er fjernt fra opprinnelsen.
Antall ord: 171
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 380
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Re: Noen påstår de har filmet Jesus

Innlegg av jente 27 »

misty-gutt skrev:
Lullie<3 skrev:Så denne videoen på tv2, det er en amatør som har filmet noe han påstår er Jesus. Flere prester skal ha uttalt seg og sagt det er et mirakel som beviser at Gud finnes..

Vet ikke hva jeg skal tro, hva tror dere?

Link:
http://tv2nyhetene.no/snop/article1996790.ece

:mozilla_innocent:
Nei, det var nok ikke Jesus, han sa selv at: For som lynet går ut fra øst og skinner like til vest, således skal Menneskesønnens komme være på sin dag.

Da vil alle som lever vite at det er han for visst, som har kommet tilbake. Og tusenårsriket vil da ta til.
ja det er sant det du skriver. jesus skal ikke komme på den måten.men jesus er ikke på jorda nå. jesus kan ha vist seg på dene måten slik gjenferd og demoner gjør. det tror jeg. men ikke at han vandre på jorden nå. kanksje jesus ville vise verden at han virkelig finnesog er der for alle folkeslag ;) aner ikke men kanskje....
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Re: Noen påstår de har filmet Jesus

Innlegg av misty-gutt »

jente 27 skrev:
misty-gutt skrev:
Lullie<3 skrev:Så denne videoen på tv2, det er en amatør som har filmet noe han påstår er Jesus. Flere prester skal ha uttalt seg og sagt det er et mirakel som beviser at Gud finnes..

Vet ikke hva jeg skal tro, hva tror dere?

Link:
http://tv2nyhetene.no/snop/article1996790.ece

:mozilla_innocent:
Nei, det var nok ikke Jesus, han sa selv at: For som lynet går ut fra øst og skinner like til vest, således skal Menneskesønnens komme være på sin dag.

Da vil alle som lever vite at det er han for visst, som har kommet tilbake. Og tusenårsriket vil da ta til.
ja det er sant det du skriver. jesus skal ikke komme på den måten.men jesus er ikke på jorda nå. jesus kan ha vist seg på dene måten slik gjenferd og demoner gjør. det tror jeg. men ikke at han vandre på jorden nå. kanksje jesus ville vise verden at han virkelig finnesog er der for alle folkeslag ;) aner ikke men kanskje....
Jesus er ikke legemlig på jorda nå, det er sant. Men ved sin Ånd er han ikke langt borte, det lovde han jo før han dro, og han holder det løftet fortsatt og til siste dag. :)
Antall ord: 223
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

noen som fysisk har hørt ham love å komme tilbake......? :)
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

JUNE skrev:noen som fysisk har hørt ham love å komme tilbake......? :)
En skjelden dame her på forumet for tiden.

Til spørsmålet: Ja, disipplene, læresveinene. :)
Antall ord: 28
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Hva skjer hvis han skulle ha kommet tilbake?
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Sol@ngelica skrev:Hva skjer hvis han skulle ha kommet tilbake?
Han kommer tilbake. Google ordet - Bibel - og last ned, så kan du ta rede på det.
Antall ord: 27
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Må jeg lese hele greia?
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Sol@ngelica skrev:Må jeg lese hele greia?
Jepp :p Gi referat over hva du har funnet ut etterpå ;P
Antall ord: 19
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Dj_Devil skrev:
Sol@ngelica skrev:Må jeg lese hele greia?
Jepp :p Gi referat over hva du har funnet ut etterpå ;P
Jeg driver, men det henger jo ikke på greip :mozilla_laughing:

Herren sa til Noah: «Gå inn i arken, du og hele din husstand! For jeg har funnet at bare du er rettferdig for meg i denne slekt. 2 Av alle rene dyr skal du ta med deg sju par, hann og hunn, og av de dyrene som ikke er rene, ett par, hann og hunn, 3 og likedan av fuglene under himmelen, sju par, hann og hunn, for at deres slekter kan holdes i live på jorden. 4 For om sju dager vil jeg la det regne på jorden i førti dager og førti netter og utrydde fra jorden alt liv som jeg har skapt.» 5 Og Noah gjorde i ett og alt som Herren hadde pålagt ham. 6 Noah var 600 år da storflommen kom over jorden.
7 Så gikk de inn i arken, Noah og hans sønner, hans kone og hans sønnekoner med ham, for å berge seg for vannflommen. 8 Av de rene og urene dyr, av fuglene og alt som kryper på marken, 9 kom to og to, hann og hunn, inn i arken til Noah, slik Gud hadde pålagt ham.

Det kom to og to av alt?
Alle dyrene var urene da?
:D

20 Noah bygde et alter for Herren og tok noen rene dyr og noen rene fugler og ofret brennoffer på alteret.

Det fantes jo ikke noen rene dyr...
Sist redigert av Konto avsluttet på 20 Jun 2008 10:01, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links