Fakta, teori & skepsisInternett 2 = Kontroll og NWO ?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

GJest

Internett 2 = Kontroll og NWO ?

Innlegg av GJest »

Hva tenker folk om internett 2?

Hypotetisk:
Dersom internett 1 forsvinner så vil millioner av sider og nyttig informasjon bli slettet. Også sider om alt av hemmelig dokumenter osv som er desklassifisert blir slettet. Videre vil alle muligheter folk har med å kunne spre informasjon og nyheter om hva som skjer i verden kanskje bli umulig.

Det vil kanskje bli dyrere og mer kontrollert. Noen mener også at internett 2 kommer til å bli satt sammen med tommelscannning på data tastaturet, slik at enhver bruker som bruker internett 2 vil bli identifisert. De sidene du besøker kan du da ikke lenger f.eks skyldes på din mor eller søster.

Hva tenker folk om teorien om internett 2? Vil vi virkelig slette det internett vi bruker nå?

Jeg utrykker et hardt NEI!
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Du minner meg om han paranoid-schizofrene *** jeg snakket med i dag. Han rakket ned på alt han kunne finne av etablert medisin og helsvesen. Du visste kanskje ikke at vaksiner blir produsert for å gjøre deg syk? Det er nemlig det de alle er ute etter, alle legene. AIDS er forresten heller ikke smittsomt, det er helsepersonell som står for spredningen av den sykdommen også.
Det beste var at han selv hadde løsningen på alt. Han jobbet innen alternativ medisin. Dere har hørt om det, ikke sant? Det er når man forer kreftsyke med krydder og andre urter, så de kan dø en smertefull, uverdig og ikke minst unødvendig død.
Jeg hadde lyst til å spytte flammer og dytte det stygge ansiktet hans i bakken og tråkke på det. Dere forstår vel hva jeg mener?
Sist redigert av Dr. Doktor på 17 Jun 2008 23:08, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

unnskyld?
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Nov 2006 15:31
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

?????????????????????
Antall ord: 0
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Dr. Doktor skrev:Du minner meg om han paranoid-schizofrene *** jeg snakket med i dag. Han rakket ned på alt han kunne finne av etablert medisin og helsvesen. Du visste kanskje ikke at vaksiner blir produsert for å gjøre deg syk? Det er nemlig det de alle er ute etter, alle legene. AIDS er forresten heller ikke smittsomt, det er helsepersonell som står for spredningen av den sykdommen også.
Det beste var at han selv hadde løsningen på alt. Han jobbet innen alternativ medisin. Dere har hørt om det, ikke sant? Det er når man forer kreftsyke med krydder og andre urter, så de kan dø en smertefull, uverdig og ikke minst unødvendig død.
Jeg hadde lyst til å spytte flammer og dytte det stygge ansiktet hans i bakken og tråkke på det. Dere forstår vel hva jeg mener?
Er poenget ditt at internett 2 ikke er reelt?
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Dr. Doktor »

Egentlig var jeg bare skikkelig sint på han fyren, men dette kan jo være koselig å snakke om. Av hvem, hva og hvordan kontrolleres internett? Og ikke minst hvorfor?
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Dr. Doktor skrev:Du minner meg om han paranoid-schizofrene *** jeg snakket med i dag.
Tåpelig respons, "Doktor". Ettersom du har så kort lunte, kan jeg ikke forstå hvorfor du oppsøker diskusjoner både på "Internett 1" og i RL, med mindre du får et heftig testosteron-kick av det (bare du ikke våkner opp med nok en paranoid *** neste morgen også...)

Han som jobbet innen alternativ medisin jobbet der vel neppe uten grunn. Han jobber innen medisinyrket, og du rakker ned på han, kaller han en paranoid-schizofrene ***, fordi du ikke klarer å argumentere tilbake. Du går med skylapper, siden alle som ikke mener det samme som det du har blitt opplært til å mene om saken, er idioter. Du var jo helt tydelig ikke interessert i å lære hva han hadde å si, bare å finne ord for å beskrive hvor idiot han var.

Hva som er Internet 2 er det vel ikke noen enighet om hva er. Såvidt jeg har skjønt, handler det om nettsidene, hvordan de er lagt opp, men det er en ganske diffus forskjell. "Internet 1"-sider forsvinner ikke av den grunn, for de er plassert rundt omkring i hele verden. Det er ikke en stor mann i et hvitt hus som sitter å styrer det hele.
Antall ord: 215
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Bra svart. Det er aldri "en mann" som styrer hele showet.

Men dersom en tenker på kapitalisme. Så ser vi ofte hva som skjer, når en elite bestemmer seg på å tjenne penger på å sluke/kjøpe opp mindre selskaper. De som er mest opptatt av å tjene penger bryr seg ikke om hvordan de gjør dette.
Så lenge det gir gevinst for eliten. Det er også viktig å huske på at visse menneske typer tiltrekkes visse jobber. Andre mekanismer er også at folk kan tjene i felleskap med å tråkke på andre, da vil de menneske som samarbeider tjene på både og samarbeide og gjonnomføre kapitalistiske valg.

Det finnes også en annen type mennesker. De som er sykelig opptatt av makt. Mye av de samme mekansimer finner sted, med at dem ofte er kalkulerende og ikke eier empati og at de tiltrekker yrker og titler som gir dem makt muligheter... Vi kan se eksmpler i både irak, iran og nord korea + titalls andre land hvor dette skjer.

Dersom en kombinere disse tingene, så for vi fort en syk vending. Dersom internett blir kjøpt gjort så er vel motivet først og fremst for å tjene penger. Slik at folk må kjøpe en pakke (ala parabol tv pakke) slik at de mest kommersielle og godtatte internett sidene blir godtatt. De mindre sidene som kan være like interessante blir kanskje kjøpt eller slukt opp av de større.

På toppen av dette kan det tenkes at det finnes mennesker med et enromt behov for kontroll og makt som kalkulerer med muligheten for at kapitalister vil treffe følgende tiltak for å tjene penger. Noe som i neste rekke kan være et nødvendig skritt for å fullføre en lengre prosess som leder nærmere et new world government. Folk som er "delaktige" trenger ikke vite om dette engang....

Jeg sier ikke at det kommer til å skje. jeg sier at det finnes mennesker som er syke nok til å ville leke med tanken, og at planer allerede finnes. Men igjen så er det bare planer og en for håpe at disse aldri blir gjennomført.
Antall ord: 358

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Dr. Doktor »

Av det du sier får jeg inntrykk av at opplegget er avhengig av at folket er enig eller hvertfall delaktig i en slik prosess.
En debatt/bevisstgjøring av hva som prinsippielt kan være uheldig utvikling vil være heldig for alle typer fremskritt.
Jeg kjenner ikke så mye til de utspekulerte internettplanene, men vi kan jo ikke gjøre så mye annet enn at vi alltid møter nye ting med et kritisk syn, det vil vi jo forhåpentligvis avsløre eventuelle fallgruver og faremomenter.
Jeg synes generelt den utvikling vi har er positiv, da mye nettopp pga. dette. Med dagens politiske situasjon, klarer jeg ikke å se hvordan en elite skal få taket på folket, uten at det nettopp er folket som har valgt dette.
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Enig. Bevisstgjøring er nøkkelen til frihet. Overtramp kan ikke skje dersom en har muligheter for infomrasjon og kringkasting. Mye av denne opplysningen vi har vil jeg si er fordi vi er heldige og har muligheter til det internettet vi har i dag.

Jeg vil ikke at dette skal forsvinne....
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Internett 2 = Kontroll og NWO ?

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:Hva tenker folk om internett 2?

Hypotetisk:
Dersom internett 1 forsvinner så vil millioner av sider og nyttig informasjon bli slettet. Også sider om alt av hemmelig dokumenter osv som er desklassifisert blir slettet. Videre vil alle muligheter folk har med å kunne spre informasjon og nyheter om hva som skjer i verden kanskje bli umulig.

Det vil kanskje bli dyrere og mer kontrollert. Noen mener også at internett 2 kommer til å bli satt sammen med tommelscannning på data tastaturet, slik at enhver bruker som bruker internett 2 vil bli identifisert. De sidene du besøker kan du da ikke lenger f.eks skyldes på din mor eller søster.

Hva tenker folk om teorien om internett 2? Vil vi virkelig slette det internett vi bruker nå?

Jeg utrykker et hardt NEI!
Teorien holder ikke mål. Internett er ikke én server som inneholder all informasjon, det er som kjent en rekke servere over hele verden. Skal alle disse formateres og destrueres?

Det det har vært snakk om er at internettleverandører kommer til å tilby pakkeløsninger som kan minne om kanalpakker på TV, hvor man betaler for tilgang til de og de områdene på nettet.

Dette er dog ikke mye sannsynlig. Såvidt det er meg bekjent har aldri kommunikasjon blitt skrenket inn på denne måten tidligere i historien. Internett er kommet for å utvikle seg til å bli større, ikke mindre.
Antall ord: 236
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Sånn jeg har forstått det er Internet 2 et prosjekt under utvikling, og er et forsøk på å utvikle et mer avansert internett. I det store og hele går det ut på utbedret mulighet til komunikasjon via video, lyd og animasjon i tillegg til tekst. Større databaser, høyere hastighet, osv.

Det er ingenting som tyder på at det betyr innskrenking av det internett vi kjenner i dag.

Dere visste kanskje ikke at Internet kun er ett av mange liknende nett, bare at det er det nettverket som ble mest tilgjengelig og populært.
Antall ord: 98
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Du vet at internet 2 planlegges å komme?

Hvorfor skal vi ha nytt?
I kina er internett regulert.
Jeg ser ikke noen gode argument for å ha nytt internett.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:Du vet at internet 2 planlegges å komme?

Hvorfor skal vi ha nytt?
I kina er internett regulert.
Jeg ser ikke noen gode argument for å ha nytt internett.
Les innlegget mitt over her, så forstår du hva greia er. Hvis det blir et nytt generelt internett, så er det kun en forbedret utgave av det vi bruker nå.
Antall ord: 60
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

kult at dette kom opp.
Eg å ein arbeids kolega diskuterte Internett2 for noen dager siden.

Så.. Internett 2. Det skal være internett som er mer kosentrert på media streaming. Fordi media streaming holder på å explodere dagens internett kapasitet.
Så disse pakkene vil da være at du betaler ett vist månedsbeløp. Men innen det måneds beløpet så har du en viss gig med info du får lov laste ned, skal du ha mer må du betale for det. Samme konsept som telenor hadde før. Men forkjellen mellom da telenor hadde det og nå er fordi at nå ryktes det om at det er en enighet i markede om at det skal være tilegs betaling etter man har oversteget ett vist anntal gig per måned. Men da har man himlige hastigheter også. Da er det snakk om at alle kobber ledninger skal vekk. Det er fiber helt inn til huset med mange gig per sekund tilgjenglig. Eneste som er kobber da er tp kabelen du har fra modemet til din pc. Eventuelt at det vil komme egen fiber inngang til pcen også.
Da vil det bare være avhengig av hvor kjapp hardisk eller pc du har for at infoen skal komme ned til din pc.

MEN etter ryktene også så skal Internett 1 fortsat være tilgjenglig. Å du står fritt frem til å velge mellom kobber og fiber. Kobber har en max hastighet på noen 100mb sekundet (tror eg), Mens fiber har noen gig. Ikke for å glemme at fiber2 kommer snart med enda mer kapasitet i gig enn fiber 1. Muligens i terabyte.

1terabyte (byte, bite, usikker men skrives TB som forkortelse)
er ca 1000gig.

Så alle som laster ned vil tape på det å betale extra for mer gig i linja. Mens selvskapene vil vinne på nedlasting. Å vil tro at alle film selvskapene ser seg fornøyd med dette siden det begrenser nedlasting av filmer og musikk nå som både filmer og musikk begynner å ta mer å mer plass. Musikk holder seg ganske stabilt på 3+mb på en normalt lang sang på 128kbs kvalitet.. Men filmer derimot så har vi jo Blue ray kvalitet eller HD kvalitet som skrur opp plassen til kanskje 50 gig per film. Imotsetning til før hvor det var 700mb for en dvd rip (eksisterer enda) :p

Vinnerne i dette vil være vanlige folk som ikke laster ned. Di vil få sine nyheter LYN kjapt og kunne se filmer på youtube LYN kjapt, uavhengig av katid på døgnet du surfer.

personlig så tror eg dette vil være ett konsept som vil leve i noen få år frem til ett selvskap begynner å tilby alt gratis men ett dyrere abonomang. Da skal du se det blir fart i sakene.

Anngående dagens servere å slik. Dette vil selvsakt fortsat være tilgjenglig. Å server holdere vil selvsakt legge over til fiber dem også. Mesteparten rundt i verden har det alerede. Så ingenting går tapt. Men du vil bli overvåket om hvor mye gig du bruker. Hvor sterk denne overvåkingen er har eg ingen peiling på. Å i noen land kan dette nokk missbrukes.

Det skal også legges til støtte for TCPIP6. Det er en IPprotokoll som har bokstaver også å ikke bare tall som dagens vanlige IP. På den måten vil det være flere IP adresser tilgjenglig til ett voksende antall internett brukere. For kompinasjonen med bare tall begynner nokk å bli oppbrukt.
Antall ord: 579
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links