Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler
Moderatorer:Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
Shania skrev:Kimbara det er flere som arbeider med jorden, bevisstheten og nye oppdagelser og kunnskap. Flere enn de som lever her i en kropp som mennesker.
Jeg kjøper ikke blindt hva som helst som kommer utenifra, men kjenner etter selv om jeg kjenner det igjen, om det gir gjensvar i meg.
Når spørsmålet gjelder noe jeg har fått høre og kjenner igjen ikke bare mentalt, men noe jeg opplever jeg kan stå for og formidle, så svarer jeg.
Selv om man føler at noe er riktig, så blir det vel ikke automatisk riktig...Isåfall er kriteriene for Sannheten temmelig lave.
Utgangspunktet er et spørsmål som ikke er beviselig eller vitenskapelig. Derfor svarer jeg heller ikke med noe jeg kan vitenskapelig dokumentere eller bevise.
Ikke beviselig? Hvorfor ikke? Du snakker om en fremmed rases tilstedeværelse på Jorden. Hvordan kan det IKKE bevises? Hva er det som overbeviste deg? Kun en følelse?
Men sist og ikke minst, svarer jeg med en bevissthet og ønske om å formidle at folk ikke legger seg under, gir seg hen eller gir fra seg sin egen trygghet og balanse.
Det er motivert å ikke spre masse desinformasjon og ikke minst overdramatisere, eller kaste seg ut i konspirasjons teorier. Men at hver enelt skal kunne behold seg selv.
Hovedord. Empowerment til hver enkelt.
Du vil ikke spre desinformasjon, men likevel taler du om dette som om det var sannheten selv om du hverken har bevis eller gode argumenter?
Jeg kunne ha latt være å svare på slike tråder, og jeg ser at ofte er det snakk om litt drama spill hvor mange lett tar av og kjøper en en pakke. Men jeg vet at også noen strever med både angst og fortvilelse over slike ting.
På denne tråden har en sendt meg pm om slikt, og da kan jeg oppmuntre dem til å ta tilbake sin egen energi fra overtro på det.
Syns du ikke det er litt hoverende å sitte på en påstått sannhet på den måten?
Så vi har nok ikke så veldig forskjellig utgangspunkt når det kommer til et stykke. Selv om vi ofte er uenig om veien.
Hvem? Oss to? Hvilket utgangspunkt er det vi snakker om her?
Antall ord: 382
When did ignorance become a point of view? -Dilbert
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Føler, jeg snakker vel kanskje ikke om det, men om bevissthet som omfavner sinn, følelser men også veldig mye mer. Så det blir ikke riktig at jeg føler det er riktig. Ikke som du bruker ordet følelser, noe som er veldig påvirkelig og lett å lure. Om jeg forstår deg rett.
Beviser kan vi to diskutere lenge. I og for seg er vel jeg overbevist om at alle som lever her som mennesker er alien fra en eller annen tidsalder. Og hvorfor jeg tror det, eller er overbevist om det. Jeg tror i hvertfall ikke at en Gud skapte oss her. Men at sjelene våre har kommet å bli født som mennesker i ulike grupper, som gjensvarer folk og kulturer på jorden i dag.
Jeg ønsker derfor, etter som trådstarteren tok opp et tema som noen har blåst opp til å bli noe farlig voldsomt dramatisk og unormalt, ikke å gå inn i en grunnleggende diskusjon om sjel, aliens eksistens, og alt det vi diskuterer på bevis/vitenskapsnivå. Vitenskapen er ikke der, og det aksepterer jeg, så derfor, nei, jeg klarer ikke å spytte opp eller vise til noen andre bevis enn de du ikke godtar. Som fenomener og opplevelser. Sorry.
Det handler vel om sannhetens natur. Du påstår at det må finnes en sannhet, og om den ikke kan bevises med vitenskapelig fakta, så er det ikke sant.
Jeg tror ikke på noen sånn sannhet. Og føler meg ikke kallet til å forklare en levende og foranderlig forståelse og bevissthet om noe, ut fra din definisjon av sannheten.
Ja, det kan nok bli hoverende ut i fra din forståelse og definisjon av sannheten. Men jeg ser det heller som et lite hint om å ikke ta av. Alle skal få lov til det. Det er all verdens spennende teorier og konspirasjoner man kan kaste seg over. Men for personen selv, ser jeg ofte hvordan det ikke gangner dem noe særlig, snarere tvert imot.
Men når de har opplevelser, noe som ikke kom fram her, men privat, så prøver jeg å hjelpe dem til å ta seg selv tilbake igjen.
Så jeg skjønner vel ikke helt det du skriver, at jeg sitter på en påstått sannhet. Det er det vel andre her som heller gjør. Jeg har ikke det forholdet til det, og det er det jeg har forstått og hvordan jeg ser det, som trådstarteren spurte etter. Regner vel ikke at noen her tror jeg verken er guru eller noe orakel som kommer med Sannheten. Det eneste virkelige sannheten jeg prøver å formidle, er at folk må kjenne etter selv. Stole på magefølgelsen og ikke kjøpe noen ferdig pakke.
Og det er akkurat det jeg ofte opplever at du også gjør, men kanskje på en annen måte enn meg. Sorry om jeg misforstod og tilla deg noe jeg synes er noe bra.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her