Jeg har ingen interesse av å fortsette dette pirket, BA. Det er ingen uløste problemer i denne diskusjonen annet enn de du har skapt. Benytt litt selvinnsikt på deg selv så skal du se...BA. skrev:Ja, du får komme med kommentarene, så skal vi se om ikke det blir et svar på dem.jon blund skrev:Hey, så kjapp du var til å svare. Jeg trodde jeg skulle få tid til å legge til noe først. Du få se om du gidder å komme med et tilsvar på det
Det er vanskelig å svare på spørsmålet ditt fordi du legger så mye føringer.
Det er ikke så mange føringer her, det må bare kunne forklare hvorfor det fortsatt er uløste problemer.
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Hvordan har vi en Lucid dreaming?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Antall ord: 125
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Kan jeg spørre hva hypnosen går ut på? Er det en type veiledet meditasjon?KB skrev:4. Lytt på hypnose før du legger deg. Noe som har funket for meg har vært "Glenn Harrold - Lucid dreaming."
Antall ord: 40
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Mener du klimaspørmålet ikke er et uløst problem? Eller HIV/AIDS-problematikken? Er disse løst? Har vi nok og riktig vaksine når H5N1 kan overføres mellom mennesker?jon blund skrev:Jeg har ingen interesse av å fortsette dette pirket, BA. Det er ingen uløste problemer i denne diskusjonen annet enn de du har skapt. Benytt litt selvinnsikt på deg selv så skal du se...BA. skrev:Ja, du får komme med kommentarene, så skal vi se om ikke det blir et svar på dem.jon blund skrev:Hey, så kjapp du var til å svare. Jeg trodde jeg skulle få tid til å legge til noe først. Du få se om du gidder å komme med et tilsvar på det
Det er ikke så mange føringer her, det må bare kunne forklare hvorfor det fortsatt er uløste problemer.
Dette er hverken løste problemer eller pirk, det er svært alvorlige spørsmål som du påstår kan løses ved å drømme riktig.
Hvordan kan jeg være verdens eneste ansvarlige person og drømme disse svarene?
Antall ord: 203
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Men... BA, har jeg misforstått deg så fælt? Drømmer du disse svarene asså??? Jeg trodde du mente drømmer var fantasi jeg!?!BA. skrev:Mener du klimaspørmålet ikke er et uløst problem? Eller HIV/AIDS-problematikken? Er disse løst? Har vi nok og riktig vaksine når H5N1 kan overføres mellom mennesker?jon blund skrev:Jeg har ingen interesse av å fortsette dette pirket, BA. Det er ingen uløste problemer i denne diskusjonen annet enn de du har skapt. Benytt litt selvinnsikt på deg selv så skal du se...BA. skrev:Ja, du får komme med kommentarene, så skal vi se om ikke det blir et svar på dem.jon blund skrev:Hey, så kjapp du var til å svare. Jeg trodde jeg skulle få tid til å legge til noe først. Du få se om du gidder å komme med et tilsvar på det
Dette er hverken løste problemer eller pirk, det er svært alvorlige spørsmål som du påstår kan løses ved å drømme riktig.
Hvordan kan jeg være verdens eneste ansvarlige person og drømme disse svarene?
Men uansett er jeg sikker på at det er veldig mange i verden som har svarene på disse spørsmålene. Men det i seg selv er ikke nok for å få igang en global endring. F.eks. er det en klinikk i Mexico som helbreder kreft med råkost, B17 og C-vitamin. De har gjort det siden 70-tallet og stort sett alle, bortsett fra de som kommer dit for seint, blir helbredet. De har løsningen på kreft-problemet. Men desverre hjelper ikke det resten av verden som stadig får mer og mer kreft. Det hjelper bare de som hører om klinikken og som har penger til å dra dit.
Verdens problemer er mye mer kompliserte enn å bare finne "svaret". Derfor bli spørsmålet ditt rart. Det krever at jeg svarer "nei", men det er heller ikke riktig fordi det blir som å si at svaret IKKE finnes i drømme. Og det kan jeg jo heller ikke påstå.
Faen heller, da har jeg svart deg igjen... jeg får ikke gitt slipp... jeg... må.... gi... slipp.... på denne diskusjonen.... arrrgh....
Antall ord: 415
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ja, drømmer er vanligvis ren fantasi.jon blund skrev:Men... BA, har jeg misforstått deg så fælt? Drømmer du disse svarene asså??? Jeg trodde du mente drømmer var fantasi jeg!?!
Men når jeg tar deg og dine påstander på alvor så reiser deg slike spørsmål. De bør da kunne besvares hvis påstandene er riktige.
Hvis det ikke er kommet for langt. Kanskje dette er nøkkelordet her. De kan kurere kreft som ikke har utviklet seg ennå?Men uansett er jeg sikker på at det er veldig mange i verden som har svarene på disse spørsmålene. Men det i seg selv er ikke nok for å få igang en global endring. F.eks. er det en klinikk i Mexico som helbreder kreft med råkost, B17 og C-vitamin. De har gjort det siden 70-tallet og stort sett alle, bortsett fra de som kommer dit for seint, blir helbredet. De har løsningen på kreft-problemet. Men desverre hjelper ikke det resten av verden som stadig får mer og mer kreft. Det hjelper bare de som hører om klinikken og som har penger til å dra dit.
Nei, det finnes mange påstander, og dette er sannsynligvis en av disse falske påstandene om denne saken. Hva slags kreft er det snakk om? Kreft er ikke en gåte, det er mange gåter. Leukemi er en av disse gåtene, og den er omtrent løst, brystkreft er en annen gåte, eller kanskje det også er flere gåter, hvilken av gåtene er det denne klinikken har løst?
Derfor nevnte jeg heller ikke kreftgåten i mine spørsmål, men saker som er lettere og mer entydige. F.eks. HIV/AIDS-gåten eller vaksinen til H5N1.
Nei, vaksinen til H5N1 kan være et eksempel på et svar så enkelt at det bør kunne dukke opp i en drøm.Verdens problemer er mye mer kompliserte enn å bare finne "svaret". Derfor bli spørsmålet ditt rart. Det krever at jeg svarer "nei", men det er heller ikke riktig fordi det blir som å si at svaret IKKE finnes i drømme. Og det kan jeg jo heller ikke påstå.
Du må gjerne svare meg enda mer, for det er slik vi får diskusjoner her.Faen heller, da har jeg svart deg igjen... jeg får ikke gitt slipp... jeg... må.... gi... slipp.... på denne diskusjonen.... arrrgh....
Antall ord: 419
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Absolutt BA, det gikk opp for meg nå som du sa det. Jeg ble bare så sliten av alt pirket, men jeg skjønner du mener det vel og jeg må innrømme jeg begynner å trives med å snakke med degBA. skrev:Du må gjerne svare meg enda mer, for det er slik vi får diskusjoner her.
Så! AIDS gåten er løst for lenge siden! Svaret er å ha SIKKER SEX. Hjelper det? nei...
Men når det gjelder den kreft klinikken, Oasis of Hope(sjekk den ut på nettet), så er ikke det en fisle-klinikk altså. De tar seriøse tilfeller. Men når folk har kommet så langt at de har to uker igjen å leve så er det lite man kan gjøre. Og ihvertfall hvis hele kroppen er totalhavarert av stråling og cellegiftkurer.
Og! Svaret på kreft gåten er: økologisk mat og mest mulig råkost. Ikke sukker, hvete, kunstige tilsetningsstoffer, osv. Vi vet løsningen. Men hjelper det...?
Jeg er ikke sikker på det er flere løsninger som allerede finnes på de andre sykdommene du nevnte, men jeg kan ikke så mye om det. Men kanskje du kan spørre noen som faktisk kan noe om det? Ikke bare leger og forskere, men folk som stiller alternative løsninger også.
Slike problemer er mye mer komplisert enn det å finne det riktige molekylet som vi kan vaksinere folk med slik at de kan fortsette å løpe rundt å leve usunt uten å tenke på konsekvensene. Den vestlige medisinen har vanskelig for å innrømme at mennesker har et ansvar selv i måten de lever på. Og industrien har VELDIG vanskelig for å innrømme at deres produkter kan være skadelige. Det er ikke mange år siden sukker industrien viste frem FORSKNING på at sukker ikke var farlig i det hele tatt. Og tobakksindustrien har FORSKING som viser at passiv røyking ikke har noen innvirkning på små barn.
Folk får svar gjennom drømmer hele tiden. Men det betyr ikke at drømmer kan brukes som en vitenskapelig metode i vitenskapelig nyvinning. Det er vel mer verdifullt i personlig arbeid og menneskelig utvikling.
Drømmer er en del av vår bevissthet, på samme måte som dagsbevissthet er det. Hvis dagsbevisstheten ikke er i stand til å forstå problemet, så kan ikke drømmer gjøre så mye. Selv om vi får det korrekte svaret på et problem vi sliter med rett i fanget, har det ingen ting å si hvis vi i dagsbevisstheten ikke har begrepsrammen som trengs til å forstå det.
Men det å jobbe med drømmer gjør at dagsbevisstheten åpner seg mer for løsninger, og DET er verdifullt. Derfor kan ALLE svar ligge i drømme
Antall ord: 458
Hide post links |
jon blund:
Hypnosen gjør at du blir avslappet. Og gir kommandoer til underbevisstheten om at du skal drømme fargerikt. Meget avslappende og høre på. Det finnes alt mulig innenfor hypnose.
I tillegg til Lucid Dreaming, finnes også hypnose for å utvikle ESP. Eller å kunne ha ut av kroppen opplevelser. Også kallt Astral projeksjon.
Hypnosen gjør at du blir avslappet. Og gir kommandoer til underbevisstheten om at du skal drømme fargerikt. Meget avslappende og høre på. Det finnes alt mulig innenfor hypnose.
I tillegg til Lucid Dreaming, finnes også hypnose for å utvikle ESP. Eller å kunne ha ut av kroppen opplevelser. Også kallt Astral projeksjon.
Antall ord: 55
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
"Oasis of Hope" er ikke et enestående tilfelle. Det er mange som sverger til samme behandlingsmetode som dem. Laetrile.jon blund skrev:Absolutt BA, det gikk opp for meg nå som du sa det. Jeg ble bare så sliten av alt pirket, men jeg skjønner du mener det vel og jeg må innrømme jeg begynner å trives med å snakke med degBA. skrev:Du må gjerne svare meg enda mer, for det er slik vi får diskusjoner her.
Så! AIDS gåten er løst for lenge siden! Svaret er å ha SIKKER SEX. Hjelper det? nei...
Men når det gjelder den kreft klinikken, Oasis of Hope(sjekk den ut på nettet), så er ikke det en fisle-klinikk altså. De tar seriøse tilfeller. Men når folk har kommet så langt at de har to uker igjen å leve så er det lite man kan gjøre. Og ihvertfall hvis hele kroppen er totalhavarert av stråling og cellegiftkurer.
Og! Svaret på kreft gåten er: økologisk mat og mest mulig råkost. Ikke sukker, hvete, kunstige tilsetningsstoffer, osv. Vi vet løsningen. Men hjelper det...?
Det er ikke virkningsløst, det hjelper bare ikke mot kreft. Det er cyanid man behandler med og cyanidforgiftning er en vanlig reaksjon på denne behandlingen.
http://content.nejm.org/cgi/content/abstract/306/4/201
Det er ikke den eneste behandlingsformen de driver på "Oasis of Hope", men det er representativt for deres metoder.
Hvorfor skal vi ikke spørre forskere? Hvis det er noe jeg lurer på om helse, så er det de som har utdannels innen helse jeg først og fremst spør.Jeg er ikke sikker på det er flere løsninger som allerede finnes på de andre sykdommene du nevnte, men jeg kan ikke så mye om det. Men kanskje du kan spørre noen som faktisk kan noe om det? Ikke bare leger og forskere, men folk som stiller alternative løsninger også.
Hvis du har problemer med bilen, så går du ikke til en som driver alternativ reparasjon, astrolog, eller håndspålegger. Du går til noen som faktisk reparerer bilen.
Det du har nevnt er jo eksempler som leger lenge har sagt kan være med å redusere risikoen for sykdom. Det er ikke noen misforhold der, men det er ikke noen løsning på gåten. Gåten er hva man kan gjøre for å kurere sykdommen når den først er der, eller total utslettelse av sykdommen. Man har funnet løsningen på tuberkulose, og denne var fullstendig fjernet fra Norge. Den er dessverre ikke fjernet fra alle andre land, så nå begynner den å komme til Norge igjen, delvis på grunn av "alternative medisinere" som advarer mot vaksinen.
Det er ikke bare snakk om å fly rundt å leve usunt. Barn blir f.eks. født med AIDS.Slike problemer er mye mer komplisert enn det å finne det riktige molekylet som vi kan vaksinere folk med slik at de kan fortsette å løpe rundt å leve usunt uten å tenke på konsekvensene. Den vestlige medisinen har vanskelig for å innrømme at mennesker har et ansvar selv i måten de lever på. Og industrien har VELDIG vanskelig for å innrømme at deres produkter kan være skadelige. Det er ikke mange år siden sukker industrien viste frem FORSKNING på at sukker ikke var farlig i det hele tatt. Og tobakksindustrien har FORSKING som viser at passiv røyking ikke har noen innvirkning på små barn.
Sex er ikke usunt, det er nødvendig for å opprettholde menneskeheten. Det er ubeskyttet sex med HIV-positive som er usunt.
Akkurat. Det er mulig å sove på ting og ofte ser man løsningen på problemer men kjemper med etter å ha sovet en god natts søvn. Det er ikke alltid den beste løsningen, men det er ofte en løsning som kan virke grei.Folk får svar gjennom drømmer hele tiden. Men det betyr ikke at drømmer kan brukes som en vitenskapelig metode i vitenskapelig nyvinning. Det er vel mer verdifullt i personlig arbeid og menneskelig utvikling.
Hvis svaret ligge i "drømmebevisstheten", så bør svaret komme på en måte som "dagbevisstheten" forstår. Hvis ikke så er det heller ikke noe svar.Drømmer er en del av vår bevissthet, på samme måte som dagsbevissthet er det. Hvis dagsbevisstheten ikke er i stand til å forstå problemet, så kan ikke drømmer gjøre så mye. Selv om vi får det korrekte svaret på et problem vi sliter med rett i fanget, har det ingen ting å si hvis vi i dagsbevisstheten ikke har begrepsrammen som trengs til å forstå det.
Jeg har nevnt en del eksempler på problemer som forstatt ikke er løst. Hvis alle svar ligger i drømmene så burde disse vært løst nå.Men det å jobbe med drømmer gjør at dagsbevisstheten åpner seg mer for løsninger, og DET er verdifullt. Derfor kan ALLE svar ligge i drømme
Antall ord: 840
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Ja men, NEI! Det er akkurat som å si at "hvis alle svar finnes så burde vi visst om det". Vi burde ikke det, rett og slett fordi vi ikke gjør det enda. Du tar ikke med utvikling og evolusjon i spørsmålet ditt. Drømmer er også en del av denne evolusjonen.BA. skrev:Jeg har nevnt en del eksempler på problemer som forstatt ikke er løst. Hvis alle svar ligger i drømmene så burde disse vært løst nå.
Når jeg nevnte "alternative løsninger" så mente jeg ikke astrologer og håndspåleggere, jeg mente alternativer til legevitenskapen. Altså slike som Oasis of Hope og slikt. Det finnes mange leger, vitenskapsmenn og andre som har alternative løsnigner til den tradisjonelle legevitenskapen. Det er de jeg mener man må snakke med. De er også alternativer, uten at de blir alternative av denn grunn
Jeg kjenner noen som har vært på Oasis of Hope og blitt helbredet for kreft. Og de igjen fikk mange venner der som også har blitt helbredet. Råkost, B17 og C-Vitamin intravenøst, og litt andre ting. I tillegg er forskningen gjort mot B17 svært korrupt. Du kan jo tenke deg hvilken påvirkning det har på buisnissen til medisinselskaper som lever på kreftmedisin om alle ble opplært til å spise råkost og naturmidler istedet??? Og hvilke krefter vil ikke de sette inn for å opprettholde sin buisniss? Forskning er ikke til å stole på når det gjelder slike ting. Forskere blir smurt og bestukket over en lav sko.
Oasis of Hope jobber ut ifra prinsippet om at INGEN TING de gjør skal skade pasienten på noen som helst måte. Dette er egentlig utgangspunktet for legemedisinen også, men de har visst glemt det. I legemedisin handler behandling om å fjerne skaden, til enhver pris, selv om pasienten dør av det.
Men, jeg kritiserer ikke medisinbransjen uhemmet, jeg er helt enig i eksempelet ditt om tuberkulose. Og mange andre ting. Det er et komplisert bilde og nytter ikke å bestemme seg for eller mot.
Antall ord: 349
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Hvis svaret er tilgjengelig idag, så burde vi hatt dem. Helt riktig.jon blund skrev:Ja men, NEI! Det er akkurat som å si at "hvis alle svar finnes så burde vi visst om det". Vi burde ikke det, rett og slett fordi vi ikke gjør det enda. Du tar ikke med utvikling og evolusjon i spørsmålet ditt. Drømmer er også en del av denne evolusjonen.BA. skrev:Jeg har nevnt en del eksempler på problemer som forstatt ikke er løst. Hvis alle svar ligger i drømmene så burde disse vært løst nå.
Når jeg nevnte "alternative løsninger" så mente jeg ikke astrologer og håndspåleggere, jeg mente alternativer til legevitenskapen. Altså slike som Oasis of Hope og slikt. Det finnes mange leger, vitenskapsmenn og andre som har alternative løsnigner til den tradisjonelle legevitenskapen. Det er de jeg mener man må snakke med. De er også alternativer, uten at de blir alternative av denn grunn
Jeg kjenner noen som har vært på Oasis of Hope og blitt helbredet for kreft. Og de igjen fikk mange venner der som også har blitt helbredet. Råkost, B17 og C-Vitamin intravenøst, og litt andre ting. I tillegg er forskningen gjort mot B17 svært korrupt. Du kan jo tenke deg hvilken påvirkning det har på buisnissen til medisinselskaper som lever på kreftmedisin om alle ble opplært til å spise råkost og naturmidler istedet??? Og hvilke krefter vil ikke de sette inn for å opprettholde sin buisniss? Forskning er ikke til å stole på når det gjelder slike ting. Forskere blir smurt og bestukket over en lav sko.
Oasis of Hope jobber ut ifra prinsippet om at INGEN TING de gjør skal skade pasienten på noen som helst måte. Dette er egentlig utgangspunktet for legemedisinen også, men de har visst glemt det. I legemedisin handler behandling om å fjerne skaden, til enhver pris, selv om pasienten dør av det.
Men, jeg kritiserer ikke medisinbransjen uhemmet, jeg er helt enig i eksempelet ditt om tuberkulose. Og mange andre ting. Det er et komplisert bilde og nytter ikke å bestemme seg for eller mot.
Hvis vi trenger mer kunnskap for å kunne finne fram til svarene så er de ikke tilgjengelige idag. Hvis svarene ligger i drømmene så er de tilgjengelige idag. Både svarene og kunnskapen som skal til for å utnytte svarene.
Hvordan er drømmene en del av evolusjonen mener du?
Oasis of Hope stiller i samme klasse som håndspåleggere og astrologer. De bruker ikke medisin, men noe de påstår er medisin. De behandler kreft med cyanid, noe som fører til cyanidforgiftning. Hvis vi spør Oasis of Hope, så får vi høre at cyanid er bra for kreftpasienter, men hvis vi spør leger får vi høre at cyanid ikke er bra for noen.
Forskere som blir bestukket blir avslørt av sine egne. Det er der forskjellen på vitenskap og pseudovitenskap komer inn. Innen vitenskapen sørger forskere selv for at juksemakere som Sudbø m.fl. blir avslørt og avsatt. Innen "alternativ medisin" støtter de hverandre når noen blir tatt for juks.
Antall ord: 538
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Å være kritisk til vitenskapen i Norge i dag er som å være kritisk til kristendommen i middelalderen. Det er ikke sant at forskning er så sannhetssøkende at vi kan stole blindt på resultatene de kommer frem med. Markedskreftene rår her også.BA. skrev:Hvordan er drømmene en del av evolusjonen mener du?
Måten drømmer er en del av evolusjonen på er den samme som vår bevissthet er en del av evolusjonen på.
Antall ord: 79
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Okt 2007 23:14
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Norge
når jeg var liten kunne jeg bestemme litt over drømmene mine, jeg kunne vekke meg selv og noe skummelt skjedde, å jeg pleide å drømme om det jeg tenkte på før jeg sovnet. men får det ikke til lenger
Antall ord: 42
...Ser du meg, så kjenner du meg igjen!!!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nei da. Å være kritisk til vitenskapen er en del av vitenskapen i seg selv.jon blund skrev:Å være kritisk til vitenskapen i Norge i dag er som å være kritisk til kristendommen i middelalderen. Det er ikke sant at forskning er så sannhetssøkende at vi kan stole blindt på resultatene de kommer frem med. Markedskreftene rår her også.BA. skrev:Hvordan er drømmene en del av evolusjonen mener du?
Måten drømmer er en del av evolusjonen på er den samme som vår bevissthet er en del av evolusjonen på.
Vitenskapen går fremover nettopp fordi man er kritisk til de resultater man mener å finne. Uten slik kritikk ville vitenskapen vært en tro på linje med troen på drømmetydning o.l.
Forskningen er sannhetssøkende, men dessverre finnes det noen som er så sikker på at de har funnet sannheten at de jukser for å bevise det. F.eks. Sudbø. Det er da vi skal være glade for at forskningsmiljøet selv tar affære og avslører juksemakerne i motsetning til i trosmiljøet der juksemakerne beskyttes innad mot angrep utenfra.
Mener du at drømmer er noe som har kommet som en del av evolusjonen, så stemmer det selvfølgelig, men det er så selvsagt og så utenfor det vi diskuterer at jeg tror ikke det er hva du mener. Kan du være litt mer konkret, så jeg får tak ik hva du mener med at drømmene er en del av evolusjonen?
Antall ord: 256
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Jeg mener at drømmer ikke er noe annerledes enn våkenbevissthet. På samme måte som vi plutselig kan få en ny ide i våken tilstand, kan den ideen like gjerne komme i drømme.BA. skrev:Mener du at drømmer er noe som har kommet som en del av evolusjonen, så stemmer det selvfølgelig, men det er så selvsagt og så utenfor det vi diskuterer at jeg tror ikke det er hva du mener. Kan du være litt mer konkret, så jeg får tak ik hva du mener med at drømmene er en del av evolusjonen?
Antall ord: 104
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Så du mener at på samme måte som absolutt alle svarene finnes i drømmene våre, så finnes de også i våken tilstand? At svarene på alle spørsmål ligger der og bare venter på at noen skal få ideen?jon blund skrev:Jeg mener at drømmer ikke er noe annerledes enn våkenbevissthet. På samme måte som vi plutselig kan få en ny ide i våken tilstand, kan den ideen like gjerne komme i drømme.BA. skrev:Mener du at drømmer er noe som har kommet som en del av evolusjonen, så stemmer det selvfølgelig, men det er så selvsagt og så utenfor det vi diskuterer at jeg tror ikke det er hva du mener. Kan du være litt mer konkret, så jeg får tak ik hva du mener med at drømmene er en del av evolusjonen?
I såfall er jeg enig. Svarene finnes, men det er menneskenes vitenskap og forskning som skal avdekke svarene gradvis ved at man finner flere og flere biter av puslespillene. Man jobber f.eks. iherdig med å finne og effektivisere alternative energikilder, og man vil nok finne ut den første metoden som er billigere enn fossilt brensel i våken tilstand eller i drømme.
Antall ord: 216
Hide post links |