Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Det finnes ikke spøkelser
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Mai 2008 20:38
- 16
Jeg tror helt til noe annet er påvist... noe som mest sannsynlig ikke kommer til å skje. Ånder finnes, jeg har selv opplevd flere ting som tyder på det.. ting som ikke på noen måte kan forklares med en naturlig grunn.. jeg syns nesten det blir litt slemt å ikke kalle ånder naturlige. men det er hva jeg mener i hvertfall :mozilla_smile:
Antall ord: 63
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Apr 2008 12:59
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: norge
- Blitt takket: 1 gang
Re: Det finnes ikke spøkelser
dette er hva jeg tror og egentlig vet....jesus hjelper ikke pga det er en vibrasjon! Han hjelper fordi det er KRAFT i ordet hans...demonene hater Ham pga krafta og pga av at han er guds sønn. demonene kommer ikke tilbake om demonene har blitt totalt renset ut av huset/menensket og/eller drept. demoner kommer igjen om en ikke har klart å tillintetgjøre dem.Gaute skrev:Du skal ikke skjære alle mennesker over èn kam, heller ikke ånder. INGEN er ren ondskap, ALLE er et utspring av kjærlighet.Micheal250 skrev: Alt av onde ånder, spøkelser osv er demoner. Jeg har lest om mange som har hatt møter med disse skapningene. De vet mye, de snakker forskjellige språk ofte. De liker å få deg sint eller deprimert.
Så til alle dere, jeg har et forslag det virker. Føler dere dere redde fordi dere tror det er en demon i huset aka spøkelser prøv å rop ordet JESUS. "I Jesu navn Forsvinn" Bare prøv det for det virker, demoner hater Jesus og alt ved han. Jesus er et antivirus mot disse skapningene. Prøv det!
Det er ikke det at demoner eller lavfrekvente ånder "hater" Jesus....det er ikke derfor dette hjelper (litt). Navnet Jesus har en høy vibrasjon, det er alt. Men du må ikke tro at demonene forsvinner for godt på denne måten. De vil alltid komme tilbake, så lenge du ikke har AKSEPTERT.
For er demoner et problem da? Nei....ikke hvis du aksepterer dem som en del av deg SELV....for det er DET demonene er. De er en del av skapelsen...akkurat som deg. Aksepter....og "problemet" forsvinner.
Du vil alltid møte "problematiske" deler av deg selv helt til du innser at det handler om DEG....og din mangel på aksept.
demonene er ikke alltid en del av deg. de kommer synlig der en ser dem også. det du mener med å aksteptere kan bli feil også. aksepterer du en sykdomsdemon så har du de tjammen gående!
Antall ord: 343
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
ja ike sant jeg har også opplevd så mye at jeg TROR og VET det er santLullie<3 skrev:Jeg tror helt til noe annet er påvist... noe som mest sannsynlig ikke kommer til å skje. Ånder finnes, jeg har selv opplevd flere ting som tyder på det.. ting som ikke på noen måte kan forklares med en naturlig grunn.. jeg syns nesten det blir litt slemt å ikke kalle ånder naturlige. men det er hva jeg mener i hvertfall :mozilla_smile:
Antall ord: 83
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Det er sikkert spennende å leve i en episk fantasiverden der demoner og onde makter står for alt som er ubehagelig, og alt man trenger å gjøre for å unngå det ubehagelige er å rope ut et navn.jente 27 skrev: dette er hva jeg tror og egentlig vet....jesus hjelper ikke pga det er en vibrasjon! Han hjelper fordi det er KRAFT i ordet hans...demonene hater Ham pga krafta og pga av at han er guds sønn. demonene kommer ikke tilbake om demonene har blitt totalt renset ut av huset/menensket og/eller drept. demoner kommer igjen om en ikke har klart å tillintetgjøre dem.
demonene er ikke alltid en del av deg. de kommer synlig der en ser dem også. det du mener med å aksteptere kan bli feil også. aksepterer du en sykdomsdemon så har du de tjammen gående!
Men slik er ikke virkeligheten. Blir man syk er det ikke noen demon som har tatt bolig i en - det er bakterier eller virus. Og bakterier og virus viker ikke tilbake for dogmatisk overtro dessverre.
Antall ord: 177
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
det er spennnende å ikke ville godta å se andre ting enn det du tror på kanksje! hehe se litt rundt deg åpne øynene å SE...FØL og begrip.. det er det som må til skjønner du....Kimbara skrev:Det er sikkert spennende å leve i en episk fantasiverden der demoner og onde makter står for alt som er ubehagelig, og alt man trenger å gjøre for å unngå det ubehagelige er å rope ut et navn.jente 27 skrev: dette er hva jeg tror og egentlig vet....jesus hjelper ikke pga det er en vibrasjon! Han hjelper fordi det er KRAFT i ordet hans...demonene hater Ham pga krafta og pga av at han er guds sønn. demonene kommer ikke tilbake om demonene har blitt totalt renset ut av huset/menensket og/eller drept. demoner kommer igjen om en ikke har klart å tillintetgjøre dem.
Men slik er ikke virkeligheten. Blir man syk er det ikke noen demon som har tatt bolig i en - det er bakterier eller virus. Og bakterier og virus viker ikke tilbake for dogmatisk overtro dessverre.
når man blir syk er det virus og bakterier ja...MEN sjelden gang innimellom kan det faktisk være demoner som er inni mennesket som plager det med en eller annen sykdom.
har du sett demonutrivelse av demoner i hus eller mennesker..???
Antall ord: 258
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 06 Jan 2007 21:47
- 17
- Lokalisering: i fantasiverdenen min
Altså det som egentlig skjedde, i følge historiene da, var at Lucifer var en av guds engler før han bestemte seg for å stå på egne bein og ikke tilbe en spesiell Gud. Han ville sette seg selv før andre og tilbe seg selv. Gud straffet han for å være seg selv og fordi han ville være independent, så han forviste han ham fra himmelen.jente 27 skrev:dette er noe JEG TROR daUnadvized skrev:Jadajada
Folk tror forskjellig..
Dette er et forum og Ånder og slikt.
Så hvorfor i h******e skrive at det ikke fins?
Visst gud finnes, hvorfor finnes ånder da egentlig?
jeg har hørt at Ånder kan velge om de skal gå til den andre siden, vist gud finnes, hvorfor blir de på jorden da?
gud har engler..gud skapte oss. når vi dørfår vi muligheten til å gå inn i lyset men ikke alle VIL inn der. dette fordi dem er bundne til noe på jorda...eks bilen sin,huset sitt, barna sine, familien +++.... disse blir da spm ånder/gjenferd.
når det snakke om demoner er dette englene djeveen har. demonene og djevelen var GODE engler en gang i himmelen...helt til den ene av dem ville gjøre seg like stor som gud der oppe og da kastet gud ham ned sammen med sine engler som var medsvorne i samme meningen som den ene engelen....
derfra ble denne engelen djevelen og sine engler demoner som jobber for det onde.
herfra blir åndene gode og onde.
gjenferd er altså folk som går igjen etter døden.
Hvis Satan finnes, noe jeg ikke er fult så overbevist om, tror jeg ikke han er "ond" slik du forklarer her. Fordi om han gikk mot guds vilje betyr ikke det at dette gjør han til det motsatte av Gud. Det er jo slik han er blitt stemplet som i Bibelen, men siden det står så mye rart der, ville JEG ihvertfall ikke tro blindt på alt som står der. Jeg er ikke satanist eller noe, men jeg mener likevel at historien om Lucifer er fasinerende, og hvis det skulle vise seg at den var sann og Gud er slik han er framstilt i Bibelen, bare HVIS, ville jeg egentlig være mer på lag med Lucifer enn Gud.
Antall ord: 392
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Tro og overtro MÅ ikke til nei. Jeg velger å ikke tro på slike ting, da jeg på den måten ikke blir hindret i å tilegne meg kunnskap.jente 27 skrev: det er spennnende å ikke ville godta å se andre ting enn det du tror på kanksje! hehe se litt rundt deg åpne øynene å SE...FØL og begrip.. det er det som må til skjønner du....
Nei, det kan jeg fortelle deg med én gang at det ikke er. Mennesker med hva jeg vil kalle middelaldersk tro og syn på verden vil nok ofte tro dette, men det er fordi de er ignorante overfor virkeligheten.når man blir syk er det virus og bakterier ja...MEN sjelden gang innimellom kan det faktisk være demoner som er inni mennesket som plager det med en eller annen sykdom.
Hvordan mener du en "besatt" person opptrer?
Jeg har ikke selv sett det, men jeg vet at mennesker er blitt drept i slike ritualer, f.eks. hvis de led av schizofreni som en eller annen syk sekt trodde var en demon.har du sett demonutrivelse av demoner i hus eller mennesker..???
Slikt er bare forkastelig, og i år 2008 har man ikke noen unnskyldning for å opptre slik.
Antall ord: 205
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
skjøner jo deg godt sånn sett ang djevelen da. djevelen vil jo lure folk og gi etter for aaaalt dem ønsker seg av alt i tie å utie...han kopierer også helbredelse +++ så klart folk vil ha han! men noe jeg ikke vil da...Amunet skrev:Altså det som egentlig skjedde, i følge historiene da, var at Lucifer var en av guds engler før han bestemte seg for å stå på egne bein og ikke tilbe en spesiell Gud. Han ville sette seg selv før andre og tilbe seg selv. Gud straffet han for å være seg selv og fordi han ville være independent, så han forviste han ham fra himmelen.jente 27 skrev:dette er noe JEG TROR daUnadvized skrev:Jadajada
Folk tror forskjellig..
Dette er et forum og Ånder og slikt.
Så hvorfor i h******e skrive at det ikke fins?
Visst gud finnes, hvorfor finnes ånder da egentlig?
jeg har hørt at Ånder kan velge om de skal gå til den andre siden, vist gud finnes, hvorfor blir de på jorden da?
gud har engler..gud skapte oss. når vi dørfår vi muligheten til å gå inn i lyset men ikke alle VIL inn der. dette fordi dem er bundne til noe på jorda...eks bilen sin,huset sitt, barna sine, familien +++.... disse blir da spm ånder/gjenferd.
når det snakke om demoner er dette englene djeveen har. demonene og djevelen var GODE engler en gang i himmelen...helt til den ene av dem ville gjøre seg like stor som gud der oppe og da kastet gud ham ned sammen med sine engler som var medsvorne i samme meningen som den ene engelen....
derfra ble denne engelen djevelen og sine engler demoner som jobber for det onde.
herfra blir åndene gode og onde.
gjenferd er altså folk som går igjen etter døden.
Hvis Satan finnes, noe jeg ikke er fult så overbevist om, tror jeg ikke han er "ond" slik du forklarer her. Fordi om han gikk mot guds vilje betyr ikke det at dette gjør han til det motsatte av Gud. Det er jo slik han er blitt stemplet som i Bibelen, men siden det står så mye rart der, ville JEG ihvertfall ikke tro blindt på alt som står der. Jeg er ikke satanist eller noe, men jeg mener likevel at historien om Lucifer er fasinerende, og hvis det skulle vise seg at den var sann og Gud er slik han er framstilt i Bibelen, bare HVIS, ville jeg egentlig være mer på lag med Lucifer enn Gud.
Antall ord: 439
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
du som sier til oss andre at vi må skrive "tro" haha du sier jo selv at det DU tror er RIKTIG...kom annn... hehehKimbara skrev:Tro og overtro MÅ ikke til nei. Jeg velger å ikke tro på slike ting, da jeg på den måten ikke blir hindret i å tilegne meg kunnskap.jente 27 skrev: det er spennnende å ikke ville godta å se andre ting enn det du tror på kanksje! hehe se litt rundt deg åpne øynene å SE...FØL og begrip.. det er det som må til skjønner du....
Nei, det kan jeg fortelle deg med én gang at det ikke er. Mennesker med hva jeg vil kalle middelaldersk tro og syn på verden vil nok ofte tro dette, men det er fordi de er ignorante overfor virkeligheten.når man blir syk er det virus og bakterier ja...MEN sjelden gang innimellom kan det faktisk være demoner som er inni mennesket som plager det med en eller annen sykdom.
Hvordan mener du en "besatt" person opptrer?
Jeg har ikke selv sett det, men jeg vet at mennesker er blitt drept i slike ritualer, f.eks. hvis de led av schizofreni som en eller annen syk sekt trodde var en demon.har du sett demonutrivelse av demoner i hus eller mennesker..???
Slikt er bare forkastelig, og i år 2008 har man ikke noen unnskyldning for å opptre slik.
nei har du ikke sett det kan du ikke uttale deg om det...sånn er det!
syk sekt er ikke det samme som i jesu kraft og englenes hjelp fra gud....og har dem blitt drept har dem antakelig ikke trodd på jesus som sin frelser eller at dem har gjort myyye feil i dette ritualet..du må faktisk vite hva du gjør i et slikt ritual...
menneskebessatte personer er slik :
*KAN HA røde/svarte øyne når demonene fremstiller seg...
*skjelver i mengdevis
*personen snakker på en grov hard mannstemme stort sett, og dem vil variere fra vanlig stemme (sin egen) til en annen stemme(demonen/e)...og personens stemme vil reagere på hva som skjer og si"hjelp meg fra dette"
*hater ordet jesus og personen vil fornekte dette med en annen stemme enn personen selv
kommer ikke på mer akkkurat nå....
Antall ord: 379
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Apr 2008 14:41
- 16
Kan du ikke på noen måte påvise det du snakker om, kan du heller ikke uttale deg som om det er fakta. Å påstå at folk som ikke 'vet' det er sant, ikke kan uttale seg om det, er dårlig diskusjonsteknikk.nei har du ikke sett det kan du ikke uttale deg om det...sånn er det!
Virkeligheten er faktisk ikke bestemt av hva du tror på.
Antall ord: 71
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Mar 2008 18:15
- 16
- Lokalisering: fer alt æ veit,norge
det finnes ikke spøkelser...øh..er ikke det det samme som å komme til kirka å si det finnes ingen gud!? til opplysning...DETTE ER ETT PARANORMAL forum.hva trodde du da?detta er ingrid espelid å nå skal vi diskutere hvordan vi lagar en svele! neida folkens...nå snur vi litt på flisa....motbevis det.har noen bevis på at det ikke finnes spøkelser?(det blir interresant)å kom ikke med noe you tube eller annet svada hentet inn fra ett eller annet.kan du motbevise det
Antall ord: 86
reina
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
igen kan påvise demoner og engler i den stund man opplever og ser dem. dette blir vanskelig. å ta bile av dette går helelr ikke an for demoner og engler samt gjenferd gjemmer seg ofte elelr at skyggene går sååå fort bort at en ikke relkker det.rhonersen skrev:Kan du ikke på noen måte påvise det du snakker om, kan du heller ikke uttale deg som om det er fakta. Å påstå at folk som ikke 'vet' det er sant, ikke kan uttale seg om det, er dårlig diskusjonsteknikk.nei har du ikke sett det kan du ikke uttale deg om det...sånn er det!
Virkeligheten er faktisk ikke bestemt av hva du tror på.
ting man ikke kan påvise betyr ikke at det ikke er sant vettu....
Antall ord: 136
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
hehe den var god du så sant så sant...reina skrev:det finnes ikke spøkelser...øh..er ikke det det samme som å komme til kirka å si det finnes ingen gud!? til opplysning...DETTE ER ETT PARANORMAL forum.hva trodde du da?detta er ingrid espelid å nå skal vi diskutere hvordan vi lagar en svele! neida folkens...nå snur vi litt på flisa....motbevis det.har noen bevis på at det ikke finnes spøkelser?(det blir interresant)å kom ikke med noe you tube eller annet svada hentet inn fra ett eller annet.kan du motbevise det
Antall ord: 97
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Apr 2008 14:41
- 16
Kom med hypotesen din om spøkelser da. Hvordan kan man motbevise spøkelsene du mener eksisterer? For det første tror jeg ikke du har noen aning fordi ideen din om spøkelser trolig ikke bygger på noe kjent. For det andre påstår jeg ikke at spøkelser ikke finnes, fordi det (avhengig av ditt syn på spøkelser) ville krevd at jeg kjenner til alt. Bevisbyrden ligger hos deg, - det er ikke slik at en idé automatisk regnes som sann bare noen kommer med den eller tror på den. Det må du kunne si deg enig i?reina skrev:det finnes ikke spøkelser...øh..er ikke det det samme som å komme til kirka å si det finnes ingen gud!? til opplysning...DETTE ER ETT PARANORMAL forum.hva trodde du da?detta er ingrid espelid å nå skal vi diskutere hvordan vi lagar en svele! neida folkens...nå snur vi litt på flisa....motbevis det.har noen bevis på at det ikke finnes spøkelser?(det blir interresant)å kom ikke med noe you tube eller annet svada hentet inn fra ett eller annet.kan du motbevise det
Jeg trenger ikke å måtte motbevise alle latterlige påstander som kommer opp her, de kan ikke regnes som sanne før de i det minste er mulige å teste.
Så hendig. Du er nå offisielt overtroiskjente 27 skrev:[...]å ta bile av dette går helelr ikke an for demoner og engler samt gjenferd gjemmer seg ofte elelr at skyggene går sååå fort bort at en ikke relkker det.
Tull. Det vi regner for sant eller eksisterende, er det vi kan påvise eksisterer. Jo 'større' en påstand er, jo mer bevis trenger en.jente 27 skrev:ting man ikke kan påvise betyr ikke at det ikke er sant vettu....
Antall ord: 303
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
siden du sier jeg er overtroisk...noe jeg IKKE er, så sier je gdette til deg hehe :rhonersen skrev:Kom med hypotesen din om spøkelser da. Hvordan kan man motbevise spøkelsene du mener eksisterer? For det første tror jeg ikke du har noen aning fordi ideen din om spøkelser trolig ikke bygger på noe kjent. For det andre påstår jeg ikke at spøkelser ikke finnes, fordi det (avhengig av ditt syn på spøkelser) ville krevd at jeg kjenner til alt. Bevisbyrden ligger hos deg, - det er ikke slik at en idé automatisk regnes som sann bare noen kommer med den eller tror på den. Det må du kunne si deg enig i?reina skrev:det finnes ikke spøkelser...øh..er ikke det det samme som å komme til kirka å si det finnes ingen gud!? til opplysning...DETTE ER ETT PARANORMAL forum.hva trodde du da?detta er ingrid espelid å nå skal vi diskutere hvordan vi lagar en svele! neida folkens...nå snur vi litt på flisa....motbevis det.har noen bevis på at det ikke finnes spøkelser?(det blir interresant)å kom ikke med noe you tube eller annet svada hentet inn fra ett eller annet.kan du motbevise det
Jeg trenger ikke å måtte motbevise alle latterlige påstander som kommer opp her, de kan ikke regnes som sanne før de i det minste er mulige å teste.
Så hendig. Du er nå offisielt overtroiskjente 27 skrev:[...]å ta bile av dette går helelr ikke an for demoner og engler samt gjenferd gjemmer seg ofte elelr at skyggene går sååå fort bort at en ikke relkker det.
Tull. Det vi regner for sant eller eksisterende, er det vi kan påvise eksisterer. Jo 'større' en påstand er, jo mer bevis trenger en.jente 27 skrev:ting man ikke kan påvise betyr ikke at det ikke er sant vettu....
da må du ikke SE;FØLE;OPPDAGE noe i denne verden heheh....
se rundt deg, føl og kjenn...åpne deg for det åndelige så kommer det skal du se hehe
Antall ord: 354
Hide post links |