Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderAlvorlig bekymret for meg selv nå! Hjelp!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
GJest

Innlegg av GJest »

Hvis du vil utnytte situasjonen kan du satse på å oppleve en ut av kroppen opplevelse.

Du ligger helt stille. slik at du for søvn paralyse, ikke klø eller noen ting. Bare ligger å merker hvor tung du er. Etter en stund merker du kanskje en svinge/vippe følelse.
Etter du for vibrasjoner. Kribling i hele kroppen. Eller høye suse lyder i ørene så kan du prøve å reise deg opp. Kanskje er du ute av kroppen etterpå - Bare en måte å finne det ut på. Gå litt rundt, gå fra rom til rom. Kan du gå igjennom vegger så vet du hva slags tilstand det er ;)

OBE er en opplevelse ALLE kan oppleve. Mange stresser faktisk i årevis for å få oppleve det.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Yemy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jun 2008 14:37
16

Innlegg av Yemy »

Mjølkebanditten skrev:joda, dette høres kjent ut for meg og.

Har selv opplevd søvnparalyse, og som sagt kjennes det ut som om du blir skvist av noe eller noen dytter deg ned i madrassen, og du får verken puste, snakke eller røre deg.

Har selv alltid vært opptatt med dete om drømmer og hva som skjer når du sover, så jeg visste allerede en del om søvnparalyse før jeg faktisk opplevde det. Derfor kjente jeg det igjen straks jeg opplevde det. Tenkte ikke noe på det, så var det bortem og jeg kunne legge meg igjen.

Dette men han lille ungen som dukker opp høres spooky ut, men hvis du er bevisst når du ser ham, prøv å ganske enkelt si til ham at han skal dra til helvete og la deg være i fred. verdt et forsøk uansett ;)

Mvh
Mjølk
Sov greit inatt, inegn scary unge oppi ansiktet heller, men dukker han opp igjen skal jeg nok klare å skremme han mer, hehe:P
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Yemy
Nybegynner
Nybegynner
16

Re: Alvorlig bekymret for meg selv nå! Hjelp!

Innlegg av Yemy »

Jael skrev:
Yemy skrev:Ble tipset av en venninne om å spørre etter hjelp på denne siden, for jeg lurer meget på hva det er som skjer med meg. Først litt informasjon om hva som kan ha trigget dette:

For ca 1mnd siden lå jeg og halvsov på rommet, klokka var 05.15 når dette skjedde. Det var ingen andre enn meg i rommet og plutselig kjenner jeg en ubeskrivelig intens kribling i hele kroppen, som at noen var nær meg uten å røre på meg. Dette var såpass sterkt at jeg følte meg helt lammet og kunne verken røre meg eller rope. Dyna blei trukket noen cm ned fra ryggen min og kriblingen varte i flere minutter. Jeg følte meg lysvåken så dagen etter ringte jeg en klarsynt for å få henne til å komme på besøk.

Hun kom dagen etter og fortalte at hun hadde sett 2 personer på rommet mitt som kretset rundt meg og skulle passe på meg. Hun førte de videre over på "den andre siden" og gav beskrivelser av ting hun kunne umulig ha visst om. Vi sjekket opplysningene hun gav om våre "leieboere" og alt stemte ned i siste detalj. Merkelig ja....

Hele huset føltes renere etter hun var der, lufta ble klarere og jeg slappet helt av om nettene. Så kommer det jeg trenger hjelp til.
4 ganger etter hun klarsynte var hos meg, pluss at hun healet meg 3 ganger, har jeg hatt den EKSAKT samme følelsen av intens kribling. Hver gang er det samme, jeg føler meg helt lammet uten mulighet til å prate eller røre på meg, samtidig som at det er noen i rommet.

Senest inatt er årsaken til at jeg skriver dette for det var det sykeste. Jeg var stuptrøtt og la meg i 01 tia. Sovna greit, men med ett så er det som at jeg våkner av at noen er der og rører på meg. Igjen, jeg er helt alene. Kriblingen kommer tilbake, men denne gangen prøver jeg så godt jeg kan å prate, får frem "vis meg hvem du er!" mens jeg med den samme lammelsen prøver å få slått på noe lys, det går ikke. Etter mye om og men legger jeg huet tilbake på puta og plutselig ser at det står en skikkelse forran ansiktet mitt. Det blir tydeligere og jeg ser at det er en liten gutt som står med åpen munn og vidåpne øyne og stirrer meg rett i ansiktet. Med en rask beveglse er han helt inntil meg og jeg våkner opp av lammelsen av at jeg selv hyler.

Spørsmålet jeg har stilt meg selv utallige ganger er da, er dette i drømmestadie eller er jeg våken? For har aldri i hele mitt liv opplevd noe slikt før og alle hendelsene foregår i de rommene jeg sover i så det er ikke så veldig drømmeaktig heller... HVis noen her har opplevd noe lignende eller skjønner litt hva jeg prater om, VÆRSÅSNILL å skriv tilbake for jeg begynner å bli alvorlig bekymret for hva det er som skjer med meg...

Lammelser i kroppen er veldig vanlig når vi sover, det er en beskyttelsesmekanisme slik at vi ikke skal slå oss selv eller gå i søvne og skade oss når vi drømmer. Noen ganger - hvis vi har problemer med å sove av ulike grunner - så kan vi være oss bevisst at vi er lammet på denne måten mens vi drømmer, vi er i en slags halvvåken tilstand.

På meg virker det som om du kanskje har litt søvnvansker, og at det du opplever er et resultat av lett søvn. Det er i periodene med lett søvn at vi drømmer, så det er ikke rart du ser forskjellige ting.

Kanskje du skal se litt på livet ditt og tenke hvordan det står til med deg? Har det skjedd noe spesielt den siste tiden som gjør deg stresset, og som kan gjøre at du sover dårlig? Jobber du for mye? Er du under press fra arbeidet? Hva med familie/ venner/ kjæreste? Hvis alt er i orden følelsesmessig og psykisk, kanskje du skal sjekke om kroppen din er frisk fysisk? Hvis du er forkjølet eller har vondt, så kan det påvirke søvnen din.

Men hvis alt ellers er i orden, så bare slapp av. Det du opplever er helt normalt, selv om det er skremmende. Du sover nok bare dårlig. Det kan være alt fra været som påvirker, eller det kan være en fase i livet ditt. Pass på å ha gode rutiner for når du skal legge deg. Legg deg senest elleve. Drikk ikke kaffe eller annen mat som kvikker deg opp etter klokken seks. Vær flink å mosjonere på dagen, spis sunt og drikk mye vann. Stå opp tidlig om morgenen, gjerne klokken ni når du har fri. Så skal du se at dette bedrer seg.

Du er ikke alene om å ha hatt slike opplevelser :)

Fortell gjerne hvordan det går med deg, lykke til!

Er veldig beroligende å få svar på problemet, hadde aldri ant så bra respons på innlegget mitt :) Har vært en del stress i det siste, og jeg ser et mønster utifra livsstil og paralyse. Eneste som er problemet nå er at jeg ligger nærmest å venter på at lammelsen skal kicke inn og det i seg selv gjør meg søvnløs. Forbanna greier :mozilla_yell:
Men takker og neier for gode råd
Antall ord: 953

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Yemy
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Yemy »

KB skrev:Hvis du vil utnytte situasjonen kan du satse på å oppleve en ut av kroppen opplevelse.

Du ligger helt stille. slik at du for søvn paralyse, ikke klø eller noen ting. Bare ligger å merker hvor tung du er. Etter en stund merker du kanskje en svinge/vippe følelse.
Etter du for vibrasjoner. Kribling i hele kroppen. Eller høye suse lyder i ørene så kan du prøve å reise deg opp. Kanskje er du ute av kroppen etterpå - Bare en måte å finne det ut på. Gå litt rundt, gå fra rom til rom. Kan du gå igjennom vegger så vet du hva slags tilstand det er ;)

OBE er en opplevelse ALLE kan oppleve. Mange stresser faktisk i årevis for å få oppleve det.
Hørtes creepy ut, men ja, hvorfor ikke... Er verdt å prøve hvis sjansen byr seg. Men er det da sånn, at hvis en får ut av kroppen opplevelse, er det en ser reelt eller drømmevirksomhet?
Undrer....
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

Yemy skrev:Hørtes creepy ut, men ja, hvorfor ikke... Er verdt å prøve hvis sjansen byr seg. Men er det da sånn, at hvis en får ut av kroppen opplevelse, er det en ser reelt eller drømmevirksomhet?
Undrer....
Det vil virke reelt, men 'du' beveger deg ikke. Såvidt jeg vet er det ikke demonstrert at noen klarer å tilegne seg ny informasjon ved å 'bevege seg ut av kroppen'.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Re: Alvorlig bekymret for meg selv nå! Hjelp!

Innlegg av Jael »

Yemy skrev:

Er veldig beroligende å få svar på problemet, hadde aldri ant så bra respons på innlegget mitt :) Har vært en del stress i det siste, og jeg ser et mønster utifra livsstil og paralyse. Eneste som er problemet nå er at jeg ligger nærmest å venter på at lammelsen skal kicke inn og det i seg selv gjør meg søvnløs. Forbanna greier :mozilla_yell:
Men takker og neier for gode råd

Ja, det blir nesten som en ond sirkel. Man gruer seg til å sove, blir stressa på dagen og stress og trøtthet kan skape slik mareritt...

Når du skal legge deg, så minn deg selv på det at denne drømmen kun er din egen fantasi og ikke kan skade deg. Vurder hva som er det verste som kan skje. Du opplever drømmen igjen - og så? Den kan ikke skade deg. Nå som du vet hva det er er den avslørt, dens makt er brutt og du er hersker over din natt, din søvn og dine drømmer. Drømmen kan prøve å skremme, men du vet det bare er tomme bilder...

Prøv så å gjøre noe positivt før du skal sove. Se en morsom film eller les en hyggelig bok eller tegneserie. Tenk på det artige du har gjort denne dagen, eller fokuser på noe du gleder deg til.

Prøv også å unngå skrekkfilmer, eller nyheter med sterke bilder. Omring deg med kun positive ting og la det få synke inn i sinnet ditt slik at det blir en del av deg.

Hvis det er veldig ille kan du jo prøve å sove med et lys på, det har jeg opplevd at er veldig hjelpsomt.
Antall ord: 288

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links