Drømmer, NDO & ut av kroppenMeditasjon

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Mathema
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mar 2008 20:34
16
Kjønn (valgfri): Night Princess
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av Mathema »

Det er jo mulig at det faktisk er bedre å spørre her fordi bøkene ofte er lange, tungleste og har mange kjedelige sidespor, her kommer man mer "rett på sak".. men ta turen! :mozilla_tongue:
Antall ord: 34
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Mathema skrev:Det er jo mulig at det faktisk er bedre å spørre her fordi bøkene ofte er lange, tungleste og har mange kjedelige sidespor, her kommer man mer "rett på sak".. men ta turen! :mozilla_tongue:
Forskjellige bøker er greit å få med seg fordi det kan virke inspirerende.

Men det viktigste er uansett å GJØRE DET. Man kan gå tusenvis av kurs, men hvis man ikke gjør det hjemme får man ikke noe utbytte av det. Eller man kan gå ETT enste kurs, gjøre det hjemme hver dag og få uendelig mer utbytte av det enn de som har gått tusenvis av kurs i mange mange år.

Meditasjon er så utrolig enkelt. Det er bare å sette seg ned. Lukke øynene. Puste naturlig og stille. Kjenn på pusten gå gjennom nesa og ned i magen og lytt til den stillheten du puster inn. Dæts it. Gjør dette i 20 minutter hver dag og du kommer garantert til å forstå hva meditasjon er.

Man trenger ikke bøker. Man trenger ikke kurs heller. Men det er inspirerende og meditasjonen blir mye bedre når man gjør det sammen med andre. Så det er verdt det :)
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av FandenTa »

prøvde en gang, men ble for kjedelig...skjedde ikke noe på 5 min....

ADHD ?
Antall ord: 15
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Skjer ikke no med meg heller.. :(
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
16

Innlegg av FandenTa »

Prøvde en gang mens jeg hadde sex... var lite populært, ble jaga ut husker jeg...
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Bruker bare snakke i telefon da jeg...
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
16

Innlegg av FandenTa »

fniise
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

mhmm
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

jon blund skrev: hahaha, ironien ble visst ikke så tydelig som jeg hadde ment.

Lest resten av innlegget mitt. Der står det ganske tydelig hva jeg egentlig vil si. Bare glem den først delen :)
Ah, ser jo det nå :)
Antall ord: 41
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ghoob
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Mai 2008 02:45
16

Innlegg av Ghoob »

Sånn hovedsaklig dreier meditasjon seg bare om å komme i en endret bevissthetstilstand...Vi har i hverdagen mange endrede bevissthetstilstander, som når vi sitter å kikker "tomt" ut i luften på bussen, sitter oppslukt med en bok, kjører bil, kliner med noen osv. Med andre ord "mediterer" vi flere ganger om dagen. Jeg mener seriøst at alle burde ta denne bevissthetstilstanden et hakk videre, og om ikke annet sette seg ned 10 min om dagen med lukkede øyne og tømme hodet. Man skjønner ikke hvor verdifullt dette er før man prøver:)
Personlig synes jeg det kan bli litt kjedelig i lengden å bare sitte å la tankene flyte (passiv-meditasjon), så er mer glad i å bruke visualiseringer og mantra'er (aktiv-meditasjon) for å oppnå et eller annet. Ikke det at man ikke oppnår noe med passiv-maditasjon, altså :mozilla_wink: ...Men alle metoder er selvfølgelig like bra og har sin egen pris.
Finnes jo et hav av metoder, og det beste er jo å finne på et eget "program" som passer deg selv...men kan jo dele en øvelse jeg har brukt nå i det siste som jeg synes er ganske grei, hvis noen har lyst til å få kommet i gang med noe.... :mozilla_smile:

For å komme i gang og synke ned til "meditasjons-tilstanden" visualiserer jeg meg selv som et hvitt krystallklart lys (ikke et stearinlys, men en hel lyskilde). Start svakt, og visualiser at lyset gradvis blir sterkere og sterkere, strålende ut fra ditt indre. Når det hvite krystallklare lyset etterhvert er blitt sterkt og behagelig, sitt litt og varm deg og kos deg i dette energifeltet mens du puster rolig ut og inn gjennom nesen. La så lyset rolig avta og trekke seg tilbake i kroppen din.
Etter denne lille øvelsen har jeg vanligvis kommet i en rolig og behagelig tilstand. Nærmere en dagdrømmende tilstand (i mangel av et bedre ord)

Så begynner jeg på en øvelse som stimulerer de 4 øverste chakra-punktene, og hjelper til å skjerpe intuisjonen og stille deg inn på de åndelige "frekvenser".
-Start med å visualisere en krystallklar kule av lys komme til live i pannen over øyenbrynene.(Panne-chakraet)
La lyset pulsere og vokse seg sterkere for hvert åndedrag du tar. Pust rolig inn gjennom nesen, hold pusten noen sekunder (ikke anstreng deg. Føles det ubehaglig/stressende å holde pusten, dropp det.) og pust rolig ut gjennom nesen. Følg dette puste-mønsteret gjennom meditasjonen.

-Når lys-kulen i panna har vokst seg klar og sterk, flytt fokuset til toppen av hodet (krone-chakra) og la det komme til live en krystallklar kule her også. Tenk deg en bro med lys som forbinder punktet i panna og på toppen av hodet. La kula på toppen av hodet vokse seg sterkere for hver gang du puster.

-Deretter flytter du fokuset ned til halsen(hals-chakra) og lar det danne seg en kule av lys her også på samme måte som ovenfor. Visualiser en bro av hvitt lys forbinde dette punktet i halsen med punktet på toppen av hodet.

-Når du har "aktivert" dette punktet i halsen, fortsetter du med å flytte konsentrasjonen ned til midten av brystkassa(Hjerte-chakra) og lager en ny kule av krystallklart lys som behagelig pulserer og vokser seg klarere. Dette er siste chakra i denne kjeden.
For å gjøre kjeden "hel" må du tilslutt visualisere en ny bro av lys, forbinde lys-kulen i brystkassa med det punktet i panna som du startet med. Dermed kan energien strømme fritt mellom disse 4 sentrene.
Merk rekkefølgen på punktene. Start med panna ta hjertet til slutt. Dette for å komme ordentlig på alpha-hjenebølge-nivå.

Prøvde å forklare så enkelt som mulig, og selv om det kanskje virker litt "voldsomt" for de som aldri har meditert noe, er det bare å prøve en gang eller to så går det av plutselig av seg selv :mozilla_smile:
Antall ord: 661

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jon blund »

FandenTa skrev:prøvde en gang, men ble for kjedelig...skjedde ikke noe på 5 min....

ADHD ?
Hahaha, skjedde det ikke noe på 5 minutter??? Hærregud, det må ha vært en sann pine!

Det som "skjer" i meditasjon, i stillhetsmeditasjons ihvertfall, er at man kommer inn i en annen tilstand, den meditative tilstanden. Men ulempen er at straks man oppdager at det "skjer" så er man ute av den. Det er en kunst å være i den uten å være i den. Det krever trening.

Men uansett, den avlapning man oppnår etter 20 minutter med meditasjon, og de helsemessige effektene du får igjen for det er verdt litt kjedsomhet i starten asså. Hvis du ikke har lyst til å lære meditasjon så skal jeg ikke mase, men hvis du HAR LYST så bør du kanskje ta et kurs for å komme igjennom den første kneika.

Når det gjelder sex og meditasjon så er det masse meditasjonsteknikker og visualiseringer som gjør at sexen blir tusen ganger bedre.
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

sex? tusen ganger bedre? etter hvilken målestokk? - Ekstase er ekstase - Topp er Topp..eller?
Jeg har hatt 6 timers økter i full virilitet ekstase og Lidenskap.. Jeg har hatt 3 minutters Tøm og kjenn på herligheten som også kan sammenlignes i FORNØYD''messighet - Kan ikke deffinere - Bedre - sex er meditativt - jeg er kurtisert "Lenge"/relatvit) - før selve økten-
Sex med tanker som surrer er ikke allverdenS opplevelse - med mindre det er gode , fine og deilige Kåthetstanker El no annet kjærlighets Sex relatert-----
Det er IN THE SONE som gjelder(her & nu) - Øyeblikket... :D Kjærlighet-Lekenhet-Lidenskap og FingerØvelser \:D/ Men jeg kan si meg enig i at det å holde på nesten-klimaks følelsen så lenge som mulig er fantastisk - selv om det går litt "gærnt" noen ganger... *poff*
Antall ord: 137
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mireille
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Mai 2008 18:54
16
Lokalisering: Lier

Innlegg av Mireille »

1000 ganger bedre sex.
Har dette noe med Kama sutra å gjøre??
Antall ord: 12
Ikke lev livet ditt for noen andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jon blund »

Keke... jeg har desverre ikke noe dokumentasjon som beviser at det er nøyaktig 1000x bedre enn vanlig sex.

Lao Tzu kan ikke hatt særlig peiling på verden når han sa at den består av 1000 ting.

Give me some slack goddammit! :D

Jeg har ikke lest Kama Sutra. Har heller ikke holdt på no særlig med tantrisk sex. Men jeg har gjort noen indre øvelser som absolutt gjør sexen (sånn ca.) 1000 ganger bedre.

Dessuten, når man er i en meditativ tilstand blir alle sanser forsterket (1000 ganger). Det i seg selv gjør alt mye bedre ;)
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Ghoob skrev:Sånn hovedsaklig dreier meditasjon seg bare om å komme i en endret bevissthetstilstand...Vi har i hverdagen mange endrede bevissthetstilstander, som når vi sitter å kikker "tomt" ut i luften på bussen, sitter oppslukt med en bok, kjører bil, kliner med noen osv. Med andre ord "mediterer" vi flere ganger om dagen. Jeg mener seriøst at alle burde ta denne bevissthetstilstanden et hakk videre, og om ikke annet sette seg ned 10 min om dagen med lukkede øyne og tømme hodet. Man skjønner ikke hvor verdifullt dette er før man prøver:)
Personlig synes jeg det kan bli litt kjedelig i lengden å bare sitte å la tankene flyte (passiv-meditasjon), så er mer glad i å bruke visualiseringer og mantra'er (aktiv-meditasjon) for å oppnå et eller annet. Ikke det at man ikke oppnår noe med passiv-maditasjon, altså :mozilla_wink: ...Men alle metoder er selvfølgelig like bra og har sin egen pris.
Finnes jo et hav av metoder, og det beste er jo å finne på et eget "program" som passer deg selv...men kan jo dele en øvelse jeg har brukt nå i det siste som jeg synes er ganske grei, hvis noen har lyst til å få kommet i gang med noe.... :mozilla_smile:

For å komme i gang og synke ned til "meditasjons-tilstanden" visualiserer jeg meg selv som et hvitt krystallklart lys (ikke et stearinlys, men en hel lyskilde). Start svakt, og visualiser at lyset gradvis blir sterkere og sterkere, strålende ut fra ditt indre. Når det hvite krystallklare lyset etterhvert er blitt sterkt og behagelig, sitt litt og varm deg og kos deg i dette energifeltet mens du puster rolig ut og inn gjennom nesen. La så lyset rolig avta og trekke seg tilbake i kroppen din.
Etter denne lille øvelsen har jeg vanligvis kommet i en rolig og behagelig tilstand. Nærmere en dagdrømmende tilstand (i mangel av et bedre ord)

Så begynner jeg på en øvelse som stimulerer de 4 øverste chakra-punktene, og hjelper til å skjerpe intuisjonen og stille deg inn på de åndelige "frekvenser".
-Start med å visualisere en krystallklar kule av lys komme til live i pannen over øyenbrynene.(Panne-chakraet)
La lyset pulsere og vokse seg sterkere for hvert åndedrag du tar. Pust rolig inn gjennom nesen, hold pusten noen sekunder (ikke anstreng deg. Føles det ubehaglig/stressende å holde pusten, dropp det.) og pust rolig ut gjennom nesen. Følg dette puste-mønsteret gjennom meditasjonen.

-Når lys-kulen i panna har vokst seg klar og sterk, flytt fokuset til toppen av hodet (krone-chakra) og la det komme til live en krystallklar kule her også. Tenk deg en bro med lys som forbinder punktet i panna og på toppen av hodet. La kula på toppen av hodet vokse seg sterkere for hver gang du puster.

-Deretter flytter du fokuset ned til halsen(hals-chakra) og lar det danne seg en kule av lys her også på samme måte som ovenfor. Visualiser en bro av hvitt lys forbinde dette punktet i halsen med punktet på toppen av hodet.

-Når du har "aktivert" dette punktet i halsen, fortsetter du med å flytte konsentrasjonen ned til midten av brystkassa(Hjerte-chakra) og lager en ny kule av krystallklart lys som behagelig pulserer og vokser seg klarere. Dette er siste chakra i denne kjeden.
For å gjøre kjeden "hel" må du tilslutt visualisere en ny bro av lys, forbinde lys-kulen i brystkassa med det punktet i panna som du startet med. Dermed kan energien strømme fritt mellom disse 4 sentrene.
Merk rekkefølgen på punktene. Start med panna ta hjertet til slutt. Dette for å komme ordentlig på alpha-hjenebølge-nivå.

Prøvde å forklare så enkelt som mulig, og selv om det kanskje virker litt "voldsomt" for de som aldri har meditert noe, er det bare å prøve en gang eller to så går det av plutselig av seg selv :mozilla_smile:
Takk for denne. Skal prøve det ut nå. Kan poste igjen om 30 min å si hvordan det var :)
Antall ord: 682

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links