Fakta, teori & skepsisNLP Magick huna og Timeline?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

tsing!
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Nerder er faktisk mine favorittmennesker
Long live the nerds!
Antall ord: 9
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

the night of ze living n3rds..

fapfapfapfapfap
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Zind:

Med "gi slipp" tenker du da på "releasing" Som f.eks sedona metoden driver med?

Kjenne etter på følelse. med å tenke på et aktuelt tema som gjør at denne følelsen kommer frem, for så å leve den ut med alle sanser.
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Noen som kjenner seg igjen i denne, eller?
http://www.randsinrepose.com/archives/2 ... dbook.html
Antall ord: 16
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

KB skrev:Zind:

Med "gi slipp" tenker du da på "releasing" Som f.eks sedona metoden driver med?

Kjenne etter på følelse. med å tenke på et aktuelt tema som gjør at denne følelsen kommer frem, for så å leve den ut med alle sanser.
Tillater meg å svare jeg også.
Nei, ikke TENKE på noe, ikke gjøre noe, bare slippe taket på alt. Det er vanskelig hvis vi lever for mye "i hodet."
Antall ord: 75
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

zind skrev: Gikk eksamen i ditt og datt bra for dere begge?
nest siste gikk finfint, nå gjenstår en til så er eksamenspresset over for denne gang :mozilla_tongue:
Antall ord: 28
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

zind skrev:Jon blund:
Det skal bli kjørt en ny runde med kunlun 1 i september også, og siden du allerede har lest boka og brukt øvelsene, så kanskje du kan slenge deg på kunlun 2 rett etterpå :D
September ja... Den første datoen de satte i norge krasjet med xing shen zhuang(si dette fort, det er morsomt) kurs jeg var på i sverige. Men så ble det utsatt til en dato som kræsjet med et lenge etterlengtet besøk til kjæresten min. Nå i september skal jeg til sverige igjen, så jeg får håpe det ikke ikke kræsjer igjen.

Regner vel egentlig med at det blir litt utsatt. Med så mye som de kara holder på med, bok, nettsted, film, kurs, osv osv, så er det vanlig at ting blir litt utsatt.

Jeg prøvde litt på nivå to fra det som stod i boka. Jeg synes det var saker asså. Kunlun 1 er morsomt, men kunlun 2 er virkelig saker. Hadde vært kult om jeg fikk bli med på nivå to rett etterpå ja!
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, folket begynner å gå fra forstanden! whoohoooo *

*masse eeeeEEnergiiii* Gleder meg til alle er Ut av skapet fullt ut... :mozilla_kiss:

Det jeg syntes er Utrolig morsomt er alle disse betegnelsene og øvelsene - quinGong - wong shui - plenty pjunGjon Chi HA! haha.-.. Det er bare utrolig søtt av gud å pakke samme gave inn i forskjellig innpakkning.... All frykt for framtiden *poff* tenk den vekk!! :mozilla_kiss: hec ,zind,blund og CO - dere er knuppelupper... gleder meg til ringvirkningene av "galskapen" :D

Jeg har så mye på hjertet at det nesten eksploderer til tider.. enn så lenge så lar jeg tolmodighet og stillhet rå.. For alle ganger jeg har forsøkt å Forkynne så har veggen av frykt og fordømmelse møtt meg 8-[ naturlig nok... Iallefall gleder jeg meg hjertelig på deres vegne - Jeg blir Fyllt av kjærlighet i det jeg leser- klump i halsen* :mozilla_kiss:
Ha en forløsende og StråååLende dag HUu-Mans ;)
Antall ord: 150
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

keke skrev:Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, folket begynner å gå fra forstanden! whoohoooo *

*masse eeeeEEnergiiii* Gleder meg til alle er Ut av skapet fullt ut... :mozilla_kiss:

Det jeg syntes er Utrolig morsomt er alle disse betegnelsene og øvelsene - quinGong - wong shui - plenty pjunGjon Chi HA! haha.-.. Det er bare utrolig søtt av gud å pakke samme gave inn i forskjellig innpakkning.... All frykt for framtiden *poff* tenk den vekk!! :mozilla_kiss: hec ,zind,blund og CO - dere er knuppelupper... gleder meg til ringvirkningene av "galskapen" :D

Jeg har så mye på hjertet at det nesten eksploderer til tider.. enn så lenge så lar jeg tolmodighet og stillhet rå.. For alle ganger jeg har forsøkt å Forkynne så har veggen av frykt og fordømmelse møtt meg 8-[ naturlig nok... Iallefall gleder jeg meg hjertelig på deres vegne - Jeg blir Fyllt av kjærlighet i det jeg leser- klump i halsen* :mozilla_kiss:
Vel, i all respekt for zind (som må nevnes jeg har stor respekt for, grunnet hennes meninger og reflektering hun gjør) så skal jeg ikke være slem her, for det ønsker jeg ikke. Så for å si det kort og greit synes jeg du sa noe her som er tanker som har slått meg også, keke. Det ble litt mye "fagord" etterhvert.

Tenker at dere er stolte over at dere har lært dette, og... får jeg si... et eget språk?!
Og det er vel så bra. Jeg er fornøyd med at dere føler dere fikk noe utav seminaret, det er jo fint, men det er ikke helt uten grunn at det kan virke som om dere virkelig er så fascinert at det går hinsides all fornuft.
Ja, kanskje seminaret faktisk var så bra at det ikke går an å bruke noe fornuft til og beskrive det heller, og kanskje dere må bruke uttrykkene dere har bringt med dere, men det hadde jo vært greit at vi andre også forsto hva det er snakk om..?

Kan jo egentlig bare se på det som nysgjerrighet fra min side.
Selv om jeg er noe enig med keke her.

Jeg trekker meg stille tilbake.
No hard feelings. :)
Antall ord: 364

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av FandenTa »

uenig
Antall ord: 1
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

vel Ludo.. hinsides all fornuft er da ikke så ille? Spørs helt hvordan man ser på dette....
Jeg har mine Øvelser og perioder, hvor jeg båd synger roper og rister som om jeg skulle hatt kraftig epelepsi... I mange år har jeg tenkt at det å ikke tenke er BRA! noe jeg føler fordi jeg rett og slett stråler mer, lykken er i stillheten - Livet er goså alt det andre- Prosessen- Veien DIT- for meg er Veien til himmelen Selve den Himmelske opplevelse- selv om det noen ganger ikke føles eller tenkes slik - Drama er også Livet- Jeg Elsker Livet!... Så retter jeg fokus på Intuisjon - hva er det osv - Så bare kommer bevisstheten - ikke når jeg tenker eller grubbler - Jeg bare er stille til sinns... Der jeg kjenner Mest motstand i meg selv - ovenfor andre mennesker og Ting - Der "lærer" jeg mest - Husker mest som jeg liker å si :D
Aksept..... Ut av forstanden og øynene åpnes mer - eller ikke -
Slik er min Lærdom, min virkelighet - Sannhet er så tvetydig som det finnes motsettninger og ytterpunkter.. Det er jo en sinnstilstand vi snakker om her - Personligheter definert utfra noe vi ikke er - altså andres tanker og forventinger and so ON - rives vekk så "lett" som så - her gjelder det å være flink Å ErklÆre "JEG ER".."JEG KAN, JEG VIL" :mozilla_kiss: For meg tyder Livet mer og mer på synkronisering og at vi alle er på Samme plan - opplevler samme "GREIE" - Vi ser det bare fra forskjellige perspektiv og kaller det forskjellige ting - essensen er den samme og samtidG ikke :mozilla_yell:
Skjønner? ikke..... Gå fra forstanden Litt... Så Ler du HØyt og hjertelig med deg selv- og vit at ALLE andre Ler med deg samtidig da- pekefinger Regel Nr 1. Vi er Alle ett.... haha :mozilla_innocent:
Antall ord: 301
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

ludoburgero skrev:
keke skrev:Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, folket begynner å gå fra forstanden! whoohoooo *

Vel, i all respekt for zind (som må nevnes jeg har stor respekt for, grunnet hennes meninger og reflektering hun gjør) så skal jeg ikke være slem her, for det ønsker jeg ikke. Så for å si det kort og greit synes jeg du sa noe her som er tanker som har slått meg også, keke. Det ble litt mye "fagord" etterhvert.

Tenker at dere er stolte over at dere har lært dette, og... får jeg si... et eget språk?!
Og det er vel så bra. Jeg er fornøyd med at dere føler dere fikk noe utav seminaret, det er jo fint, men det er ikke helt uten grunn at det kan virke som om dere virkelig er så fascinert at det går hinsides all fornuft.
Ja, kanskje seminaret faktisk var så bra at det ikke går an å bruke noe fornuft til og beskrive det heller, og kanskje dere må bruke uttrykkene dere har bringt med dere, men det hadde jo vært greit at vi andre også forsto hva det er snakk om..?

Kan jo egentlig bare se på det som nysgjerrighet fra min side.
Selv om jeg er noe enig med keke her.

Jeg trekker meg stille tilbake.
No hard feelings. :)
Vel, du hadde sjansen til å bli med på galskapen, Ludo. Om jeg ikke husker feil, inviterte zind deg med, gjorde hun ikke? Du har virkelig gått glipp av noe! Sett av tid neste gang og bli med på galskapen :D
De uttrykkene/begrepene er eldgamle. Det er navn på øvelser som er gjort i templene fra "tidenes morgen" og fordi det er så mange retninger, har de mange fancy navn avhengig av hvilken tradisjon og kultur. Se bare på alle retninger innen kampsport som bygger på samme idé. Det er ikke mer fluffy enn som så ;)
Antall ord: 462
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Hecate skrev:Vel, du hadde sjansen til å bli med på galskapen, Ludo. Om jeg ikke husker feil, inviterte zind deg med, gjorde hun ikke? Du har virkelig gått glipp av noe! Sett av tid neste gang og bli med på galskapen :D
De uttrykkene/begrepene er eldgamle. Det er navn på øvelser som er gjort i templene fra "tidenes morgen" og fordi det er så mange retninger, har de mange fancy navn avhengig av hvilken tradisjon og kultur. Se bare på alle retninger innen kampsport som bygger på samme idé. Det er ikke mer fluffy enn som så ;)
Hmmm... jeg synes sånt er skummelt, jeg. ;)
Ja, hun gjorde det! Og jeg ble overrasket over at du visste det.
Kan sette av tid neste gang. Denne gangen var det faktisk bra at jeg stolte på magefølelsen og ikke ble med, for jeg fikk uforutsette store kostnader denne sommeren. Kanskje det var skjebnen... for jeg droppet også en tur til Oslo jeg egentlig skulle tatt forrige uke. Rett og slett fordi jeg måtte legge av noen kroner til en eventuell ferie, men nå har jeg oppdagd at jeg går på en smell og ikke har råd til verken ferie eller noe annet denne sommeren. Får håpe det blir noen måneder til neste seminar (om jeg skal være med), for å si det sånn :p

Nei, jeg skjønner jo at uttrykkene er for å få satt navn på dem.
Det er jo fint det, lettere å forholde seg til og "samle tankene" da.
Skjønte bare ikke bæret av hva dere pratet om etterhvert... :D
Antall ord: 269

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

zind og jeg er soul sista's. D.v.s. vi har litt kontakt utenom forumet. :lol:
Hun fortalte at meg at hun hadde spurt deg da jeg lurte på om det var mange fra forumet som skulle være med. Og at du ikke kunne. Det var jo dumt, men sjansen byr seg jo på nytt for snille gutter ;) Og ja, det er litt skummelt dersom en analyserer det som skjer. Jeg fikk det ikke til i starten fordi jeg analyserte. Nå får jeg det til litt bedre og analysene er ikke lenger basert på skepsis, men på ren fasinasjon over hva dette innebærer. Det føles utrolig digg, rett og slett!
Spar penger og kom til Oslo til høsten!
Antall ord: 123
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links