Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan onde ånder ødelegge liv?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
GJest

Innlegg av GJest »

Er en ånd det samme som "entities"?
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

goggle det da vøtt :D
Ekkeno værre enn det.
Hilsen snille sol :D
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Astarte skrev:Hun er et av de ondeste menneskene jeg har hørt om...Så jeg kommer ALDRI til å bidra til at hun kan fortsette, ved å kjøpe/lese noe hun har bidratt med. ALDRI!!! :evil:
Såpass ja... Nei da skal ikke jeg heller gjøre det.. (har lånt hennes bok på biblioteket så hun tjente ikke noe på det.. moahahaha :badgrin: )

Finnes så mange bøker av flotte medium, så trenger ikke lese hennes... :mozilla_wink: Flott dere sier i fra! Thanx...
Antall ord: 83
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

asarte, kan du fortelle hvorfor du syntes hun er så slem/ond? :mozilla_kiss:
Antall ord: 12
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

keke skrev:asarte, kan du fortelle hvorfor du syntes hun er så slem/ond? :mozilla_kiss:
Det lurer jeg og på.
Antall ord: 19
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

Amunet skrev:
keke skrev:asarte, kan du fortelle hvorfor du syntes hun er så slem/ond? :mozilla_kiss:
Det lurer jeg og på.
Ta og google navnet hennes...

Og det og fortelle foreldre at barnet er dødt men passed over, og dette barnet seinere dukker opp levende... det erikke spesielt snilt gjort....
Og med en treff % på 8, det er heller ikke helt bra

Som sagt googla og se litt på andre steder enn hjemme sida til den dama, og finn ut av ting sjøl

lykke til

Puma/f
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mr.Angel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Mai 2008 02:54
16
Lokalisering: Karmøy.

Innlegg av Mr.Angel »

En interesann historie, kan god være at noen har tatt over henne som barn, hvem vet.
Jeg føler også at noen tar over meg av og til, så det kan være noe i det. Mystisk er det i vertfall. :)
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

puma/f skrev:
Amunet skrev:
Det lurer jeg og på.
Ta og google navnet hennes...

Og det og fortelle foreldre at barnet er dødt men passed over, og dette barnet seinere dukker opp levende... det erikke spesielt snilt gjort....
Og med en treff % på 8, det er heller ikke helt bra

Som sagt googla og se litt på andre steder enn hjemme sida til den dama, og finn ut av ting sjøl

lykke til

Puma/f
Takk Puma!

Det om S.B er faktisk en ting her inne som det er fullstendig enighet om

*grøss*

http://www.stopsylviabrowne.com/
Antall ord: 116
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Skarabè skrev: Ja å det rare er at personer ikke "tror" det finnes noe der ute, men blir allikevell redd når lyse slukkes... merkeligt.... :mozilla_undecided:
Det å være mørkredd trenger ikke henge sammen med noe overnaturlig - det er rent innstinktivt en egenskap som gjør at man er mer på vakt. I mørket har man mindre kontroll over sine omgivelser.

Siden vi ikke lengre trenger å være redd for rovdyr når det er mørkt (ihvertfall de aller, aller fleste av oss), så er istedet mange redd for uhåndgripelige og diffuse ting som spøkelser og onde ånder.
Antall ord: 101
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Astarte »

Er det det mørkeredsel stammer fra? Det visste jeg ikke... Jeg har alltid trodd at det var en reaksjon på tap av kontroll av omgivelsene?
Antall ord: 26
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Re: Kan onde ånder ødelegge liv?

Innlegg av madjava »

Thevillian skrev:Dette er en sann historie. Det skjedde med en i familien min.

Da hun var fem år gammel, satt hun og lekte med i grusen i oppkjørselen sammen med ei venninne. Plutselig begynte hun å fryse noe veldig og ble kjemperedd. Hun kikket bort på skogen som lå like ved, og der så hun en helt svart skikkelse som svevde raskt bortover. Venninna spurte hva som var i veien, men hun svarte ikke. Skikkelsen hadde ikke bein eller armer. Den hadde en slags "kappe" med hette, og ansiktet syntes ikke. Plutselig snudde den seg mot den hun i familien min, og hun ble enda kaldere, og fikk helt panikk. Så svimte hun av. Venninna løp inn og hentet moren, som kom ut og kjørte hun det gjelder på sykehuset. Det var ikke noe i veien med henne. Men noe var annerledes. Før dette skjedde, hadde hun alltid flaks, hun var en veldig glad person, og hun hadde det bra. Alle merket at noe var annerledes. Hun var sjelden glad og hadde uflaks hele tiden. Det virket også som det alltid skjedde rare ting rundt henne. Hele livet hennes etter denne hendelsen har vært et helvete. Hun hadde ikke noen bra barndom. Da hun flyttet hjemmefra, fikk hun seg kjæreste og giftet seg. Høres ut som om det var en hyggelig hendelse? Feil. Mannen hennes var dritslem mot henne og slo henne ofte. Til slutt gikk hun fra ham, og tok med seg sønnen sin, som hun hadde fått med mannen. Da kom han etter henne, og skulle drepe henne. Han kjørte henne inn i skogen med en kniv mens sønnen var på skolen, og det var så vidt hun slapp unna. Hun klarte å stikke av med bilen mens eksmannen ble igjen i skogen. Så ringte hun politiet og han kom i fengsel. Etter dette flyttet hun inn i en leilighet i byen. Hun bodde i øverste etasje og det gikk ikke å åpne vinduene, så hun klaget til huseieren om at det kunne være farlig hvis det ble brann. Han ville ikke høre. Hun fikk en datter med en hun møtte på byen noen måneder etter. Da flyttet hun igjen. Akkurat her hadde hun VELDIG flaks, for etter at hun flyttet, brant bygningen ned. Brannvesenet fant aldri ut hvorfor, det var et mysterium hvordan brannen startet. Huset hun flyttet inn i med de to barna sine lå nær kysten, langt fra andre folk. Fra dagen hun flyttet inn, visste hun at det var noe ondt der. Men hun regnet med at det var innbilning, og ble boende. En natt våknet hun av at TVen stå på i stua. Hun skrudde den av. Da hørte hun noen gå rundt oppe på loftet. Hun gikk opp, men det var ingen der. Noen netter senere kom datteren løpende inn på rommet hennes og sa at hun våknet av at det sto noen over henne og ba henne pelle seg vekk. Da ble hun det gjelder redd. Men hun ble boende, og roet seg med at det var sikkert et mareritt. Men det skulle hun IKKE ha gjort. Noen uker etter våknet hun av at sønnen gråt, og det kom en masse bråk fra rommet hans. Hun ble livredd og løp inn der. Da stoppet bråket, men nesten alle lekene til sønnen lå strødd rundt, og det ene beinet på senga hans var knekt. Da startet det å bråke så mye på loftet at man skulle tro helvete brøt løs. Da tok hun barna med ut og ringte politiet fra en telefonkiosk. Så flyttet hun igjen. Senere fikk hun vite at det var ei lita jente som hadde blitt myrdet i det huset *grøss*... Noen år senere ble hun igjen sammen med faren til datteren (barna hadde flyttet ut, de var voksne nå), og hun ble mishandlet av ham. Måneder senere så sønnen at hun ble kvalt av faren til datteren, og han hjalp henne og flykte. Nå har hun flyttet til byen igjen, og bor i en fin liten leilighet. Datteren hater henne, og sønnen har det ikke noe godt på grunn av diverse ting. Hun det gjelder har også lupus.

Dette høres veldig overdrevent ut, men alt er helt sant.

Alt startet med at hun så denne greia hun selv mener var en ond ånd, men det jeg lurer på er: Kan ånder ødelegge liv? Kan alt som har skjedd være denne åndens skyld, siden hun hadde det så bra før hun så denne?
Korleis fekk du høre om dette? Er det dama sjølv som fortalte dette til deg? Har dattera og sønnen sagt noko som underbygger denne historia?
Antall ord: 807
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Astarte skrev:Er det det mørkeredsel stammer fra? Det visste jeg ikke... Jeg har alltid trodd at det var en reaksjon på tap av kontroll av omgivelsene?
Var du ironisk nå?
Antall ord: 32
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Unadvized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2008 22:53
16
Lokalisering: Leknes

Innlegg av Unadvized »

Sylvia Browne?
Hvem er hun, og hva har hun gjort?
:(
Antall ord: 10
Spirits,Demons,The occult.
It excists, trust me, i know by experience

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Unadvized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2008 22:53
16
Lokalisering: Leknes

Innlegg av Unadvized »

Sylvia Browne?
Hvem er hun, og hva har hun gjort?
:(
Antall ord: 10
Spirits,Demons,The occult.
It excists, trust me, i know by experience

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Astarte »

Kimbara skrev:
Astarte skrev:Er det det mørkeredsel stammer fra? Det visste jeg ikke... Jeg har alltid trodd at det var en reaksjon på tap av kontroll av omgivelsene?
Var du ironisk nå?
Ikke i det hele tatt, jeg ble nyskjerrig!

Jeg synes det er spennende å bli litt "ristet litt i mine oppfatninger"!
Antall ord: 54
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links