Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDet finnes ikke spøkelser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Lykksalig skrev:Kan man ikke være en del av evolusjonen og samtidig tro på Gud, Kimbrara???
Det var bare et eksempel, men enkelte kristne her inne mener jo nettopp det, uten at jeg skal nevne navn.
Antall ord: 37
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av jente 27 »

forandrer innlegget mitt til TROR heh....er bedre det da :D
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

Lykksalig skrev:Kan man ikke være en del av evolusjonen og samtidig tro på Gud, Kimbrara???
Enig at jente 27 tar seg litt vann over hodet her og kommer med bastante påstander, for det er ikke lenger spørsmål om tro i det hun skriver, det har derimot bltt en sannhet. :mozilla_innocent:
ja skjønner deg der..beklager.... TROR da ;)
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Unadvized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Apr 2008 22:53
16
Lokalisering: Leknes

Innlegg av Unadvized »

Jadajada
Folk tror forskjellig..
Dette er et forum og Ånder og slikt.
Så hvorfor i h******e skrive at det ikke fins?
Visst gud finnes, hvorfor finnes ånder da egentlig?
jeg har hørt at Ånder kan velge om de skal gå til den andre siden, vist gud finnes, hvorfor blir de på jorden da?
Antall ord: 55
Spirits,Demons,The occult.
It excists, trust me, i know by experience

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Summer
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jun 2008 15:09
16

Innlegg av Summer »

OMG. Nå er jeg så DRITTLEI det evinnelige pisspreiket om Jesus og alt det der!! Skal trådstarter komme her og si at det ikke finnes spøkelser, og det på paranormal.no?? HAHA, jeg ler meg i hjel. "Gud gav mennesket fri vilje, og hvis mennesket strider mot Gud bla bla bla....Så straffer Gud det mennesket" Prøver du å frelse oss?! Det finnes mange mange flere religioner enn kristendommen. Og det med å rope jesus og alt det der blir bare patetisk. La folk få tro hva de
vil, "Jeg vet det" er det dårligste argumentet jeg har hørt. Du kan ikke VITE DET, det er bare en teori!!
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

Unadvized skrev:Jadajada
Folk tror forskjellig..
Dette er et forum og Ånder og slikt.
Så hvorfor i h******e skrive at det ikke fins?
Visst gud finnes, hvorfor finnes ånder da egentlig?
jeg har hørt at Ånder kan velge om de skal gå til den andre siden, vist gud finnes, hvorfor blir de på jorden da?
dette er noe JEG TROR da ;)

gud har engler..gud skapte oss. når vi dørfår vi muligheten til å gå inn i lyset men ikke alle VIL inn der. dette fordi dem er bundne til noe på jorda...eks bilen sin,huset sitt, barna sine, familien +++.... disse blir da spm ånder/gjenferd.

når det snakke om demoner er dette englene djeveen har. demonene og djevelen var GODE engler en gang i himmelen...helt til den ene av dem ville gjøre seg like stor som gud der oppe og da kastet gud ham ned sammen med sine engler som var medsvorne i samme meningen som den ene engelen....

derfra ble denne engelen djevelen og sine engler demoner som jobber for det onde.

herfra blir åndene gode og onde.

gjenferd er altså folk som går igjen etter døden.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Unadvized
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Unadvized »

VELDIG bra saagt, jente27:)

Altså, som sagt, folk tror forskjellig..
Men det og komme på en side som handler om det paranormale og si at det ikke finnes, det er bare heelt teit..
Jeg personlig tror på det meste..Ikke missforstå:P
Jeg har opplevd ting folk kanskje ikke vet går ant.
F.eks, en gang jeg var aleina hjemme begynte telfonen og pipe..
Vi har en knapp på LADEREN til Telefon som man kan trykke på visst man ikke finner telefonen, skjønner?
Så jeg skulle legge meg etter skolen en gang, så tok jeg telefonen med meg opp trappa og på rommet.
Da jeg gikk opp trappa hørte jeg først noen knirk fra rommet der laderen er, også trodde jeg det bare var innbilning eller at kattene våre gjorde..
Da gikk jeg opp og la meg, så ble jeg vekt 5 min. senere av at telefonen begynte og pipe..
Da jeg gikk ned og sjekket viste det seg at kattene var ute, og jegg var alene..
Ble litt redd(A)
Men dette begynte og bli værre etterhvert.
Jeg har begynt og se skygger, høre MASSE lyder..

Ikke det at jeg tror dere bryr dere, men sånn har jeg opplevd, sånt som folk kanskje ikke kommer til og oppleve..
Dere vet ikke hva dere går glipp av^^
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Thevillian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Feb 2008 11:23
16

Innlegg av Thevillian »

men det kan da hende at begge finnes?

jeg mener, både demoner OG gjenferd er sett av folk.

er selv kristen, og tror på både engler og demoner, men også gjenferd...
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Re: Det finnes ikke spøkelser

Innlegg av Gaute »

Micheal250 skrev: Alt av onde ånder, spøkelser osv er demoner. Jeg har lest om mange som har hatt møter med disse skapningene. De vet mye, de snakker forskjellige språk ofte. De liker å få deg sint eller deprimert.
Så til alle dere, jeg har et forslag det virker. Føler dere dere redde fordi dere tror det er en demon i huset aka spøkelser prøv å rop ordet JESUS. "I Jesu navn Forsvinn" Bare prøv det for det virker, demoner hater Jesus og alt ved han. Jesus er et antivirus mot disse skapningene. Prøv det!
Du skal ikke skjære alle mennesker over èn kam, heller ikke ånder. INGEN er ren ondskap, ALLE er et utspring av kjærlighet.

Det er ikke det at demoner eller lavfrekvente ånder "hater" Jesus....det er ikke derfor dette hjelper (litt). Navnet Jesus har en høy vibrasjon, det er alt. Men du må ikke tro at demonene forsvinner for godt på denne måten. De vil alltid komme tilbake, så lenge du ikke har AKSEPTERT.

For er demoner et problem da? Nei....ikke hvis du aksepterer dem som en del av deg SELV....for det er DET demonene er. De er en del av skapelsen...akkurat som deg. Aksepter....og "problemet" forsvinner.

Du vil alltid møte "problematiske" deler av deg selv helt til du innser at det handler om DEG....og din mangel på aksept.
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Unadvized
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Unadvized »

Ingen er 100% snill heller...
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Heal
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Sep 2007 19:50
17
Lokalisering: Et hus, hvor ellers?

Innlegg av Heal »

Vi har alle lært på skolen at energi IKKE kan gå over til ingenting, men bare omdanne seg til noe nytt!! hvor blir det da av ALL den energien som bor i ett menneske når det siste åndedraget inntreffer? jepp, det finnes spøkelser tror jeg, men demoner er for meg latterlig!! Tror du på djevlen med horn også da?? Nei, ta deg en fest og se glad ut.
Det viktigste budskapet til Jesus var nestekjærlighet, noe dere kristne mangler. Dere er dømmende og bedrevitende.Jesus har levd, men tror han er veldig skuffet over mange av dere som dømmer andre og har mistet evnen til å undre:([/quote]

Jesus var ikke akkurat et spøkelse, fordi kroppen OG sjelen stod opp fra graven.

Og det med energilære har jeg en ting å si om. Når man spiser, tar kroppen opp energi som den bruker i musklene og for å rett og slett få kroppen til å fungere, men når man har brukt opp energien i maten er det ingenting igjen. Når man beveger seg, brukes den samme energien som var i maten som bevegelseenergi (jeg er ikke helt sikker, dette kapittelet fikk jeg ikke god karakter på). Mennesker har kanskje en slags enegri inni seg, men det er ikke den samme. Man kan ikke leve av energi fra sin sjel, for eksempel. Jeg håper du skjønner hva jeg vil frem til.

Det med at alle kristne er håpløse og tar alt i bibelen for "god fisk" er heller ikke sant. Men det er en del av dem, ja. Vi må huske Jesus sitt budskap.

Jeg er selv kristen, og tror på spøkelser selv om man ikke finner dette i stor grad når man leser bibelen (det er mulig at det er brukt metaforer enkelte plasser). Hvis du leser på side 2, finner du min mening om dette :mozilla_wink:[/quote]

...
Antall ord: 322
Heal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CamillaN
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Jun 2008 09:29
16
Lokalisering: Oslo

Re: Det finnes ikke spøkelser

Innlegg av CamillaN »

Jeg er litt usikker på om jeg er helt enig med deg når du sier "spøkelser inne finnes!"
Hvorfor skal demoner være det eneste som styrer?
Jeg tror også på demoner og må derfor tro på engler, du får ikke det ene uten det andre!

Hva slags bøker har du lest og av hvem? Jeg er bare nysgjerrig!
Er ikke ute etter å slenge dritt om oppfatningen din, for den er din og kommer til å være din uansett hva jeg sier! Og jeg respekterer det! :)

Jeg tror på at alle mennesker har sine indre demoner! Og at dette er noe vi kan styre selv utifra hvordan psyke vi har! Jeg tror at vitenskap ofte kan ha en god forklaring på ting som kan skje i hjemsøkte hjem og bygninger, og at ting ikke er som i Hollywood!
Men det er så ufattelig mange former for overnaturlige fenomener, så skal demoner styre alle disse formene?

Wicca, mennesker med sjamanske og synske ferdigheter, numrologi, mediumer, renki og andre former for overnaturlig kommunikasjon! Skal alt styres gjennom demoner og Jesus? Hva med din egen kraft?

Jeg tror ikke det hjelper å si "I jesus navn" hvis du ikke tror...
Og jeg innrømmer at jeg ikke er mennesket som tror nok til å si disse ordene, MEN jeg har kraft innvendig som jeg føler kjemper ting jeg ser bedre enn disse ordene...

Men jeg respekterer at dette er noe som hjelper for deg!
Og at dette kan fungere for deg, vi har alle våre metoder!!! :)

Hilsen meg!

Micheal250 skrev:Det finnes ikke spøkelser, onde ånder, gjenferd osv. Jeg vet at det er mange av dere som hevder at dere har sett dette. Og det kan altså hende. Men er det bare en illusjon?
Det er det nok ikke med mindre dere lider av noe psykisk.
Jeg har gjordt en del research og jeg er selv personlig kristen. Jeg tror at demoner finnes.
Satan har engler på samme måte som Gud har engler, englene til satan blir kalt for demoner. Disse er fordelige skapninger som gjør nesten absolut ALT for å få mennesker til å gjøre onde ting. Men nok om det.

Temaet er jo at det ikke finnes spøkelser. Mange her på forumet hevder de har sett slike skapninger, men er det bare fantasi? Det kan hende, selv tror jeg at mange har hatt et møte med en demon.

I bibelen står det masse skrevet om demoner. De er skapninger som gjør alt for å skremme mennesker. Du har kanskje en bestemor som døde for lenge siden og du tror du ser gjenferdet hennes. Dette er ikke tilfelle, det er en demon som tar skikkelsen hennes og prøver og skremme deg.
Alt av onde ånder, spøkelser osv er demoner. Jeg har lest om mange som har hatt møter med disse skapningene. De vet mye, de snakker forskjellige språk ofte. De liker å få deg sint eller deprimert.
Så til alle dere, jeg har et forslag det virker. Føler dere dere redde fordi dere tror det er en demon i huset aka spøkelser prøv å rop ordet JESUS. "I Jesu navn Forsvinn" Bare prøv det for det virker, demoner hater Jesus og alt ved han. Jesus er et antivirus mot disse skapningene. Prøv det!
Antall ord: 559

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Heal skrev: Og det med energilære har jeg en ting å si om. Når man spiser, tar kroppen opp energi som den bruker i musklene og for å rett og slett få kroppen til å fungere, men når man har brukt opp energien i maten er det ingenting igjen. Når man beveger seg, brukes den samme energien som var i maten som bevegelseenergi (jeg er ikke helt sikker, dette kapittelet fikk jeg ikke god karakter på). Mennesker har kanskje en slags enegri inni seg, men det er ikke den samme. Man kan ikke leve av energi fra sin sjel, for eksempel. Jeg håper du skjønner hva jeg vil frem til.
Jeg forstår at du ikke fikk så god karakter på det kapittelet, for det du sier er feil ;)

Vi bruker ikke ALL energien som er i f.eks. maten vi spiser til å bevege oss. Energien lager også varme og sørger for å holde kroppen i gang på alle områder.
Det er riktig som du sier at det ikke er noe energi igjen hvis vi bruker opp alt, og det betyr at hvis vi går flere dager uten å få i oss noe, så dør vi. Kroppen går tom for "strøm" så og si.

Energi er energi, vi har ikke en ekstra type "åndelig energi" inni oss.
Antall ord: 224
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

Unadvized skrev:VELDIG bra saagt, jente27:)

Altså, som sagt, folk tror forskjellig..
Men det og komme på en side som handler om det paranormale og si at det ikke finnes, det er bare heelt teit..
Jeg personlig tror på det meste..Ikke missforstå:P
Jeg har opplevd ting folk kanskje ikke vet går ant.
F.eks, en gang jeg var aleina hjemme begynte telfonen og pipe..
Vi har en knapp på LADEREN til Telefon som man kan trykke på visst man ikke finner telefonen, skjønner?
Så jeg skulle legge meg etter skolen en gang, så tok jeg telefonen med meg opp trappa og på rommet.
Da jeg gikk opp trappa hørte jeg først noen knirk fra rommet der laderen er, også trodde jeg det bare var innbilning eller at kattene våre gjorde..
Da gikk jeg opp og la meg, så ble jeg vekt 5 min. senere av at telefonen begynte og pipe..
Da jeg gikk ned og sjekket viste det seg at kattene var ute, og jegg var alene..
Ble litt redd(A)
Men dette begynte og bli værre etterhvert.
Jeg har begynt og se skygger, høre MASSE lyder..

Ikke det at jeg tror dere bryr dere, men sånn har jeg opplevd, sånt som folk kanskje ikke kommer til og oppleve..
Dere vet ikke hva dere går glipp av^^
takk for det ;) jeg sier bare det som jeg TROR er sant. (hviske: "egentlig så VET jeg men det kan man ikke si høyt her inne" :P)

ja jeg tror nok du har noen gjester. men trenger ikke være gjenferd,de tkan være nisser også. de liker å tulle...men de pleier ikke å ville skremme....etter min erfaring da.

jeg syntes det er innterressant å høre dine og andres opplevelser innen gjenferd+++ ;)
Antall ord: 302

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

Thevillian skrev:men det kan da hende at begge finnes?

jeg mener, både demoner OG gjenferd er sett av folk.

er selv kristen, og tror på både engler og demoner, men også gjenferd...
ja jeg tror det finnes alle 3 tingene og MERE til heheh ;)
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links