Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderVær litt ops på dette, lier psykiatriske.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Skeptikerdama skrev:Sol@ngelica: Hva vet du om hvorvidt det spøker på Lier? Jeg vet at det IKKE spøker og vil gjerne vite hv du baserer dine antagelser på.

Dersom det skulle lages et museum der, er det eneste logiske å ha lyset på fullt. Det er forøvrig et utmerket museum på Dikemark, som gir omvisninger for dem som ber om det.
Hvordan VET du at det ikke spøker på Lier, har du noengang vært der?
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
ALJ
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jun 2008 12:48
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør-Odal

Innlegg av ALJ »

Ja, dette er kjedelig..

Har selv vært der med mange venner for å titte. Det er jo fryktelig spennende. Samtidig har jeg en litt lei følelse da jeg er der. Føler meg ikke akkurat velkommen. Jeg har utrolig respekt for slike steder, og er veldig forsiktig med hva jeg sier (høres sikkert dumt ut).

Vi var ifølge med noen gutter (som kom i en egen bil) emgang der. De klarte ikke oppføre seg, til tross for at jeg skjelte han ut å ba han dra derifra om han ikke oppførte seg som folk..! Det hjalp ikke.. Gutter skal liksom (av en MERKELIG grunn) tøffe seg max, i slike situasjoner.. *Irriterende*. Jeg turte til slutt ikke være der lengre, da de hadde bråkt mye, og bl.a. brutt seg inn i kjelleren.

Synd at noen ramboer skal ødelegge for alle, og ihvertfall de som bare vil titte for spenningens skyld! Men er bygget råttent, så skal så klart ingen gå inn der. Det kan jo skje en ulykke..

Sånne rå`e bygg skulle helt klart vært godt bevart, ja. Man kan jo lure på hvorfor det ikke er det, og ting står eksakt slik det sto da det var i bruk.. Har det noen skjulte hemmeligheter??!

Vh, L.
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

Sol@ngelica skrev:
Skeptikerdama skrev:Sol@ngelica: Hva vet du om hvorvidt det spøker på Lier? Jeg vet at det IKKE spøker og vil gjerne vite hv du baserer dine antagelser på.

Dersom det skulle lages et museum der, er det eneste logiske å ha lyset på fullt. Det er forøvrig et utmerket museum på Dikemark, som gir omvisninger for dem som ber om det.
Hvordan VET du at det ikke spøker på Lier, har du noengang vært der?
Definer spøkelse. At døde mennesker henger igjen i jordelivet? At det er onde ånder ute og går? Eller noe heeelt annet?
Ja, visst er jeg skeptisk. Inntil det motsatte er bevist. Jeg vet om lyse, trivelige, bebodde hus der det mer sannsynlig skjer merkelige ting, enn i gamle, råtne sykehusbygninger.

At det har skjedd vemmelige ting et sted, er ikke noe argument for spøkerier.
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mireille
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Mai 2008 18:54
16
Lokalisering: Lier

Innlegg av Mireille »

Skeptikerdama skrev: Dersom det skulle lages et museum der, er det eneste logiske å ha lyset på fullt. Det er forøvrig et utmerket museum på Dikemark, som gir omvisninger for dem som ber om det.
SANS FOR HUMOR!!!!!!!!!
Det var en spøk at man skulle slå av lyset da :mozilla_undecided:
Antall ord: 50
Ikke lev livet ditt for noen andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lykksalig
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Mai 2008 02:20
16
Kjønn (valgfri): God blanding
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Lykksalig »

Forstår ikke at dere gidder å gjøre dere til kriminelle for å gå på spøkelsesjakt!!! Det er faktisk innbrudd .. .. .. men hver sin lyst . . ..og det at det er ett gammelt psykiatrisk sykehus er INGEN argumenter for at det spøker der .. . . . :mozilla_surprised:
Antall ord: 44
ikke odelegg jorden. det er langt mellom de gode planetene!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
toonadde
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Apr 2008 14:24
16

Innlegg av toonadde »

Folk går da inn i disse byggene selv. La dem gjøre det på egen risiko. Syntes det er latterlig at Lier Sykehus skal annmelde folk for dette.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lykksalig
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Mai 2008 02:20
16
Kjønn (valgfri): God blanding
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Lykksalig »

de aller fleste som opplever innbrudd anmelder det .. . .. for det er nemlig det det er. :mozilla_surprised:
Antall ord: 17
ikke odelegg jorden. det er langt mellom de gode planetene!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Ja, er ille :D
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Forferdelig...jeg synes virkelig politiet bør bruke ressursene sine der, i stedet for å drive dank i sentrum, og å følge opp vold og fyllekjøring og andre bagateller! :mozilla_tongue:
Antall ord: 29
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Astarte skrev:Forferdelig...jeg synes virkelig politiet bør bruke ressursene sine der, i stedet for å drive dank i sentrum, og å følge opp vold og fyllekjøring og andre bagateller! :mozilla_tongue:
Ja, ikke sant, eller ta traktor rånerne på Lier som kjører uten lappen :mozilla_tongue:
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mireille
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Mireille »

Ha ha.... Vært mye i Lier? Riktig ang traktor rånere.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Mireille skrev:Ha ha.... Vært mye i Lier? Riktig ang traktor rånere.
He he, ja har vært en god del på Lier ja, så har lagt merke til det, he he.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mireille
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Mireille »

Jeg har IKKE traktor, bare så det er sagt. Har sykkel da.... :mozilla_undecided: døøøøhhhh........
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Sol@ngelica skrev:
Astarte skrev:Forferdelig...jeg synes virkelig politiet bør bruke ressursene sine der, i stedet for å drive dank i sentrum, og å følge opp vold og fyllekjøring og andre bagateller! :mozilla_tongue:
Ja, ikke sant, eller ta traktor rånerne på Lier som kjører uten lappen :mozilla_tongue:
Det er en del av ulovlige traktorkjørere gitt... Marius????
Antall ord: 59
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

sonya skrev:
Sol@ngelica skrev:
Mireille skrev:Ha ha.... Vært mye i Lier? Riktig ang traktor rånere.
He he, ja har vært en god del på Lier ja, så har lagt merke til det, he he.
Innlagt? :D
Ja, på 80 tallet når jeg var 3 år :D
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links