Healing og annen alternativ medisinEnergiball ??

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Millamy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2008 21:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Larvik

Energiball ??

Innlegg av Millamy »

Jeg lurer på hvordan man får til energiball..
Skal man være alene?
må man sitte eller stå?

Hvordan får jeg til det?
Antall ord: 25
Interessert i paranormale ting? gå på para-tube.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
MathiasF
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Des 2007 21:19
16
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av MathiasF »

Hvis du søker i froumet er jeg sikker på at du finner informasjon ang. det du lurer på. Jeg skal uansett prøve å forklare:

I begynnelsen tror jeg du skal være alene da du trenger konsentrasjon. Selvfølgelig kan du være med folk, men jeg tviler du vil få samme konsentrasjon da. Jo bedre man er på å samle energi, jo lettere er det.

For å slappe riktig av, noe du skal, vil det være best om du gjør det som får deg til å slappe av. Når du blir mer erfaren på å samle energi vil jeg tørre å påstå at du vil kunne lage en "energiball" både stående og sammen med folk.

La oss si at du nå har funnet en behagelig stilling, som gjør at du slapper av. Du holder hendene som om du holder en fotball. Da du gjør dette kan du tenke på flere ting. Noen tenker på solen, andre tenker på månen. Altså: Sol= varme og vil resultere i en "varm" energiball. Måne= kulde og vil resultere i en "kald" energiball.

Du holder nå hendene som om du holder en usynlig fotball, og ser for deg en av de tingene, eller for den sags skyld en annen ting som du kan trekke energi ut fra; univærset, jorden etc. Du føler, og ser for deg at du trekker energien ut og at energien kommer både inn under føttene, og ned i hodet.

La energien strømme inni deg, og føl den. Når dette er gjort, samler du energien som har kommet fra føttene og hodet i midten av kroppen, og trekker den ut av hendene. Da dette er gjort ser du for deg at energien strømmer ut av hendene dine til en energiball.

Beveg også hendene frem og tilbake.

Jeg har ikke så mye erfaring ang. dette som mange andre her har, men jeg ville bare komme med mitt og håper det hjelper. Det er bare å sende meg en pm om du lurer på noe.

Husk: Øvelse gjør mester.
Antall ord: 354
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

gjørr din metode du (ikke matias)

din metode er den beste :mozilla_wink:

det er 1000 ganger letter en du tror :D

matias, skrev detaljert. da føler man ofte at, (oi det var vannskeligt!jeg kommer aldri til og lere det :mozilla_frown: )

det er så lett at du blir overasket, bare stol på deg selv,

er nesten utdannet som HEALER....kan snart begynne og heale folk og sånnt :mozilla_cool:

har studert buddisme (har om d på skolen)

det er veldig mye innen HEALING og chacraer og sånnt i relgionen, :)

nå begynnte jeg og bable litt her og dær xD
Antall ord: 105
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MathiasF
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Des 2007 21:19
16
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av MathiasF »

FEUER:

Du sier: "Din metode er din beste". Ja, jeg er delvis enig i det, men hvordan skal h*n vite hva som er h*nnes metode? Det er bare en pekepinn.

"Det er 1000 ganger lettere enn du tror". Ja, når man kan det, men når man ikke kan det, vil jeg ikke si at det er 1000 ganger lettere en det en tror.

Du sier også at jeg skriver detaljert. Ja, jeg ga et eksempel på hvordan man kan gjøre det, og jeg synes en skal vite så mye som mulig ang. det en interisserer seg i, og det en har lyst til å lære.

Enig med at hun skal stole på seg selv, det har du rett i.

Du er nesten utdannet healer? Man kan ikke være utdannet da man fortsatt går på ungdomskulen.

-MathiasF

EDIT - Jeg mente ikke noe vondt med dette FEUER. Jeg er fortsatt taknemlig av din hjelp da jeg kom hit for første gang. ;)
Sist redigert av MathiasF på 21 Mai 2008 12:04, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 167
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heal
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Sep 2007 19:50
17
Lokalisering: Et hus, hvor ellers?

Innlegg av Heal »

innleggene om psi ball hjalp meg veldig i begynnelsen også :D
Antall ord: 10
Heal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av FEUER »

kjønner det matias ;-)

h*nes metode,er det han/hun føler best,

det er bare litt vannskeligt og forklare,jeg er jo tråss alt ikke noe sørlig god til og forklare :lol:
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Samme om du sitter eller står bare du kan konsentrere deg. Når man lager energi ball får man litt av energien sin til å samle seg til en ball mellom hendene. bare visualiser deg at masse energi går fra magen din og opp til hendene, så ut og samler seg som en ball mellom hendene. du kan nok ikke se den men du kommer til å føle den når den er der. Når du har fått dt till, bare pm meg så kan jeg fortelle åssen du bruker andres energi til å lage ballen...
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Det holder å rett og slett forestille seg at man har en ball mellom hendene. Det er ens egen overbevisning som gjør dette - ikke energi. Hvordan kan jeg si dette? Fordi jeg får til denne "ballen" hvis jeg vil selv.
Antall ord: 41
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av FEUER »

Kimbara skrev:Det holder å rett og slett forestille seg at man har en ball mellom hendene. Det er ens egen overbevisning som gjør dette - ikke energi. Hvordan kan jeg si dette? Fordi jeg får til denne "ballen" hvis jeg vil selv.
:mozilla_undecided:
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moongirl
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Okt 2007 23:14
17
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Norge

Innlegg av Moongirl »

jeg har hørt at hvis man lager en energi ball og noen tar bilde av det at det vill
synes på bildet er det sant?
Antall ord: 26
...Ser du meg, så kjenner du meg igjen!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16

Innlegg av rhonersen »

Moongirl skrev:jeg har hørt at hvis man lager en energi ball og noen tar bilde av det at det vill
Nei, kameraer fanger sjeldent mer enn øyet kan se. Det er av og til teknisk mulig å fange infrarødt lys med digitalkameraer (usynlig for øyet), men energiballer eksisterer nok kun mentalt.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av FEUER »

rhonersen skrev:
Moongirl skrev:jeg har hørt at hvis man lager en energi ball og noen tar bilde av det at det vill
Nei, kameraer fanger sjeldent mer enn øyet kan se. Det er av og til teknisk mulig å fange infrarødt lys med digitalkameraer (usynlig for øyet), men energiballer eksisterer nok kun mentalt.
er ikke helt enig dær.... varmesøkende kamerar osv i den rettningen hvill jeg tro det kommer noe et xempel

http://youtube.com/watch?v=T6UTGkC73GE

sånn mente jeg da :D
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16

Innlegg av rhonersen »

FEUER skrev:
rhonersen skrev:
er ikke helt enig dær.... varmesøkende kamerar osv i den rettningen hvill jeg tro det kommer noe et xempel
http://youtube.com/watch?v=T6UTGkC73GE
sånn mente jeg da :D
Tror du jeg snakket om alle mulige 'EM-sensorer' når jeg snakket om kameraer da eller? Selvsagt ikke.

Jeg tror fortsatt ikke du vil kunne måle noe betydelig i/av en 'energi ball'.
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eyes_only
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Mai 2008 00:02
16