Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDet finnes ikke spøkelser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Moongirl
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Okt 2007 23:14
17
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Norge

Innlegg av Moongirl »

jeg tror på spøkelser eller ånder som jeg heller ville sakt,
det er så mange folk som har sett det og alle kan ikke ta feil, det er alltid noen
som juger om sånt, noe som er så teit! Da har man virkelig lite å gjøre!
jeg tenker mer Demoner som onde spøkelser/ånder pga at de rett og slett var onde
gale mordere osv. Jeg er ikke kristen nei, for jeg mener Gud skal jo liksom være like glad i oss alle, men hva med de som har det vondt , de som sulter osv--
Jeg var kristen for lenge siden da jeg var liten men det er jeg ikke nå, men folk skal få tro hva man vil!
Antall ord: 123
...Ser du meg, så kjenner du meg igjen!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lykksalig
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Mai 2008 02:20
16
Kjønn (valgfri): God blanding
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Lykksalig »

om du skal gå inn på temaet Jesus, så tenk over en ting: han var selv ett spøkelse da han stod opp fra de døde . . . . regner med at du ikke kaller han en demon???
Er så lei dere som skal sitere bibelen hele tiden. Om du leser den skikkelig står det faktisk at det finnes spøkelser!! men du har vel bare studert det du selv vil i den boka :mozilla_yell: skuffer meg at dere såkalte gode kristne henger så langt bak i tankegang, hva er grunnen til det? mange av dere benekter også utviklingslæren, tror dere virkelig at det fallt to mennesker ned på jorden som het Adam og Eva??
Vi har alle lært på skolen at energi IKKE kan gå over til ingenting, men bare omdanne seg til noe nytt!! hvor blir det da av ALL den energien som bor i ett menneske når det siste åndedraget inntreffer? jepp, det finnes spøkelser tror jeg, men demoner er for meg latterlig!! Tror du på djevlen med horn også da?? Nei, ta deg en fest og se glad ut.
Det viktigste budskapet til Jesus var nestekjærlighet, noe dere kristne mangler. Dere er dømmende og bedrevitende.Jesus har levd, men tror han er veldig skuffet over mange av dere som dømmer andre og har mistet evnen til å undre:(
Antall ord: 227
ikke odelegg jorden. det er langt mellom de gode planetene!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Mathema
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mar 2008 20:34
16
Kjønn (valgfri): Night Princess
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av Mathema »

Lykksalig skrev:om du skal gå inn på temaet Jesus, så tenk over en ting: han var selv ett spøkelse da han stod opp fra de døde . . . . regner med at du ikke kaller han en demon???

Er så lei dere som skal sitere bibelen hele tiden. Om du leser den skikkelig står det faktisk at det finnes spøkelser!! men du har vel bare studert det du selv vil i den boka :mozilla_yell: skuffer meg at dere såkalte gode kristne henger så langt bak i tankegang, hva er grunnen til det? mange av dere benekter også utviklingslæren, tror dere virkelig at det fallt to mennesker ned på jorden som het Adam og Eva??

Vi har alle lært på skolen at energi IKKE kan gå over til ingenting, men bare omdanne seg til noe nytt!! hvor blir det da av ALL den energien som bor i ett menneske når det siste åndedraget inntreffer? jepp, det finnes spøkelser tror jeg, men demoner er for meg latterlig!! Tror du på djevlen med horn også da?? Nei, ta deg en fest og se glad ut.
Det viktigste budskapet til Jesus var nestekjærlighet, noe dere kristne mangler. Dere er dømmende og bedrevitende.Jesus har levd, men tror han er veldig skuffet over mange av dere som dømmer andre og har mistet evnen til å undre:(
Jesus var ikke akkurat et spøkelse, fordi kroppen OG sjelen stod opp fra graven.

Og det med energilære har jeg en ting å si om. Når man spiser, tar kroppen opp energi som den bruker i musklene og for å rett og slett få kroppen til å fungere, men når man har brukt opp energien i maten er det ingenting igjen. Når man beveger seg, brukes den samme energien som var i maten som bevegelseenergi (jeg er ikke helt sikker, dette kapittelet fikk jeg ikke god karakter på). Mennesker har kanskje en slags enegri inni seg, men det er ikke den samme. Man kan ikke leve av energi fra sin sjel, for eksempel. Jeg håper du skjønner hva jeg vil frem til.

Det med at alle kristne er håpløse og tar alt i bibelen for "god fisk" er heller ikke sant. Men det er en del av dem, ja. Vi må huske Jesus sitt budskap.

Jeg er selv kristen, og tror på spøkelser selv om man ikke finner dette i stor grad når man leser bibelen (det er mulig at det er brukt metaforer enkelte plasser). Hvis du leser på side 2, finner du min mening om dette :mozilla_wink:
Antall ord: 437
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lykksalig
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Lykksalig »

Det med energi skal jeg sette meg bedre inni og dra opp litt gammel lærdom:) tror ikke at menneske kan leve av energi fra sjelen!! Vet at om man ikke spiser eller drikker så dør man etter en tid.

Når det gjelder Jesus er det forskjellige teorier ang hans kropp. En av dem er at det den gang var vanlig med gravrøvere. Det kan godt være at hans kropp ble stjålet! Det er etter det vi vet i dag når det gjelder fysiske lover umulig å stige ut i universet uten romdrakt og oksygen . . . .jeg tilhører ikke dem som leser bibelen og sluker hvert ord som en sannhet.Men leser gjerne og tenker med dagens hjerne og tar hensyn til at bibelen er skrevet for nærmere 2000 år siden:) Jeg mener heller ikke at alle kristne er håpløse, men synes det er på høy tid å knytte tro og vitenskap sammen i mye høyere grad enn pr dags dato. Demoner og helvetes lære er fremmed for meg . . . .det var vel med demoner denne diskusjonen startet :mozilla_tongue:

Så med mindre Jesus ikke ble hentet av en ufo, ble nok kroppen hans brutt ned på vanlig måte. men det endrer ikke hvem han var og budskapet han kom med :mozilla_smile:
Antall ord: 221

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Mathema
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mar 2008 20:34
16
Kjønn (valgfri): Night Princess
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av Mathema »

Bra innlegg, lykkesalig.
Jeg har også tenkt på Jesus som et romvesen. Hans sivilisasjon så at menneskene kriget og hatet hverandre, så de sendte en godt trent fyr på spesialoppdrag. (Bare et tankeeksperiment)

Om Jesus sin kropp stod opp eller bare sjelen (og alle så den) stod opp, vet jeg ikke. Noen forskere mener at de har funnet Jesus sitt lik, men jeg er litt skeptisk.. :mozilla_undecided:

Uansett, spøkelser finnes enda i min verden..
Antall ord: 74
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Lykksalig skrev: Vi har alle lært på skolen at energi IKKE kan gå over til ingenting, men bare omdanne seg til noe nytt!! hvor blir det da av ALL den energien som bor i ett menneske når det siste åndedraget inntreffer? jepp, det finnes spøkelser tror jeg, men demoner er for meg latterlig!!
Energien går over i omgivelsene når kroppen brytes ned, blant annet som varme. Eller mener du at det finnes dyrespøkelser, plantespøkelser, søppelspøkelser, vannkraftspøkelser...osv?
Antall ord: 87
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ALJ
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jun 2008 12:48
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør-Odal

Innlegg av ALJ »

Hei!

Jeg forstår virkelig hvordan du tenker her! Jeg synes personlig disse emnene er veldig spennende, men jeg har alltid hatt i bakhodet, -finnes det her egentlig? -Er det bare fantasier?

Men nå er jeg faktisk sikker. Jeg var bl.a. med på noe som kalles "trollbord". Vi satt alle folka der (8 stk) med hendene på bordet. Dette var et stort, tungt (!!) salongbord. Vi kommuniserte faktisk med ånder, og bordet løftet seg i foskjellige ender. Man kjente kraften her !! Veldig skremmende.

At 8 stk fantaserer her er jo ikke tilfellet. Det finnes faktisk ting rundt oss.. :-)

Men det du nevnte om å skrike " I jesu navn, forlat dette rommet..."har jeg brukt mye i mitt hjemsøkte hus. Tro det eller ei, folkens,- det hjalp der og da!!! Helt utrolig. Har aldri følt meg så trygg med noen ord som den gangen!

Vh L.
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lykksalig
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Lykksalig »

Nei, kimbara tror ikke på søppelspøkelser:) men synes det er spennende å tenke på hvor vi ender når vi dør :mozilla_wink: dyrespøkelser er jeg faktisk ikke så kritisk til. Hadde en venninne en gang som påstod at hun så en svart katt i leiligheten sin . . .den viste seg kun for henne, ingen andre så den. Det var ikke noe ekkelt over det, hun bare konstanterte at den var der:) dyr lever jo på godt og ondt som oss, så at ikke de har like stor rett på å være spøkelser eller ett evt liv etter døden forstår jeg ikke :mozilla_tongue:
menneske har en tendens til å sette seg selv høyest .. . . dyr er like viktig for jorden om ikke viktigere, de ødelegger den iallefall ikke.

Mange fine innlegg her ja, :mozilla_smile:
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Lykksalig skrev:Nei, kimbara tror ikke på søppelspøkelser:) men synes det er spennende å tenke på hvor vi ender når vi dør :mozilla_wink: dyrespøkelser er jeg faktisk ikke så kritisk til. Hadde en venninne en gang som påstod at hun så en svart katt i leiligheten sin . . .den viste seg kun for henne, ingen andre så den. Det var ikke noe ekkelt over det, hun bare konstanterte at den var der:) dyr lever jo på godt og ondt som oss, så at ikke de har like stor rett på å være spøkelser eller ett evt liv etter døden forstår jeg ikke :mozilla_tongue:
menneske har en tendens til å sette seg selv høyest .. . . dyr er like viktig for jorden om ikke viktigere, de ødelegger den iallefall ikke.

Mange fine innlegg her ja, :mozilla_smile:
Nei, men problemet er at den energien som er i oss mennesker er den samme som er i alt organisk. Det er ingenting som skulle tilsi at energi skal være istand til å ha en personlighet og manifistere seg som mennesker, katter eller annet.

Hvis den katten du snakker om faktisk eksisterer, så betyr det at en mekanisme som ingen vet om har satt sammen atomer fra løse luften for å ta form som en katt. Hvis dette er tilfelle, og det er så mange påståtte observasjoner, så er det veldig merkelig at ikke denne mekanismen er kjent og observert innen vitenskapen.

Når vi i tillegg vet hva som skjer med den iboende energien i organiske døde ting, så blir jo det hele enda mer absurd.

Vi mennesker har ikke bare egenskapen at vi setter oss selv høyere enn resten av dyra, vi har også en egenskap til å fantasere om saker vi ikke vet noe om - og det er jo forsåvidt greit nok, men det skader heller ikke å sette seg litt inn i ting før man lager seg teorier ;)
Antall ord: 327
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lykksalig
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Lykksalig »

Helt enig at det går an å sette seg inn i ting før man lager "teorier", nå var det vel ikke akkurat det jeg gjorde . . . .lagde teorier altså;)
Du har rett i at vi mennesker kan fantasere frem sannheter . .. . vi har mange fantastiske egenskaper bla evnen til å undre . .. . tenke selvstendig;) ingen av oss har noe sikkert svar på om det finnes spøkelser eller ikke, selv om mange sverger til å ha sett dette. det blir ett spørsmål om tro, og jeg tror ikke vi ender våre dager under torva, for det er livet for stort og viktig i mine øyne. Vi forstår oss ikke på begrepet evigheten og har enda ikke funnet en hastighet som er raskere enn lyset . . . så det er mye som står igjen å finne ut av i vitenskapen. Katten som viste seg for min venninne viste seg glimtvis og på avstand og av en eller annen grunn alltid mellom kjøkkenet og gangen, det var ikke en katt hun kunne ha på fanget og kose med eller som hun kunne ta på.. . .
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av jente 27 »

ALJ skrev:Hei!

Jeg forstår virkelig hvordan du tenker her! Jeg synes personlig disse emnene er veldig spennende, men jeg har alltid hatt i bakhodet, -finnes det her egentlig? -Er det bare fantasier?

Men nå er jeg faktisk sikker. Jeg var bl.a. med på noe som kalles "trollbord". Vi satt alle folka der (8 stk) med hendene på bordet. Dette var et stort, tungt (!!) salongbord. Vi kommuniserte faktisk med ånder, og bordet løftet seg i foskjellige ender. Man kjente kraften her !! Veldig skremmende.

At 8 stk fantaserer her er jo ikke tilfellet. Det finnes faktisk ting rundt oss.. :-)

Men det du nevnte om å skrike " I jesu navn, forlat dette rommet..."har jeg brukt mye i mitt hjemsøkte hus. Tro det eller ei, folkens,- det hjalp der og da!!! Helt utrolig. Har aldri følt meg så trygg med noen ord som den gangen!

Vh L.
ja det er kanksje ikke noe fantasi det du/dere opplevde. jeg TROR det er gjenferd og at dem finnes på ordentlig. grunne ntil at mange er skeptiske er at manvokser opp med fopreldre , besteforeldre eller andre som forteller spøkelseshistorier for ungene og sier i slutten av historien at det bare er tull...dette vil da resultere i at dem blir vokse og har enda det standpunkt, nemlig...."finnes ikke spøkelser".....

og det du skriver at du brukte I jesu navn... ja det virker....om en TROR de tvirker i hjertet ! :D de thar hjulpet meg ueeeendelig i masse ting ;)

jeg er en av dem som ikke blir forstått innen dette, da je ghar opplevd så utrolig mye.
Sist redigert av jente 27 på 05 Jun 2008 21:25, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 269

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev: ja det er kke noe fantasi det du/dere opplevde. det er gjenferd og dem finnes på ordentlig.
Gjør de? Da vil jeg gjerne vite begrunnelsen for denne bastante uttalelsen. Kunne vært interessant å endelig få beviset for deres eksistens lagt fram for dagen.
grunne ntil at mange er skeptiske er at manvokser opp med fopreldre , besteforeldre eller andre som forteller spøkelseshistorier for ungene og sier i slutten av historien at det bare er tull...dette vil da resultere i at dem blir vokse og har enda det standpunkt, nemlig...."finnes ikke spøkelser".....
Noe av årsaken til at man er som man er kommer fra oppveksten selvfølgelig, men du glemmer å nevne at evnen til kritisk tenking er den sterkeste faktoren.
og det du skriver at du brukte I jesu navn... ja det virker....om en TROR de tvirker i hjertet ! :D de thar hjulpet meg ueeeendelig i masse ting ;)
Nettopp, alt bunner ut i tro, gjør det ikke? Hvis man tror på spøkelser så finnes de. Hvis man tror på healing kan man heale eller bli healet. Hvis man tror på Gud er man ikke lengre en del av evolusjonen. Osv.
jeg er en av dem som ikke blir forstått innen dette, da je ghar opplevd så utrolig mye.
Du blir nok forstått, men dine uttalelser om at spøkelser og liknende eksisterer blir tatt med en stor klype salt. At du har opplevd saker og ting som virker overnaturlig sier jeg ingenting på, jeg er bare uenig i konklusjonene dine. Det har ikke noe med forståelse å gjøre, det har med hvordan man resonnerer å gjøre.
Antall ord: 278
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av jente 27 »

ja men å forklare for skeptike som deg som er 1000% skeptisk uansett hvordan man forklarer er bare...en gang for mye liksom...

hva er vitsen å forklare...du blir ikke "omvendt" av den grunn...

jeg kan ikke forklare bedre heller enn det jeg sier je ghar opplevd.

jeg er bare ikke flink å forklare logisk, fysik og bla blabla slik du kan.......
jeg vet hva ordene betyr men er ikke flink til å ordtrykke meg på ark. jeg er også dårlig med å sammenfatte ord og setninger innen logikk og fysikk eks...
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lykksalig
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Lykksalig »

Kan man ikke være en del av evolusjonen og samtidig tro på Gud, Kimbrara???
Enig at jente 27 tar seg litt vann over hodet her og kommer med bastante påstander, for det er ikke lenger spørsmål om tro i det hun skriver, det har derimot bltt en sannhet. :mozilla_innocent:
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:ja men å forklare for skeptike som deg som er 1000% skeptisk uansett hvordan man forklarer er bare...en gang for mye liksom...

hva er vitsen å forklare...du blir ikke "omvendt" av den grunn...

jeg kan ikke forklare bedre heller enn det jeg sier je ghar opplevd.

jeg er bare ikke flink å forklare logisk, fysik og bla blabla slik du kan.......
jeg vet hva ordene betyr men er ikke flink til å ordtrykke meg på ark. jeg er også dårlig med å sammenfatte ord og setninger innen logikk og fysikk eks...
Du trenger ikke å forklare, men da trenger du heller ikke å påstå at noe vi ikke vet om eksisterer faktisk eksisterer. Hvis du gjør det vil nemlig folk spørre deg hvorfor du er så bastant.

Det er ingen som krever at du er professor i fysikk eller annet her, men du kan jo prøve å forklare det på din måte istedet, hvis du mener du har gode grunner til å påstå det du gjør?
Antall ord: 169
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links