Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Djevelen?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
JA (!), hvorfor må "gamlingen" nødvendigvis være djevelen? Hva er dette forno? Er vi inne på et spor her kanskje? *tenke*.
Men her er nå en annen vri. Djevelen behøver vel heller ikke være gammel, han kan være en kjekk ung fyr med six pack for alt vi vet. Men altså, akkurat dette lurte jeg også på... Det spørsmålet.... Om hvorfor akkurat djevelen.
Men her er nå en annen vri. Djevelen behøver vel heller ikke være gammel, han kan være en kjekk ung fyr med six pack for alt vi vet. Men altså, akkurat dette lurte jeg også på... Det spørsmålet.... Om hvorfor akkurat djevelen.
Antall ord: 69
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Apr 2008 12:59
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: norge
- Blitt takket: 1 gang
Re: Djevelen?
kan være nøkken da..... han er en fyr som tusler rudt i skogen nærme vannet til å lokke folk uti vannet....eller under vannet/isen til å lokke dem ned..SmG1991 skrev:Her jeg bor er det en stor elv, på vinteren blir det is på den.
Det var en Unge på rundt 6 år som var der å lekte med noen venner.
isen sprakk å han ble dratt under isen. De andre hentet voksene. og de måtte bruke øks for å få han opp.
Når han kom opp var det første han sa "gammlingen spurte om jeg ville komme å drikke kaffe, men jeg sa nei"
noe jeg tror da...
Antall ord: 111
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Men hvorfor skulle nøkken eller djevelen lokke en 6-åring med kaffe...? Vil tro at godterier eller ny sykkel ville ha slått mer an...
Antall ord: 26
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Svartepus skrev:Men hvorfor skulle nøkken eller djevelen lokke en 6-åring med kaffe...? Vil tro at godterier eller ny sykkel ville ha slått mer an...
:mozilla_cool: Godt poeng...
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
han tenkte kanksje at han hadde sykkel heheSvartepus skrev:Men hvorfor skulle nøkken eller djevelen lokke en 6-åring med kaffe...? Vil tro at godterier eller ny sykkel ville ha slått mer an...
men kanksje kaffe er en drikk nøkken har. kanskje han ikke drikker noe annet. ikke vet jeg. men nøkken tror jeg virkelig på. men er nok ikke djevelen.
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Bare av interesse; hva er det som gjør at du tror på nøkken?jente 27 skrev:
men kanksje kaffe er en drikk nøkken har. kanskje han ikke drikker noe annet. ikke vet jeg. men nøkken tror jeg virkelig på. men er nok ikke djevelen.
Antall ord: 48
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
flere jeg vet om som har sett han... tror han går med en håv...aner ikke hvorfor.Kimbara skrev:Bare av interesse; hva er det som gjør at du tror på nøkken?jente 27 skrev:
han er 1,5 meter sies det. det sies at han tar voksne og unger når dem er alene....
noe jeg har hørt da...
Antall ord: 95
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Igjen spør jeg av interesse; er dette virkelig nok til å overbevise deg om at nøkken finnes?jente 27 skrev: flere jeg vet om som har sett han... tror han går med en håv...aner ikke hvorfor.
han er 1,5 meter sies det. det sies at han tar voksne og unger når dem er alene....
noe jeg har hørt da...
Hva med å spørre seg:
*Hvor holder denne nøkken til?
*Hvorfor tar han voksne og barn (og kun når de er alene)?
*Hvorfor er det aldri noen som har kunnet påvise nøkkens eksistens?
*Hvorfor er det alltid "noen som har sett ham" og "det sies..."?
Antall ord: 115
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Des 2007 16:14
- 16
- Kjønn (valgfri): Gutt (14)
- Lokalisering: spangereid
så hyggelig djevelen har blitt
ikke stygt meint,men kimbara har min oppmerksomhet her i allefall
selv om jeg tror ca 96% på at det ikke var en mann dær
Antall ord: 31
Hva er meningen med livet..
Nyt det mens du har det!
Nyt det mens du har det!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
*nøkken holder til for det meste i vannet, men er også oppå land..rundt trær og busker og sånt. evt i hule.Kimbara skrev:Igjen spør jeg av interesse; er dette virkelig nok til å overbevise deg om at nøkken finnes?jente 27 skrev: flere jeg vet om som har sett han... tror han går med en håv...aner ikke hvorfor.
noe jeg har hørt da...
Hva med å spørre seg:
* nei han vil jo lokke dem ned i vannet da. nøkken kan man kalle et underjordisk vesen. slik som nissene. men nøkken jobber for det "onde" for å si det slik. og grunnen til at han lokker folk når dem er alene er pga da har han mere sjans til å lokke folka. er ikke folka alene så er jo noen med å da kan hjelpe personen som blir lokket til ikke å bli lokket liksom.
*vel man kan ikke påvise dette. når folk sier de har sett en nøkke....vil noen tro det da ? neeei...va blir da konklusjonen liksom...vel ikke lett å forklare for andre som har sett nøkken når folk feier det bort helelr.
Antall ord: 263
Hide post links |
Lest at nøkken liker unge fagre jenter.
En gang for lenge siden, var en mann ute og rodde, så blåste det opp til storm, båten kantrert og mannen var i ferd med å drukne.
Så kom nøkken og reddet mannen, men han ville ha hans datter når hun fylte 18.
Så kom 18 års dagen dattern rodde utover vannet, nøkken fik se henne å sa: nå er du min.
Da tok jenta en kniv og kjørte igjennom brystet og døde.
Husker ikke helt hva boka heter, men det var mange historier rundt omkring i norge om gammel overtro.
En gang for lenge siden, var en mann ute og rodde, så blåste det opp til storm, båten kantrert og mannen var i ferd med å drukne.
Så kom nøkken og reddet mannen, men han ville ha hans datter når hun fylte 18.
Så kom 18 års dagen dattern rodde utover vannet, nøkken fik se henne å sa: nå er du min.
Da tok jenta en kniv og kjørte igjennom brystet og døde.
Husker ikke helt hva boka heter, men det var mange historier rundt omkring i norge om gammel overtro.
Antall ord: 104
Hide post links |
For en gangs skyld, JEG har sett han.Kimbara skrev:Igjen spør jeg av interesse; er dette virkelig nok til å overbevise deg om at nøkken finnes?jente 27 skrev: flere jeg vet om som har sett han... tror han går med en håv...aner ikke hvorfor.
noe jeg har hørt da...
Hva med å spørre seg:
Antall ord: 125
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
å spennende... hvor og når...hvordan så den ut da du så den ?Akasha memoria skrev:For en gangs skyld, JEG har sett han.Kimbara skrev:Igjen spør jeg av interesse; er dette virkelig nok til å overbevise deg om at nøkken finnes?jente 27 skrev: flere jeg vet om som har sett han... tror han går med en håv...aner ikke hvorfor.
noe jeg har hørt da...
Hva med å spørre seg:
Antall ord: 141
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
FEUER skrev: så hyggelig djevelen har blitt
er ikke djeven altså... je gtror ikke det i hvert fall...
Antall ord: 44
Hide post links |
Jeg og familien var på båttur når jeg var liten. Når vi krysset en biteliten enslig øy med masse siv og et enslig lite furutre så jeg en VAKKER hvit hest. Liten kraftig med hovskjegg og det hele. Kritthvit. Mamma kunne ikke se den.jente 27 skrev:å spennende... hvor og når...hvordan så den ut da du så den ?Akasha memoria skrev:For en gangs skyld, JEG har sett han.Kimbara skrev:Igjen spør jeg av interesse; er dette virkelig nok til å overbevise deg om at nøkken finnes?jente 27 skrev: flere jeg vet om som har sett han... tror han går med en håv...aner ikke hvorfor.
noe jeg har hørt da...
Hva med å spørre seg:
Ifølge myten forvandler nøkken seg til en hvit hest for og få folk som setter seg på ryggen dens ut i vannet. Han er jo ikke særlig vakker når hen er seg selv
Jeg kan ikke sjønne hvorfor det står en SÅ vakker hvit hest på en enslig øy laangt ute på vannet som bare et barn kan se ...
Antall ord: 256
Hide post links |