Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerTotemdyr/kraftdyr.

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Ghoob
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 24 Mai 2008 02:45
16

Innlegg av Ghoob »

you'r welcome :mozilla_smile: hmmm...var egentlig litt interessante tanker du hadde der..men hva mente du med overgivelse forresten??bare min trege hjerne... :mozilla_wink:
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MH
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 08 Jun 2008 18:10
16

Innlegg av MH »

Mitt dyr er hunnkaninen.

Sitat fra Kraftdyr:
Kanin
Eneste beskyttelse er sensitivitet og hurtighet, veldig sky, var, fantastisklytteevne, har lange ører; våge å stikke hodet frem, begynne å føle/være med, våge seg utpå/frempå.
Det stemmer veldig godt på meg.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nuttapia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 18 Feb 2008 20:30
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Der ingen sku tru at eg kan bu!

Innlegg av nuttapia »

Jeg fikk høre fra en klarsynt for noen år siden at mitt kraftdyr er ugle. Det er veldig fint, for jeg har alltid vært meget fascinert av disse spesielle fuglene.

"Skogens visdomsfugl, ”gå til uglen så blir du vis”, ser i mørket, ser klart i det ubevisste. Synskhet, klarsyn – visdom."
Antall ord: 53
Just another brick in the wall..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Har vel kanskje nevnt det før. Men jeg opplevde og få Jerven.
Eller Wolverine som det så fint heter på Amerikansk.
Et temmelig utskjelt dyr, men fantastisk til å overleve. Og det har jeg visst trengt i årene som fulgte.
Antall ord: 40
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Jeg har visst røpet allerede, at min velsignelse er en ulv. Og den er ubeskrivelig "meg", er det en rar ting å si? :mozilla_oops:
Antall ord: 23
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Nå prøvde jeg den linken din, Shania, på nytt. Denne gangen fikk jeg leoparden :) Passer egentlig bra akkurat nå...
Antall ord: 20
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Ellers er du vel en svart panter i utgangspunktet, gjemt deg som en liten svart pus. :mozilla_wink:
Antall ord: 18
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Shania skrev:Ellers er du vel en svart panter i utgangspunktet, gjemt deg som en liten svart pus. :mozilla_wink:
En panter er jo egentlig en leopard med svarte pelstupper :mozilla_wink: På samme måte som at en svart huskatt blir stripete og brun/gråaktig i sollys, kan man se leopardflekkene til en panter i sollys.

Bilde

Så du er nok inne på noe der ja :mozilla_laughing:
Antall ord: 69
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Totemdyr/kraftdyr.

Innlegg av Hecate »

LofotPia skrev:Jeg har nå de siste dager bynt og intresere meg for meningen bak disse. Viste ikke noe om det for 2 dager siden. Kom over en side der det sto at man kan finne sitt eget totemdyr kun på egen hånd, ved å se dypt i seg selv, og tenke over om det er en art/skapning man alltid finner seg selv i å fasinere ekstra mye over. Om man samler på ting av en skapning/art, får gaver med denne samme arten osv.

Jeg ble da straks obs på min egen besetellse overfor en skapning. Sommerfugler. Har aldri forstådd hvorfor, men jeg syns de er vavittig vakre, samlet på pupper som liten for å se når de klekte og hvilken art de ble. Senere tid har jeg kjøpt alt jeg kommer over med sommerfugler, nøkkelringer, bilder, kort, smykker, øreringer osv. Har også tattovert 3 sommerfugler på meg, og skal faktisk ha to til om noen uker.

Jeg sto en gang på en utflukt i syden, og skulle lære om munkene før vi fikk gå inn i munkehulene. Plutselig finner jeg meg selv i å stå oppi blomsterbeddet legre bort og ta bilder av sommerfugler fremfor å høre på guiden. dette har vi ledd litt av i ettertid og syns det var komisk..

Tror dere mitt totemdyr kan være somemrfuglen? Har en besettelse på kattefigurer også, men det kan ha noe med at jeg har katter selv, og syns de er vare, elegante og mystiske skapninger.

Vil veldig gjerne ha linker med info om sommerfuglen som kraftdyr, for å se om jeg finner noe av meg selv der.
Hehehe en likesinnet :)
Jeg har alltid likt sommerfugler og har en svær en tatovert på ryggen. I perioder føler jeg veldig tilknyning til dem. Som da moren min døde, flyttet en sommerfugl inn til pappa. Sommerfugler er jo et tegn på død og forvandling. Pappa tolket sommerfuglen som et tegn fra mamma om at hun endelig var fri og kom tilbake for å ta farvel. Jeg synes det var en fin trøst for ham, så selvom det kanskje bare var tilfeldig, hjalp denne vesle sommerfuglen pappa gjennom tunge dager.

I forrige måned ble jeg hjemsøkt av sommerfugler, men tallet 5 betyr jo også forvandling (mai= femte mnd). Og sannelig opplevde jeg at en transformasjon startet!

Så en sommerfugl er absolutt et kraftdyr, men vi har jo forskjellige dyrehjelpere i ulike situasjoner. Sommerfuglene hjelper når en gjennomgår en forandring i livet.
Her er en vakker liten greie fra Youtube om sommerfugler: http://www.youtube.com/watch?v=rcfMvyIzVas
Antall ord: 439
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LittleAngel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 13 Jun 2008 11:14
16

Innlegg av LittleAngel »

Shania skrev:Tusen takk Goob. Det var veldig bra. Og en god balanse i boka.
En ting som slo meg. Dyr og deres sjel.
Om vi holder våre egne innedyr, som hund, katt, eller hva som helst vi tar inn og steller og kjæler med. Så tror jeg det er slik at ville dyr har på en måte en meget svak individ sjel, og en sterkere gruppesjel. Som et flokkdyr, er det flokken som teller.
Vi som mennesker har veldig lett for å overføre, når vi ser naturprogram på TV o.l. Ethvert dyr som individ vil kjempe for å overleve. Det er rent instinkt. Men mange som jaktet, spesielt de som har hatt respekt for det de jakter på, ser en slag overgivelse, når dyret er i ferd med å dø.
Om kanskje da dyrene i vill tilstand egentlig har en flokk og rase sjel. Så kan man også forstå at visse dyr, ser ut til å bare ville dø ut. Ikke bare på grunn av mennesker. Men du kan ta hvaler som svømmer i land. f.eks.
Jeg vet dette ikke er spesielt populære påstander og ideer. Spesielt med alle de som kjemper for at dyr ikke skal dø ut. Men det spørs om ikke det er en rase sjel som i helheten ser at tiden er inne, for så å kunne etablere seg i andre former på jorden.
Det er kanskje også denne dyresjelen vi tapper inn på, gjennom totemdyret.

Dette er meget interessante betraktninger. Kontroversielle - joda - men fasinerende og spennende å utforske videre.

Jeg har ørnen som mitt totemdyr. Har lite kunnskap på området - så flere linker blir mottatt med stor takk.
Antall ord: 281

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LofotPia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 03 Jan 2006 17:57
18

Innlegg av LofotPia »

Okei, jeg er helt sikker på at det er noe spsielt med sommerfugler og meg. Når vi var i syden nå sist, så kom en veldig skjelden art og satte seg villig frem til meg for fotografering. Den fløy faktisk rett på meg, og satt på meg. Det var en så syk opplevelse at jeg ikke har ord engang for det. Har bilder i massevis av dette. En sjelden art finner meg, setter seg på meg, hvofor akkurat meg? Så kommer jeg hjem, og er på fototur sammen med lillebroren min. Hva skjer? Jo en skokk svermere flyr overalt rundt oss. En satte seg på nesen min. Satt der lenge. Fikk tatt masse bilder av dette, så har minne for livet.

Det er ingen tvil, jeg føler helt klart at totemdyret mitt har endelig vist seg for meg, og jeg vet hvem som følger meg. Har tenkt en del over dette, og vet vel egentlig når min "forvandling" skjedde også.
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links