Healing og annen alternativ medisinspørsmål innen reiki HEALING

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Jeg vil bare adde litt til om Healing...
Jeg har møtt reiki folk, sjamaner (mange varianter) - listen er lang over praktiseringsformer... Slik jeg ser det så skorter det hele ved selve tileggnelsen -
Må det pakkes inn i noe som ved første øyekast virker avansert - må noen GI deg aktiviserings nøkkler? Vel mange er overbevist om slikt - da blir det så.
Skulle jeg ha lært bort healing - for det første - det er ikke noe en Lærer - det er noe En kan - Jeg kan minne deg på noe du har glemt/ tilsynelatende/ el på overflaten...

Bruk fantasien din - tilat deg selv å Tenke at fantasien er en sannhet og en kilde til visdom - Hvor flink er du til å late som du kan noe? klarer du å få med følelsen- der du kjenner etter fantasien - Hva forbinder du med healing, bruk alle hjelpemiddler og/eller inspirasjonskilder. visualiser - Om du er under tankekontroll og følelsesmessig u ubalanse kan dette virke meget høtsvevende og unaturlig.. Dette er min erfaring - Og mange høyt ansette healere har blitt svært overrasket over meg og kalt meg en mester -
Jeg sier ikke at dette er lett, men det koster ikke penger..

"Jeg" har healet mennesker og dyr - På dette området er dyr utrolig mye bedre sammarbeidspartnere - Intensjon bør ligge ved - det finnes de som ikke VIL bli healet - eller fornekter - osv - Derfor det er lurt å strekke seg over en periode å "SE".... Dette varierer fra pers til pers.. med slik overbevisning åpner du nye dører - Jeg stanser også blod - - INTUISJON er for meg alfa alfa.. Lar du tanker forstyrre for meget er det greit å først få kontroll over de... For jeg sier DU er verken Tankene eller følelsene dine -
Et triks jeg brukte for å sette tankene "ut av drift" er å stille spørsmål om ting du Umulig klarer å sette svar på i form av tanker og korte settninger - der kjenner du på pusten - Inn og Ut.. Legg merke til pausen i mellom - klar ferdig GÅ - send ut gode intensjoner og flyt med høye tanker - la alt fare/ legg merke til og gi slipp .. Vær her og NÅ - Vit at du er praktfull - glede - latterfullhet - Vi er søte i "streven" Moder Jord og himmelske far Elsker oss (vil du kalle Gud noe annet Gjør det, finn på din Egen GUD - allmektig- stokk ikke kortene her , og la ikke Dualismen Definnere uenderlig kjærlighet - hvor du stiller deg på den ene siden og fraskriver og fornekter den andres betydning=)
Lykke til Lysmestre!
*masse enerig* :mozilla_kiss:
Antall ord: 431
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Maina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Feb 2008 21:54
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Great Britain

Innlegg av Maina »

Gaute skrev:
Maina skrev: Hei Gaute

Kan du vennligst fortelle meg hva du gjor naar du healer ryggen din?For ryggen min gjor litt vondt naa etter tunge tak paa en eldre medisink avdeling og ska vere der 3 maaneder saa tor ikke det blir noe mindre av disse loftene,....Jeg passer selvfolgelig paa stillinga mi og aa faa hjelp fra noen andre....men naar skaden har skjedd og korsryggen gjor vondt....hva kan jeg gjore da?

Blir veldig glad for svar:o) for jeg er litt imot a ta smertestillende tabletter....saa healing hadde vert bra det!
Det dette sier meg er at du må revurdere stillinga di, og da ikke først og fremst arbeidsstillinga, men yrket ditt. Kroppen sier ifra når noe ikke er som det skal være i livet ditt. Healing, kiropraktor osv. kan være vel og bra som midlertidig løsning på ryggproblemene....men permanent løsning er det ikke. Jeg er utdannet elektriker, og var plaget med ryggen så lenge jeg arbeidet som det, og måtte heale meg i helgene for å fungere normalt igjen til uka. Jeg sa opp jobben for noen år tilbake, og har ikke vært nevneverdig plaget med ryggen etter dette. Det var som en stor tung sekk løsnet fra ryggen da jeg sa opp, både fysisk og psykisk :D Det føltes riktig på alle måter. Meningen med mitt liv er ikke å dra kabler og koble stikkontakter, det er MYYE mer...og det kan ikke begrenses til noe så lite som et usselt fagbrev. :lol:

Meningen med livet er å uttrykke den vi er som sjel, med alt det innebærer. Og hvem vi er som sjel finner vi ut av ved å bryte med begrensningene....som f.eks et begrensende yrke som kun tapper oss for energi. Når vi lever livet slik det er ment å leves...så FÅR vi energi...det gir oss glede og økt livslyst...og vi holder oss friske. ;)

Så...om du våkner av ei grusom vekkerklokke hver dag og gruer deg til å dra på jobb....så er det et sikkert tegn på at jobben ikke er riktig for deg.

Hva jeg gjør når jeg healer? Jeg legger meg ned og plasserer håndflatene på utsiden av beina, vendt mot hverandre....så energien strømmer fra håndflate til håndflate og gjennom kroppen. Så beveger jeg litt på hendene...til jeg kjenner at det skjer noe der jeg er plaget. Eller så holder jeg bare ene hånda litt over stedet hvor jeg har vondt. Gjør det du føler fungerer best for deg....det finnes ingen fasit. Og ikke tro at du ikke får det til....for ALLE kan heale. Det er bare å ikke tvile på det. Tvil begrenser energien.

Men finn deg heller en jobb som virkelig GIR deg noe...og som ikke tapper deg fysisk eller psykisk. Det er kanskje ikke lett å se hva som passer best for deg her og nå. Men etter at du begynner å oppdage mer av hvem du er, så ser du etterhvert livsoppgaven din. Gjør det du helt og fullt har LYST til...da er du på rett vei.
Og da blir alt bare en lek, slik livet er ment å være. :)
Hei Gaute

Tusen takk for svaret ditt!Maa si at jeg synes det er givende aa hjelpe folk, men foler ikke at det er helt meg....pga alt ansvaret,stress og rygg :mozilla_undecided:

Da jeg var yngre var jeg mer teoretisk intelligent paa en maate, men disse dager foler jeg mer en trang til aa bruke min kreative side mer!Men saa er det dette med penger da og er ikke lett aa leve paa sin egen bedrift...men har ogsaa tenkte at studere religioner hadde vert noe!Er vanskelig aa vite hva en er skapt for aa gjore synes jeg...

Jeg synes det er kjempe goy aa lage ting, men samtidig har jeg alltid vert lidenskapelig opptatt av aa forsta andre kulturer,deres religioner og samtidig sett en del rasisme innen ALLE folkeslag, og tenker kanskje jeg kan forebygge noe av det ved aa vere religions lerer paa ungdomsskole?hmm...men vet ikke helt om det er det heller som er meninga...

Tenke ei stund kanskje bli reikilerer var noe for meg, men som sagt fikk jeg jo ikke helt den store kontakten med den, he he :mozilla_tongue:

Og saa foler jeg at naa som jeg har tatt sykepleier utdanninga saa bor jeg bruke den...men kjeresten min mener at selvom jeg har tatt den utdanninga trenger jeg ikke aa bli verende i det yrket...noe som er sant, men en maa jo leve og tjene penger mens en finner meninga ens i livet :mozilla_wink:

Jeg er veldig nysjerrig paa hvordan du fant ut at du burde endre yrke og hvordna fant du ut hva som passet for det?Har veldig lyst til aa finne ut mitt eget "kall"... :D
Antall ord: 826
A rich person is not the one who has the most, but the one who needs the least

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Har du prøvd Alexander techinque? Jeg fikk det bare for meg at det kunne være noe for deg.
Hvis du er spl., så er det et hav av muligheter for deg innenfor menneskearbeid.
Hva med å ta videreutdanning som f.eks. helsesøster eller psykiatrisk spl.? Da kan du fortsatt bruke utdannelsen din til å hjelpe mennesker uten at det går ut over din egen kropp. Så lenge du ikke bærer andre på dine skuldre, da.

Det er mange måter å heale på. Den beste måten er vel å bare innstille seg på at det skal skje, gi aksept og hold fokuset lett på der det verker. Dersom du er åpen nok, vil du kjenne at det begynner å prikke litt eller bli varmt og etterhvert forsvinner det.

Har jobbet i Helsevesenet før, jeg også. Jeg er sterk fysisk og har god løfte/arbeidsteknikk, men har lett for å påta meg mye for andre (psykisk), det setter seg fort i skjellettet.
La kroppen din få vite at det er greit at den kvitter seg med det. Men vær forberedt på at det kan bli litt følelsesmessige reaksjoner når det slipper.

PS
Her er en link om alexanderteknikk. Jeg var på en demo om dette for 4-5 år siden og har ikke prøvd det selv, men de som prøvde det på demo'en følte at det hjalp med korrigeringene.

http://www.alexandersenter.no/alexanderteknikken.htm
Antall ord: 244
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Maina
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Maina »

Hei Hecate!

Takk for svaret!Hyggelig aa faa noen raad fra deg :mozilla_wink:

Jeg skal prove det og se paa den websida.

Takker og bukker :D
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Bare hyggelig. Håper du finner ut av hva du skal satse på.
hec
Antall ord: 14
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Aug 2005 11:25
19
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Tussa »

Maina skrev:Hei Fever

Jeg hadde en innvielse i November og merka ikke saa latfor mange ting...utenom da en av kursdeltakerne la hendene sine paa hodet mitt da merka tydelig det var lys som kom ned gjennom hodet mitt og utover kroppen paa kurset. Men naar jeg har vert alene med meg selv, saa ser jeg noe hvitt gult lys...men det er ikke ikke saa mye og avogtil lurer jeg paa om jeg virkelig ser det eller bare innbiller meg det :( Maa innromme at jeg bare mediterer 2-3 ganger i uka, og kanskje du kommer til aa si at jeg maa mediterer mye mer :mozilla_tongue:

Men for 2 aar siden var jeg hos en venn av meg og han sa han kunne prove noe healin som tanta hans gjorde paa han da han var liten og hadde vondt i magen, he he...Han bare la hendene sine paa korsryggen min....hadde jobba hardt og det gjorde vondt der....slo paa noe avslappende musikk og jeg ble slappa godt av jeg....og etter 5-10 minutter var det som hodet mitt aapnet seg og et stor kraftig lys kom ned gjennom hodet mitt og flot gjennom hele kroppen min...dette var helt klart ikke noe jeg gjorde med mine tanker eller innbilte meg....og etterpaa folte jeg meg veldig emosjonell, utrolig lykkelig og fikk nesten lyst til aa graate...ryggen foltes mye bedre ogsa.....
Saa kan det vere jeg hadde en innvielse da istedet?Og kan det ha vert at jeg var avslappet og ikke en gang visste om reiki og ikke provde hardt og derfor skjedde det med meg da?

Hva kan jeg gjore for aa faa bedre kontakt med reiki energien?

Og da jeg ovde meg paa noen deltagere, saa ho ene som var veldig intuitive at hun kunne se en del morke blaa og gronne farger komme inn i henne da jeg ovde meg paa henne....OG kurslederen sa at det var fordi jeg hadde en del slike farger inni meg....hva ska det bety?

Takker for svar og denne traaden :D
Meditasjon er en kjempefin nøkkel såklart. For meg så har selv-healing også vært til god nytte. Reiki er mer enn en healingform, det er også en filosofi og et selvutviklingsverktøy. Legg deg ned og slapp av. Heal et og ett chakra av gangen og prøv og tenk over hvilke blokkeringer/følelser som kan ligge i hvert chakra. Disse kan du gi slipp på i ditt indre og gi deg selv lys og kjærlighet- selv-healing. I tillegg er det såklart viktig å ta energien i bruk. Man blir ikke kjent med noe uten å tilbringe tid med det :) Spør familie og venner om de vil være forsøkskaniner.
Selv må jeg si at den største utfordringen for meg har vært å stole på meg selv og at jeg faktisk er en del av dette store, guddommelige, fantastiske :) . Men det kommer seg med tiden. Det er jo utrolig og skjønner godt at de som selv ikke har opplevd det ikke tror helt på det.
Antall ord: 519
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!

http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Tussa »

keke skrev:Jeg vil bare adde litt til om Healing...
Jeg har møtt reiki folk, sjamaner (mange varianter) - listen er lang over praktiseringsformer... Slik jeg ser det så skorter det hele ved selve tileggnelsen -
Må det pakkes inn i noe som ved første øyekast virker avansert - må noen GI deg aktiviserings nøkkler? Vel mange er overbevist om slikt - da blir det så.
Skulle jeg ha lært bort healing - for det første - det er ikke noe en Lærer - det er noe En kan - Jeg kan minne deg på noe du har glemt/ tilsynelatende/ el på overflaten...

Bruk fantasien din - tilat deg selv å Tenke at fantasien er en sannhet og en kilde til visdom - Hvor flink er du til å late som du kan noe? klarer du å få med følelsen- der du kjenner etter fantasien - Hva forbinder du med healing, bruk alle hjelpemiddler og/eller inspirasjonskilder. visualiser - Om du er under tankekontroll og følelsesmessig u ubalanse kan dette virke meget høtsvevende og unaturlig.. Dette er min erfaring - Og mange høyt ansette healere har blitt svært overrasket over meg og kalt meg en mester -
Jeg sier ikke at dette er lett, men det koster ikke penger..

"Jeg" har healet mennesker og dyr - På dette området er dyr utrolig mye bedre sammarbeidspartnere - Intensjon bør ligge ved - det finnes de som ikke VIL bli healet - eller fornekter - osv - Derfor det er lurt å strekke seg over en periode å "SE".... Dette varierer fra pers til pers.. med slik overbevisning åpner du nye dører - Jeg stanser også blod - - INTUISJON er for meg alfa alfa.. Lar du tanker forstyrre for meget er det greit å først få kontroll over de... For jeg sier DU er verken Tankene eller følelsene dine -
Et triks jeg brukte for å sette tankene "ut av drift" er å stille spørsmål om ting du Umulig klarer å sette svar på i form av tanker og korte settninger - der kjenner du på pusten - Inn og Ut.. Legg merke til pausen i mellom - klar ferdig GÅ - send ut gode intensjoner og flyt med høye tanker - la alt fare/ legg merke til og gi slipp .. Vær her og NÅ - Vit at du er praktfull - glede - latterfullhet - Vi er søte i "streven" Moder Jord og himmelske far Elsker oss (vil du kalle Gud noe annet Gjør det, finn på din Egen GUD - allmektig- stokk ikke kortene her , og la ikke Dualismen Definnere uenderlig kjærlighet - hvor du stiller deg på den ene siden og fraskriver og fornekter den andres betydning=)
Lykke til Lysmestre!
*masse enerig* :mozilla_kiss:
Jeg er selv tilhenger av å utvikle sine egne teknikker- rettere sagt finne sin egen healingharmoni/frekvens. Har selv vært på kurs hvor man blir oppfordret til dette og jeg vil tro at de fleste som praktiserer dette seriøst har evne til å finne sin egen vei.

Men når det er sagt så er det ikke like enkelt for alle å stole på at man har kraften- er en del av den. Til og med etter at man har noen opplevelser kan det være vanskelig. Det er jo svære, utrolige greier :-) Og sånn som verden har vært en stund nå så har det jo vært ganske tabu og blitt forbundet med galskap. Loven om hekseri ble faktisk først opphevet for litt over femti år siden. Så verden for sånne som oss er ikke helt åpen enda. Pluss at det såklart har vært useriøse folk som har klart å skape en negativitet rundt alternative behandlingsformer som det tar tid å gjenoppbygge.

Så for den som føler seg annerledes og alene om dette er det faktisk godt å komme på kurs, snakke med likesinnede, tørre å åpne seg opp for det guddommelige i seg. Et kurs kan være en døråpner,- og det var det for meg. Så du må huske at selv om du har klart det på egenhånd så er det kanskje ikke like enkelt for alle å starte der :)

Selv synes jeg Reiki er så fint for det åpnet faktisk noe i meg og overbeviste meg om at det finnes noe større en oss selv. En skaperkraft. Det finnes mirakler :) Det er et fint verktøy til å komme mer inn i seg selv, gi slipp, harmonisere seg, få kontakt slik som du skriver ovenfor.

Syntes det hørtes rart ut med denne innvielsen jeg også, men det skjedde faktisk store ting under den. Så at det er noe i det,- er jeg overbevist om.

Forøvrig synes jeg Reiki er så fin fordi den bygger på at intensjonen om å hjelpe er det viktigste og at man får være en kanal for en guddommelig kraft.

At noen tar seg betalt for healing og kurs- det får være opp til dem. Det var verdt pengene for meg, for gjennom det fant jeg min vei :) Så er det flere som kjenner på at de har evner/gaver så får man først og fremst følge mavefølelsen her også. Kjenne om man skal utvikle det selv, eller gå på kurs :-)

Men ellers flotte tips fra Keke her også- det handler om å stole på seg selv og komme i kontakt med seg selv og den man får sendt til healing. Masse energi tilbake :)
Antall ord: 891

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Tussa »

Når det gjelder healere og sykehus så er det ihvertfall slik at de nå får lov å komme inn de fleste steder dersom det er ønske av pasienten selv og behandlingen ikke omfatter noe annet enn håndpåleggelse. (Ikke akupunktur, alternativ medisin ....)

Offentlig godkjent er vel healer ikke på sykehus enda. Ikke som jeg har fått med meg. Hadde vel blitt rimelig store oppslag i aviser og tv da,- så det hadde vi vel fått med oss. Men hold den tanken :)

Skjønt i andre land har de kommet lengre enn oss. Blant annet England, Danmark og USA. Mye mer integrert alternativ behandling og godkjenning av disse i sykehusene der.

For den som har lyst til å lese litt mer og sykehus og deres syn på behandling sv dette slaget, samt litt forskningsmateriell så er det linker under.

Foruten det så er healing som kjærlighet- best når den oppleves :-)

http://www.abctv.no/55844

http://www.healernes-fagforbund.org/healing2004.htm

http://www.else-egeland.org/healing.htm

http://www.forskning.no/artikler/2005/a ... 3556908.03

http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=987384

http://www.nifab.no/nyheter/nyheter_fra ... _i_sykehus

http://www.alternativ.no/Nyheter/behsyk.html
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Maina skrev:
Hei Gaute

Tusen takk for svaret ditt!Maa si at jeg synes det er givende aa hjelpe folk, men foler ikke at det er helt meg....pga alt ansvaret,stress og rygg :mozilla_undecided:
Ja...det er givende å hjelpe folk, men ikke om det går ut over helsen. Og det er ikke rart det gjør det slik helseomsorgen (ikke) fungerer i Norge. Det skal ikke være stressende å hjelpe mennesker. Rikelig god nok lønn er selvsagt løsningen, rikelig med ansatte pr. avdeling, og flere avdelinger. Og så er det dette med "ansvar"... andre mennesker er ikke vårt ansvar. Det er VI selv som er viktigst i vårt liv. Så det største sviket er å svikte seg selv for å ikke svikte andre. Da blir vi syke.

Jeg har vært i kontakt med et par leger som har vært alvorlig opprørt og engstelig for livet mitt fordi jeg har nektet medisinsk behandling som i deres øyner har vært livsviktig. Jeg forstår jo veldig godt det ansvaret de går og bærer på....men jeg kan ikke svikte meg selv og kroppen for å ikke svikte dem og deres illusjoner. Ingen andre har ansvar for mitt liv, selv om samfunnet har lagt opp til det. Jeg rørte aldri medisin, og nå er jeg frisk. Sykdommen handlet om å uttrykke meg selv og ALT jeg er....kreativitet, følelser, meninger...osv.

Det er ikke rart at så mange mennesker sykmelder seg i dag, det går jo mot mer og mer stress. Kapitalismen regjerer, og det menneskelige undertrykkes.

Med det samme vi kutter med alt som ikke er oss, som b.la. stress, ansvar og frykt som i sannhet er illusjoner....så tar vi tilbake den vi ER, vi blir hele. Og dette kan ta bare et øyeblikk. Om jobben eller omgivelsene består av tappende bånd, så må vi bryte disse båndene. Det er ikke nødvendigvis snakk om å fysisk bryte bånd, men energien...det f.eks et menneske sender ut av "krav", stress og lignende. Det er klart at det blir oppstyr i starten, samfunnet rundt deg er jo ikke vant til at du tar tilbake kraften....de er ikke vant til at du ser hva som er ditt og hva som ikke er det...hva som er illusjoner, og hva som er rent - deg. INGEN kan kreve noe av deg, da mister du en del av deg selv. Så om jobben stiller krav som skader deg og din helse, så må du gjøre noe med dette. Kanskje du må si opp. Det er ikke farlig å gjøre det. Tvert imot, gjennom å ta valg som gjør deg mer hel...så åpnes det nye dører - alltid. Sjelen leder deg på riktig vei - alltid. Men ikke før du tar valg som er i tråd med sjelen. Det er når du handler imot sjelen at du får motgang og helseplager, du lever ikke ut deg selv 100%.

Og så tenker man "ja men jeg må jo ha penger for å overleve". Ja....penger er ikke noe problem det. Det ordner seg ALLTID når man tar riktige valg. Det er en menneskeskapt illusjon at penger kun kommer når man bruker så og så mye tid og krefter på noe. Når du har funnet verdien i deg selv, så manifisterer denne verdien seg på utsiden. Bare gi slipp på bekymringer, og ha tillit. Gi slipp på det som ikke er deg....og lev.
Da jeg var yngre var jeg mer teoretisk intelligent paa en maate, men disse dager foler jeg mer en trang til aa bruke min kreative side mer!Men saa er det dette med penger da og er ikke lett aa leve paa sin egen bedrift...men har ogsaa tenkte at studere religioner hadde vert noe!Er vanskelig aa vite hva en er skapt for aa gjore synes jeg...
Da må du jo følge det du føler trang til da! :D

Dette skal være sagt: vi er ikke skapt for å LÆRE noe. Vi trenger ikke å læres noe som helst i livet. Vi må AVlæres....for å finne tilbake til den vi ER....under alle lagene av trosmønstre og illusjoner. DA får kreativiteten utfolde seg fritt...sjelens uttrykk.
Og religioner....det er jo bare en ytre skrift som i bunn og grunn handler om det samme - kjærlighet. Den rene og ekte kjærligheten har vi inne i oss, i sjelen. Kjærligheten som er forsøkt definert i religioner er og blir begrenset. Med det samme vi forsøker å definere noe...så blir det begrenset. Kjærligheten bare ER, det er en væren som vi finner når vi bryter med all lærdom. "Krav", frykt og bekymringer er også en lærdom. Samfunnet er gjennomsyret av slike illusjoner.

Jeg vurderte også omskolering etter at jeg sa opp, men jeg oppdaget fort mer og mer av meg selv mens jeg gikk arbeidsledig....og innså at jeg absolutt ikke trengte utdanning til noe jeg ER. Men kanskje det er riktig for deg, i det minste i starten for å få økonomisk støtte fra den ellers så gjerrige staten.
Jeg synes det er kjempe goy aa lage ting, men samtidig har jeg alltid vert lidenskapelig opptatt av aa forsta andre kulturer,deres religioner og samtidig sett en del rasisme innen ALLE folkeslag, og tenker kanskje jeg kan forebygge noe av det ved aa vere religions lerer paa ungdomsskole?hmm...men vet ikke helt om det er det heller som er meninga...
Du kan jo gjøre begge deler...lage ting OG holde foredrag. :)
Men etterhvert som du oppdager mer av deg selv, av hvem du er som sjel...så ser du også andre mennesker. Dette er naturlig, og det kommer ikke av utdannelser. Når man forsøker å lære andre om livet, blir det uekte. Vi kan gi andre påminnelser om livet, men kun om vi lever det selv. Å sitere en bok, er ikke å leve...det er ikke å uttrykke livet.
Heldigvis er dagens skole med "masseproduksjon" av like elever snart over. :)
Vi er jo alle ulike, og alle er perfekte til livsoppgavene vi har. Det handler bare om å oppdage seg selv, for deretter å uttrykke seg selv.
Jeg er veldig nysjerrig paa hvordan du fant ut at du burde endre yrke og hvordna fant du ut hva som passet for det?Har veldig lyst til aa finne ut mitt eget "kall"... :D
Det kan jeg fortelle deg... Jeg dro til Trondheim for å delta som healer på alternativmessa i 2005, dette var ei helg. Jeg dukket aldri opp igjen på jobb. :lol:
Det skjedde veldig mye der oppe, jeg traff flere som jeg har kjent i tidligere liv, og når vi var sammen ble jeg rett og slett mer meg selv....mer i kontakt med sjelen. Intuisjonen ble krystallklar, og jeg bare visste at jeg måtte si opp jobben. Og så fortsatte ballen å rulle.....jeg traff tvillingsjelen min på samme tid, og flytta rett inn hos henne i Oslo. Oppsigelsesbrevet sendte jeg opp til Sunnmøre uka etter. ;)

Det er bare å bryte med det som du kjenner ikke er deg....og som ikke gir deg noe. Det er da det skjer ting. Mulighetene åpner seg for alt som du har lyst til å gjøre.

Jeg er fortsatt ikke i arbeid, har vært syk i et par år. Jeg har gitt meg selv den kjærligheten å få lov til å være syk. Kroppen har hatt lag på lag av uforløste følelser både fra dette og tidligere liv....disse har kommet frem takket være sykdommen. Det er kun nå i det siste jeg har blitt i stand til å sette igang livsoppgaven min. De undertrykte følelsene, tankemønstre og illusjoner er ikke lenger en del av meg. Nå er jeg MEG, sjelens uttrykk. Masse har skjedd både I og rundt meg siden jeg sa opp jobben, alt er blitt lagt til rette for at jeg skal kunne sette igang arbeidet. Det deilige er at "arbeidet" kun er en lek....akkurat som livet. :) Jeg blir ledet til de rette menneskene, både de som trenger hjelp, og mennesker jeg skal jobbe sammen med. Jeg ble også ledet til et småbruk som er perfekt til dette "arbeidet" mitt....eller livet mitt rettere sagt. Et stille sted i naturen med seter og hytter på fjellet, elv med ørret, dyrket mark og skog. Her fant jeg tilbake til meg selv, til det rene og ekte som naturen reflekterte...og her skal også andre få komme og se seg selv. Det blir et senter her etterhvert. Et senter for alle, helt uten begrensninger og regler. For sjelen kan jo ikke begrenses. Det blir den bl.a i dagens psykiatri, hvor følelser blir undertrykt og lagt lokk på gjennom medisinering. Folk blir fortalt AT de er syke, uten å få vite hvorfor, og hvordan bli friske. Frykt og angst blir sett på som sykdom, dette er jo tull. Det er kun illusjoner som vi lever i når vi ikke ser oss selv.

Ble langt dette her... Men det er jo gøy å skrive da. :)
Antall ord: 1537

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Maina
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Maina »

Hei Tussa

Takk for svaret ditt:o)Gjorde litt avslappning og healing naa og foler meg mye mer avslappet og ryggen foles bedre:O)

Gaute

Takk for det lange svaret!Er interessant aa lese hva du skriver, bli skikkelig inspirert, he he :D

Gaute:
Når man forsøker å lære andre om livet, blir det uekte. Vi kan gi andre påminnelser om livet, men kun om vi lever det selv. Å sitere en bok, er ikke å leve...det er ikke å uttrykke livet.

Jo, det jeg vil er aa forebygge rasisme...Jeg ser skjonnhet i alle mennesker og vil prove aa forebygge noe av det hatet jeg ser er ute aa gaar mellom ulike menneske grupper (muslimer/kristne....svarte/hvite..osv)ved aa snakke med barn og ungdom og lere dem at vi alle er like mye verdt osv....Saa det er jo aa spre kjerlighet paa en maate?Vil egentlig ikke belere noen, men vil gjerne gjore NOE for aa forebygge rasisme,fremmed hat osv...
Og tenkte en maate aa gjore det er aa undervise om religioner....det finnes vel bedre maater men det er det jeg har kommet paa :mozilla_wink:

Fint aa ** om hvordan du fikk det til og ble frisk uten medisiner...Det er en annen ting..jeg ska bli sykepleier, men er imot de fleste medisiner, he he....

Du var jo utrolig heldig som fant ut saa mye paa den alternative messa!Godt aa ** at livet ditt e bedre na
:)
Antall ord: 244

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Gaute er jo en mester som vil minne andre på at de også er mestre... En sann mester *hjertelig sukk* :D

Tussa, det er fint at du utfyller evt missforståelser.. jeg mener ikke at mennesker IKKE skal gå på kurs... Du skriver det så fin * velsigne deg* så jeg trenger ikke komentere noe mer ang det [-o<

MANOJAVAM
MAARUTATULYAVEGAM

JITENDRIYAM BUDDHIMATAAM
VARISTHAM,

VAATAATMAJAM
VAANARAYOOTHMUKHYAM

SRIRAMDOOTAM SARANAM
PRAPADHYE.
Antall ord: 66
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

Tussa skrev:
Maina skrev:Hei Fever

Jeg hadde en innvielse i November og merka ikke saa latfor mange ting...utenom da en av kursdeltakerne la hendene sine paa hodet mitt da merka tydelig det var lys som kom ned gjennom hodet mitt og utover kroppen paa kurset. Men naar jeg har vert alene med meg selv, saa ser jeg noe hvitt gult lys...men det er ikke ikke saa mye og avogtil lurer jeg paa om jeg virkelig ser det eller bare innbiller meg det :( Maa innromme at jeg bare mediterer 2-3 ganger i uka, og kanskje du kommer til aa si at jeg maa mediterer mye mer :mozilla_tongue:

Men for 2 aar siden var jeg hos en venn av meg og han sa han kunne prove noe healin som tanta hans gjorde paa han da han var liten og hadde vondt i magen, he he...Han bare la hendene sine paa korsryggen min....hadde jobba hardt og det gjorde vondt der....slo paa noe avslappende musikk og jeg ble slappa godt av jeg....og etter 5-10 minutter var det som hodet mitt aapnet seg og et stor kraftig lys kom ned gjennom hodet mitt og flot gjennom hele kroppen min...dette var helt klart ikke noe jeg gjorde med mine tanker eller innbilte meg....og etterpaa folte jeg meg veldig emosjonell, utrolig lykkelig og fikk nesten lyst til aa graate...ryggen foltes mye bedre ogsa.....
Saa kan det vere jeg hadde en innvielse da istedet?Og kan det ha vert at jeg var avslappet og ikke en gang visste om reiki og ikke provde hardt og derfor skjedde det med meg da?

Hva kan jeg gjore for aa faa bedre kontakt med reiki energien?

Og da jeg ovde meg paa noen deltagere, saa ho ene som var veldig intuitive at hun kunne se en del morke blaa og gronne farger komme inn i henne da jeg ovde meg paa henne....OG kurslederen sa at det var fordi jeg hadde en del slike farger inni meg....hva ska det bety?

Takker for svar og denne traaden :D
Meditasjon er en kjempefin nøkkel såklart. For meg så har selv-healing også vært til god nytte. Reiki er mer enn en healingform, det er også en filosofi og et selvutviklingsverktøy. Legg deg ned og slapp av. Heal et og ett chakra av gangen og prøv og tenk over hvilke blokkeringer/følelser som kan ligge i hvert chakra. Disse kan du gi slipp på i ditt indre og gi deg selv lys og kjærlighet- selv-healing. I tillegg er det såklart viktig å ta energien i bruk. Man blir ikke kjent med noe uten å tilbringe tid med det :) Spør familie og venner om de vil være forsøkskaniner.
Selv må jeg si at den største utfordringen for meg har vært å stole på meg selv og at jeg faktisk er en del av dette store, guddommelige, fantastiske :) . Men det kommer seg med tiden. Det er jo utrolig og skjønner godt at de som selv ikke har opplevd det ikke tror helt på det.

det minner meg om at reiki er veldig likt buddhismen :mozilla_smile:
Antall ord: 533
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

FEUER skrev:Bilde
Hvor er denne auraen? Hvis du mener det blå lyset, så stammer det fra en annen kilde. Dette kan man se ved å studere hvordan lyset treffer omgivelsene.
Antall ord: 29
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

ok sorry kimbara, bildet ble ''ødelakt'' når jeg la det på nettet :(

sorry :mozilla_oops: :mozilla_foot: :mozilla_sealed: :mozilla_frown: :mozilla_sealed: :mozilla_tongue: :) :D
Antall ord: 16
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

FEUER skrev:ok sorry kimbara, bildet ble ''ødelakt'' når jeg la det på nettet :(
Hva mener du med "ødelagt"?
Antall ord: 20
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links