Healing og annen alternativ medisinspørsmål innen reiki HEALING

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

Bilde
Antall ord: 0
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Får fremdeles ikke opp noe bilde, Feuer... :mozilla_wink:

Men det var strengt tatt du som åpnet denne tråden der du tilbyr deg å svare på alt folk lurer på ang Reiki...

Jeg vet at du er ung, men du har fremdeles mye å lære... :mozilla_wink:
Antall ord: 48
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

FEUER skrev:Bilde
Igjen, dette har ingenting å gjøre med det jeg spurte om.

Jeg ber deg ganske enkelt om å backe opp at emnet jeg antar du er tilhenger av, faktisk fungerer. Da snakker jeg ikke om 'jeg gjorde det på han og han ble bra', jeg snakker om en seriøs studie. Det bør jo være et minimumskrav før noen gidder å lære/bruke reiki healing.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Maina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Feb 2008 21:54
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Great Britain

Innlegg av Maina »

Hei Fever

Jeg hadde en innvielse i November og merka ikke saa latfor mange ting...utenom da en av kursdeltakerne la hendene sine paa hodet mitt da merka tydelig det var lys som kom ned gjennom hodet mitt og utover kroppen paa kurset. Men naar jeg har vert alene med meg selv, saa ser jeg noe hvitt gult lys...men det er ikke ikke saa mye og avogtil lurer jeg paa om jeg virkelig ser det eller bare innbiller meg det :( Maa innromme at jeg bare mediterer 2-3 ganger i uka, og kanskje du kommer til aa si at jeg maa mediterer mye mer :mozilla_tongue:

Men for 2 aar siden var jeg hos en venn av meg og han sa han kunne prove noe healin som tanta hans gjorde paa han da han var liten og hadde vondt i magen, he he...Han bare la hendene sine paa korsryggen min....hadde jobba hardt og det gjorde vondt der....slo paa noe avslappende musikk og jeg ble slappa godt av jeg....og etter 5-10 minutter var det som hodet mitt aapnet seg og et stor kraftig lys kom ned gjennom hodet mitt og flot gjennom hele kroppen min...dette var helt klart ikke noe jeg gjorde med mine tanker eller innbilte meg....og etterpaa folte jeg meg veldig emosjonell, utrolig lykkelig og fikk nesten lyst til aa graate...ryggen foltes mye bedre ogsa.....
Saa kan det vere jeg hadde en innvielse da istedet?Og kan det ha vert at jeg var avslappet og ikke en gang visste om reiki og ikke provde hardt og derfor skjedde det med meg da?

Hva kan jeg gjore for aa faa bedre kontakt med reiki energien?

Og da jeg ovde meg paa noen deltagere, saa ho ene som var veldig intuitive at hun kunne se en del morke blaa og gronne farger komme inn i henne da jeg ovde meg paa henne....OG kurslederen sa at det var fordi jeg hadde en del slike farger inni meg....hva ska det bety?

Takker for svar og denne traaden :D
Antall ord: 343
A rich person is not the one who has the most, but the one who needs the least

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av FEUER »

Maina skrev:Hei Fever

Jeg hadde en innvielse i November og merka ikke saa latfor mange ting...utenom da en av kursdeltakerne la hendene sine paa hodet mitt da merka tydelig det var lys som kom ned gjennom hodet mitt og utover kroppen paa kurset. Men naar jeg har vert alene med meg selv, saa ser jeg noe hvitt gult lys...men det er ikke ikke saa mye og avogtil lurer jeg paa om jeg virkelig ser det eller bare innbiller meg det :( Maa innromme at jeg bare mediterer 2-3 ganger i uka, og kanskje du kommer til aa si at jeg maa mediterer mye mer :mozilla_tongue:

Men for 2 aar siden var jeg hos en venn av meg og han sa han kunne prove noe healin som tanta hans gjorde paa han da han var liten og hadde vondt i magen, he he...Han bare la hendene sine paa korsryggen min....hadde jobba hardt og det gjorde vondt der....slo paa noe avslappende musikk og jeg ble slappa godt av jeg....og etter 5-10 minutter var det som hodet mitt aapnet seg og et stor kraftig lys kom ned gjennom hodet mitt og flot gjennom hele kroppen min...dette var helt klart ikke noe jeg gjorde med mine tanker eller innbilte meg....og etterpaa folte jeg meg veldig emosjonell, utrolig lykkelig og fikk nesten lyst til aa graate...ryggen foltes mye bedre ogsa.....
Saa kan det vere jeg hadde en innvielse da istedet?Og kan det ha vert at jeg var avslappet og ikke en gang visste om reiki og ikke provde hardt og derfor skjedde det med meg da?

Hva kan jeg gjore for aa faa bedre kontakt med reiki energien?

Og da jeg ovde meg paa noen deltagere, saa ho ene som var veldig intuitive at hun kunne se en del morke blaa og gronne farger komme inn i henne da jeg ovde meg paa henne....OG kurslederen sa at det var fordi jeg hadde en del slike farger inni meg....hva ska det bety?

Takker for svar og denne traaden :D

du er på god vei til reiki energien :mozilla_wink:

prøv jord meditasjoner (hvil du vet hva det er, hviss ikke spør open palm om noen, han er veldig god til og forklare :mozilla_wink: )

prøv og meditere hver dag,og gjør det til en vane, prøv og bli ett med det du gjør.

mediter ved et tre, og ''bli treet'' det er en veldig spennende opplevelse

jeg re ikke noe særlig god til og forklare det da :lol: håper du fikk nytte av denne tråden

MVH FEUER
Antall ord: 441

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av FEUER »

rhonersen skrev:
FEUER skrev:Bilde
Igjen, dette har ingenting å gjøre med det jeg spurte om.

Jeg ber deg ganske enkelt om å backe opp at emnet jeg antar du er tilhenger av, faktisk fungerer. Da snakker jeg ikke om 'jeg gjorde det på han og han ble bra', jeg snakker om en seriøs studie. Det bør jo være et minimumskrav før noen gidder å lære/bruke reiki healing.

ja åssen ska jeg bevise det?

prøv og send et bilde av parabolsignalene dine du!

jeg er helt sikker på at dette fungerer, prøv selv :)
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Hei Feuer!

Du, et er mulig det er dataen min det er noe galt med, men jeg får ikke noe på den linken din?
Antall ord: 25
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av rhonersen »

FEUER skrev:ja åssen ska jeg bevise det?
prøv og send et bilde av parabolsignalene dine du!
jeg er helt sikker på at dette fungerer, prøv selv :)
Leser du postene mine? Jeg har allerede nevnt at du kan vise til studier.

Jeg spurte ikke på om du var sikker på om det fungerte, jeg spurte om du kan vise til resultater, - om det er grunn for noen andre å tro dette fungerer.

Hva har parabolsignaler med dette å gjøre?
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

rhonersen skrev:
FEUER skrev:
rhonersen skrev:Kan du vise til seriøs forskning som støtter opp at effektiviteten av reiki healing er betydelig (større enn evt placeboeffekt)?
'
!? vent litt, tok et bildet av pendelen min (utenblits) man ser tydelig auraen
laster det opp i løpe av neste uke
Hvordan skal et bilde av pendelen din vise at reiki healing har noen virkning? Jeg spør deg ganske enkelt etter en studie som viser at healing, eller reiki healing er effektivt.
Prøv det selv da hvis du lurer så fælt. All type healing kan være effektiv.
Men jeg anbefaler ikke nødvendigvis Reiki. Den beste healingen er den som ikke begrenses til en lære med regler og holdepunkter. Ren healing er ubegrenset, slik når den best frem.

Medlemmer av Norsk Healerforbund er foresten godkjent som helsepersonell i Norge, visste du det Rhonersen? Så da må vi vel anta at healing har en positiv virkning, og du kan i det minste legge det spørsmålet dødt. ;)

For meg har foresten healing hatt enorm virkning. Gjenoppbygging av celler, og heving av frekvens...for å nevne noe. Har også healet mye på meg selv når jeg har hatt dårlig rygg. Funker kjempebra. Det pulserer og verker under healingen, etterhvert blir ryggen som ny....helt til jeg overbelaster den igjen. Det har også fungert bra på helbredelse av sår i tarmene og magen. Indre blødninger har stoppet, osv. Listen er laaang.....men det blir for mye å ramse opp.

Men....ikke begrens deg til gamle healingformer med regler og ritualer. Jo flere regler, desto mer begrenset blir healingen. Healing uten navn kan være bedre. Healing hvor healeren er et uttrykk for det rene, når healingen blir kanalisert direkte fra kilden, fra sjelen....ikke gjennom regler, ritualer eller snikksnakk. Det er omveier.
Antall ord: 309

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Maina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Feb 2008 21:54
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Great Britain

Innlegg av Maina »

Gaute skrev:
rhonersen skrev:
FEUER skrev:
rhonersen skrev:Kan du vise til seriøs forskning som støtter opp at effektiviteten av reiki healing er betydelig (større enn evt placeboeffekt)?
'
!? vent litt, tok et bildet av pendelen min (utenblits) man ser tydelig auraen
laster det opp i løpe av neste uke
Hvordan skal et bilde av pendelen din vise at reiki healing har noen virkning? Jeg spør deg ganske enkelt etter en studie som viser at healing, eller reiki healing er effektivt.
Prøv det selv da hvis du lurer så fælt. All type healing kan være effektiv.
Men jeg anbefaler ikke nødvendigvis Reiki. Den beste healingen er den som ikke begrenses til en lære med regler og holdepunkter. Ren healing er ubegrenset, slik når den best frem.

Medlemmer av Norsk Healerforbund er foresten godkjent som helsepersonell i Norge, visste du det Rhonersen? Så da må vi vel anta at healing har en positiv virkning, og du kan i det minste legge det spørsmålet dødt. ;)

For meg har foresten healing hatt enorm virkning. Gjenoppbygging av celler, og heving av frekvens...for å nevne noe. Har også healet mye på meg selv når jeg har hatt dårlig rygg. Funker kjempebra. Det pulserer og verker under healingen, etterhvert blir ryggen som ny....helt til jeg overbelaster den igjen. Det har også fungert bra på helbredelse av sår i tarmene og magen. Indre blødninger har stoppet, osv. Listen er laaang.....men det blir for mye å ramse opp.

Men....ikke begrens deg til gamle healingformer med regler og ritualer. Jo flere regler, desto mer begrenset blir healingen. Healing uten navn kan være bedre. Healing hvor healeren er et uttrykk for det rene, når healingen blir kanalisert direkte fra kilden, fra sjelen....ikke gjennom regler, ritualer eller snikksnakk. Det er omveier.
Hei Gaute

Kan du vennligst fortelle meg hva du gjor naar du healer ryggen din?For ryggen min gjor litt vondt naa etter tunge tak paa en eldre medisink avdeling og ska vere der 3 maaneder saa tor ikke det blir noe mindre av disse loftene,....Jeg passer selvfolgelig paa stillinga mi og aa faa hjelp fra noen andre....men naar skaden har skjedd og korsryggen gjor vondt....hva kan jeg gjore da?

Blir veldig glad for svar:o) for jeg er litt imot a ta smertestillende tabletter....saa healing hadde vert bra det!
Antall ord: 405
A rich person is not the one who has the most, but the one who needs the least

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Beklager Feuer, men dette var skrale greier... Hvis du sitter på all den kunnskapen du forespeiler oss i åpningsinnlegget, er det rart at du ikke greier å svare hverken de troende eller skeptikerne her i tråden. Hver gang noen ber deg forklare, svarer du jo bare noe svevende greier og unnskylder deg med at du har vanskelig for å forklare...

Tussa er den som har kommet med mest og best info om prinsippene bak reikihealing, så jeg tror kanskje du har mye å lære av henne, Feuer!

Nå høres jeg veldig streng ut, men jeg synes man burde kunne kreve mer av en person som tilbyr å dele all sin kunnskap med et helt diskusjonsforum. Ikke ta det som et angrep, Feuer, ta det heller som en oppfordring om å utvikle deg litt mer, bli litt mer ydmyk og skaffe deg mer kunnskap.
Antall ord: 141
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av rhonersen »

Gaute skrev:Prøv det selv da hvis du lurer så fælt. All type healing kan være effektiv.
Men jeg anbefaler ikke nødvendigvis Reiki.
Jeg lurer så fælt på om FEUER (eller du, om du vil) kan vise at healing har effekt. Eventuelt innrømme at han/hun ikke kan det.
Norsk Healerforbund innrømmer jo selv at healing ikke er kvalifisert medisinsk behandling. Snaker du om tilknytningen til sosial- og helsedirektoratet?
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

Maina skrev: Hei Gaute

Kan du vennligst fortelle meg hva du gjor naar du healer ryggen din?For ryggen min gjor litt vondt naa etter tunge tak paa en eldre medisink avdeling og ska vere der 3 maaneder saa tor ikke det blir noe mindre av disse loftene,....Jeg passer selvfolgelig paa stillinga mi og aa faa hjelp fra noen andre....men naar skaden har skjedd og korsryggen gjor vondt....hva kan jeg gjore da?

Blir veldig glad for svar:o) for jeg er litt imot a ta smertestillende tabletter....saa healing hadde vert bra det!
Det dette sier meg er at du må revurdere stillinga di, og da ikke først og fremst arbeidsstillinga, men yrket ditt. Kroppen sier ifra når noe ikke er som det skal være i livet ditt. Healing, kiropraktor osv. kan være vel og bra som midlertidig løsning på ryggproblemene....men permanent løsning er det ikke. Jeg er utdannet elektriker, og var plaget med ryggen så lenge jeg arbeidet som det, og måtte heale meg i helgene for å fungere normalt igjen til uka. Jeg sa opp jobben for noen år tilbake, og har ikke vært nevneverdig plaget med ryggen etter dette. Det var som en stor tung sekk løsnet fra ryggen da jeg sa opp, både fysisk og psykisk :D Det føltes riktig på alle måter. Meningen med mitt liv er ikke å dra kabler og koble stikkontakter, det er MYYE mer...og det kan ikke begrenses til noe så lite som et usselt fagbrev. :lol:

Meningen med livet er å uttrykke den vi er som sjel, med alt det innebærer. Og hvem vi er som sjel finner vi ut av ved å bryte med begrensningene....som f.eks et begrensende yrke som kun tapper oss for energi. Når vi lever livet slik det er ment å leves...så FÅR vi energi...det gir oss glede og økt livslyst...og vi holder oss friske. ;)

Så...om du våkner av ei grusom vekkerklokke hver dag og gruer deg til å dra på jobb....så er det et sikkert tegn på at jobben ikke er riktig for deg.

Hva jeg gjør når jeg healer? Jeg legger meg ned og plasserer håndflatene på utsiden av beina, vendt mot hverandre....så energien strømmer fra håndflate til håndflate og gjennom kroppen. Så beveger jeg litt på hendene...til jeg kjenner at det skjer noe der jeg er plaget. Eller så holder jeg bare ene hånda litt over stedet hvor jeg har vondt. Gjør det du føler fungerer best for deg....det finnes ingen fasit. Og ikke tro at du ikke får det til....for ALLE kan heale. Det er bare å ikke tvile på det. Tvil begrenser energien.

Men finn deg heller en jobb som virkelig GIR deg noe...og som ikke tapper deg fysisk eller psykisk. Det er kanskje ikke lett å se hva som passer best for deg her og nå. Men etter at du begynner å oppdage mer av hvem du er, så ser du etterhvert livsoppgaven din. Gjør det du helt og fullt har LYST til...da er du på rett vei.
Og da blir alt bare en lek, slik livet er ment å være. :)
Antall ord: 545

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

rhonersen skrev:
Gaute skrev:Prøv det selv da hvis du lurer så fælt. All type healing kan være effektiv.
Men jeg anbefaler ikke nødvendigvis Reiki.
Jeg lurer så fælt på om FEUER (eller du, om du vil) kan vise at healing har effekt. Eventuelt innrømme at han/hun ikke kan det.
Nei, jeg gidder ikke være med på et slikt prosjekt. Kanskje andre her kan gi deg healing, så du kan kjenne etter selv. Eller så kan du evnt. oppsøke healer selv.

Innrømme at man ikke kan heale? :lol: :lol:

Jeg VET at jeg kan heale, jeg kan da ikke innrømme at jeg ikke kan noe jeg VET at jeg kan. :D
Du kan foresten også heale, men du vet det bare ikke.
Norsk Healerforbund innrømmer jo selv at healing ikke er kvalifisert medisinsk behandling. Snaker du om tilknytningen til sosial- og helsedirektoratet?
"Medisinsk" behandling nei, selvsagt er det ikke det. Man bruker jo ikke medisin under healing. :D

Jeg snakker om at medlemmer av Norsk Healerforbund er godkjent som "Helsepersonell" i Norge...de ble det i 2006 såvidt jeg vet. Hva dette innebærer kan du undersøke mer om andre steder, du finner nok ut av det. Jeg vet ikke mer, og er heller ikke opptatt av å vite mer. Men jeg er sulten på kveldsmat, det opptar meg akkurat nå. ;)
Antall ord: 270

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av rhonersen »

Gaute skrev:Nei, jeg gidder ikke være med på et slikt prosjekt. Kanskje andre her kan gi deg healing, så du kan kjenne etter selv. Eller så kan du evnt. oppsøke healer selv.

Innrømme at man ikke kan heale? :lol: :lol:

Jeg VET at jeg kan heale, jeg kan da ikke innrømme at jeg ikke kan noe jeg VET at jeg kan. :D
Du kan foresten også heale, men du vet det bare ikke.
Jeg ser det jeg skrev ikke er det jeg mente. Omformulert og presisert:

"Jeg lurer så fælt på om FEUER (eller du, om du vil) kan vise til at healing har effekt. Eventuelt innrømme at han/hun ikke kan vise til at healing har effekt."

Forstår du nå?
"Medisinsk" behandling nei, selvsagt er det ikke det. Man bruker jo ikke medisin under healing. :D
Trenger du en ordbok? Jeg snakker selvsagt om emnet kalt medisin som handler om å gjøre folk friske. Du kan godt kutte ut ordet 'medisin', men poenget mitt står fortsatt (det er forsåvidt DNH som sier dette).
Jeg snakker om at medlemmer av Norsk Healerforbund er godkjent som "Helsepersonell" i Norge...de ble det i 2006 såvidt jeg vet. Hva dette innebærer kan du undersøke mer om andre steder, du finner nok ut av det.
Har du en kilde for dette? Jeg har søkt med diverse kombinasjoner av nøkkelordene 'autorisert helsepersonell', 'alternativ', 'behandling' og 'medisin'.

Antatt at dette stemmer, må du gjerne også forklare hvordan det å være helsepersonell sier noe om effektiviteten til behandlingen.
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links