Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderUbehagelig opplevelse om natta

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Alle misjonerer sine budskap, ja. :D
Antall ord: 5
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:Alle misjonerer sine budskap, ja. :D
Heldigvis er ikke alle så dårlig begrunnet og ignorant som det du misjonerer :D
Antall ord: 22
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:Alle misjonerer sine budskap, ja. :D
Heldigvis er ikke alle så dårlig begrunnet og ignorant som det du misjonerer :D
Din mening i ytringsfrihetens navn.

Nei, jeg blir nok ingen verdensmester. :D
Antall ord: 35
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge

Innlegg av jente 27 »

misty-gutt :

stå på ! heh :D
du skriver veldig bra .

om en er redd for noe når det gjelder" du kommer til helvete om du ikke tror"... ja da må det vel ligge noe i det at personene "tror det er noe, men vil ikke tro på det"...

skjønner du tegninga mi ??
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:misty-gutt :

du skriver veldig bra .

om en er redd for noe når det gjelder" du kommer til helvete om du ikke tror"... ja da må det vel ligge noe i det at personene "tror det er noe, men vil ikke tro på det"...

Nå er det ingen ikke-troende her som har skrevet som om de er skremt av propagandaen i seg selv. Problemet oppstår når skremselspropaganda brukes for å verve folk, slik det er blitt gjort så lenge religion har eksistert.
Man skor seg på menneskers usikkerhet, og det er en ignorant og beint frem frekk måte å oppføre seg på.
Antall ord: 117
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

jente 27 skrev:misty-gutt :

du skriver veldig bra .

Regner med at du tenker på dette at Gud har lagt evigheten i menneskenes (våre) hjerter?

En grunn til at jeg satte piggene ut når det var snakk om Jesus, før jeg ble en troende, var dette med den smale sti. Hjelp lissom, hva med min frihet????? Men jeg kom da igjenom tilslutt og ble satt virkelig fri.

Ingen tvang altså, det må oppleves selv, og bare om en selv vil det.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

misty-gutt skrev:
karina skrev:Nei, det der blir for fjernt for meg. Litt sånn skremselspropaganda. Akkurat den er det jeg misliker ved kristendommen. Håper du ikke tar det ille opp. Jeg vil ikke skremmes til å tro. Jeg vil ikke tro fordi det går meg ille ellers. Jeg vil tro fordi det jeg tror på er noe bra, noe godt som tar alle inntil seg uansett. Hadde kristendommen vært slik, hadde den ikke trengt å spre skremselspropaganda.
Troen på Gud, frelsen ved Jesus Kristus er det motsatte av skremselspropaganda. Evangeliet er det gode budskapet til menneskene.

Om en ikke tror på budskapet, er det ingen grunn til å la seg skremme. Men dersom en tror, og alikevel ikke vil ha noe med kjærligheten, ja Gud er kjærlighet, å gjøre, da har man iallefall noe å fundere over.

Gud tvinger seg ikke på noen. Men Han elsker oss og tilbyr oss frelse. Jesus har betalt inngangsbiletten til himmelen, alt er gjort ferdig. Ingen kan entre himmelen av egen gjerning eller i egen rettferdighet, for vi i oss selv holder ikke Guds standar, vi har alle syndet.

Jeg tror at helvetes ild er fraværet av kjærligheten, alt livs opphav, Gud. (Jesus) Vi velger selv om vi vil ha Jesus som vår Herre og frelser, eller ikke.

Men vi ser idag at ikke mange tar budskapet særlig seriøst, lar seg ikke skremme av noe en ikke tror på.

Jeg hadde selvfølgelig også hørt om Jesus og frelsen før jeg ble kristen. Kan ikke si at jeg ble skremt av det, heller irritert og satte piggene ut når en eller annen kristen kom i min vei.

Det var heller ikke av frykt eller redsel jeg startet min søken etter meningen med livet. Det var nok heller noe, ja en dyp lengsel, altså dette noe men hva, som lå der dypt i mitt indre, og som jeg ikke fikk riktig tilfredsstilt ved ting jeg søkte i f.eks. mennesker, musikk etc..

Kjenner du en dyp lengsel noen ganger når du er for deg selv alene og får tenke i fred og ro, ja da er det Gud, din skaper som kaller på deg. Jeg vet det, har vært der selv. Vi er alle mennesker med det samme grunnleggende behov, om en vil erkjenne det eller ei.

Tror du meg når jeg sier at jeg ønsker deg alt godt?
Du trenger ikke å snakke til meg om dette her, for jeg tror også på Gud, og jeg tror at det føles likt for deg og meg når vi snakker om de positive sidene ved nettopp dette. Men jeg klarer ikke å tro på alt som har med dom, smerte, utestengelse, synd og lidelse å gjøre. Jeg tror på en Gud som er utelukkende god, som inkluderer alle i det gode. Jeg har heller ikke noe behov for å misjonere troen min rundt omkring, for den Guden jeg tror på gjør ikke forksjell på de som tror og de som ikke tror.

Jeg tror du ønsker meg godt ja, men jeg trenger ikke å ''reddes''. Jeg har funnet det jeg tror på selv, og det kan ingen rikke ved, ikke ved hjelp av skremselspropaganda engang.
Antall ord: 545

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lullie<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Mai 2008 20:38
16

Innlegg av Lullie<3 »

la folk tro hva de vil... man blir aldri helt enige uansett :X
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bethsen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mai 2008 14:14
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Bethsen »

Scary :S
Akkuratt i det jeg leste det om at Moren din hadde opplevd det samme, så lukket døren til stuen seg sakte men sikkert og knirkket veldig, den lukket seg HELT, uten stor Fart
:!: :?: Det var ingen vind i rommet :shock:
Antall ord: 42
Elisabeth\\ ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links