Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Hvordan har vi en Lucid dreaming?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Mai 2008 00:02
- 16
hva med å meditere i drømmen sin og prøve å gå ut av den kroppen du har i drømmen har noen prøvd dette?
Antall ord: 25
what's on your mind?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Det er tradisjonell Tibetansk Dream Yoga. Det finnes en bok på det som kalles The Practice of the natural Light, eller noe sånt.Eyes_only skrev:hva med å meditere i drømmen sin og prøve å gå ut av den kroppen du har i drømmen har noen prøvd dette?
Å meditere i drømme er veldig bra. Men jeg vil si at det er ikke SÅ stor forskjell fra å meditere i våken tilstand. Du blir ikke mer opplyst av å meditere i drømme enn i våken tilstand. Turst me, jeg har prøvd i massevis
Antall ord: 99
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Mai 2008 00:02
- 16
men hvis du mediterer i drømmen din så kan du klare å flyjon blund skrev:Det er tradisjonell Tibetansk Dream Yoga. Det finnes en bok på det som kalles The Practice of the natural Light, eller noe sånt.Eyes_only skrev:hva med å meditere i drømmen sin og prøve å gå ut av den kroppen du har i drømmen har noen prøvd dette?
Å meditere i drømme er veldig bra. Men jeg vil si at det er ikke SÅ stor forskjell fra å meditere i våken tilstand. Du blir ikke mer opplyst av å meditere i drømme enn i våken tilstand. Turst me, jeg har prøvd i massevis
Antall ord: 115
what's on your mind?
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Å fly er gjerne det første man gjør når man lærer seg å ha våkendrømming. Det er en fantastisk følelse og noe vi alle har fantasert om, ikke sant? Det fine med å våkendrømme er at man kan teste ut alle disse tingene og få en konkret opplevelse av hvordan det er, hvordan det kiler i kroppen og alt det der. Lucid dreaming er den perfekte lekeplass!Eyes_only skrev:[
men hvis du mediterer i drømmen din så kan du klare å fly
Å meditere er noe man kommer til etterhvert når det blir kjedelig å fly hele tiden
Antall ord: 104
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Mar 2008 14:50
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ja!
Det er digg å fly i drømmer
Det hender jeg våkner om morgenen etter en deilig drøm så legger jeg meg bare ned og drømmer videre på den fordi jeg vil vite slutten..
har og drømt en natt, så drømt videre på den neste natt, og neste natt, osv..
haha
Det hender jeg våkner om morgenen etter en deilig drøm så legger jeg meg bare ned og drømmer videre på den fordi jeg vil vite slutten..
har og drømt en natt, så drømt videre på den neste natt, og neste natt, osv..
haha
Antall ord: 55
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2007 13:03
- 17
BA. skrev:Lucide drømmer hadde jeg lenge før jeg visste hva det var snakk om. Det er ikke noe spesielt. Du skjønner at du drømmer, men fortsetter å drømme fordi du liker drømmen, eller ikke ønsker å våkne ennå.
På dagtid, om du ikke er trøtt, kan du prøve å sette deg tilbake, slappe av og tenke deg inn i en trivelig situasjon. F.eks. at du er på ferietur, tenk på hva du vil gjøre, forestill deg at du gjør det, og la tankene spinne rundt dette.
Ikke tenk på at du skal drømme, tenk på ferieturen, og hvordan du kommer til å ha det der.
Har du noen idè om hva man kan gjøre i en bevisst drøm? Om du visste mer om drømmer, så hadde du aldrig noen gang sagt at det ikke var noe spesiellt.
Alle svar på alle spørsmål man noen gang har stilt, finnes der...Alle. Det finnes også andre, enda mer spennende ting der, som skulle skapt veldig store diskusjoner rundt om i verden om folk viste om det.
Antall ord: 189
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Tja, jeg har ingen ide om hva man kan gjøre i drømmen, for det er neppe begrenset, men noe sier meg at det ikke var dette du mente.Mick Wild skrev:BA. skrev:Lucide drømmer hadde jeg lenge før jeg visste hva det var snakk om. Det er ikke noe spesielt. Du skjønner at du drømmer, men fortsetter å drømme fordi du liker drømmen, eller ikke ønsker å våkne ennå.
På dagtid, om du ikke er trøtt, kan du prøve å sette deg tilbake, slappe av og tenke deg inn i en trivelig situasjon. F.eks. at du er på ferietur, tenk på hva du vil gjøre, forestill deg at du gjør det, og la tankene spinne rundt dette.
Ikke tenk på at du skal drømme, tenk på ferieturen, og hvordan du kommer til å ha det der.
Har du noen idè om hva man kan gjøre i en bevisst drøm? Om du visste mer om drømmer, så hadde du aldrig noen gang sagt at det ikke var noe spesiellt.
Alle svar på alle spørsmål man noen gang har stilt, finnes der...Alle. Det finnes også andre, enda mer spennende ting der, som skulle skapt veldig store diskusjoner rundt om i verden om folk viste om det.
En bevisst drøm er nok en drøm, der du er klar over at det ikke er virkelighet, men en drøm. Hvordan har du fått denne informasjonen om drømmene? Er det noe du har drømt deg til?
Hvorfor har vi ikke funnet løsningen på AIDS, hvis løsningen ligger i drømmene?
Hvorfor har vi ikke funnet den ultimate rene energikilden, hvis svaret ligger i drømmene?
Hvorfor må så mange dø før noen, som har forstått dette, tar ansvar og løser alle problemer verden står overfor?
Antall ord: 319
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Vel, faktisk så ble jo den kjemiske periodetabellen til ved hjelp av en drøm. Tesla fikk mange av sine oppfinnelser ved hjelp av drømmer. Det gjorde også Edison. Han som fant opp symaskina fikk ideen gjennom en drøm. Det er mer enn nok eksempler på at store gjennombrudd i vitenskap og ellers i historien skjer gjennom drømmer.BA. skrev: Hvorfor har vi ikke funnet løsningen på AIDS, hvis løsningen ligger i drømmene?
Hvorfor har vi ikke funnet den ultimate rene energikilden, hvis svaret ligger i drømmene?
Hvorfor må så mange dø før noen, som har forstått dette, tar ansvar og løser alle problemer verden står overfor?
Så vi skal ikke se bort ifra at løsningen på AIDS kanskje kommer fra noen som drømmer den
Jeg er helt enig med Mick Wild, drømmer er en utømmelig kilde til helt fantastiske ting. Og hvis drømmer hadde blitt et mer anvendt redskap og mer forsket på som et konkret redskap, så kunne mye spennende skjedd. Men desverre blir det sett på som noe tullete kaotisk fantasi av de aller fleste. Det er litt synd igrunn.
Antall ord: 199
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Hvem sin drøm?jon blund skrev:Vel, faktisk så ble jo den kjemiske periodetabellen til ved hjelp av en drøm.BA. skrev: Hvorfor har vi ikke funnet løsningen på AIDS, hvis løsningen ligger i drømmene?
Mendeljev, som regnes som den periodiske tabellens far, eller Meyer, som fire måneder senere også brukte elementenes masse for å klassifisere dem?
Mendelev rettet opp en del i forhold til dette utgangspunktet og brukte elementenes egenskaper for klassifisering. Var dette drømmen?
Kan du dokumentere dette?Tesla fikk mange av sine oppfinnelser ved hjelp av drømmer.
Hmm, han som kun sov to timer i døgnet?Det gjorde også Edison.
Når vi vet at drømmer også kan være en bearbeiding av dagens hendelser og tanker, så er det ikke unormalt at man finner mange løsninger i drømmene. Det er nok ikke slik at man plutselig drømmer om noe fantastisk, og vips har man funnet opp noe fantastisk. Man studerer på et problem, og kanskje en tenker på problemet idet en sovner. Da vil en gjerne drømme om problemet, og kan finne både gode og dårlige løsninger i drømmen.Han som fant opp symaskina fikk ideen gjennom en drøm. Det er mer enn nok eksempler på at store gjennombrudd i vitenskap og ellers i historien skjer gjennom drømmer.
Det er ikke umulig, men det er lite sannsynlig.Så vi skal ikke se bort ifra at løsningen på AIDS kanskje kommer fra noen som drømmer den
Tja, det er jo det vanligste da, at drømmene kun er fantasier.Jeg er helt enig med Mick Wild, drømmer er en utømmelig kilde til helt fantastiske ting. Og hvis drømmer hadde blitt et mer anvendt redskap og mer forsket på som et konkret redskap, så kunne mye spennende skjedd. Men desverre blir det sett på som noe tullete kaotisk fantasi av de aller fleste. Det er litt synd igrunn.
Antall ord: 373
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hehe, nei det er ikke vanlig at drømmer er fantasier, men det er vanlig at folk TROR de er fantasier. Det er en forskjell der. Og årsaken til at de TROR det er fantasier er fordi de ikke forstår dem og ikke har erfaring med å jobbe med dem. Det er rett og slett basert på uvitenhet.BA. skrev:BA, jeg kan ikke vitenskapelig dokumentere noe om drømmer. Jeg kan bare snakke ut ifra min egen erfaring. Jeg har ikke universitetsstilling som forsker på drømmer. Har du?BA. skrev: Hvorfor har vi ikke funnet løsningen på AIDS, hvis løsningen ligger i drømmene?
Jeg brukte det aktivt den tiden jeg studerte på universitetet. Jobbet gjerne med oppgaver på kvelden og så på oppgavene igjen med en gang jeg stod opp, vips var løsningen der. Men drømmer gir så mye mer enn hverdagslig problemløsning. De gir undervisning, livsveiledning, helbredelse og mye mye mer. Men så lenge du ikke har erfaring med å jobbe med drømmer, eller fortsatt tror at drømmer er fantasi, kan du ikke en gang fantasere deg frem til hva jeg mener med dette.Når vi vet at drømmer også kan være en bearbeiding av dagens hendelser og tanker, så er det ikke unormalt at man finner mange løsninger i drømmene. Det er nok ikke slik at man plutselig drømmer om noe fantastisk, og vips har man funnet opp noe fantastisk. Man studerer på et problem, og kanskje en tenker på problemet idet en sovner. Da vil en gjerne drømme om problemet, og kan finne både gode og dårlige løsninger i drømmen.
Tja, det er jo det vanligste da, at drømmene kun er fantasier.
Antall ord: 335
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Man trenger ikke universitetsutdanning for å kunne argumentere fornuftig. Hvis du kan dokumentere påstandene er din utdannelse uvesentlig for dokumentasjonen, hvis du ikke kan dokumentere påstsandene er din utdannelse uvesentlig for påstandene.jon blund skrev:BA, jeg kan ikke vitenskapelig dokumentere noe om drømmer. Jeg kan bare snakke ut ifra min egen erfaring. Jeg har ikke universitetsstilling som forsker på drømmer. Har du?BA. skrev:Hvorfor har vi ikke funnet løsningen på AIDS, hvis løsningen ligger i drømmene?
Du behøver ikke dokumentere noe som helst vitenskapelig, bare svare fornuftig på spørsmålene. Hvorfor har ingen løst alle verdens problemer, hvis drømmene kan gi alle slike svar?
Det var nok andre årsaker til at du forsto oppgaven når du var våken og opplagt. Det er ofte bedre å lese mens en er opplagt enn når en er trøtt og sliten.Jeg brukte det aktivt den tiden jeg studerte på universitetet. Jobbet gjerne med oppgaver på kvelden og så på oppgavene igjen med en gang jeg stod opp, vips var løsningen der. Men drømmer gir så mye mer enn hverdagslig problemløsning. De gir undervisning, livsveiledning, helbredelse og mye mye mer. Men så lenge du ikke har erfaring med å jobbe med drømmer, eller fortsatt tror at drømmer er fantasi, kan du ikke en gang fantasere deg frem til hva jeg mener med dette.Når vi vet at drømmer også kan være en bearbeiding av dagens hendelser og tanker, så er det ikke unormalt at man finner mange løsninger i drømmene. Det er nok ikke slik at man plutselig drømmer om noe fantastisk, og vips har man funnet opp noe fantastisk. Man studerer på et problem, og kanskje en tenker på problemet idet en sovner. Da vil en gjerne drømme om problemet, og kan finne både gode og dårlige løsninger i drømmen.
En god natts søvn kan hjelpe mange med å løse problemer, og det er mulig at man bearbeider problemene i drømme, det er ikke det som er temaet her heller. Påstanden var at drømmene inneholder alle verdens svar. Det vi nå snakker om er at man arbeider
med ett spesielt problem og at hjernen fortsetter problemløsningen mens man sover.
Man må ha samlet ferdig alle relevante data for at du skal kunne utarbeide et svar, enten det er i drømme- eller våken tilstand.
Det vanlige er at det er fantasier, men av og til kan man også drømme om problemer eller utfordringer, og løse problemene i søvne.Hehe. Jo, drømmer er fantasier. DHehe, nei det er ikke vanlig at drømmer er fantasier, men det er vanlig at folk TROR de er fantasier. Det er en forskjell der. Og årsaken til at de TROR det er fantasier er fordi de ikke forstår dem og ikke har erfaring med å jobbe med dem. Det er rett og slett basert på uvitenhet.Tja, det er jo det vanligste da, at drømmene kun er fantasier.
Vi vet at man ofte fantaserer i drømmene sine. Det finnes det ingen tvil om.
Antall ord: 577
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Tja, jeg tror ærlig talt ikke om det er et fornuftig spørsmål...ikke rart du ikke får noe fornuftig svar.BA. skrev:Du behøver ikke dokumentere noe som helst vitenskapelig, bare svare fornuftig på spørsmålene. Hvorfor har ingen løst alle verdens problemer, hvis drømmene kan gi alle slike svar?
Aha, så det er det du diskuterer altså. Jeg vet ikke hvor du har fått ideen om at svaret på ALLE verdens problemer ligger i drømme. Du må ha drømtEn god natts søvn kan hjelpe mange med å løse problemer, og det er mulig at man bearbeider problemene i drømme, det er ikke det som er temaet her heller. Påstanden var at drømmene inneholder alle verdens svar.
Jeg har ihvertfall ikke påstått at ALLE verdens problemer blir løst hvis vi jobber med drømmene. Det jeg sa var at MYE ville skjedd hvis vi tok i bruk drømmenes potensialer. Ser du forskjellen der?
hehe... nei.Hehe. Jo, drømmer er fantasier. D
Vi kan holde på i evigheter med en slik diskusjon. Saken er den at du har jo ingen erfaring med å jobbe med drømmer. Du vet ikke hva du snakker om. Når du har jobbet litt med det, undersøkt forskjellige teknikker, teorier og praksiser, og opparbeidet din egen erfaring med drømmerarbeid, da kan vi ta opp denne diskusjonen igjen. Hadde vært spennende å se hvordan det ville utartet seg da.
Antall ord: 254
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Det går fint an å svare fornuftig selv om spørsmålet ikke er så fornuftig. Slike svar du kommer med her er iallefall ikke fornuftige.jon blund skrev:Tja, jeg tror ærlig talt ikke om det er et fornuftig spørsmål...ikke rart du ikke får noe fornuftig svar.BA. skrev:Du behøver ikke dokumentere noe som helst vitenskapelig, bare svare fornuftig på spørsmålene. Hvorfor har ingen løst alle verdens problemer, hvis drømmene kan gi alle slike svar?
Hva er ufornuftig i å spørre om hvorfor man ikke har løst alle de store verdensproblemene hvis det er så at alle verdens svar ligger i drømmene?
Det er nok du som ikke har vært våken.Aha, så det er det du diskuterer altså. Jeg vet ikke hvor du har fått ideen om at svaret på ALLE verdens problemer ligger i drømme. Du må ha drømtEn god natts søvn kan hjelpe mange med å løse problemer, og det er mulig at man bearbeider problemene i drømme, det er ikke det som er temaet her heller. Påstanden var at drømmene inneholder alle verdens svar.
Mick Wild skrev "Alle svar på alle spørsmål man noen gang har stilt, finnes der...Alle. Det finnes også andre, enda mer spennende ting der, som skulle skapt veldig store diskusjoner rundt om i verden om folk viste om det."
Det var akkurat dette jeg diskuterte da du blandet deg inn. Hvis du ikke vil stå for dette, så får du si fra før vi fortsetter å diskutere.Jeg har ihvertfall ikke påstått at ALLE verdens problemer blir løst hvis vi jobber med drømmene. Det jeg sa var at MYE ville skjedd hvis vi tok i bruk drømmenes potensialer. Ser du forskjellen der?
Du vet ikke hvilken erfaring jeg har og jeg vet ikke hvilken erfaring du har. Du vet ikke hva du snakker om, men du tror en masse. Jeg snakker om det vi vet, og begrenser meg til det.hehe... nei.Hehe. Jo, drømmer er fantasier. D
Vi kan holde på i evigheter med en slik diskusjon. Saken er den at du har jo ingen erfaring med å jobbe med drømmer. Du vet ikke hva du snakker om. Når du har jobbet litt med det, undersøkt forskjellige teknikker, teorier og praksiser, og opparbeidet din egen erfaring med drømmerarbeid, da kan vi ta opp denne diskusjonen igjen. Hadde vært spennende å se hvordan det ville utartet seg da.
Antall ord: 432
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Skjønner. Det var dumt at jeg blandet meg inn gitt. Jeg misforstod visst og trodde at dette var et åpent diskusjonsforum...BA. skrev:Det er nok du som ikke har vært våken.
Mick Wild skrev "Alle svar på alle spørsmål man noen gang har stilt, finnes der...Alle. Det finnes også andre, enda mer spennende ting der, som skulle skapt veldig store diskusjoner rundt om i verden om folk viste om det."
Det var akkurat dette jeg diskuterte da du blandet deg inn. Hvis du ikke vil stå for dette, så får du si fra før vi fortsetter å diskutere.
Jeg vet ikke hvilken erfaring du har med drømmer, men det er rimelig tydelig at du ikke har så mye erfaring siden du fortsatt påstår at de bare er fantasi. Skaff deg litt erfaring med drømmearbeid i løpet av noen år og så se om du fortsatt like hardnakket påstår at de bare er fantasi. Men sannsynligvis vil det at du tror de er fantasi hindre deg i å få konkret erfaring med drømmearbeid. Det er litt dumt.Du vet ikke hvilken erfaring jeg har og jeg vet ikke hvilken erfaring du har. Du vet ikke hva du snakker om, men du tror en masse. Jeg snakker om det vi vet, og begrenser meg til det.
Du sier også at du begrenser deg til det "VI" vet. For det første, hvem er disse VI som du snakker på vegne av? For det andre, hva gjør deg så sikker på at det VI vet er riktig? Stoler du blindt på dem? For det tredje, hehe, hvorfor BEGRENSER du deg??? Skaff deg heller personlig erfaring!
Antall ord: 288
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Det er da helt iorden å blande seg inn i diskusjonen, men da bør du diskutere det samme som vi andre gjør, eller gi klart uttrykk for at du diskuterer noe annet.jon blund skrev:Skjønner. Det var dumt at jeg blandet meg inn gitt. Jeg misforstod visst og trodde at dette var et åpent diskusjonsforum...BA. skrev:Det er nok du som ikke har vært våken.
Det var akkurat dette jeg diskuterte da du blandet deg inn. Hvis du ikke vil stå for dette, så får du si fra før vi fortsetter å diskutere.
Hvis du ikke fikk med deg hva som var diskusjonstema, så er det også helt greit, men det går an å beklage det, istedetfor å oppføre seg nedlatende overfor de som faktisk vet hva diskusjonen dreier seg om.
Jeg sier at mye av drømmene er ren fantasi.Jeg vet ikke hvilken erfaring du har med drømmer, men det er rimelig tydelig at du ikke har så mye erfaring siden du fortsatt påstår at de bare er fantasi.Skaff deg litt erfaring med drømmearbeid i løpet av noen år og så se om du fortsatt like hardnakket påstår at de bare er fantasi. Men sannsynligvis vil det at du tror de er fantasi hindre deg i å få konkret erfaring med drømmearbeid. Det er litt dumt.Du vet ikke hvilken erfaring jeg har og jeg vet ikke hvilken erfaring du har. Du vet ikke hva du snakker om, men du tror en masse. Jeg snakker om det vi vet, og begrenser meg til det.
Du kan gjerne vise at jeg tar feil, men å skryte av utdannelse eller erfaring er bare skryt, hvis du ikke kan vise til argumenter eller beviser for at jeg tar feil.
"Vi" er menneskeheten. Det menneskene vet er det vi vet.Du sier også at du begrenser deg til det "VI" vet. For det første, hvem er disse VI som du snakker på vegne av? For det andre, hva gjør deg så sikker på at det VI vet er riktig? Stoler du blindt på dem? For det tredje, hehe, hvorfor BEGRENSER du deg??? Skaff deg heller personlig erfaring!
Det vi vet er funn. Konklusjonene av disse funnene er teorier, og teoriene er ikke noe vi vet, men logisk riktige antagelser basert på funn.
Når påstander ikke støttes av funn, men av personlig tro, så er det ikke noe vi vet, men noe vi tror.
Antall ord: 462
Hide post links |