Fakta, teori & skepsisEN SKAPARE ELLER EVOLUTIONEN

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ca2oo skrev:
BA. skrev:
ca2oo skrev:til dere som sier det ikke er arkeologiske funn med dinosauruser og mennesker sammen. så googlet jeg 5 sekunder og fant fram det første jeg kom over

http://www.creationists.org/mananddinos.html
http://www.bible.ca/tracks/tracks.htm
Dette fant du på www.creationist.org. Stol aldri på kreasjonister. De lyver stort sett alltid.

Kan du vise til noen seriøse nettsteder? Gjerne noen nøytrale.

Fotsporene av mennesker og dinosaurer sammen er undersøkt og viser enten to dinosaurer eller de er forfalskninger.
de lyver stortsett altid??? hører du egentlig hva du selv sier?. må det en som tror på evelusjon som sier det til at det skal være sant???? tror du virkilig helt ærlig at de ville godkjent det om det så skulle være sant`??
For eksempel, så kan jeg jo nevne at disse bildene av inka begravelsesstener viser stegosaurus, som ikke var i Peru. De er funnet i Nordamerika, Europa, Asia og Afrika, men ikke Søramerika. Triceraops, fantes kun i Nordamerika.

Bildet av menneske som slåss med dinosaur er totalt feil i proporsjonene, noe som også tyder på at dette er forfalskninger.

De eneste jeg kan tenke meg har noen nytte av disse forfalskningene er kreasjonistene, som så mange ganger tidligere har vist at de ikke er til å stole på.

Bilde
Triceratops fantes bare i Nordamerika
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Bäste BA
Usch, vilket språkbruk.
Du visar ingen ödmjukhet och använder ord som ljuger över människor som har en annan uppfattning än du.
Du verkar också vara fanatisk inställd till evolutionsläran.
Förkastar möjligheten till mirakel.
Du förnekar också möjligheten till healingens förmåga att bota djur och människor.
Jag är glad att du finns för det skapar debatt men jag försvarar inte dig när du påstår att människor far med lögner utan att du har bevis för detta.
Du vägrar också att tro på människors berättelser om upplevelser med det okända.

Kanske tiden är mogen för dig att få besök av en ängel. Då skulle du få möjlighet att ytterligare bygga på din kunskapsbank.
Antall ord: 141
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Triceratops har blitt funnet i Asia også.. T-rex var ikke et Rovdyr i den forstand at den jaktet på levende dyr - Ny data viser at den var oddseleter..

mener du BA virkelig at Healing ikke er ekte? kan du forklare hvordan folk blir helberedet da? Jeg kan Heale, det kan ALLE... alle husker bare ikke det
Jeg har mange eksempler på mennesker og dyr jeg har helberedet.. Hvilket grunnlag har du til å si BA at dette ikke har skjedd, eller er virkelig?
Antall ord: 83
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

First Day skrev:Bäste BA
Usch, vilket språkbruk.
Du visar ingen ödmjukhet och använder ord som ljuger över människor som har en annan uppfattning än du.
Nei. Jeg bruker det ikke om andre oppfatninger, men jeg bruker ordet løgn overfor det som helt klart er løgner. Jeg kaller løgner for løgner og jeg kaller juksemakere for juksemakere, uansett om de heter Kent Hovind, Paul Nelson, Woo Suk Hwang, Jon Sudbø eller First Day.

Overfor løgnere og juksemakere har jeg ingen ydmykhet, for jeg har ikke sans for disse metodene i det hele tatt.

Misforståelser og kunnskapsmangel har jeg stor tålmodighet ovrfor, men bevisst løgn og spredning av villedende informasjon ser jeg ikke stilltiende på.
Du verkar också vara fanatisk inställd till evolutionsläran.
Hvordan?
Förkastar möjligheten till mirakel.
Når mirakel er unødvendig og kun tjener som en kompliserende faktor, så velger jeg heller naturlige og bekreftede teorier framfor udokumenterte mirakler.
Du förnekar också möjligheten till healingens förmåga att bota djur och människor.
Nei, jeg fornekter det ikke, jeg påpeker at det sannsynligvis ikke finnes.
Jag är glad att du finns för det skapar debatt men jag försvarar inte dig när du påstår att människor far med lögner utan att du har bevis för detta.
Og det ville jeg vært enig med deg i, men jeg har dokumentert hvert eneste tilfelle jeg har påstått at noen farer med løgn.
Du vägrar också att tro på människors berättelser om upplevelser med det okända.
Nei, jeg har gjentatte ganger påpekt at jeg i utgangspunktet stoler på fortellingene om folks opplevelser, men jeg deler ikke deres tro og deres tolkning av opplevelsene.
Kanske tiden är mogen för dig att få besök av en ängel. Då skulle du få möjlighet att ytterligare bygga på din kunskapsbank.
Hehe, ja kanskje det.

Kunnskapsbanken trenger ihvertfall påfyll, det er helt sikkert. Både for meg og for deg. :D

Hvorfor skulle menneskets stamtre være nødt til å forandres totalt om Lucy skulle vise seg å være mann?

Kan du vise til dette/disse funnene som motbeviser eller som ikke bekrefter evolusjonsteorien nå?

Hvilken materie savnes?

Uff, at man skal være nødt til å forklare hvorfor man påpeker løgn overfor den som urettmessig kaller vitenskapen for upålitelig. F.eks. i uttrykk som; "Tycker att det är beklagligt att vi inte kan lita på våra forskare.
Om man nu medvetet manipulerar med skellett och plockar delar från flera olika individer och låter hela mänskligheten tro att det är en intakt människa."

Hvis du ikke kan bevise at forskerne gjør akkurat dette, så er det synd at du lyver om forskerne på det viset, og i tillegg beskylder meg for å kalle folk urettmessig for løgnere.
Antall ord: 499

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

keke skrev:Triceratops har blitt funnet i Asia også.
Javel. Jeg hadde et par kilder som kun nevnte Nordamerika. F.eks. http://no.wikipedia.org/wiki/Triceratops

Uansett har det liten betydning, for den fantes ikke i Søramerika.
T-rex var ikke et Rovdyr i den forstand at den jaktet på levende dyr - Ny data viser at den var oddseleter..
Den var sannsynligvis både rovdyr og åtseleter. De fleste dyr som jakter spiser heller åtsler enn å bruke masse energi på å jakte selv.
mener du BA virkelig at Healing ikke er ekte? kan du forklare hvordan folk blir helberedet da?
Det kan være mange faktorer som spiller inn. Placeboeffekt, overbevisning om at man var dårligere tidligere, kombinasjon med medisiner osv.
Jeg kan Heale, det kan ALLE... alle husker bare ikke det
Jeg har mange eksempler på mennesker og dyr jeg har helberedet.
Da kan du vise det også til James Randi. Kanskje du kan kjøre to øvelser samme dag for å spare penger. Du vinner imidlertid bare gevinsten en gang. ;)
Hvilket grunnlag har du til å si BA at dette ikke har skjedd, eller er virkelig?
Det er aldri i historien dokumentert virkningsfull healing. Jeg vil være overrasket om du blir den eneste i verden som kan heale, selv om du ikke er på langt nær den eneste som tror du kan heale.
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Lokalisering: særp

Innlegg av Bixz »

Skjønner ikke at du orker og diskutere med disse menneskene BA, de mangler jo grunnlegene forstålese om hva evolusjon er og hva evolusjonsteorien går ut på.

De har helt sikkert avlukket seg I sin egen fantasi verden og uansett hvor mye du argumenter med dem, og hvor mye bevis du har så kommer de aldri til og godta noe som går imot fantasi verden de har bygd opp.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

misty-gutt skrev:
ca2oo skrev:til dere som sier det ikke er arkeologiske funn med dinosauruser og mennesker sammen. så googlet jeg 5 sekunder og fant fram det første jeg kom over

http://www.creationists.org/mananddinos.html
http://www.bible.ca/tracks/tracks.htm
Takk for disse linkene. :) Vet du når ordet - dinosaur - kom inn i vårt språk sånn ca? forstår at det er et ganske nytt ord i historisk sammenheng.

Interessant å lese at disse skapningene kalles behemoth i bibelen.

Behold now behemoth, which I MADE WITH THEE; he eateth grass as an ox.
Behemoths kan meget vel være mammuter, og disse levde samtidig med mennesker. Det er til og med teorier som sier at de døde ut pga. massiv jakt.
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19

Innlegg av misty-gutt »

Skeptikerdama skrev:Behemoths kan meget vel være mammuter, og disse levde samtidig med mennesker. Det er til og med teorier som sier at de døde ut pga. massiv jakt.
Behemoth (dinosaurene) av de største blandt dem, var nok enda større og kraftigere enn mammutene.
Interessant å lese om dem i en av bibelens antatt eldste bøker, Jobs bok.

Siterer noen vers:

Se på Behemot, som jeg har skapt like så vel som deg; den eter gress som en okse.

Se hvad kraft den har i sine lender, og hvad styrke den har i sine bukmuskler!

Den strekker sin hale som en seder; senene i dens lår er sammenslynget.

Dens ben er som kobberrør, dens knokler som jernstenger.

Den er den ypperste av Guds skapninger; av sin skaper fikk den sitt sverd (tenner)

Og litt til her. Gjør oppmerksom på at det er Herren selv som talte/taler disse ord.

Kan du sette en sivline i dens nese og gjennembore dens kjeve med en krok?

Vil den rette mange ydmyke bønner til deg eller tale blide ord til deg?

Vil den gjøre en pakt med deg, så du kan få den til din træl for all tid?

Kan du leke med den som med en fugl og binde den fast for dine små piker?

Kan et lag av fiskere kjøpslå om den, stykke den ut mellem kjøbmennene?

Kan du fylle dens hud med spyd og dens hode med harpuner?

Prøv å legge hånd på den! Den strid skal du komme til å minnes og ikke gjøre det igjen!

Nei, den som våger slikt, hans håp blir sveket; allerede ved synet av den styrter han til jorden
Antall ord: 290
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

misty-gutt skrev:
Skeptikerdama skrev:Behemoths kan meget vel være mammuter, og disse levde samtidig med mennesker. Det er til og med teorier som sier at de døde ut pga. massiv jakt.
Behemoth (dinosaurene) av de største blandt dem, var nok enda større og kraftigere enn mammutene.

Siterer noen vers:

Se på Behemot, som jeg har skapt like så vel som deg; den eter gress som en okse.

Den er den ypperste av Guds skapninger; av sin skaper fikk den sitt sverd (tenner)

Og litt til her. Gjør oppmerksom på at det er Herren selv som talte/taler disse ord.

Prøv å legge hånd på den! Den strid skal du komme til å minnes og ikke gjøre det igjen!

Nei, den som våger slikt, hans håp blir sveket; allerede ved synet av den styrter han til jorden
Med sverd (tenner) kan det jo menes støttenner som også mammuten hadde.
Antall ord: 306

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Vel, elefantene har jo også støttenner. Men om du leser f.eks. om dens hale "den strekker sin hale som en seder" så kan ikke det tolkes som annet enn dinosaurene, som vi kaller dem. Mammutens hale var vel ikke så imponerende vil jeg tro.
Antall ord: 46
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Hva menes med seder?

Mammuten hadde kraftigere og mer hårete hale enn elefanten.
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Diffusa skrev:Hva menes med seder?

Mammuten hadde kraftigere og mer hårete hale enn elefanten.
Med seder menes det kraftige og store sedertreet som det ennå vokser mange av i Libanon. Så derfor sammenligningen med den store og kraftige halen som jo dinosaurene hadde.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

misty-gutt skrev:

Siterer noen vers:

Ingenting av dette motsier at det kan dreie seg om en mammut eller elefant.

HVilken herre?

Nei.
Nei.

Nei. Dette er retoriske spørsmål.

Samme her.
Klart de kan.
Jepp.

Definitivt!

Tror nok de fleste ville bli litt skeptiske om de så en mammut, ja...
Sitatene dine er nok hentet fra bibelen, men de beviser ikke at det dreier seg om en dinosaur. Forøvrig har menneskene hatt fabeldyr til alle tider. I Kina og Irland har det vært to forskjellge tyoer drager. Her i landet har vi hatt Kraken og diverse sjøormer.
Antall ord: 389

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

Begge deler. Skaperen setter i gang evolusjonen, og så går det sin gang.

Jeg tror en sterk form av bevissthet skapte big bang.
Antall ord: 24
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links