Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Eyes_only skrev:til dere skeptikere der ute som har prøvd ouija uten effekt. Her er noe dere burde prøve:
når man prøver ouji så må man legge alt sånne skeptiske tanker til side, først må du være rolig kanskje mediter litt og bli åpent for alt. deretter lager du en sirkel stå opp pek på sirkelen og snur rundt tenk at dette er et energifelt som du selv lager.
nå kan du sette deg ned foran ouji brettet husk å fortsatt slappe helt av å være åpent for alt begynn å kall på en ånd med dine egne seriøse ord. si dette 3 ganger og start å før gjenstanden på ouji brettet i sirkel, gjerne varm opp glasset før dere gjør dett hvis dere bruker glass.
Husk at selv om dere er skeptiske så må dere være åpne for alt og la hjernen virkelig tro på det når dere gjør det.
Skeptikere: sett i gang:)
Trur du misforstår litt...er skeptisk av meg når eg føler at det er grunn til det...men når eg mediterer, oppsøker plasser der det ska være gjenferd osv er eg åpen for alt...da har eg kvitta meg med alle surrete tanker som kan være til plage for opplevinga...det einaste er at eg er nyskjerrig av meg, så om eg hører lyder eller syns eg ser noko går eg alltid mot det for å sjå kva det er...føler at eg er for nyskjerrig og åpen til å føle redsel...var ein gang inne i tysker-festning da lommelykta gjekk tom for batteri...var vanskelig å føle seg fram men fekk det da til...tok meg ca 15 min å komme til ein del av festninga som hadde såpass strime av lys at eg fekk sjå meg rundt og fann til slutt ein veg ut...spennande men følte aldri redsel for verken mørket eller det faktum at mange døde rundt og i festninga...
Har meditert og laga meg sirkel...så sku eg snurre, men snurra litt for mange ganger rundt i denna sirkelen...vart svimmel...prøver igjen i kveld eller i mårra...kor mange ganger sku man snurre rundt?
Antall ord: 382
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
Men når du pendulerer, så er det ennå flere feilkilder. For det første er det idiomotorisk bevegelse av pendelen (den svinger jo dit du vil), for det andre vil kroppsvarmen kunne få pendelen til å svinge. Dermed er ikke dette fullgodt alternativ for å overbevise skeptikere om det er noe mer i det...
Madjava; vær forsiktig så du ikke går på trynet
Antall ord: 64
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
da jeg utførte det så gikk pendelen først i sirkel som jeg ville, men så plutselig gikk den helt vilt på kryss og tvers og med mye mer kraft enn det vanlig kroppsvarme kan foråsake også skjedde det noe mer som, men dette må dere finne ut av selv:)
Jeg har ikke prøvd metoden din, men jeg har alltid kraftige utslag på pendel eller annet som dingler, selv. Det er noe som gjør at kroppen sender signaler til hånden enten jeg vet svaret eller ikke. Problemet er bare at en kan ikke vite om det er påvirkning utenfra. Hvilket jeg ikke tror det er -av helt andre grunner enn skepsis.
Jeg kan tenke meg at med din metode, vil kanskje noen hevde at de vilkårlige utslagene er p.g.a. svimmelhet
Antall ord: 87
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Hecate skrev:Jeg har ikke prøvd metoden din, men jeg har alltid kraftige utslag på pendel eller annet som dingler, selv. Det er noe som gjør at kroppen sender signaler til hånden enten jeg vet svaret eller ikke. Problemet er bare at en kan ikke vite om det er påvirkning utenfra. Hvilket jeg ikke tror det er -av helt andre grunner enn skepsis.
Jeg kan tenke meg at med din metode, vil kanskje noen hevde at de vilkårlige utslagene er p.g.a. svimmelhet
hehe, man skal bare snurre rundt til man føler at man har en ring rundt seg ikke til man blir svimmel xD selv så snurret jeg bare en runde:)
Jeg er ikke skeptisk på at man ikke får "kontakt"..
Men jeg tror skeptikerne er mest skeptiske for at de erså redd for og tilkalle at de bruker det som et slags "Skjold" for slippe..
Jeg kan ikke si det om alle men det er sikkert sånn for noen..
Selv tørr jeg ikke idet HELE tatt..
Har prøvd igjen utan at det blei noko spesiell opplevelse. Sjølv om eg kalla på ein ånd skjedde det fint lite på brettet. Kva skulle eg egentlig oppleve?
Antall ord: 30
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
madjava skrev:Har prøvd igjen utan at det blei noko spesiell opplevelse. Sjølv om eg kalla på ein ånd skjedde det fint lite på brettet. Kva skulle eg egentlig oppleve?
da jeg prøvde det, skjedde det heller ikke noe veldig spesielt på brettet fikk ikke noe ord ut av det, men følte at jeg fikk en sånn rar negativ energi i meg og følelsen varte i kanskej 1time etterpå før jeg fikk ristet det av meg. jeg er skeptisk til sånt selv og ville derfor at andre nøytrale skulle prøve å se om de fikk den samme rare følelsen. var en veldig uvanlig opplevelse
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her