Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOuija

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev:Jeg snakker ikke om kvister eller vann.
Søkepinner til å finne hjelpere.
Har prøvd, og de pekte i nøyaktig samme retning.

Jeg la ikke viljen til for å si det sånn.
Er av den oppfatning av at jeg peker selv der jeg vil, uansett hvilket redskap jeg har i hendene. Dette var derimot to søkepinner som peilte seg inn mot et punkt.

Hva er ulogisk ved at det dras mot f.eks. vann da?
La meg heller spørre: hva er logisk ved det?

Det er intet som tilsier en tiltrekningskraft mellom pinner (vet ikke hva slags materiale de er laget av, men regner med at det er metall eller tre) og vann på den måten. Eller har du data som viser noe annet?

Hvordan er disse "søkepinnene" annerledes enn andre pinner?
Antall ord: 139
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

keke skrev:Det jeg syntes er helt på jordet er at noen ennå skal diskutere om søkepinner fungerer...
De gjør det og jeg har vist til eksemplariske eksempler.

vi brukte det til å finne vannledninger og strømkabler i områder som ikke var kartlagte.
1 morsom episode da vi jobba på en parkeringsplass der Kraftlaget skulle merke kabel områder- de var to stk med søkeutstyr noe ala metaldetektor.. de var så på ville veier at det hele bare var komisk... vi tok oss selv av markeringer etter det.. med Kvist og søkepinner.... kvister finner vi på stede - mens firmabilene har med søkepinner i utstyrskassa......Det jeg stusser på er logikken til de som er skeptiske til søkepinner - Hvorfor skulle vi da i det hele tatt gidde å ha det om det ikke var til stor hjelP?
Her oppe er det lange tradisjoner med slikt - *sukk* :mozilla_kiss: jeg har ennå faktisk tilgode å se at det har blitt helbommer med søkepinner/kvist - De gangene det har skjært seg og vi har kutta rør/ledninger så har det vært pga Unge gravemaskinførere med Cowboy holdning der alt skal gå i turbofart......
Nei, jeg er enig i at dette ikke burde være noe diskusjon lengre. Det er motbevist så godt det er mulig.

Søkepinner/ønskekvister/pendler osv. reagerer akkurat slik du forventer at de skal gjøre det. I Norge er det grunnvann omtrent under hele jordskorpen, så å finne vann er ikke noen heksekunst i Norge.

Å finne vannrør og andre ting med søkepinner er omtrent like lett/vanskelig som å gjette seg til hvor det er. Det er fullt mulig, men ikke noen sikker kilde.
Antall ord: 284

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Når de pekte i en retning første gange, så ble du påvirket og ga utslag mot samme sted neste gang. Det er ikke i noen motsetning til ideomotorisk effekt.
Er av den oppfatning av at jeg peker selv der jeg vil, uansett hvilket redskap jeg har i hendene. Dette var derimot to søkepinner som peilte seg inn mot et punkt.
Det spørs jo også hvor godt du kjenner deg selv, hvor sterk viljen er i forhold til troen, og hvor mye du egentlig ønsket å motvirke den ideomotoriske effekten.
Vi har ingen kjente effekter som skulle tilsi at de gir utslag mot vann, og ihvertfall ikke at de gir forskjellig utslag for forskjellige personer.

Det finnes ingen teoremer/aksiomer å danne en logisk konsekvens ut fra. Ergo er det ulogisk.
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

BA. skrev:
Når de pekte i en retning første gange, så ble du påvirket og ga utslag mot samme sted neste gang. Det er ikke i noen motsetning til ideomotorisk effekt.
Det spørs jo også hvor godt du kjenner deg selv, hvor sterk viljen er i forhold til troen, og hvor mye du egentlig ønsket å motvirke den ideomotoriske effekten.
Vi har ingen kjente effekter som skulle tilsi at de gir utslag mot vann, og ihvertfall ikke at de gir forskjellig utslag for forskjellige personer.

Det finnes ingen teoremer/aksiomer å danne en logisk konsekvens ut fra. Ergo er det ulogisk.
Jeg kan ikke være sikker på dette med ideomotoriske bevegelser, men jeg er ganske sikker på at jeg kjenner meg selv godt og hvor sterk min vilje er i forhold til troen. Men troen og viljen går også sterkt hånd i hånd. Det er ikke til å fornekte.

Siden det ikke er logisk, er det kanskje heller ikke så rart at pinnene faktisk peker mot vann? Det er jo tross alt ikke vitenskapelige søkeinstrumenter ;)
Antall ord: 260

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

madjava skrev:
Tja...lite paranormalt over det...nokre vart skremt pga lyder ein av deltakarane laga...glasset beveget seg ikkje så godt...nokre greidde ikkje holde fingeren lett på glasset...bevegelsen kom seg etter at vi varma glasset...stearinlys og alkohol satte jo sitt preg på seriøsiteten...ganske moro...svar og spøsrmål var rimelig teite... :)
Sikker på at dere gjorde det riktig da? ;)
Det høres ut som en typisk seanse likevel.
Sikkert flere som har opplevd det du her beskriver enn de som har opplevd noe spirituelt likevel. Etter hva jeg har hørt, har de enten helt ekstreme situasjoner som høres ut som overdrivelser uten like, eller selvskremming, men også flere er ærlige og sier det samme som deg. Helt ærlig har jeg enda til gode å høre noen si at dette fungerer...

...men det betyr ikke at jeg tviler på at det går an å kontakte de døde for det :mozilla_tongue:
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Vet ikke hva du mener med fungerer, men jeg har da fått relativt livaktige opplevelser ut av dette. Har faktisk nesten utelukkende hatt positive erfaringer med det, og til og med funnet ut hvem jeg har pratet med. Ingenting ekkelt ble sagt(selvfølgelig er hele greia litt skummel da, men det er jo ikke så rart), men mange fine svar ble gitt. Svar jeg er glad for å ha fått :) Men hvor vanlig er det med slike historier i forhold til ouija? Har ikke hørt om noen før egentlig nei.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
DclxvI
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Okt 2007 15:48
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Re: Ouija

Innlegg av DclxvI »

julieseff skrev:
Sephet skrev:jeg og ei vennine spilte ouija igasr, men det funka ikke siden venninna mi flytta paa glasset ;;;;;(((((((((( funker det aa spille det alene?

alltså, æ flytta itj på glasse! æ kanj en go del om allt rundt spiritisme! (læst myyyy)

Det kan du tydeligvis ikke vist du tror at spiritisme bare er quija.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:Jeg kan ikke være sikker på dette med ideomotoriske bevegelser, men jeg er ganske sikker på at jeg kjenner meg selv godt og hvor sterk min vilje er i forhold til troen. Men troen og viljen går også sterkt hånd i hånd. Det er ikke til å fornekte.
Du kan være sikker på at den ideomotoriske effekten er reell. Gå på en 3D-kino og se hvordan kroppen lever seg inn i filmen. Du vet at du står stille, du kan kjempe for å stå stille, men likevel følger kroppen filmens bevegelser.

Si meg så hvor sterk viljen er i forhold til de ideomotoriske bevegelsene.
Siden det ikke er logisk, er det kanskje heller ikke så rart at pinnene faktisk peker mot vann? Det er jo tross alt ikke vitenskapelige søkeinstrumenter ;)
Det er ikke rart at de peker en eller annen vei. Alle veier er like sannsynlige, for det finnes ingen kjent effekt som vann, kobber, gull, eller annet gjør på bøyd metall eller kløyvd kvist.
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Les hva jeg skrev en gang til BA...

hvorfor skulle vi bruke søkepinner - kvist om det ikke fungerer?
Det er snakk om et fantastisk hjelpemiddel.. dette er ikke en liten bedrift.. siste konrakt jeg var med å jobbe på hadde en verdi på over 60 millioner.. Det å kutte over kabler og vannrør er ikke noe man overlater tilfeldigheter til... Vi bruker lakkspary til markering etter at noen har gått over med søkepinner.... Til ordinær graving er det greit nok, en mann ser etter rød tape.. men når vil skal bruke Borr blir det straks verre! da er søkepinner/kvsit til fantastisk god hjelp....
Antall ord: 110
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

keke skrev:Les hva jeg skrev en gang til BA...

hvorfor skulle vi bruke søkepinner - kvist om det ikke fungerer?
Det er snakk om et fantastisk hjelpemiddel.. dette er ikke en liten bedrift.. siste konrakt jeg var med å jobbe på hadde en verdi på over 60 millioner.. Det å kutte over kabler og vannrør er ikke noe man overlater tilfeldigheter til... Vi bruker lakkspary til markering etter at noen har gått over med søkepinner.... Til ordinær graving er det greit nok, en mann ser etter rød tape.. men når vil skal bruke Borr blir det straks verre! da er søkepinner/kvsit til fantastisk god hjelp....
Kanskje dere bruker dem fordi dere ikke har skjønt at dere lurer dere selv? Kanskje fordi dere tror dere bruker disse til å finne vann/gull/kobber/elektrisitet/hvaduvil, mens dere egentlig bar gir dem utslag når dere tror dere har funnet stedet.

Det finnes mektige menn som er overtroiske. Det finnes amerikanske presidenter som spurte sin astolog før viktige beslutninger skulle tas, vi hadde en statsminister her som tror på og lar en ørkendemon styre sine beslutninger.

Jeg anbefaler deg å gå over til å bruke kart og måleutstyr for å finne vann og kabler framfor disse søkepinnene.
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av keke »

Nå sporer du helt av.. så så.. les hva jeg skrev nå... I områder der det ikke finnes Tegninger/kart over kabler og ledninger som er grevd ned... Dette er verken synnsing eller tilfeldigheter.
Er du med nå?
Antall ord: 39
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

keke skrev:Nå sporer du helt av.. så så.. les hva jeg skrev nå... I områder der det ikke finnes Tegninger/kart over kabler og ledninger som er grevd ned... Dette er verken synnsing eller tilfeldigheter.
Er du med nå?
Mener du å si at det er områder hvor kabel- og ledningsnettet ikke er kartlagt? Hvorfor ikke?
Antall ord: 58
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

keke skrev:Nå sporer du helt av.. så så.. les hva jeg skrev nå... I områder der det ikke finnes Tegninger/kart over kabler og ledninger som er grevd ned... Dette er verken synnsing eller tilfeldigheter.
Er du med nå?
Hvis du leste hva jeg skrev, så så du det sto kart og måleutstyr. Det finnes måleutstyr for å påvise vannledninger, det finnes måleutstyr for å finne elektriske ledninger, og det fungerer selv om det skulle være i et område der ledningsnettet ikke var kartlagt.

Er du med nå?
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av keke »

Om du går tilbake så ser du at jeg skrev at de med måleutstyr ikke klarte å gjøre en tilfredstillende nok jobb... mye bom og tilfeldigheter! om utstyret deres var gammelt eller noe vet jeg ikke.. hva skal man med ekstra folk til å gjøre en Jobb en Kvist kan gjøre bedre....`? Følger du med?
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

keke skrev:Om du går tilbake så ser du at jeg skrev at de med måleutstyr ikke klarte å gjøre en tilfredstillende nok jobb... mye bom og tilfeldigheter! om utstyret deres var gammelt eller noe vet jeg ikke.. hva skal man med ekstra folk til å gjøre en Jobb en Kvist kan gjøre bedre....`? Følger du med?
Alderen på deres måleutsyr vet jo selvfølgelig ikke jeg. Hvis det ikke er til å stole på, bør dere skaffe utstyr som er til å stole på.

Poenget er at en kvist ikke kan gjøre jobben i det hele tatt. Kanskje du er flink til å gjette hvor ledninger er lagt tidligere, f.eks. ved at du har erfaring med hvordan man la ledninger for lenge siden, eller kanskje det er andre fenomener som spiller inn. Uansett er ønskekvisten nærmest motbevist som redskap til noe som helst.

Er du med?
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links