Drømmer, NDO & ut av kroppenEn merkelig drøm jeg hadde for et par år siden...

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

MadeMafia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jun 2007 14:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kongsvinger

En merkelig drøm jeg hadde for et par år siden...

Innlegg av MadeMafia »

Ikke så veldig lang, men allikevel litt rar: Det var for et par år siden jeg drømte noe litt merkelig. Jeg drømte om at jeg var hos tanta mi i Oslo... Jeg var ganske mye ute og jeg sparket litt fotball utenfor huset.. Så fikk jeg beskjed av tanta mi av at det var mat, men når jeg går inn igjen blir det litt ekkelt. Jeg ser liksom at min egen sjel går inn i kroppen min og AKKURAT når sjela er inne i kroppen min våkner jeg:S Litt rar drøm egentlig, men vet ikke helt hva dette var...

Jeg har også opplevd at jeg er våken, men drømmer liksom. Jeg blir også veldig redd. Jeg vet åssen opplevelse jeg hadde, men klarer ikke å forklare følelsen. Jeg vet at jeg er våken, men går faktisk ned av meg selv på en måte, altså jeg klarer ikke å kontrollere kroppen, og når jeg legger meg i senga igjen er jeg på en måte inne i kroppen igjen. Dette er også ekkelt. Vil egentlig ha den "Våken med drømmer"-følelsen igjen hvis det ikke er farlig. Er ikke akkurat ekspert på dette da men.. Det var egentlig litt spennende på en måte.. Noen som vet hvordan man kan få den følelsen igjen?
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Heal
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Sep 2007 19:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Et hus, hvor ellers?

Innlegg av Heal »

Rart......
Antall ord: 1
Heal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Eyes_only
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Mai 2008 00:02
16

Innlegg av Eyes_only »

jeg tror at din bevisthet slukner på en måte og det ubeviste styrer kroppen din for en liten stund....tror ikke at dette er så veldig lurt å utforske på, du bør være bevist hele tiden
Antall ord: 38
what's on your mind?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

suss24

Innlegg av suss24 »

Vet ikke hva detførste der var, men det siste høres ut som søvnparalyse. Litt skummelt i begynnelsen, men ikke farlig og forholdsvis normalt. Hvis du vil oppleve det igjen anbefaler jeg deg og stresse, sove dårlig og uroe deg masse.....Spørs om det er verdt det da :mozilla_undecided:
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Eyes_only
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Mai 2008 00:02
16

Innlegg av Eyes_only »

man kan jo alltid røyke et eller annet rart no hahahxD
Antall ord: 12
what's on your mind?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: En merkelig drøm jeg hadde for et par år siden...

Innlegg av ludoburgero »

MadeMafia skrev:Vil egentlig ha den "Våken med drømmer"-følelsen igjen hvis det ikke er farlig. Er ikke akkurat ekspert på dette da men.. Det var egentlig litt spennende på en måte.. Noen som vet hvordan man kan få den følelsen igjen?
Det er ikke noe farlig.
Jeg tolker det som at du hadde en ut-av-kroppen opplevelse.
Mange som har hatt det.

Det jeg vil anbefale deg å gjøre er å være trøtt, gjerne før du legger deg, hvis du er sliten. Stirr uti ingenting... koble helt av, ikke fokusere... slapp av og sitt fremoverbøyd i f.eks. sofaen eller på sengekanten. Forsøk å stirre oppover, se opp under dine egne øyenlokk hvis du skjønner hva jeg mener. Du vil på en måte lettere havne i en slags transe da. Kanskje det hjelper? Jeg vet ikke, men tror det er et godt utgangspunkt :)
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pink_heaven

Innlegg av Pink_heaven »

Jeg vet ikke hva det er meg deg, men innen sykdommen narkolepsi, som er en søvnsykdom, er det mange som kan drømme i våken tilstand.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Re: En merkelig drøm jeg hadde for et par år siden...

Innlegg av jon blund »

MadeMafia skrev: Vil egentlig ha den "Våken med drømmer"-følelsen igjen hvis det ikke er farlig. Er ikke akkurat ekspert på dette da men.. Det var egentlig litt spennende på en måte.. Noen som vet hvordan man kan få den følelsen igjen?
Det er ikke farlig!

Men det ER spennende :) Det er mange måter å gjøre det på. I dette forumet så handler annenhver diskusjon om hvordan man gjør ut-av-kroppen eller lucid dreaming. Så hvis du bar surfer litt rundt her finner du alt du trenger.

Det jeg kan legge til ifh lucid dreaming er at når du våkner i drømmen så er det litt som meditasjon. Hvis du kommer inn i den meditative tilstanden og begynner å tenke "Jess, nå fikk jeg det til", da smetter duu rett ut igjen. Men hvis du greier å slappe helt av og bare tillate, da greier du å opprettholde tilstanden. Litt tricky, men alt går med litt trening :)
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links