Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHvordan bruke et ouijabrett? En begynnerguide!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Hvordan bruke et ouijabrett? En begynnerguide!

Innlegg av Dan »

Ser at det er mange som lurer på hvordan man bruker et ouijabrett og her kommer en bruksanvisning som brukeren madjava her på forumet har skrevet. Jeg har fått lov å gjengi den.

Aller først trenger du et ouijabrett. Det kan du enkelt lage ved å skrive alfabetet på et papir, men enkelte gjør litt mer ut av det og lager dem i treverk eller glass.

Alle variantene fungerer helt fint og det er egentlig bare et spørsmål om smak og behag.

Her kommer bruksanvisningen:

"Varianter og det som etterkvart vart ouija-brettet, har eksistert før vår tidsrekning, utbreidd blant sositeten på 1800-tallet, men først teke patent på i 1891 av Elijah J Bond.

Ouija-brett eller ouija-bord, med eit glass, helst krystall seie nokon, men glasset har den egenskapen at lufta inni vert oppvarma av fingrane(oppvarma luft ekspanderer og presser glasset opp fra brettet) noko som fører til at glasset ofte og pluselig sklir i ein eller anna retning(veldig viktig at brettet er glatt). Nokre brett har ein visar i tre-utførelse(gjerne trekanta eller hjerteforma) med eit kikkhull enten i plast eller glass. Brettet fungerer best viss det ligger ei glass-plate oppå.

For det første, du og dei som er med på dette bør ikkje være lettskremte, mørkeredde eller i den tru at det vil skje noko negativt ved å spille ouija. Det andre er at det er smart å slappe av, roe seg ned, fjerne stress og så mange av tankane som mulig før ein byrjar å spille.

Noko anna er stemninga når ein spiller, nokre skrur av hovedsikringen viss det går an å gjere, andre slår av alt elektrisk i rommet. Nokre bruker vanlig belysning mens andre syns stearinlys/telys er best.

Antall deltakere er fritt, men 2 til 6 spillere går greit. Du kan gjere det aleine(sjølv om svært få får dette til) ved hjelp av videokamera(filmer spørsmål og svar). Ein eller fleire personer bør notere svar eller filme spillet med videokamera. Nokre spillere er enige om at alt kan spørrast om, mens andre avgrenser spørsmål utfra forhandsbestemte regler(ikkje spørre om døden osv).

Personer som spiller skal halde ein finger forsiktig oppå glasset/visaren, viss det bare er 1-2 spillere kan ein finger fra kvar hand pr spiller også fungere greit. Spillerne bør ha attletne auger, men bind for auga er best.

Viss du trur på det paranormale:

Be om beskyttelse, mange måter å gjere dette på og du finner din måte naturlig fordi du da veit kva du ikkje vil komme i kontakt med.
Eksempel: "Jeg ber om at våre hjelpere skal tre inn for å beskytte oss under denne seansen. Jeg ber også om at De Høyeste skal tre inn i en sirkel av lys."

For alle, enkel:

1. Konsentrer deg om brettet.

2. Still eit spørsmål(begynn med enkle ja/nei spørsmål) og vent på at viseren/glasset skal røre på seg.

3. Spørsmål og svar vert notert ned/filma.

4. Gå til punkt 2.

5. Avslutt når dåkke ikkje greie meir(alle vert trøtte i armane til slutt), eller viseren/glasset stopper på avslutt/good bye-området.

For alle, enkel med spørsmål-renselse:

1. Konsentrer deg om brettet.

2. Den som noterer "renser" glasset over eit tent stearinlys/telys og gjev glasset til den som skal spørre.(halde glasset over lyset nokre sekunder med botn opp)

3. Spørsmålet skal så spørrast inn i glasset(begynn med enkle ja/nei spørsmål).

4. Så vert glasset satt ned på brettet på startpunktet/friområde.

5. Svar vert notert ned.

6. Gå tilbake til punkt 2.

7. Avslutt når dåkke ikkje greie meir(alle vert trøtte i armane til slutt), eller glasset stopper på avslutt/good bye-området.

Viss du trur på det paranormale:

Takk for beskyttelsen og lukk brettet. Her er det og mange måter å gjere dette på, så finn din måte utfra kva du ser på som reellt for deg.
Eksempel: "Jeg ber åndene om å gå ut av seansen. Jeg takker de høyeste og våre guider for beskyttelsen. Jeg lukker seansen."

Er fleire måter å spille ouija på, og dei fleste finner sin måte basert på si tru eller mangel på tru.

Slik eg ser på dette spillet, er alle svar ei blanding av spillerne si påvikning, både den bevisste og underbevisste. Spillet i seg sjølv er ikkje farlig. Det som er farlig er å gje spillet egenskaper det ikkje har."

Lykke til og ha det gøy.

Mvh Dan
Antall ord: 804
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Aug 2007 15:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av bjørnekvinnen »

Hva gjør du hvis en ånd henger seg på deg og ikke forsvinner etter at "spillet" er ferdig?
Antall ord: 19
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Street_witch
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mai 2006 05:24
18
Kjønn (valgfri): 110% gutt
Lokalisering: Kolbotn

Innlegg av Street_witch »

har ikke så veldig god erfaring innen dette, men jeg vil tro det kan være lurt og gå tilbake i spillet(hvis man kan kalle det det?) og spørre hvorfor den ånden henger igjen eller ikke vil gi slipp på hun/han.

hvetikke helt om dette kan funke. var bare en liten tanke som kom på besøk hos meg
Antall ord: 62
2012, punktet hvor virkelighet og fantasi må møtes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Aug 2007 15:50
17

Innlegg av bjørnekvinnen »

Takk for svaret ditt Street Witch. Synes at det kan være greit å få med alle sider ved bruk av dette brettet, ikke bare en informasjon hvordan man setter det igang, men også hva man gjør hvis ting ikke er så greit etter bruk. Da er det jo greit at det blir informert om det også, slik at den som velger å gjøre dette har fått med seg hva det kan innebære.
Antall ord: 75
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Skjønner virkelig ikke at noen tror på virkningene av dette brettet jeg, det skremmer meg.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Dan »

bjørnekvinnen skrev:Takk for svaret ditt Street Witch. Synes at det kan være greit å få med alle sider ved bruk av dette brettet, ikke bare en informasjon hvordan man setter det igang, men også hva man gjør hvis ting ikke er så greit etter bruk. Da er det jo greit at det blir informert om det også, slik at den som velger å gjøre dette har fått med seg hva det kan innebære.
Men det forutsetter vel at man tror at ting kan gå galt?

Jeg utelot det bevisst fordi jeg ikke tror det er farlig overhodet. Hvis du er av en annen oppfatning må du selv være ansvarlig for å finne ut av det.

Mvh Dan
Antall ord: 122
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Melodia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Des 2007 01:46
16

Innlegg av Melodia »

Vi holdt på med dette en periode i ungdommen. Vi fikk kontakt med en såkalt "ånd" med et spesielt navn som jeg aldri vil glemme! "Ånden" kontaktet oss flere ganger og vi kunne merke hvis det var andre som utga seg for å være denne "ånden". Vi hadde en del rare og litt skumle opplevelser i denne perioden, men jeg føler meg trygg på at "ånden" ville oss bare godt. Vi opplevde t.o.m å få beskjed når vi spurte for mye eller om ting vi ikke hadde noe med å spørre om. He he he! Er glad for det i dag. Tenker på denne "ånden" en gang i ny og ne og lurer på om andre har fått navngitt hvem de er i kontakt med?
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

bjørnekvinnen skrev:Hva gjør du hvis en ånd henger seg på deg og ikke forsvinner etter at "spillet" er ferdig?

Kanskje du kan tenke deg om 2 ganger før du prøver spillet..?
Antall ord: 36
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BloodyMarried
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Mai 2008 20:21
16
Lokalisering: Akershus fylke

Innlegg av BloodyMarried »

jeg tror jeg skal teste dette. Men funker det? hadde vært fint om du/noen kunne gi meg svar på meldinger eller noe :mozilla_smile:
Antall ord: 26
Jeg er ditt største mareritt :p

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

bjørnekvinnen skrev:Hva gjør du hvis en ånd henger seg på deg og ikke forsvinner etter at "spillet" er ferdig?
Det skjer ikke.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ALJ
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jun 2008 12:48
16
Lokalisering: Sør-Odal

Innlegg av ALJ »

Skeptikerdama skrev:
Det skjer ikke.
Jeg er nesten sikker på at det kan skje, faktisk..
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bennybø
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Apr 2007 18:33
17
Lokalisering: aust-agder

Innlegg av Bennybø »

Ikke bland dere inn i saker som ikke skal rotes rundt i.. La slike ting få være for seg selv.
Jeg har hørt mange ubehagelige historier anngående dette spillet. Tror ikke det er bra.
Men hvis dere vil skremme dere selv, så værsågod :mozilla_wink:
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Får man ouija som drekkespill??
Hver gang det beveger seg, en shot!
Hadde ikke blitt mye av ei fyllekule.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jane72
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Okt 2005 18:18
19
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Jane72 »

Skeptikerdama skrev:
Det skjer ikke.
Det kan faktisk skje, les Marion Dampier Jeans bøker, jeg tror det er i hennes siste bok at sønnen hennes kommer hjem til folk som har drevet med oija og han går derfra med en extra passasjer, han måtte få hjelp av seriøse folk for å bli kvitt dem, de hengte seg på han for han var negativ til bruk av oija board som han uttrykte til sin venn da han var der.
Antall ord: 104
Jane72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Dan »

Tullprat

Alle har hørt om noen som kjenner noen som har hørt om noen som bla bla bla ...

Men ingen, jeg gjentar INGEN, har noensinne kunnet hoste opp et navn som lar seg verifisere på noen som har blitt berørt ved bruk av ouija-brett.

Mvh Dan
Antall ord: 50
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links