Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDet er da ikke mulig??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
anette875
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Mai 2008 14:37
16

Det er da ikke mulig??

Innlegg av anette875 »

Både jeg og søsteren min tror på spøkelser og overnaturlige fenomener, men har ikke opplevd noe spesielt selv. Har mange ganger vært litt fristet til å prøve et ouija-brett. Søsteren min på 15 bestemte seg for å prøve det for kanskje 4-5 dager siden. Hun bare skrev opp bokstaver på et ark og hun brukte et slags smykke, ikke et glass (hun hadde sett de gjøre det på tv :p). Jeg syntes det hele var latterlig og bare lo av henne og sa at det kommer neppe til å funke. Og det gjorde det helle ikke....det skjedde absolutt ingen ting.
For 2-3 dager siden om kvelden skulle jeg se på tv....jeg oppdaget da at dvd spilleren var på og spilte en dvd. Det var bare jeg, søsteren min og pappa som var hjemme. Ingen av de hadde sett på dvd, eller slått på spilleren. Den er nemlig inne i et skap under tv'en, og det samme er fjernkontrollen. Ingen hadde vært inne i det skapet i det hele tatt. Jeg tror det er slik at man må først slå på dvd-spilleren, og så trykke play for at filmen skal starte. Skulle sjekke det nå nettopp, men nå er fjernkontrollen til dvden borte. Jeg er 99% sikker på at den lå i skapet rett etter at den hadde slått seg på av seg selv og ingen har brukt den siden :/
For ca en time siden satt jeg her foran pcen, som er 2 meter unna tven. Plutselig hørte jeg digitaltv-boksen slå seg på av seg selv. Den lager en svak lyd når den starter seg opp, og det er bare jeg som er her. Fjernkontrollen ligger på stuebordet.

Jeg tenkte ikke over det da dvden startet av seg selv, men synes det er litt rart nå som også digitaltv-boksen slår seg på, og i tillegg forsvinner dvd-fjernkontrollen.
Er det mulig at det kan ha noe å gjøre med min søsters lille ouija-brett-forsøk?
Antall ord: 347

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anette875
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av anette875 »

Forresten....jeg fant fjernkontrollen til dvden....den lå i hylla under stuebordet :P jeg trodde jeg hadde sett den i skapet under tven, men jeg må nok ha sett feil siden ingen har brukt den siden :P
Syns likevel det er rart siden man må trykke på to forskjellige knapper for å starte en dvd.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Det er ikke noe mystisk ved dette.

DVD'er kan ofte ha en autoplay-funksjon. Dette er ikke avhengig av spilleren, men av den programdataen som er lagt inn på DVD-platen.
Antall ord: 32
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anette875
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av anette875 »

Det er en brent dvd men det kan jo være....høres hvertfall logisk ut :P Kan jo være en slags auto greie på digitaltven også?
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jaha
UTESTENGT ! Ref regelverket !
Startet: 31 Okt 2005 10:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av jaha »

anette875 skrev:Det er en brent dvd men det kan jo være....høres hvertfall logisk ut :P Kan jo være en slags auto greie på digitaltven også?
Digitaltuneren vår slår seg på innimellom den og. Mye dårlig elektronikk ute å går.
Antall ord: 46
Don't be so open assed. Your poop falls out.

(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

For de som ikke har så god kjennskap til svakstrømselektronikk, så er det jo snakk om kretser. Hvis en eller flere av komponentene i kretsene er av dårlig kvalitet, eller er ødelagt, så kan det oppstå kontakt mellom punkter i kretsen som det ikke skal oppstå kontakt på, f.eks. mellom de seks kontaktpunktene i en vanlig bryter.

Det er jo et stort område å forklare dette her, men det er ihvertfall ikke noe overnaturlig med at elektriske produkter kan oppføre seg rart innimellom ;)
Antall ord: 87
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Jeg opplever også at Cd-er slår seg av flere ganger, jeg skrur på, så slår den seg av... Jeg ble sint og sa at nok er nok, la den være på, da spilte den litt lenger, men når "kjerringa med staven" skulle til, så slo den seg av igjen... Jaja, noen likte ikke den barneCd-en... hehe... Når jeg lot VD-en spille, men hadde på tv-lyden, da spilte den ut... haha...

Har sittet i stuen der fjernkontrollen til forsterkaren ligger mot tv-en, og da slår den seg av...

Plutselig begynder DVD-spilleren og spille, fjernkontrollen ligger på tv-en...

Feil elektonikk, eller noen spøkefugler fra den andre siden?? Ikke godt å vite...

Jeg har aldri rørt noen brettspill, men slike ting begynte etter jeg åpnet meg mer og intereserte meg mer for muligheten til at det finnes noe på den andre siden... Jeg er ikke redd det lenger... Kanskje noen vil fortelle at de er her... :D
Antall ord: 167
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg har opplevd flere ganger at stereoanlegget slår seg på med fullt volum og spiller en tilfeldig sang på en CD (uten at CD-spilleren sto på random play/shuffle). Egentlig mer fascinerende enn skummelt.

Har til og med opplevd at ei treg dør plutselig var helt lukket og låst innenfra. Jeg hadde ikke smekket døra igjen, så jeg ble temmelig forfjamset når jeg ikke fikk opp døra og jeg var den eneste i huset.
Vennene mine synes dette er mer skummelt enn meg da. Jeg føler bare at noe/noen tøyser litt med meg :)
Antall ord: 103
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links