Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderplagsom fuggel...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
thea89
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Mai 2008 15:42
16

plagsom fuggel...

Innlegg av thea89 »

hei. er ny her, så vet ikke om dette innlegget blir under rett tema, men tar sjansen..

det er en liten svart og hvit fugl som plager meg...

og jeg vil vite hva det "betyr"...

fuglen sitter i vindusruten og ser inn på meg og skraper nebbet sitt mot ruten.. akkurat som den vil meg noe..

den er ikke sulten, for jeg la ut brødsmuler til den, og jeg gikk til og med ut for å se om det lå unger nedenfor reirkassene her.

men den vil altså ikke la meg være.. den flyr etter meg når jeg går inn på et annet rom og sitter å ser på meg og gnisser nebbet mot ruten..

den har også vekkt meg to dager på rad nå... satt i soverommsvinduet... flakset og dro nebbet over ruta.. den fulgte meg til og med nårr jeg skulle på do...

nå begynner jeg å bli nærvøs... det begynner å gå på psyken, faktisk, for mange mener at det er et varsel på noe-noe med døden..

spørsmålet er vell, varsel på hva? er det bare negativt..?:S
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Det hørtes rart ut. Jeg er strengt tatt ikke den riktige personen til å svare på noe sånt som dette, da jeg er en smule paranoid, men likevel. Jeg tror i alle fall ikke fuglen varsler død. For meg virker det snarere som om han prøver å si deg noe.

Da en som sto meg og min mor nær, døde, ble vi begge forfulgt av en hvit sommerfugl. Overtroiske som vi er tok vi det som et tegn på at hun var med oss. Som en koselig greie. Kanskje fuglen din er noe tilsvarende?
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lehni
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Nov 2004 15:47
20
Lokalisering: valdres

Innlegg av lehni »

det samme tenkte jeg. at det kan være en avdød bekjent som vil vise at han/hun forsatt er med deg! eller en du ikke kjenner som er død, som vil gi deg en beskjed.. kanskje den kom til deg fordi du tiltrakk den på et åndelig vis?

Jeg er absolut ikke den rette til å spørre jeg heller. men i årenes løp så har naboene mine dødd, først en gammel far, så en gammel mor, også til slutt døde sønnen plutselig av hjerestopp.(selsagt med flere år i mellom!) men ved hver anledning kom det en fugl og satt på verandaen en dag. først kom èn, så når moren døde kom det to. og når sønnen til slutt mista livet, satt det faktisk tre fugler på verandaen!!!! :O

tro det den som vil, jeg liker å tro at det var de, som kom for å vise at de nå var sammen igjen!

Har du mista noen i det siste?
Antall ord: 171
~*lehni*~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thea89
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av thea89 »

nei, det er litt rart, for ingen jeg kjenner har nettopp dødd...
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Kanskje det en fugl som er tam og som har stoppa ved feil hus?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Keara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Okt 2007 23:12
17

Innlegg av Keara »

Hvorfor åpner du ikke vinduet for den da? :)
Antall ord: 8
Tænk positivt, det spare så jævli mye tid å energi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Keara skrev:Hvorfor åpner du ikke vinduet for den da? :)
Ja det samme tenkte jeg :D Eller at du gåtr ut til den :) Men det har du jo allerede gjort.. Åpne vinduet du. Hjelpere kan komme i dyreform ofte som fugler har jeg hørt og lest, jeg kjenner til flere slike tilfeller. Eller kansje det er kraftdyret ditt som roper på oppmerksomhet, hvem vet :mozilla_wink:
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Det er bare å spørre fuglen hva den vil deg det :mozilla_wink:

Syntes det høres helt fantastisk ut jeg. Det er ikke hver dag en liten pip-pip er så nærgående og interessert i kontakt! Jeg ville tatt det som en positiv hendelse, det er ikke vits å blande denne forbanna frykten inn i absolutt alt! :mozilla_tongue:

Kanskje er det så enkelt at du har et vesen som tiltrekker seg dyrs tillit, det er i såfall en flott gave du har opparbeidet deg. Slipp nå fuglen inn, den kan være et symbol på så mangt. Bare det at en fugl skraper på et vindu, og ikke flyr rett på det og svimer av, syntes jeg er helt utrolig. Det er mulig at det får deg til å føle deg temmelig dum, men jeg er faktisk helt seriøs når jeg sier at du bør spørre fuglen hva den ønsker å fortelle deg. Gjør det så enkelt at du kun tillater den å komme i nærheten av deg hvis den er av positiv opprinnelse, og at den ikke får tillatelse til å nærme seg hvis den på noen som helst måte vil deg vondt..
Antall ord: 203
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thea89
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av thea89 »

nei, den er ikke tam heller. den flyr sin vei når jeg er ca 2 meter unna den.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Får bare ta å skyte den da, så slipper den å være plagsom.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Sol@ngelica skrev:Får bare ta å skyte den da, så slipper den å være plagsom.
Unnskyld meg, men: HAHAHA! Nå spruta jeg ut i latter her :D
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Fugler har, tror jeg, en helt egen fornemmelse for når noen dør. Det ble jo sagt at i gamle dager, og kanskje enda, når en ravn fløy over et hus, ville et dødsfall snart forekomme der. det tror jeg ikke er uten grunn. Da morfar, som var et riktig båtmenneske, døde, ble mamma og mormor "forfulgt" av måker i noen uker, til alle hadde begynt å komme seg unna sorgen. Men det kan også være andre ting, dette er ikke noe jeg er ekspert på. Hørtes dog veldig interessant ut.

Velkommen til para, forresten! :mozilla_smile:
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Kanskje fuglene også blir lagt merke til bedre etter noen har dødd? Altså når noen dør så sitter en jo ofte og rett og slett leter etter tegn..
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links