Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerTotemdyr/kraftdyr.

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

LofotPia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 03 Jan 2006 17:57
18

Totemdyr/kraftdyr.

Innlegg av LofotPia »

Jeg har nå de siste dager bynt og intresere meg for meningen bak disse. Viste ikke noe om det for 2 dager siden. Kom over en side der det sto at man kan finne sitt eget totemdyr kun på egen hånd, ved å se dypt i seg selv, og tenke over om det er en art/skapning man alltid finner seg selv i å fasinere ekstra mye over. Om man samler på ting av en skapning/art, får gaver med denne samme arten osv.

Jeg ble da straks obs på min egen besetellse overfor en skapning. Sommerfugler. Har aldri forstådd hvorfor, men jeg syns de er vavittig vakre, samlet på pupper som liten for å se når de klekte og hvilken art de ble. Senere tid har jeg kjøpt alt jeg kommer over med sommerfugler, nøkkelringer, bilder, kort, smykker, øreringer osv. Har også tattovert 3 sommerfugler på meg, og skal faktisk ha to til om noen uker.

Jeg sto en gang på en utflukt i syden, og skulle lære om munkene før vi fikk gå inn i munkehulene. Plutselig finner jeg meg selv i å stå oppi blomsterbeddet legre bort og ta bilder av sommerfugler fremfor å høre på guiden. dette har vi ledd litt av i ettertid og syns det var komisk..

Tror dere mitt totemdyr kan være somemrfuglen? Har en besettelse på kattefigurer også, men det kan ha noe med at jeg har katter selv, og syns de er vare, elegante og mystiske skapninger.

Vil veldig gjerne ha linker med info om sommerfuglen som kraftdyr, for å se om jeg finner noe av meg selv der.
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Heal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 226
Startet: 30 Sep 2007 19:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Et hus, hvor ellers?

Innlegg av Heal »

Shania har en veldig bra nettside hvor du kan finne sånt,Mitt er enhjørningen :D
Antall ord: 16
Heal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LofotPia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 03 Jan 2006 17:57
18

Innlegg av LofotPia »

Heal skrev:Shania har en veldig bra nettside hvor du kan finne sånt,Mitt er enhjørningen :D
takk for tipset. hvordan fant du hva ditt dyr er?
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 226
Startet: 30 Sep 2007 19:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Et hus, hvor ellers?

Innlegg av Heal »

det var et bilde av en skog.
du skulle klikke på det stedet der du følte kraftdyret ditt.
Antall ord: 19
Heal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heal
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 226
Startet: 30 Sep 2007 19:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Et hus, hvor ellers?

Innlegg av Heal »

det var gøy
Antall ord: 4
Heal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Her kommer sia igjen.
http://www.poweranimalsunleashed.com/creek.htm

Men jeg ville nok heller gått for sommerfuglen om jeg var deg. Sia her er grei nok til å svare sånn i utgangspunktet på noe. Også når du spør om hva slags dyr du har. Men når du har en såpass sterk fasinasjon for sommerfuglen, så ville jeg nok ha villet ta inn hva denne kan bety. Du må huske på at sommerfuglen gjennomgår en enorm transformasjon(forvandling) Den er mye brukt som symbol og bilde på døden. Hvor vi lever i en mark tilværelse her og kryper rundt, og gjennom en tid i puppen, bryter vi ut, og begynner å fly.

Fra en annen side.
http://www.silja.as/kraftdyr.htm#Slangen
Sommerfugl
Transformasjonsymbol, Fra puppe til sommerfugl, fra et stadium til et annet, forvandling til åndelig frihet/bevissthet. Få vinger = frihet, bevisstgjøre noe. Viser oss friheten i oss selv.

http://www.crystalinks.com/totemanimals.html
Butterfly: metamorphosis and transformation

Scientific research has shown that the butterfly is the only living being capable of changing entirely its genetic structure during the process of transformation: the caterpillar's DNA is totally different from the butterfly's. Thus, it is the symbol of total transformation. Butterfly represents a need for change and greater freedom, and at the same time it represents courage: one requires courage to carry out the changes necessary in the process of growth. Its Medicine is related to the air and the mental powers. It teaches us to find clarity in the mental processes, to organize projects or to figure out the next step in our internal growth. If Butterfly is your Power Animal or if you feel in any way attracted to it, this means you are ready to undergo some kind of transformation. Examine which stage calls your attention the most: the egg is the beginning, the birth of some project or idea. The larva is de decision to manifest something in the physical world. The cocoon has to do with "going inside", either through insight or the development of the project or idea. The breaking of the cocoon deals with sharing the splendor of your creation with the whole world. Once you understand the stage you are on, you can discover which is the next step.
Du kan sikkert finne mer selv også. Men den sikreste kilden er først og fremst sommerfuglen selv, i deg.
Antall ord: 409
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
S*M
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 02 Mar 2008 14:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ja!

Innlegg av S*M »

Jeg digger ulver, aner ikke hvorfor. Når jeg var liten hadde jeg en t-skjorte med en ulv på som jeg fikk av mamma. Hehe, jeg lagde navn til den og greier.. Lucky. så alltid når vi skulle reise bort så måtte jeg ha med " Dyret Mitt"

Jeg aner ikke hvorfor men ulv har vært favorittdyret mitt så lenge som jeg kan huske..

nå har jeg en katt som heter Lucky så.. t-skjorta den har jeg ennå .. Godt slitt kan du si :mozilla_tongue:
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Ulv er et sterkt dyr S*M
Ulv

Den sultne, grådige ensomme ulven, den utsultede, sexualsymbol, sulten som en skrubb. også flokkdyr. Hundens stamfar. Sterk og klok. Nobelhet, ånd, styrke, vennlighet, sosial, intelligent, balanserer fleksibilitet for å skape orden i livet, nye stier og reiser, Frihet og villhet
http://www.silja.as/kraftdyr.htm#Ugle_

Eller noe litt mer opprinnelig fra Native Americans
Wolf: loyalty, perseverance, success

Wolves have been long regarded by Native Americans as teachers or pathfinders. Wolves are fiercely loyal to their mates, and have a strong sense of family while maintaining individualism. In the stars, Wolf is represented by the Dog, Sirius, thought by many aboriginal tribes to be the home of the Ancients. Wolves are probably the most misunderstood of wild animals. Tales of cold-bloodedness abound, in spite of their friendly, social and intelligent traits. They are truly free spirits, even though their packs are highly organized. They seem to go out of their way to avoid a fight. One is rarely necessary when a shift in posture, a growl, or a glance gets the point across quite readily.
http://www.crystalinks.com/totemanimals.html

Virkelig flotte saker. Ulver er flotte dyr.
Bilde
Antall ord: 198
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
S*M
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 02 Mar 2008 14:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ja!

Innlegg av S*M »

Ulv er et sterkt dyr S*M
Sitat:
Ulv

Den sultne, grådige ensomme ulven, den utsultede, sexualsymbol, sulten som en skrubb. også flokkdyr. Hundens stamfar. Sterk og klok. Nobelhet, ånd, styrke, vennlighet, sosial, intelligent, balanserer fleksibilitet for å skape orden i livet, nye stier og reiser, Frihet og villhet

http://www.silja.as/kraftdyr.htm#Ugle_

Eller noe litt mer opprinnelig fra Native Americans
Sitat:
Wolf: loyalty, perseverance, success

Wolves have been long regarded by Native Americans as teachers or pathfinders. Wolves are fiercely loyal to their mates, and have a strong sense of family while maintaining individualism. In the stars, Wolf is represented by the Dog, Sirius, thought by many aboriginal tribes to be the home of the Ancients. Wolves are probably the most misunderstood of wild animals. Tales of cold-bloodedness abound, in spite of their friendly, social and intelligent traits. They are truly free spirits, even though their packs are highly organized. They seem to go out of their way to avoid a fight. One is rarely necessary when a shift in posture, a growl, or a glance gets the point across quite readily.

http://www.crystalinks.com/totemanimals.html

Virkelig flotte saker. Ulver er flotte dyr.


Så, tror du det er kraftdyret mitt ?
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Det er vel heller du som tror det. Eller kanskje begynner å åpne deg for det. Du forteller jo om din fasinasjon.
Et kraftdyr kan være ditt, i den grad at den uttrykker, påminnner og hjelper deg til å finne det i deg selv. Eller det kan være ditt, idet den har noe å fortelle deg en periode i ditt liv.
Søk det ut selv, finn ut mer om det, bruk fantasien. Sett på noe god musikk og forestill deg at du løper med ulver, kanskje er en ulv selv.
Jeg kan ikke fortelle deg, om det er ditt kraftdyr eller ikke. Men du forteller selv at det er noe med ulven og deg. Og da må du kjenne på dette selv. Det er et høyest personlig forhold du kan utvikle. Man akkurat som indianderne gjorde det, så må du finne veien selv, alene.
Antall ord: 147
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Verbatim
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 17 Mar 2008 17:23
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av Verbatim »

Jeg har ofte hatt drømmer om bjørner, men bare de skal ta meg. Dette har jeg hatt fra jeg var en liten tass. Har alltid vært interesert i dem da. Men kan slike drømmer være et tegn på at det ditt "totem", eller må det være gode drømmer o.l?

Prøvde den bildesida og jaggu var det ikke bjørn jeg fikk, hehe!
Antall ord: 71
Hvis ingenting er noe, blir noe da ingenting?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moongirl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 62
Startet: 12 Okt 2007 23:14
16
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Norge

Innlegg av Moongirl »

jeg fikk rev =)

litt morsomt faktisk at jeg fikk rev, hunden min ligner en( hun er shiba inu rødbrun)

Dette sto om reven:
Take a deep breath and let the spirit of the fox fill you.


--------------------------------------------------------------------------------



Ah, how fortunate you are to have fox power within you. Beautiful and clever, the fox will help you move through life with grace and ease, attracting others with your charm and intuitively sensing how to act, even when surrounded with newness. Just breathe in fox power and you will instantly feel grace and confidence flowing through you, guiding you to the right thing to say and do in every circumstance. For you are the fox.



But when you want to be left alone, the fox will lend you her great powers of camouflage, letting you blend into the background at will, where you can observe unseen, taking it all in and keeping it to yourself. You have both of these powers: to attract confidently or to blend invisibly. The choice is completely yours.



The fox will fill you with her sharp intuition, so that you sense what is coming down the path before it can even be heard or seen. With the fox within you, you will be able to anticipate, knowing when to lie low and let things silently pass by, when to step forward and engage, and when to run like the wind, feeling the freedom of foreknowledge and deep connection with all that is.



And safe at home, her gentle caring nature will fill you, as you devote yourself to your loved ones and know the true courage of deep and compassionate love.



You are love, beauty and grace. You are the fox.
Antall ord: 284
...Ser du meg, så kjenner du meg igjen!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Jeg har ofte hatt drømmer om bjørner, men bare de skal ta meg. Dette har jeg hatt fra jeg var en liten tass. Har alltid vært interesert i dem da. Men kan slike drømmer være et tegn på at det ditt "totem", eller må det være gode drømmer o.l?

Prøvde den bildesida og jaggu var det ikke bjørn jeg fikk, hehe!
Det kan ofte være slik at det du drømmer om skal ta det, er fornektede, ubevisste sider av deg selv. Ting du ikke vil vedkjenne deg i ditt våkne liv, som kommer å tar deg om natten. Rett og slett fordi du ikke slipper unna, det er en ressurs, en gave. Men på grunn av at det tidlig ikke har vært akseptert at du brukte denne siden av deg, at det kom litt voldsomt ut og ikke passet inn sosialt, så la du heller lokket på. Og holde nede en bjøne kraft tar mye energi. Se litt hvordan du oppfører deg. Holder du deg tilbake sammen med andre? Hvordan kan du få tak på denne bjørne krafen i deg? Kaan du bestemme deg for å fortsete drømmen, når du har våknet, og vende deg til bjørnen og spørre hva den vil.
Det er i det vi frykter og fornekter, vi kan finne den største skatten
Antall ord: 237
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ghoob
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 24 Mai 2008 02:45
16

Innlegg av Ghoob »

Her er et utdrag om totemdyr fra boka "Lær at arbeide med den spirituelle verden" av Ted Andrews. Tenkte det kanskje kunne kaste litt lys over ting for de som ikke er helt kjent med dette....og kanskje bringe noe inspirasjon til de som vil begynne å jobbe mer med sine totemdyr :mozilla_smile:
By the way...boka er på dansk, og orket ikke oversette og omformulere, men språket er jo ganske likt norsk så det meste er jo forståelig



Flere og flere beskæftiger sig med shamanisme. De gamle samfunds shamaner og præster var vogtere af den hellige viden. De var knyttet til naturens rytmer og kræfter. De var i stand til at overskride den linje, som forbinder de synlige og usynlige verdener.
En del av den shamanistiske tradition, består i at gjenoptage forbindelsen til jordens energier og alt liv på den. ” Engang troede alle mennesker i verden, at træerne var guddommelige og kunne antage menneskelige eller groteske former og danse blant skyggerne; og at rådyr og ravne og ræve og ulve og aks og skyer og søer, nesten alt under solen og månen, ikke var mindre guddommelige og foranderlige” (fotnote: Stephen Larsen, ”The shaman’s doorway” 1976)

Et totem er ethvert naturobjekt, væsen eller et dyr, med en fremtredelsesform eller energi du føler deg tæt forbundet til i dit liv. Selv om vi fokuserer mest på spirituelle guiders arbejde gjennom dyretotemer, så arbejder de også igjennom objekters energier. Nogle avspeiler energier, som kun virker i korte tidsrum, mens andre er med os fra fødsel til død og hinsides.
Vi kan bruge dyrebillederne og andre totembilleder som en måde, hvor vi kan lære om os selv og den usynlige verden. Vi behøver ikke at tro, at disse billeder og totemer er væsener af høj intelligens, men der findes en arketypisk kraft, som dvæler bag ved og overvåger disse væsener. Disse arketyper har deres egne egenskaper og kendetegn, som afspeiles gennem bestemte dyrs adfærd og aktiviteter.
Når vi viser totemdyret ære, ærer vi den essens, der ligger bag det. Vi åbner os og stiller ind på den essens. Vi tager så del i den kraft eller dens medicin i vort liv.
Dyret er et symbol på en bestemt kraft i den usynlige verden, som manifisterer sig i den fysiske verden. Ved at studere dyret eller totemet og derpå gå opp i en høyere enhed med det, bliver vi i stand til at kalde dets energier frem, når som helst vi behøver det. Dette bringer de væsener i den spirituelle verden, som også arbejder med den energi, til os.

Der var en gang, hvor menneskene så sig selv som en del av naturen, og naturen som en del af dem selv. Drøm og vågen tilstand var uadskillelige realiteter; det naturlige og det overnaturlige smeltede sammen og blandedes. Folk brugte naturens billeder til at udtrykke denne enhed og til at gjenfremkalde en form for erfaring, der gikk hinsides den personlige. Dette kan udtrykkes ved, at man bærer dyrehuder og fjær, således som det er atminndeligt iblandt nordamerikanske indianere og i mange oprindelige samfund.
Ved at antage dyrenes dragt - bære skind og masker – symboliserede man, at man var vågnet op på ny og havde rustet sig med bestemte energier. Naturtotemer er symboler på frugtbarhed og liv. Hver dyreart har sin egen kraft, der minder os om, hvad vi kan manifestere i vort eget liv. Dyret bliver en åndeguide. Det hjelper os med at bygge en bro mellem den naturlige verden og den overnaturlige.
…..Ved at studere og at læse om dyrene, fuglene, fiskene og insektene kan du lære meget om de egenskaber og karaktertræk, som findes hos den guide, som arbejder med dig gjennem et bestemt billede. Du vil også lære meget om, hvilke egenskaber denne guide vil hjælpe dig med at utfolde.
Husk at, hver art har sine egne kræfter. En myres (maur) totem virker kanskje ikke så betagende som en bjørns, men den er flittig og har en styrke, som langt overstiger dens størrelse, en styrke som i forhold til dens størrelse overgår bjørnens.

-At ære dit spirituelle totem
En del af arbejdet med vore totemer består i at ære dem.
At henge billeder op, tegne billeder, læse og lære så meget om deres karakteristika og adfærd som mulig er bare nogle af måderne at gøre det på. Jo mer vi ærer dem, og jo mere betydning vi giver dem i vort liv, jo mer kraftfulde og effektive bliver de.
….Efterhånden som du opdager dit totem, vil du opdage, at det kommer til dig i drømme og meditationer. Du vil møde det på mange måder, og det bekrefter din opplevelse yderlige.
Du vil falde over billeder, postkort og kuriositeter, hvor dit totem er afbildet. Du støder måske(kanskje) på påfaldende mange fjernsynsudsendelser, som handler om dets levevis og adfærd.

Du behøver ikke at svælge i alt dette, men ved at anerkende det og drage fordel af det, ærer du de spirituelle energier, som er virksomme i dit liv gennem dette totem:
1. Lær så meget som mulig om dit spirituelle totem. Læs om det. Lær om dets grunnleggende egenskaber, bosteder og adferd. Undersøg myter og eventyr knyttet til det. Alt dette vil hjelpe dig at forstå, hvordan bedst udnytter dets energier, når du arbejder med den spirituelle verden.
2. Find billeder og kunstværker, der viser dit totem. Lav en collage af dem rundt om et billede af dig selv.
3. Mediter på dyret. Visualiser det foran dig, mens det telepatisk taler til dig. Lad det fortelle dig, hvordan det kan hjælpe dig på forskjellige områder i dit liv. Visualiser det, mens det det går op i en højere enhed med dig selv.
4. Tegn billeder og lav skitser af det. Kunstneriske anstrengelser stimulerer den høyre hjernehalvdel. Det hjelper os i vore intuitive perceptioner af de spirituelle væseners verden generelt.
5. Køb små souvenirs, billeder og lignende af dit totem. Giv dem som gaver til familie og venner. Når du giver gaven, ærer du åndens allestedsnærvær og dens evne til å hjælpe enhver. Du behøver ikke at fortelle alle og enhver, hvorfor du gjør det. Ej heller behøver du at forklare den esoteriske betydning.
6. Giv en anonym pengegave til en fond for bevarelse af dyreliv eller en organisjon, som har forbindelse til dit totem. Når du fremmer og beskytter dit totems liv, vil ånden bag det arbejde på at fremme og beskytte dit. Ved at gøre det anonymt sikrer du dig, at du ærer dyret for dets egen skyld og ikke for at opnå anerkendelse og bifald.

Lad være med at prale (skryte) af, hva dit totem gør for dig og andre. Mistro fra anden side, udtalt eller uudtalt, kan hindre og begrænse din forbindelse til denne totemånd. Der er styrke i stillhed. Ved at tale om dit forhold til dit totem, kan du sprede og svekke dets energier, før det får en chanse for at udrette noget virkelig magisk for dig.
Det er intet galt i at la andre vide, at du kan like eller er facineret af sådanne dyr. Hvis nogen spørger, så fortæl dem simpelt hen, at du beundrer dets energi og egenskaber. Et totem er personlig.
Nogle slægter kan ganske vist have samme dyretotem, men den måde det arbejder på for dig, vil være enestående og forskelig fra den måde, det arbejder på for andre. Det er verken bedre eller dårligere, blot (bare) forkelligt.
Antall ord: 1326

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Tusen takk Goob. Det var veldig bra. Og en god balanse i boka.
En ting som slo meg. Dyr og deres sjel.
Om vi holder våre egne innedyr, som hund, katt, eller hva som helst vi tar inn og steller og kjæler med. Så tror jeg det er slik at ville dyr har på en måte en meget svak individ sjel, og en sterkere gruppesjel. Som et flokkdyr, er det flokken som teller.
Vi som mennesker har veldig lett for å overføre, når vi ser naturprogram på TV o.l. Ethvert dyr som individ vil kjempe for å overleve. Det er rent instinkt. Men mange som jaktet, spesielt de som har hatt respekt for det de jakter på, ser en slag overgivelse, når dyret er i ferd med å dø.
Om kanskje da dyrene i vill tilstand egentlig har en flokk og rase sjel. Så kan man også forstå at visse dyr, ser ut til å bare ville dø ut. Ikke bare på grunn av mennesker. Men du kan ta hvaler som svømmer i land. f.eks.
Jeg vet dette ikke er spesielt populære påstander og ideer. Spesielt med alle de som kjemper for at dyr ikke skal dø ut. Men det spørs om ikke det er en rase sjel som i helheten ser at tiden er inne, for så å kunne etablere seg i andre former på jorden.
Det er kanskje også denne dyresjelen vi tapper inn på, gjennom totemdyret.
Antall ord: 246
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links