Nei, det er feil. Kreasjonsteorien tar avstand fra makro-evolusjonsmodellen slik den er presentert i evolusjonsteorien, det at arter skulle tilføres nytt genetisk informasjon ved formering til nye arter, men tar ingen avstand fra artenes utvikling. Du må også huske at kreasjonister har tilgang og bruker samme data fra fossil funnene som evolusjonister,Kimbara skrev:Joda. Kreasjonister bruker deler av det vi vet om evolusjon, men fremstiller den feilaktig. De fornekter makroevolusjon, men bruker mirkoevolusjon på en feilaktig måte for å underbygge sine egne påstander.
og disse dataene strider mer mot evolusjonsteorien enn kreasjonismen.
Først må jeg gjøre det klart at jeg tar sterk avstand fra resten av misty-gutts skriberier. Men hva er det du kaller når et individ utvikles fra A til B da?Nei, det er ikke relevant. Slik Misty-Gutt fremstiller det er den ene kattens utvikling fra ung til voksen evolusjon. Dette stemmer ikke. Ja, den er en ørliten del av helheten, men det kalles ikke evolusjon når det er snakk om at et enkelt individ modnes.
Makroevolusjon og evolusjonsteorien som du her beskriver er meget lite sannsynlig, da det ikke er blitt gjort noen form for vitenskapelige funn som støtter denne teorien.
Jeg påstår at det ikke er blitt gjort funn som støtter denne teorien, da har jeg ikke behov for å argumentere for påstanden ytterligere. Det blir din oppgave å motbevise at påstanden er feil.Istedet for å komme med bare påstander kan du kanskje vise hvorfor du mener dette?
Analyser som er gjort viser at den nye myggenarten som er blitt oppdaget i Londons undergrunnsbane er intet annet enn en ny form av myggarten culex pipiens.I Solnhofen i Tyskland ble det i 1861 funnet et fossil av en dinosaur med fjær; Archaeopteryx. Dette var den første indikasjonen på at dinosaurer utviklet seg til fugler.
Archaeopteryx var unik i forhold til Archaeoraptor, men nærmere anatomiske analyser har vist at Archaeopteryx var en ekte fugl og ingen mellomliggende- eller overgangsform.
Dinosaurer med fjær er bare en myte, som f.eks. Caudipteryx. Studier har vist at de hadde flygefjær og at de i virkeligheten ikke var noen dinosaurer. Caudipteryx er en av mange eksempeler på sekundære fugler som ikke var i stand til å fly.Tallrike funn er blitt gjort de senere årene, blant annet Caudipteryx, som ble funnet i Kina i 1996. Dette var en dinosaur med nebb i underkjeven, tenner i overkjeven, lange fjær på armene, vifte på halen, og forøvrig en dundekket kropp. Se bildet under.
Nei, Microraptor er enda et eksempel på en fugl som ikke var i stand til å fly.I 2002 ble det i Liaoning-provinsen funnet en raptor med assymetriske fjær; Microraptor.
Den hadde fire vinger, fjær på ben og armer, og klør som egnet seg til å klatre med. Slik antas det at flyging blant dinosaurer begynte som glideflyging.
Foruten fossiler har man også funnet nålevende dyrearter som i de senere årene har utviklet seg fra andre arter. I undergrunnssystemet i London har man f.eks. oppdaget en ny myggart; Culex pipiens.