Dette er nok ikkje ein ide Asbjørn...i beste fall ein fantasi hinsides all fornuft... :mozilla_laughing:Asbjørn skrev:hmmm . . . Ingen vil svare på hverandres spørsmål ??
Tenk dere da følgende scenario : ( min ide om hvordan dette har utviklet seg )
I begynnelsen av der kun energi. Åndelig energi - selve LYSET.
Lyset er her det samme som GUD, en åndelig energi. Fra denne energien kommer det biter som vi kaller sjeler, - fremdeles åndelig energi.
Med andre ord; Lyset er ikke EN enkelt åndelig energi, men mange...
I lyset har man all kunnskap, men man har ikke erfaring, - hvordan vil jeg oppføre meg hvis....
For å finne ut dette, satte Lyset igang en prosess, for å lage til ett scenario hvor man kunne utprøve alle situasjoner man kan komme borti, for derved å oppleve hvordan man vi reagere - skaffe seg erfaring.
Derfor måtte man lage noe hvor slik testing kunne finne sted.
Derfor skapte Gud ( Lyset ) himmel og jord, men ikke bare en men milliiarder ... det vi idag kjenner som kosmos.
I den åndelige verden finnes ikke tid, slik vi ser det, men det gjør den i den fysiske verden, fordi den fysiske verden har diverse fastlagte regler.
Dermed kan man fra åndelig synspunkt si at verden ble bygget på 6 dager, mens i den fysiske verden gikk det millioner av år.
( ref : en dag = tusen år, og tusen år = en dag )
Utviklingen av liv gikk så sin "skjeve gang" - først ble encellede skapninger laget, for å få et grunnlag til å gå videre med.
Deretter endret Lyset det biologiske arvematerialet, DNA, slik at utviklingen gikk videre.
Noe av utviklingen foregikk via mutasjoner, spesielt fordi stråling fra universet og også radioaktive isotoper påvirket dna.
Andre "Inngrep" i dna ble utført av Lyset selv, eller av levende vesen på andre planeter - andre steder i kosmos.
Dermed gikk utviklingen slik at etterhvert oppstod mennesket, og her har vi det vesenet som kan gjennomføre masse forskjellige ting, for å skaffe erfaring.
Også som dyr, planter, og andre levende skapninger vil kunne høste erfaring om sin situasjon. Derfor tror jeg at det er sjele-energi i alle levende skapninger.
Derfor har vi og reinkarnasjon - fordi skal man lære noe, må man se flere sider av samme sak. med andre ord ; flere liv må til for å få alle vinkler av saka...
Big Bang var prosessen som ble startet for å få frem " en himmel og en jord" , slik at man kunne lage grunnlag for "rollespillet"...
Et rollespill hvor hensikten er å skaffe kunnskap / erfaring.
Men så kommer "cluet" , dersom denne skapningen som skal hente erfaring husker alt h*n har erfart i hvert liv, vil læreprosessen stoppe opp, fordi at h*n da vet at dette får konsekvenser - om ikke identisk som tidligere - så lignende.
Akkurat som voksne vet at man skal være forsiktig med kniv...
Derfor husker man lite fra tidligere liv, derfor må man ha forskjellig grunnlag i hvert liv man lever.
I ett liv er man han, i et annet en hun.
I ett en konge, i et annet en slave.
I ett skal man kunne se inn i det åndelige, i et annet ikke.
og slik kan vi fortsette.
Poenget er at vi skal ha forskjellige forutsetninger - for å kunne tilegne oss de erfaringer vi skal ha.
Hvordan vil vi reagere om... / hvis. ... osv
Derfor vil vi og finne forskjellige måter å se på det åndelige, i ett liv er man kristen, i neste en hindu, så buddhist, så... og listen fortsetter.
Og seff ; i noen liv mener man at man ikke er noe annet enn en klump celler som tilslutt skal bli jord...
Iallfall ; dette medfører at for den enkelte sjel, vil himmelen være "hjemme, der alt er bra, og helvete, være på jorden, der alt går til .... ;-)
Ja, jeg mener alvor, se på verden slik den er idag, hvor mange mennesker rundt i verden opplever ikke et helvete i livet de har ?
Selv i vårt land er det masse mennesker som opplever sitt private helvete...
Her er vi bundet av alle de restriksjoner som trengs for at man skal kunne oppleve noe og få en erfaring, dermed er og de fleste tilganger til forskjellig blitt avskåret.
Noen mennesker skal i dette livet oppleve å kunne bruke deler av det åndelige i sitt liv.
Såsom synske, healere, osv.
Rett og slett fordi disse skal påvirke visse situasjoner, slik at man får spesielle erfaringer fra dette.
En synsk vil kansje lede en annen til sin spesielle erfaring i dette livet, en healer skal kansje vise andre om å være avhengig ... .
For andre skal ikke slike resurser være tilgjengelig.
Dette er de tanker jeg har om dette, men jeg ser og at denne forklaringen og vil vise hvorfor andre vil være uenig med meg ;-)
Asbjørn
Fakta, teori & skepsis ⇒ Til Misty-Gutt ang. evolusjon
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Antall ord: 811
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
with intelligence
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Re: Til Misty-Gutt ang. evolusjon
Er delvis enig med deg Kimbara...misty-gutt har jo forklart sitt forhold til evolusjonsteorien, dvs at h*n ikkje forholder seg til evolusjonsteorien men til gud...dette pusekatt-døme viser vel egentlig at misty-gutt ikkje har kapasitet til verken skjønne eller sette seg inn i kva evolusjonsteori er for noko...og dermed kanskje føler seg usikker til å si direkte nei til evolusjonsteorien pga forklaringsproblema som vil oppstå...mange nyreligiøse som har det slik...Kimbara skrev:Nei, du har ikke gitt meg noe svar. Du har ikke klart å si hverken ja eller nei, og langt ifra noen begrunnelse. Det eneste du har turt å skrive er noen diffuse utsagn om Gud og de som tror på ham. Jeg har bedt deg om et ja/nei-svar, etterfulgt av en begrunnelse.misty-gutt skrev: Du vil ha en debatt, javel, vi starter med begynnelsen. Du har fått mitt svar. Gud, den levende Gud, som alt hans folk tror på og er fullt overbevist om er opphavet til alt liv.
Det du driver med nå er å gjemme deg bak intetsigende utsagn så du ikke står i fare for å brenne deg. Jeg antar dette er fordi du vet du ikke har noe å slå i bordet med.
Eneste grunnen til at denne "debatten" stagnerer er fordi du nekter å svare på det jeg i utgangspunktet spurte deg om. Å trekke inn begynnelsen på universet er absolutt ikke relevant i denne sammenhengen, og det vet du utmerket godt.Men Gud er Ånd og står hevet over sitt skaperverk.
Men det gjenstår å komme videre i debatten før du gir meg ditt svar på hvordan du forklarer universets tilblivelse, altså hvordan forklarer du universets tilblivelse???
Du har nok en gang vist din inhabilitet i diskusjonssammenheng, så jeg får vel gratulere.
Antall ord: 301
If we spread truth like a disease
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Denne tråden utviklet seg til å bli til dels undeholdende, spesielt fordi den beviser det jeg hadde en velbegrunnet mistanke om - at "enkelte" ikke makter å svare på selv de enkleste spørsmål.
Det du, Misty-Gutt, åpenbart prøver på her, er å forvirre folk til å tro at du sitter på den eneste sannheten ved å skrive så diffust som mulig om dine egne meninger. Spørsmålet var enkelt, og jeg ba om et ja/nei-svar inkludert begrunnelse.
Det eneste du klarte å skrive var en rørete suppe som egentlig ikke besvarte spørsmålet, og når du blir oppfordret til å forklare hva du mente ble du vrang. Dette viser at du egentlig ikke evner kunsten å diskutere.
Jeg stilte det spørsmål om evolusjon fordi jeg kunne tenke meg å diskutere dette emnet med deg. Jeg ville ikke diskutere universets begynnelse, og dette sa jeg klart ifra om.
Vil du fremdeles påstå at du har svart på spørsmålet, eller skal vi ta for oss dette på en skikkelig måte og diskutere det som i utgangspunktet var meningen - evolusjonen?
Det du, Misty-Gutt, åpenbart prøver på her, er å forvirre folk til å tro at du sitter på den eneste sannheten ved å skrive så diffust som mulig om dine egne meninger. Spørsmålet var enkelt, og jeg ba om et ja/nei-svar inkludert begrunnelse.
Det eneste du klarte å skrive var en rørete suppe som egentlig ikke besvarte spørsmålet, og når du blir oppfordret til å forklare hva du mente ble du vrang. Dette viser at du egentlig ikke evner kunsten å diskutere.
Jeg stilte det spørsmål om evolusjon fordi jeg kunne tenke meg å diskutere dette emnet med deg. Jeg ville ikke diskutere universets begynnelse, og dette sa jeg klart ifra om.
Vil du fremdeles påstå at du har svart på spørsmålet, eller skal vi ta for oss dette på en skikkelig måte og diskutere det som i utgangspunktet var meningen - evolusjonen?
Antall ord: 184
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Si nå at jeg er hesten og du er kua, det blir intet avkom av det, uansett hvor mye vi forsøker.Kimbara skrev:Denne tråden utviklet seg til å bli til dels undeholdende, spesielt fordi den beviser det jeg hadde en velbegrunnet mistanke om - at "enkelte" ikke makter å svare på selv de enkleste spørsmål.
Gud har skapt både hest og ku, og deg og meg med.
Men spørsmålet om hvordan universet ble til vil du ikke, eller kan du ikke gi noen forklaring på. Nei det er det bare Gud som kan, og en dag skal han avsløre hemmeligheten.
Det blir en overmåte gledens dag for alle som tror.
Antall ord: 268
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Feb 2007 21:12
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Norra Skandinavien
misty-gutt skrev:Si nå at jeg er hesten og du er kua, det blir intet avkom av det, uansett hvor mye vi forsøker.Kimbara skrev:Denne tråden utviklet seg til å bli til dels undeholdende, spesielt fordi den beviser det jeg hadde en velbegrunnet mistanke om - at "enkelte" ikke makter å svare på selv de enkleste spørsmål.
Men spørsmålet om hvordan universet ble til vil du ikke, eller kan du ikke gi noen forklaring på. Nei det er det bare Gud som kan, og en dag skal han avsløre hemmeligheten.
Hej Misty
Hur gammal tror du att Gud är. ?
Har Gud några medhälpare och hur verkar dessa i så fall. ?
Vad var det som gjorde att dinos tiden gick till sitt slut och endast de djur som levde i vattnet överlevde. ?
Vad betyder solsystemet för dig. ? Och finns det något samband nagående ev. funtioner. ?
Du skriver att Gud en dag skall avslöja hemligheten. Varför skulle han detta och när skall det i så falls ke. ?
Tacksam om du kan svara seriöst.
Antall ord: 361
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Jeg har allerede poengtert flere ganger at jeg ikke vil ta for meg universets tilblivelse i denne tråden. Kan du ikke lese?misty-gutt skrev: Si nå at jeg er hesten og du er kua, det blir intet avkom av det, uansett hvor mye vi forsøker.
Du får starte en egen tråd om universets tilblivelse istedet for å forsøke å komme bort fra sakens kjerne i denne tråden.
Ok, tilbake til evolusjonen.
Du mener altså at evolusjonen ikke finner sted, siden du mener at Gud har skapt alt og alle?
Det katte-eksempelet du kom med tidligere har ingenting med evolusjon å gjøre, da ett individs vekst og utvikling ikke er evolusjon. Evolusjon er en langsom utvikling i arten som en helhet.
Da er jeg spent på hvordan du vil forklare genetiske funn, fossiler og de øvrige tegnene på evolusjon. Jeg kan godt gi deg eksempler hvis du trenger det.
Jeg mistenker at du har en kreasjonistisk-inspirert tankegang, stemmer dette?
Edit: Hest og ku kan ikke krysses, da det genetiske materialet ikke passer sammen. Se på det som et puslespill. Ved å manipulere DNA kan man nok likevel klare dette.
Antall ord: 254
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Hei.First Day skrev: Hej Misty
Gud er fra evighet til evighet. Han er tidløs. Når et menneske går over til evigheten, ja forlater denne verden, ja da er tiden slutt for vedkomede, evigheten begynner. Gud ER, både i tid og evighet.Hur gammal tror du att Gud är. ?
Guds engler er tjenende Ånder, og da hjelpere for alle som arver frelsen. De oppererer på mange vis. Når en ber i Ånden, da kjemper englene mot mørkets makter og man får hjelp, svar her i vår dimensjon.Har Gud några medhälpare och hur verkar dessa i så fall. ?
Daniel i bibelen er vel verd å studere i denne fråga, siterer noe:
Da vendte jeg mitt ansikt til Gud Herren for å søke ham med bønn og ydmyke begjæringer under faste og i sekk og aske.
Og jeg bad til Herren min Gud og bekjente og sa: Akk, Herre, du store og forferdelige Gud, som holder din pakt og bevarer miskunnhet mot dem som elsker deg og holder dine bud!
Vi har syndet og gjort ille og vært ugudelige og satt oss op imot dig; vi har veket av fra dine bud og dine lover.....
Det gjelder å søke Gud med et ydmykt hjerte, og holde ut. mer om dette fra Daniel:
Men hvorfor ikke lese bibelen selv? Om du ikke har en så finner du nok en nettbibel på svensk.Og han sa til meg: Daniel, du høit elskede mann! Gi akt på de ord jeg vil tale til deg, og reis deg opp igjen! For nu er jeg sendt til deg. Og da han talte således til meg, stod jeg skjelvende opp.
Og han sa til meg: Frykt ikke, Daniel! For fra den første dag du vendte din hu til å vinne forstand og til å ydmyke deg for din Guds ansikt, er dine ord blitt hørt, og for dine ords skyld er jeg kommet.
Perserrikets fyrste* stod meg imot i en og tyve dager; men da kom Mikael, en av de fornemste fyrster, og hjalp meg (Daniels engel) så jeg fikk overhånd der hos kongene av Persia.
* d.e. onde engel.
Og nu er jeg kommet for å opplyse deg om hvad som skal vederfares ditt folk i de siste dager; for dette er atter et syn som sikter til de dager....
Og jo, tiden for avsløringen er det bare Gud som vet. Jeg dristet meg til å spørre og svaret var: Vær tolmodig, alt skal komme for en dag.
Antall ord: 429
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jo, jeg kan lese, og det kan du også. Jeg har poengtert at universets tilblivelse er høyst relevant, vi kommer ikke utenom begynnelsen.Kimbara skrev:Jeg har allerede poengtert flere ganger at jeg ikke vil ta for meg universets tilblivelse i denne tråden. Kan du ikke lese?
Hvorfor nekter du å svare? Hvorfor vil du at tråden skal stagnere? Eller har du ikke et fullgodt svar? Det er vel der skoen trykker.
It's all up to you!
Antall ord: 80
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Misty-Gutt, du er som et barn. Hvorfor oppholder du deg på et diskusjonsforum når du ikke vil diskutere?misty-gutt skrev:Jo, jeg kan lese, og det kan du også. Jeg har poengtert at universets tilblivelse er høyst relevant, vi kommer ikke utenom begynnelsen.Kimbara skrev:Jeg har allerede poengtert flere ganger at jeg ikke vil ta for meg universets tilblivelse i denne tråden. Kan du ikke lese?
Hvorfor nekter du å svare? Hvorfor vil du at tråden skal stagnere? Eller har du ikke et fullgodt svar? Det er vel der skoen trykker.
It's all up to you!
Du har ikke poengtert noe som helst. Det eneste du har gjort er å forsøke å vri deg unna diskusjonen om evolusjon. En diskusjon om evolusjon er ikke avhengig av en diskusjon om universets tilblivelse. Diskusjonen om universets tilblivelse er en så potensielt mettet affære at det blir for mye på en gang. Det er to forskjellige store temaer.
Som sagt, hvis du vil diskutere universets begynnelse får du lage en egen tråd, akkurat som at jeg lagde en egen tråd for evolusjon.
Nå, skal vi fortsette denne diskusjonen, eller klarer du ikke?
Antall ord: 199
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mar 2008 12:02
- 16
- Lokalisering: Sunnmøre
Det er så kjekt og se at noen tror på det samme som meg, Asbjørn!!! Er en fryd å lese det du skriver... Og det du skriver forklarer nå alt... Alle teorier og trosretninger folk har er på en måte med... (utenom de som tror at alt blir til ingenting etter ette livet)
Gud, big bang, meningen med livet, evolusjonen, Helvete(ja men på jorden), reinkarnasjon... Forklaringen på alt egentlig...
For jeg tror at alle trosretninger og teorier kommer fra den samme roten.... Men at den har forandret seg underveis...
Skal tru hva som sker i år 3000... Stod opp fra de døde tredje dagen.... :mozilla_wink:
Gud, big bang, meningen med livet, evolusjonen, Helvete(ja men på jorden), reinkarnasjon... Forklaringen på alt egentlig...
For jeg tror at alle trosretninger og teorier kommer fra den samme roten.... Men at den har forandret seg underveis...
Skal tru hva som sker i år 3000... Stod opp fra de døde tredje dagen.... :mozilla_wink:
Antall ord: 109
Klem Torill =o)
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Naturlovene med alt som det innebærer eksisterer, selvsagt. Men de skal få sin slutt, ja ende, liksom de hadde sin begynnelse. Jeg har ikke forsket på noen celleklumper, har du Kimbara? Sa de isåfall at Gud ikke eksisterer?
Gud er evig. Jo, jeg er glad, og det er ikke pga evolusjonen.
Gud er evig. Jo, jeg er glad, og det er ikke pga evolusjonen.
Antall ord: 53
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Nov 2004 08:36
- 20
- Har takket: 2 ganger
Det er ingen automatikk i at alle som tror på Gud og kreasjonisme/ID utelukker evolusjonen som et faktum. Evolusjon på mikro nivå kan vi observere rundt oss hver eneste dag og dette er helt innlysende. Misty-gutt's katte-eksempel er høyst relevant og er et meget godt eksempel på et evolusjon som er reell. Makroevolusjon og evolusjonsteorien som du her beskriver er meget lite sannsynlig, da det ikke er blitt gjort noen form for vitenskapelige funn som støtter denne teorien.Kimbara skrev: Du mener altså at evolusjonen ikke finner sted, siden du mener at Gud har skapt alt og alle?
Det katte-eksempelet du kom med tidligere har ingenting med evolusjon å gjøre, da ett individs vekst og utvikling ikke er evolusjon. Evolusjon er en langsom utvikling i arten som en helhet.
Ja, kom gjerne med noen eksempler som er gjort i fossil funnene som viser overganger mellom dyrearter som har utviklet til en annen.Kimbara skrev:Da er jeg spent på hvordan du vil forklare genetiske funn, fossiler og de øvrige tegnene på evolusjon. Jeg kan godt gi deg eksempler hvis du trenger det.
Antall ord: 189
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk
There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford
There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Apr 2008 14:41
- 16
Misty-gutt's katteeksempel har lite med evolusjonsteorien å gjøre, som ganske tydelig er tema her.mordecai skrev:Det er ingen automatikk i at alle som tror på Gud og kreasjonisme/ID utelukker evolusjonen som et faktum. Evolusjon på mikro nivå kan vi observere rundt oss hver eneste dag og dette er helt innlysende. Misty-gutt's katte-eksempel er høyst relevant og er et meget godt eksempel på et evolusjon som er reell. Makroevolusjon og evolusjonsteorien som du her beskriver er meget lite sannsynlig, da det ikke er blitt gjort noen form for vitenskapelige funn som støtter denne teorien.
Gjerne vis til hvorfor mange små endringer ikke kan være del av større endringer over lengre tid.
Vi trenger ikke gå så langt tilbake. På http://www.talkorigins.org/faqs/faq-speciation.html finner du en liste over mer nylige eksempler, med referanser.mordecai skrev:Ja, kom gjerne med noen eksempler som er gjort i fossil funnene som viser overganger mellom dyrearter som har utviklet til en annen.
Antall ord: 172
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Joda. Kreasjonister bruker deler av det vi vet om evolusjon, men fremstiller den feilaktig. De fornekter makroevolusjon, men bruker mirkoevolusjon på en feilaktig måte for å underbygge sine egne påstander.mordecai skrev:Det er ingen automatikk i at alle som tror på Gud og kreasjonisme/ID utelukker evolusjonen som et faktum.Kimbara skrev: Du mener altså at evolusjonen ikke finner sted, siden du mener at Gud har skapt alt og alle?
Evolusjon på mikro nivå kan vi observere rundt oss hver eneste dag og dette er helt innlysende. Misty-gutt's katte-eksempel er høyst relevant og er et meget godt eksempel på et evolusjon som er reell.
Nei, det er ikke relevant. Slik Misty-Gutt fremstiller det er den ene kattens utvikling fra ung til voksen evolusjon. Dette stemmer ikke. Ja, den er en ørliten del av helheten, men det kalles ikke evolusjon når det er snakk om at et enkelt individ modnes.
Istedet for å komme med bare påstander kan du kanskje vise hvorfor du mener dette?Makroevolusjon og evolusjonsteorien som du her beskriver er meget lite sannsynlig, da det ikke er blitt gjort noen form for vitenskapelige funn som støtter denne teorien.
I Solnhofen i Tyskland ble det i 1861 funnet et fossil av en dinosaur med fjær; Archaeopteryx. Dette var den første indikasjonen på at dinosaurer utviklet seg til fugler.Ja, kom gjerne med noen eksempler som er gjort i fossil funnene som viser overganger mellom dyrearter som har utviklet til en annen.
Tallrike funn er blitt gjort de senere årene, blant annet Caudipteryx, som ble funnet i Kina i 1996. Dette var en dinosaur med nebb i underkjeven, tenner i overkjeven, lange fjær på armene, vifte på halen, og forøvrig en dundekket kropp. Se bildet under.
I 2002 ble det i Liaoning-provinsen funnet en raptor med assymetriske fjær; Microraptor.
Den hadde fire vinger, fjær på ben og armer, og klør som egnet seg til å klatre med. Slik antas det at flyging blant dinosaurer begynte som glideflyging.
Foruten fossiler har man også funnet nålevende dyrearter som i de senere årene har utviklet seg fra andre arter. I undergrunnssystemet i London har man f.eks. oppdaget en ny myggart; Culex pipiens.
Antall ord: 409
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Dette understreker bare at Gud er kreativ , ikke overraskende i det heletatt.
Antall ord: 12
Hide post links |