Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
misty-gutt skrev:Da lurer jeg, men bare litt, på hva som skal til for å overbevise deg. Må nesten få din livshistorie for å finne ut det,årsaker, men der går grensen. Får bare si at vi tror ulikt, en tar feil og en har rett, og så er vi uenig om det også. Og så vil tiden vise.
Ja enig i den lille, store avsporingen, vi tar ikke den, men det er en veldig interessant video da.
Når det er snakk om påstander av fantastisk natur, som påstander om mirakeler, så skal det mye til for å overbevise meg, og slik skal og bør det være.
Det nytter ikke å komme med pseudovitenskaplig prat i håp om at jeg skal godta en slik påstand.
Antall ord: 131
When did ignorance become a point of view? -Dilbert
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
misty-gutt skrev:Da lurer jeg, men bare litt, på hva som skal til for å overbevise deg. Må nesten få din livshistorie for å finne ut det,årsaker, men der går grensen. Får bare si at vi tror ulikt, en tar feil og en har rett, og så er vi uenig om det også. Og så vil tiden vise.
Ja enig i den lille, store avsporingen, vi tar ikke den, men det er en veldig interessant video da.
Når det er snakk om påstander av fantastisk natur, som påstander om mirakeler, så skal det mye til for å overbevise meg, og slik skal og bør det være.
Det nytter ikke å komme med pseudovitenskaplig prat i håp om at jeg skal godta en slik påstand.
Nei, du må ikke tro på slike hendelser selv om de er sanne. Holdt på å si at "det er vitenskaplig bevist"
Antall ord: 154
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
misty-gutt skrev:
Det blir en digresjon i likhet med den videoen. Tråden handler om MIRAKLER, ja Guds mirakuløse inngripen overfor mennesker i nød.
Neida, det har relevans i forhold til denne diskusjonen. Du spurte meg om noe som var av lik karakter, dermed spør jeg deg tilbake. Eller blir jeg nødt til å starte en egen tråd hvor du kan svare?
Antall ord: 67
When did ignorance become a point of view? -Dilbert
misty-gutt skrev:
Det blir en digresjon i likhet med den videoen. Tråden handler om MIRAKLER, ja Guds mirakuløse inngripen overfor mennesker i nød.
Neida, det har relevans i forhold til denne diskusjonen. Du spurte meg om noe som var av lik karakter, dermed spør jeg deg tilbake. Eller blir jeg nødt til å starte en egen tråd hvor du kan svare?
Start så mange tråder du bare vil om evolusjon, og den alene uten en skapende Gud som du tror, men ikke kan bevise.
Antall ord: 93
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
guds Mirakler??. Har vokst opp i et fundamentalistisk kristent hjem , og har definitivt mer erfaringer med bla. vekkesesmøter og lignende enn tåkegutten. Jeg har ikke opplevd noe mirakuløst inngripen, heller tvert i mot. I følge mine observasjoner så er fundamentalisme et symptom på tvil.
En annen sak er at den personen som jeg husker som var mest aggressiv misjonerende
i likhet med tåkegutten, sitter inne på grunn av seksuelt misbruk av egne unger.
Regner med at jesusen du møtte var den blonde blåøyde absolutt ikke fra araberland som de fleste kristne har hengende på veggen.
Tåkegutten er nok en forvilla hjernevasket stakkar
Chimera skrev:guds Mirakler??. Har vokst opp i et fundamentalistisk kristent hjem , og har definitivt mer erfaringer med bla. vekkesesmøter og lignende enn tåkegutten. Jeg har ikke opplevd noe mirakuløst inngripen, heller tvert i mot. I følge mine observasjoner så er fundamentalisme et symptom på tvil.
En annen sak er at den personen som jeg husker som var mest aggressiv misjonerende
i likhet med tåkegutten, sitter inne på grunn av seksuelt misbruk av egne unger.
Regner med at jesusen du møtte var den blonde blåøyde absolutt ikke fra araberland som de fleste kristne har hengende på veggen.
Tåkegutten er nok en forvilla hjernevasket stakkar
Trist å høre. Jeg vokste opp i et ikke kristent hjem, var ateist. Ble kristen først i relativt ung voksen alder.
Håper det går bra med deg, alt godt ønsker jeg deg.
Antall ord: 147
Misty-gutt: Har du snart noen saklige argumenter eller svar på spørsmålet; Har du undersøkt om denne historien er sann da, eller demonstrerer du bare din forakt for sannhet og redelighet? Navn har jeg ikke lov å oppgi, så glem det. Du har fått en offentlig kjent epost, som du kan bruke.
BA. skrev:Misty-gutt: Har du snart noen saklige argumenter eller svar på spørsmålet; Har du undersøkt om denne historien er sann da, eller demonstrerer du bare din forakt for sannhet og redelighet? Navn har jeg ikke lov å oppgi, så glem det. Du har fått en offentlig kjent epost, som du kan bruke.
Epost til UNN har jeg fra før og nettstedet. Men jeg skal ha navnet til din kontaktperson, så går jeg rett på sak og kan henvise til din påstand her i tråden.
Er det så vanskelig å sende meg navnet på PM?
???
Antall ord: 102
misty-gutt skrev:Er det så vanskelig å sende meg navnet på PM?
Nei, det er ikke vanskelig, men det er ulovlig.
Det er imidlertid ikke ulovlig å argumentere saklig eller å svare på spørsmålet; Har du undersøkt om denne historien er sann da, eller demonstrerer du bare din forakt for sannhet og redelighet?
misty-gutt skrev:Er det så vanskelig å sende meg navnet på PM?
Nei, det er ikke vanskelig, men det er ulovlig.
Ulovlig å sende en privat melding???
Du gjør deg dummere enn du er. Vi vet alle at du ikke er så dum som du prøver å gi inntrykk av her.
Det er ulovlig å oppgi navn, noe du er fullstendig klar over, og som jeg har påpekt tidligere.
Det er imidlertid ikke ulovlig å argumentere saklig eller å svare på spørsmålet; Har du undersøkt om denne historien er sann da, eller demonstrerer du bare din forakt for sannhet og redelighet?
Det er du som prøver alle metoder for å vri deg unna. Dette med å spille dum har du vært innom tidligere også. Svar på spørsmålet nå da, eller kom med saklige argumenter.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her