Fakta, teori & skepsisTil Misty-Gutt ang. evolusjon

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Til Misty-Gutt ang. evolusjon

Innlegg av Kimbara »

Ja, Misty-Gutt, hvordan forholder du deg til evolusjonen?
Antall ord: 9
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Re: Til Misty-Gutt ang. evolusjon

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Ja, Misty-Gutt, hvordan forholder du deg til evolusjonen?
Jo, jeg forholder meg til Gud og hans skaperverk så godt jeg kan.

Hvordan forklarer du universets begynnelse?
Antall ord: 29
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Jo, jeg forholder meg til Gud og hans skaperverk så godt jeg kan.

Ikke snik deg unna. Mener du at evolusjonen finner sted?
Jeg går ikke inn på universets begynnelse (om dette i det hele tatt er tilfelle) i denne diskusjonen.
Antall ord: 50
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jaha
UTESTENGT ! Ref regelverket !
Startet: 31 Okt 2005 10:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av jaha »

misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:Ja, Misty-Gutt, hvordan forholder du deg til evolusjonen?
Jo, jeg forholder meg til Gud og hans skaperverk så godt jeg kan.
Så godt du kan? Du tillater deg selv noen utskjeielser innimellom?
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: Jo, jeg forholder meg til Gud og hans skaperverk så godt jeg kan.

Ikke snik deg unna. Mener du at evolusjonen finner sted?
Jeg går ikke inn på universets begynnelse (om dette i det hele tatt er tilfelle) i denne diskusjonen.
Jeg sniker meg ikke unna, jeg tror på Gud, har mange opplevelser og Gud er med i min hverdag. Men dette vet du, så hvorfor tror du da at jeg "sniker meg unna"?

Vi må starte med begynnelsen, ellers er det ingen poeng i å gå videre i dette.

Jeg gjentar mitt spørsmål. Hvordan forklarer du universets begynnelse?
Antall ord: 111
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16

Innlegg av rhonersen »

misty-gutt skrev:Jeg sniker meg ikke unna, jeg tror på Gud, har mange opplevelser og Gud er med i min hverdag. Men dette vet du, så hvorfor tror du da at jeg "sniker meg unna"?

Du sniker deg unna fordi du besvarer spørsmålet med et spørsmål om noe annet.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

rhonersen skrev:
misty-gutt skrev:Jeg sniker meg ikke unna, jeg tror på Gud, har mange opplevelser og Gud er med i min hverdag. Men dette vet du, så hvorfor tror du da at jeg "sniker meg unna"?

Du sniker deg unna fordi du besvarer spørsmålet med et spørsmål om noe annet.
Sant.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Jeg sniker meg ikke unna, jeg tror på Gud, har mange opplevelser og Gud er med i min hverdag. Men dette vet du, så hvorfor tror du da at jeg "sniker meg unna"?

Du svarer ikke direkte på spørsmålet mitt, så jeg omformulerte spørsmålet slik at du skal være istand til å svare skikkelig på det; mener du at evolusjonen finner sted? Ja, nei, hvorfor, hvorfor ikke?

Jeg må gjenta at jeg akter ikke å ta opp spørsmålet om universets begynnelse i denne tråden, da denne tråden er et spørsmål til deg om du mener evolusjonen finner sted.
Antall ord: 136
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: Jeg sniker meg ikke unna, jeg tror på Gud, har mange opplevelser og Gud er med i min hverdag. Men dette vet du, så hvorfor tror du da at jeg "sniker meg unna"?

Du svarer ikke direkte på spørsmålet mitt, så jeg omformulerte spørsmålet slik at du skal være istand til å svare skikkelig på det; mener du at evolusjonen finner sted? Ja, nei, hvorfor, hvorfor ikke?

Jeg må gjenta at jeg akter ikke å ta opp spørsmålet om universets begynnelse i denne tråden, da denne tråden er et spørsmål til deg om du mener evolusjonen finner sted.
Først, jeg ser andre kommentarer/utsagn. Vil bare gjøre klart at en ny tråd betyr ikke en ny personlighet. Tråder kan man skifte på, men man er selv den samme.

Vi må begynne med begynnelsen, og du vet hva jeg er overbevist om i så henseende. Gud startet det hele ved sitt Ord. Menneskeheten har falt fra Gud og mange spørsmål oppstår i alle rettninger. Så derfor vil jeg vite din forklaring på universets tilblivelse. Er det så vanskelig for deg å svare på spørsmålet?
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16

Innlegg av rhonersen »

misty-gutt skrev:Vi må begynne med begynnelsen, og du vet hva jeg er overbevist om i så henseende. Gud startet det hele ved sitt Ord. Menneskeheten har falt fra Gud og mange spørsmål oppstår i alle rettninger. Så derfor vil jeg vite din forklaring på universets tilblivelse. Er det så vanskelig for deg å svare på spørsmålet?
Det er tydeligvis du som sliter med å holde deg til emnet. Du får forklare hvorfor Kimbaras syn på universets start er relavant for din egen mening om evolusjon, før du krever svar.
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Først, jeg ser andre kommentarer/utsagn. Vil bare gjøre klart at en ny tråd betyr ikke en ny personlighet. Tråder kan man skifte på, men man er selv den samme.

Vi må begynne med begynnelsen, og du vet hva jeg er overbevist om i så henseende. Gud startet det hele ved sitt Ord. Menneskeheten har falt fra Gud og mange spørsmål oppstår i alle rettninger. Så derfor vil jeg vite din forklaring på universets tilblivelse. Er det så vanskelig for deg å svare på spørsmålet?
Haha, dette begynner å bli latterlig. Har du en aversjon mot å svare på spørsmål?
Det er såre enkelt: du svarer enten ja eller nei, og begrunner svaret ditt. Må jeg mate det inn med teskje?

Og nei, for din guds skyld Misty-Gutt, denne tråden handler ikke om universets tilblivelse, den handler om mitt-spørsmål til-deg. Jeg vet du forsøker å vri dette din vei ved å gå vekk fra spørsmålet mitt, slik du har gjort hele tiden, men jeg biter ikke på den.
Antall ord: 187
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Feb 2008 03:56
16
Lokalisering: I en annen galakse, langt langt borte

Innlegg av Ashtar »

Catfight: Kimbara Vs. Misty gutt

For første gang heier jeg på Kimbara :D
Antall ord: 13
Meninga med livet, er å gi livet mening.
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå! :D
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: Først, jeg ser andre kommentarer/utsagn. Vil bare gjøre klart at en ny tråd betyr ikke en ny personlighet. Tråder kan man skifte på, men man er selv den samme.

Haha, dette begynner å bli latterlig. Har du en aversjon mot å svare på spørsmål?
Det er såre enkelt: du svarer enten ja eller nei, og begrunner svaret ditt. Må jeg mate det inn med teskje?

Og nei, for din guds skyld Misty-Gutt, denne tråden handler ikke om universets tilblivelse, den handler om mitt-spørsmål til-deg. Jeg vet du forsøker å vri dette din vei ved å gå vekk fra spørsmålet mitt, slik du har gjort hele tiden, men jeg biter ikke på den.
Du vil ha en debatt, javel, vi starter med begynnelsen. Du har fått mitt svar. Gud, den levende Gud, som alt hans folk tror på og er fullt overbevist om er opphavet til alt liv.

Men Gud er Ånd og står hevet over sitt skaperverk.

Men det gjenstår å komme videre i debatten før du gir meg ditt svar på hvordan du forklarer universets tilblivelse, altså hvordan forklarer du universets tilblivelse???
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jaha
UTESTENGT ! Ref regelverket !
Startet: 31 Okt 2005 10:18
19

Innlegg av jaha »

misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:

Du vil ha en debatt, javel, vi starter med begynnelsen. Du har fått mitt svar. Gud, den levende Gud, som alt hans folk tror på og er fullt overbevist om er opphavet til alt liv.

Men det gjenstår å komme videre i debatten før du gir meg ditt svar på hvordan du forklarer universets tilblivelse, altså hvordan forklarer du universets tilblivelse???
Ingen kan forklare universets tilblivelse.
Antall ord: 271

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Du vil ha en debatt, javel, vi starter med begynnelsen. Du har fått mitt svar. Gud, den levende Gud, som alt hans folk tror på og er fullt overbevist om er opphavet til alt liv.
Nei, du har ikke gitt meg noe svar. Du har ikke klart å si hverken ja eller nei, og langt ifra noen begrunnelse. Det eneste du har turt å skrive er noen diffuse utsagn om Gud og de som tror på ham. Jeg har bedt deg om et ja/nei-svar, etterfulgt av en begrunnelse.
Det du driver med nå er å gjemme deg bak intetsigende utsagn så du ikke står i fare for å brenne deg. Jeg antar dette er fordi du vet du ikke har noe å slå i bordet med.

Eneste grunnen til at denne "debatten" stagnerer er fordi du nekter å svare på det jeg i utgangspunktet spurte deg om. Å trekke inn begynnelsen på universet er absolutt ikke relevant i denne sammenhengen, og det vet du utmerket godt.

Du har nok en gang vist din inhabilitet i diskusjonssammenheng, så jeg får vel gratulere.
Antall ord: 220
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links