Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOppdatering om "nissen" min...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Apr 2008 21:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vest agder

Innlegg av Solskinnjenta »

heheh

men du kan få dem om du ønsker det altså.... er bare å "kalle på dem". de er veldig sky og redde for at du skal bli redd, men ikke vær det. dem vil ikke noe vondt. ;)
Antall ord: 38
ei jente med mange rare historier og opplevelser

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

Hvorfor kaller du det en nisse det du har i huset ditt ? har du sett han eller hun , eller hatt en drøm om at det er en nisse ? Etter det jeg leser er det nok mest sanynelig et spøkelse som kjeder seg og synes det er artig og tulle med deg :) man mister ikke sansen for humor fordet om man er død og man kan faktisk kjede seg.Kansje det er en liten rampe ånde jente eller en rampe gutt som synes det er artig og få din oppmerskomhet,Det er ofte det ant spøkelser ønsker oppmerksomhet akkurat som oss mennesker de er mere like oss mennesker en du tror de er faktisk veldig like :)
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Satsuki »

Jeg har hørt at slike nisser kan følge med gamle møbler og lignende, at det ikke nødvendigvis er huset de har tilhørighet til. Jeg tenker som så at hvis det ikke plager deg, eller skremmer deg eller din familie, kan du bare la ham bli der og "passe på". Tror nok de er ganske harmløse, og de må jo ha et sted å være de og?

Fint du tar opp dette, føler at troen på nisser og vetter og den slags har forsvunnet litt i det moderne samfunnet, hvertfall i storbyer og denslags. I grenda på fjellet der familien hadde hytte før, var det helt naturlig å både snakke om og se "haugafolket", som de kalte det.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Loddfavne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mai 2008 15:09
16

Innlegg av Loddfavne »

De underjordiske er gode krefter. Det finnes mange beretninger om dem. Hvis det lå skog der huset var, så høres det logisk ut at det kan være underjordiske på ferde. Vi mennesker er kun ekko når vi dør. De underjordiske er litt mer enn et ekko. Hvis du lever i harmoni med de underjordiske et sted, så skal det vanskelig være at det kommer noe ondt inn dit. De underjordiske liker nemlig ikke slikt.
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Loddfavne skrev:De underjordiske er gode krefter. Det finnes mange beretninger om dem. Hvis det lå skog der huset var, så høres det logisk ut at det kan være underjordiske på ferde. Vi mennesker er kun ekko når vi dør. De underjordiske er litt mer enn et ekko. Hvis du lever i harmoni med de underjordiske et sted, så skal det vanskelig være at det kommer noe ondt inn dit. De underjordiske liker nemlig ikke slikt.
Du sitter på forbausende mye kunnskap om vesener vi ikke kjenner eksistensen til.
Antall ord: 94
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Helt ærlig, alle har husnisser! Hva er ellers forklaringen på at jeg legger fra meg et ark på kjøkkenbordet, for så å måtte lete heftig etter det en halvtime etterpå? Ofte finner jeg det igjen akkurat på samme sted jeg mente jeg hadde både lagt det og lett flere ganger også. Mystifistisk og veldig frustrerende.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Loddfavne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mai 2008 15:09
16

Innlegg av Loddfavne »

Kimbara skrev:Du sitter på forbausende mye kunnskap om vesener vi ikke kjenner eksistensen til.
Her er det mye historier på folkemunne. Du har til og med noen histroirer fra massemedia. For eksempel om bonden som måtte rive fjøset litt fordi at de underjordiske hele tiden flyttet på den. (Jeg undrer på hva han fortalte forsikrings-selskapet siitt :-)
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heal
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Sep 2007 19:50
17
Lokalisering: Et hus, hvor ellers?

Innlegg av Heal »

Er dt sant Diablesse, har alle husnisser.
det var jo KULT.
Antall ord: 11
Heal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Keara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Okt 2007 23:12
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Keara »

Jeg har skrevet om det i en annen tråd (da jeg mistet nøklene mine), men jeg er også overbevist om at jeg har en liten nisse som stjeler tingene mine og gjemmer de her og der. Det eneste som er kjipt er at jeg tror han glemmer å levere tilbake noen av tingene innimellom, mange ting jeg VET er i leiligheten et sted, leter og leter og leter, men finner de ingen sted. Etterhvert gir jeg opp for jeg vet jo at den er i leilgheten-finner den nok en dag. Men så når jeg flytter, og tar hele leiligheten fra hverandre så finner jeg det fortsatt ikke...litt kjedelig.

Men ihvertfall;
nissen stjeler støtt å stadig røyken min, flytter nøklene mine etc. Jeg tror kanskje også han erter kattene mine litt innimellom for ofte kan man se de jakte på noe, veldig ivrig, men vi ser ingenting.
Eller så jager de støv, jeg forlegger tingene mine, og er fullstendig gal :D
Antall ord: 166
Tænk positivt, det spare så jævli mye tid å energi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heal
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Heal »

Nå når jeg tenker meg om så er det av og til noe som forsvinner.
skapet på soverommet mitt lukker seg opp av og til også.
Antall ord: 27
Heal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

Diablesse skrev:Helt ærlig, alle har husnisser! Hva er ellers forklaringen på at jeg legger fra meg et ark på kjøkkenbordet, for så å måtte lete heftig etter det en halvtime etterpå? Ofte finner jeg det igjen akkurat på samme sted jeg mente jeg hadde både lagt det og lett flere ganger også. Mystifistisk og veldig frustrerende.
Så du baserer den teorien på din egen erfaring, derfor alle andre hus i verden ha det likedan som deg?

Hva slags bevis legger du under dette?

Ikke missforstå, jeg trur på husnisser og er for dette emnet. Men når du kommer å påstår dette så hardnakket, vil jeg gjerne vite hva slags bakgrunn du har til å skrive det som sannhet?

Personlig har jeg vært borti mange hus hvor jeg iallfall alltid fant ting der jeg la dem. Og jeg har vært borti hus med aktivitet. Og hus uten stor aktivitet.
Antall ord: 155
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heal
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Heal »

jaja, men jeg har i allefall åpnet meg for både nisser og hjelperen min.
så mitt hus har også nisser.
pluss at hjelperen min vandrer over hele huset.
Antall ord: 29
Heal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark

Innlegg av un0rmal »

Jeg mistet et ledning til kameraet oktober i fjor og jeg letet og letet. Jeg så overalt i hele huset. Til slutt måtte jeg kjøpe en ny i januar. For en måned siden fant jeg den. I skuffen hvor jeg har alle ledningene mine. Jeg er 100 % sikker på at jeg letet i den, da jeg har alle ledningene mine i den. Og det er det mest åpennbare stedet det kunne ligge.

Dette er bare en av de mange ting som har forsvunnet, bare for å dukke opp etter lang tid.

Kanskje jeg også har en nisse?
Antall ord: 99
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Vi har en husnisse som roter og "gjemmer" ting...det er han jeg er gift med :mozilla_tongue:
Antall ord: 16
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark

Innlegg av un0rmal »

Astarte skrev:Vi har en husnisse som roter og "gjemmer" ting...det er han jeg er gift med :mozilla_tongue:
Vi har også en sånn en, han er tre år og elsker å gjemme nøkler.
Antall ord: 34
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links