Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMerkeli plass å bo

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
donaldduck
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Des 2007 03:17
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest-Agder

Merkeli plass å bo

Innlegg av donaldduck »

Har bodd 15 av de 20 årene mine i et gammelt hus, som ble bombet og gjennoppbygget ved andre verdens krig. Opplevde rare ting der fra tid til annen. Det første var skyggen av en mann som gikk ned bakken til huset. Men det var ingen mann der i nerheten. En annen gang gikk jeg inn kjellerdøra for å hente noe, holdt på me hagearbeid ute. I det jeg gikk inn var d noen som tok tak i håndtake på dassdøra, d ble dratt ned og døren til dassen lukket på "menneskelig vis", men eg tenkte ikke så mye på d de rå da og åpna døra kikka inn men der var ingen. En gang var d ens temme som ropte på meg, jeg svarte men d var stillt. På rommet mitt var det perioder for 7-15 år siden eg mente å skimte gjenskinnet av en unge i glasset på noen av bildene på veggen. På et bilde fra 1997 har mamma fotografert meg og bestemor der vi står på verandaen til huset. Rommet mitt ligger rett over, og der skimtes en hvit liten skikkelse, og viss du zoomer så ser du ansiktstrekk på en liten unge liknende greie. D var samme gardiner på d vindue og på d på sia men når du stiller kontrastene på maks så blir d mørkeblå i vindue me skikkelsen og helt svart i d andre.. pussig. for tre fire år siden våknet jeg av at klokka ringte, skulle snu meg for å slå den av men eg kunne ikke bevege meg. såg noen skygger i taket og hørte noe mumling. d varte noen minutter, da d forsvant kunne eg bevege meg. Men d va rart jeg så de skikkelsene, for d var ikke noe lys som falt på taket la eg merke til etterpå..
Hva er dette? Har ikke lenger slik hodepine som jeg hadde ofte de årene.
Antall ord: 325

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
donaldduck
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av donaldduck »

Må bare legge til at samtlige mareritt jeg har drømt alltid foregår i d huset der. En gang en brann som plutseli oppsto av seg selv, en gang vesener som skulle ta meg, men som regel med di andre som bor der innblandet, og spøkelser/energier. flyttet ut for år siden, og har hatt mareritt 3-4 ganger i disse 2 årene, men fremdeles er d mareritter som kun foregår i d der huset.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jan_m
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Okt 2007 20:32
17
Lokalisering: hadde jeg vist det så...

Innlegg av jan_m »

hmmmmm hadde vurdert et medium eller litt forsking på egen hånd jeg..... sett i gammle historie bøker etc......
kansje pratet med noen lokale enesker gådt oppe i åra som kansje husker noe a det og kansje kan fortele deg det men vis du har flyttet så kan du jo altids ringe og spøre og hinte litt? gjorde det på gammle hybbelen min..... og ja ble ikke "skuffet"
Antall ord: 71
di gale har det godt sier noen? JEG HAR DET ENDA BEDRE!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
donaldduck
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av donaldduck »

jan_m skrev:hmmmmm hadde vurdert et medium eller litt forsking på egen hånd jeg..... sett i gammle historie bøker etc......
kansje pratet med noen lokale enesker gådt oppe i åra som kansje husker noe a det og kansje kan fortele deg det men vis du har flyttet så kan du jo altids ringe og spøre og hinte litt? gjorde det på gammle hybbelen min..... og ja ble ikke "skuffet"
Ja har forhørt meg om historie, men ikke funnet ut annett enn at d sto et hus der som ble bombet under krigen, så er ble dette huset bygget opp rett etterpå. D bodde noen slektninger på lofte for mange titalls år siden. leste en plass at der d var aktivitet var dofte slik at man fikk hodepine ol og at di levende som bor der krangler emr enn normalt. har da vokst opp med 3 (2 etter at bestefar døde i 2003) som kranglet minst 10 av dei 12 mnd i åre om bagateller og null å niks.
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
donaldduck
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av donaldduck »

donaldduck skrev:
jan_m skrev:hmmmmm hadde vurdert et medium eller litt forsking på egen hånd jeg..... sett i gammle historie bøker etc......
Ja har forhørt meg om historie, men ikke funnet ut annett enn at d sto et hus der som ble bombet under krigen, så er ble dette huset bygget opp rett etterpå. D bodde noen slektninger på lofte for mange titalls år siden. leste en plass at der d var aktivitet var dofte slik at man fikk hodepine ol og at di levende som bor der krangler emr enn normalt. har da vokst opp med 3 (2 etter at bestefar døde i 2003) som kranglet minst 10 av dei 12 mnd i åre om bagateller og null å niks.
Har lasta opp to utklipp fra bildet, og på det ene bilde satt kun en ring rundt "det", på d andre bilde he eg justert kontraster maks, du ser da at de samme gardinene får forskjelli farge i di to vinduene.
http://s247.photobucket.com/albums/gg13 ... tscan2.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg13 ... tscan0.jpg
Antall ord: 234

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
donaldduck
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av donaldduck »

stille på diskusjonen her ja
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Shit, det hørtes utrivelig ut.

Er det bare du som har opplevd ting der, eller gjelder det andre som bor der også?
Hvordan er det nå som du har flyttet, opplever du ting fortsatt? Bortsett fra mareritt, altså.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Merkeli plass å bo

Innlegg av Gjest »

donaldduck skrev:Har bodd 15 av de 20 årene mine i et gammelt hus, som ble bombet og gjennoppbygget ved andre verdens krig. Opplevde rare ting der fra tid til annen. Det første var skyggen av en mann som gikk ned bakken til huset. Men det var ingen mann der i nerheten. En annen gang gikk jeg inn kjellerdøra for å hente noe, holdt på me hagearbeid ute. I det jeg gikk inn var d noen som tok tak i håndtake på dassdøra, d ble dratt ned og døren til dassen lukket på "menneskelig vis", men eg tenkte ikke så mye på d de rå da og åpna døra kikka inn men der var ingen. En gang var d ens temme som ropte på meg, jeg svarte men d var stillt. På rommet mitt var det perioder for 7-15 år siden eg mente å skimte gjenskinnet av en unge i glasset på noen av bildene på veggen. På et bilde fra 1997 har mamma fotografert meg og bestemor der vi står på verandaen til huset. Rommet mitt ligger rett over, og der skimtes en hvit liten skikkelse, og viss du zoomer så ser du ansiktstrekk på en liten unge liknende greie. D var samme gardiner på d vindue og på d på sia men når du stiller kontrastene på maks så blir d mørkeblå i vindue me skikkelsen og helt svart i d andre.. pussig. for tre fire år siden våknet jeg av at klokka ringte, skulle snu meg for å slå den av men eg kunne ikke bevege meg. såg noen skygger i taket og hørte noe mumling. d varte noen minutter, da d forsvant kunne eg bevege meg. Men d va rart jeg så de skikkelsene, for d var ikke noe lys som falt på taket la eg merke til etterpå..
kunne ikke bevege meg. såg noen skygger i taket og hørte noe mumling. d varte noen minutter, da d forsvant kunne eg bevege meg. Men d va rart jeg så de skikkelsene, for d var ikke noe lys som falt på taket la eg merke til etterpå..
Det der har jeg også opplevd :mozilla_surprised: Har du funnet ut hva det kunne vere??? Jeg har ikke tenkt noe serlig på det de siste årene for jeg har aldri funnet ut hva det kunne vere. Det er jaggu prikk likt opplevelsen min jo!
Antall ord: 421

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Mjølkebanditten skrev:Det med at du ikkje kunne bevege deg kan og ha vert sleep-paralysis eller søvnparalyse.. Søvnparalyse går kort og godt ut på at bevisstheten din våkner før kroppen gjør det, og du kan derfor ikkje bevege deg.

Nå er jo eg helt ny her da, så eg vet ikkje nokke om de der skygge-greiene du såg i taket desverre, men det hørtes skikkelig spooky ut spør du meg ;)

Mjølk
Jeg kan tenke meg at det var skummelt for oss begge.. Men i motsetning til donaldduck var jeg ganske ung da. 6-9 år gammel. Men jeg husker at jeg våknet på hemsen og så rett opp på noen sveere skygger av to mennesker, ut ifra gestikuleringen så det ut som om de diskuterte eller kranglet om noe. Åsså var det denne mumlingen da. Jeg veit ikke om den kom fra dem eller noen andre. Åsså kunne jeg ikke bevege meg, bare se opp i taket til alt var over og da pilte jeg skremt ned i sengen til mamma og pappa. De ville selvsagt ikke tro meg.
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Feb 2008 03:56
16
Lokalisering: I en annen galakse, langt langt borte

Innlegg av Ashtar »

Der ingen skulle tru at nokon kunne bu :)
Antall ord: 8
Meninga med livet, er å gi livet mening.
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå! :D
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
donaldduck
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av donaldduck »

TheMartine skrev:Shit, det hørtes utrivelig ut.

Er det bare du som har opplevd ting der, eller gjelder det andre som bor der også?
Hvordan er det nå som du har flyttet, opplever du ting fortsatt? Bortsett fra mareritt, altså.
Hei du! Nei merker ikke noe unormalt her eg bu nå.. En an i familien har sett bestefar flere år etter han døde, hører di klager av og til på at ting forsvinner så finner di d igjen på samme plass senere, di har ikke sgat noe ellers
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
donaldduck
Nybegynner
Nybegynner
16

Re: Merkeli plass å bo

Innlegg av donaldduck »

Akasha memoria skrev:
donaldduck skrev:Har bodd 15 av de 20 årene mine i et gammelt hus, som ble bombet og gjennoppbygget ved andre verdens krig. Opplevde rare ting der fra tid til annen. Det første var skyggen av en mann som gikk ned bakken til huset. Men det var ingen mann der i nerheten. En annen gang gikk jeg inn kjellerdøra for å hente noe, holdt på me hagearbeid ute. I det jeg gikk inn var d noen som tok tak i håndtake på dassdøra, d ble dratt ned og døren til dassen lukket på "menneskelig vis", men eg tenkte ikke så mye på d de rå da og åpna døra kikka inn men der var ingen. En gang var d ens temme som ropte på meg, jeg svarte men d var stillt. På rommet mitt var det perioder for 7-15 år siden eg mente å skimte gjenskinnet av en unge i glasset på noen av bildene på veggen. På et bilde fra 1997 har mamma fotografert meg og bestemor der vi står på verandaen til huset. Rommet mitt ligger rett over, og der skimtes en hvit liten skikkelse, og viss du zoomer så ser du ansiktstrekk på en liten unge liknende greie. D var samme gardiner på d vindue og på d på sia men når du stiller kontrastene på maks så blir d mørkeblå i vindue me skikkelsen og helt svart i d andre.. pussig. for tre fire år siden våknet jeg av at klokka ringte, skulle snu meg for å slå den av men eg kunne ikke bevege meg. såg noen skygger i taket og hørte noe mumling. d varte noen minutter, da d forsvant kunne eg bevege meg. Men d va rart jeg så de skikkelsene, for d var ikke noe lys som falt på taket la eg merke til etterpå..
kunne ikke bevege meg. såg noen skygger i taket og hørte noe mumling. d varte noen minutter, da d forsvant kunne eg bevege meg. Men d va rart jeg så de skikkelsene, for d var ikke noe lys som falt på taket la eg merke til etterpå..
Det der har jeg også opplevd :mozilla_surprised: Har du funnet ut hva det kunne vere??? Jeg har ikke tenkt noe serlig på det de siste årene for jeg har aldri funnet ut hva det kunne vere. Det er jaggu prikk likt opplevelsen min jo!
Det er som en annen her skrev, at man våkner før kroppen våkner. Leste en plass på nette om en undersøkelse der folk med og uten drm-søvnforstyrrelse deltok. De som var plaget, kunne våkne opp uten å bevege seg, ofte så di ting som ikke var der. Det spooky er jo om d faktisk er spøkelser vi ser da. Naturens opplegg er vel at d ikke er meninga at vi skal se dem, men så skjærer det seg her. hmmm ??
Antall ord: 512

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lehni
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Nov 2004 15:47
20
Lokalisering: valdres

Innlegg av lehni »

Mjølkebanditten skrev:Det med at du ikkje kunne bevege deg kan og ha vert sleep-paralysis eller søvnparalyse.. Søvnparalyse går kort og godt ut på at bevisstheten din våkner før kroppen gjør det, og du kan derfor ikkje bevege deg.

Nå er jo eg helt ny her da, så eg vet ikkje nokke om de der skygge-greiene du såg i taket desverre, men det hørtes skikkelig spooky ut spør du meg ;)

Mjølk
Tar opp en litt eldre tråd her jeg... For jeg har opplevd dette to ganger i livet som jeg kan hugse, er 20 nå. og jeg har blitt så utrolig vettskremt hver gang!! panikk nesten! jeg får ikke til å røre på meg i det hele tatt, selv om jeg føler meg helt våken! Godt å få en forklaring på det! For det første som har slått meg er jo "at her er det noe skummlet", men skjer det en gang til så kanskje jeg ikke blir så redd:)
Antall ord: 178
~*lehni*~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links